Oikeastiko paneskelette samassa huoneessa, missä lapsi/lapset nukkuu?
Kommentit (117)
Paneskellaan kyllä. Usein myös surffailen netissä tai jutellaan hiljaa miehen kanssa lapsen jo nukkuessa. Joskus joudun laittamaan valot päälle, kun katselen vaatteita aamuksi. Mihinkään näistä ei omassa sängyssään nukkuva taapero herää, joten en usko, että on ollut ikinä hereillä seksinkään aikana. Joskus harvoin, kun yöllä heräilee, hän vain valittaa unisena, ja nukahtaa saman tien uudelleen juuri silmiään avaamatta, kun peittelen hänet. Tuskin on traumatisoitunut.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:18"]
Kyllä jouduin todistamaan vanhempien paneskelua ja kyllä siitä traumat jäi. Olin peloissani, kun en vielä ymmärtänyt mistä kyse oli ja oli todella ahdistavaa herätä siihen. Kerran peloissani aloin itkemään ja isä käski menemään syömään!? Monesti myös isä humalaispäissään ahdisteli äitiä, kun tämä ei ollut sillä tuulella, silloinkin pelotti. Äiti tuli välillä mun viereen nukkumaan, mutta isä seuras perässä. Eivät kuitenkaan siinä samassa sängyssä alkaneet hässimään onneks. Monesti myös isä kouri äitiä meidän lasten nähden. Nyt aikuisena ahdistaa kaikki panemisäänet, jos joskus joutuu olosuhteiden pakosta kuulemaan (todella harvoin kyllä). Enkä todellakaan halua omien lasten joutuvan kokemaan samanlaista mitä itse koin.
[/quote]
Tämä kuulostaa aika erilaiselta menolta kuin meillä. Meillä ei kukaan ryypää, ei pane itkevien lasten katsellessa, ei kouri, ei siis mitään edellä mainitusta. 1,5 v. lapsi nukkuu samassa huoneessa, omassa sängyssään. Huomaisimme kyllä, jos hän päätään yhtään kohottaisi ja vaikuttaisi heräilevän. Aika erilaisista asioista on siis kyse, mutta teidän mielestänne ilmeisesti yhtä tuomittavista? Meillä otetaan mieluummin se riski, että taapero havahtuu peiton kahinaan, kuin että olohuoneessa pantaessa tulee 6- tai 8-vuotias paikalle esim. juomaan tai vessaan mennessään.
[/quote]
Puhuin vain lähinnä omista kokemuksista ja tuntemuksista. Itse olin jo paljon vanhempi kuin tuo teidän 1.5-vuotias, että sinälläänkin jo eri asia. En minä ole mikään tuomitsemaan teidän tapausta.
119
kouluikään asti, tosin lapsella oma alkovi, josta ei näköyhteyttä. Makkarissa on aina pilkkopimeää, ja lapsi sikeäuninen. En toki voi vannoa, ettei ääniin olisi herännyt, mutta toisaalta on sen verran suora, että uskon, että olisi ilmoittanut itsestään jos herää. Näkemään ei siis olisi pystynyt. Sama ongelma kai nyt siinäkin jos on viereisessä huoneessa, äänet voi kuulua vaikka kuinka hiljaa olisi.
Meillä ainakin lapsi ei millään olisi suostunut siihen, että ylipäätään siirrytään jonnekin muualle nukkumaan. Pelkäsi jäädä yksin omaan huoneeseen. Itse ajattelen sen niin, että varmasti olisin enemmän traumoja aiheuttanut jos olisin jättänyt pelkäämään öiksi.
Jossain olkkarissa puuhailu ennemmin olisi meillä ongelma, kun talossa teinejä, jotka hyvinkin voisi nousta ylös ja kävellä paikalle. Ei ole pelkoa, että teinit kävelisi meidän makkariin.
Tai voinhan tietysti olla väärässä ja olen aiheuttanut lapselle traumoja. Tosin vanhemmuus on niin vaikeaa, että tuntuu, että miten vaan tekee, aina tekee väärin. Rakastan lapsiani yli kaiken, mutta useimmiten ajattelen niin, että olisi ollut parempi olla hankkimatta lapsia, sillä ainainen syyllisyys ja ahdistus väärin tekemisestä on läsnä.
Naimisesta tulee "naimisen haju" huoneeseen. Itse en pystyisi millään nauttimaan hommasta jos lapsia on samassa huoneessa.
Joidenkin mielestä varmaan vain hyvä kun tulee huoneeseen ilmaista lämpöä.
(vanhemmat ja lapsi), mutta ei tulisi mieleenkään sekstailla, kun lapsi paikalla, ihan sama vaikka nukkuisi kuinka sikeästi.
Minä olen myös joutunut "leikkiä" nukkuvaa omien vanhempien puuhaillessa ja se jos mikä oli todella ällöttävää. Ja joskus jos äiti huomasi että olen hereillä, niin sanoi vain että laita silmät kiinni ja käänny toisinpäin, hyi v***u!!! Asuttiin niin pienessä asunnossa että kaikki nukuttiin samassa makuuhuoneessa. Nyt meillä lapsella oma huone, mutta yöt nukutaan samassa huoneessa lapsen ollessa vielä pieni.
Miksi muuten yöaika ja makuuhuone ovat ainoa aika ja paikka seksiin? Meillä nukutaan yöllä..
"käänny toisin päin ja laita silmät kiinni" Siis hyi jumalauta mikä horo, anteeksi vaan äitisi kun on.
Naimisesta tulee "naimisen haju" huoneeseen. Itse en pystyisi millään nauttimaan hommasta jos lapsia on samassa huoneessa.
Sinä ajattelet aikuisen aivoilla, mutta lapsi ei tiedä mitä se on jos asiasta ei toiteta.
Mistä lapsi ymmärtää sen olevan "panemisen" hajua?
Sinä ajattelet aikuisen aivoilla, mutta lapsi ei tiedä mitä se on jos asiasta ei toiteta.
Mutta vaistoaa, että jotain outoa ja pelottavaa on tekeillä. Itse muistan elävästi kun olin jotain 3-4 vuotias ja heräsin ekan kerran kun vanhemmat paneskeli. En todellakaan tiennyt mistä on kyse mutta jotenkin vaistosin, että jostain nolosta ja ns. kielletystä on kyse. Oli pelottavaa kun isä oli äidin päällä ja kuului vaimea ähinä. On jäänyt tämä tapaus todella hyvin mieleen vaikka olin aika pieni. Ja se ei todellakaan ole mikään mukava muisto. Huoneessa oli pimeää mutta kuitenkin sen verran näin, että peiton alla tapahtui jotain "erilaista" mitä normaalisti. Ja vanhemmat aivan taatusti luulivat, että nukun.
Kuva vanhemmista yhä mielessä. :( Ja taatusti luulivat myös, että nukun. En muista kuinka vanha olin.
että jotkut harrastaa, vaikka nukuttaisi perhepedissä. Eli lapsi nukkuu samassa sängyssä missä lapsi nukkuu. Tämä jos jokin on YÖK! Taisi olla kirjoitusta siitä edellisessä aiheeseen liittyvässä ketjussa.
Ainakin se saunassakin lasten edessä sekstaillut pariskunta sai. Muistaakseni nussivat myös samassa sängyssä jossa lapset nukkuivat.
että jotkut harrastaa, vaikka nukuttaisi perhepedissä. Eli lapsi nukkuu samassa sängyssä missä lapsi nukkuu. Tämä jos jokin on YÖK! Taisi olla kirjoitusta siitä edellisessä aiheeseen liittyvässä ketjussa.
Ainakin se saunassakin lasten edessä sekstaillut pariskunta sai. Muistaakseni nussivat myös samassa sängyssä jossa lapset nukkuivat.
JA kyseessä oli seksin harrastaminen lasten ollessa SAMASSA HUONEESSA. Yksi lapsista oli vauva.
Eli aika monella taitaisi olla syytteen paikka tässä ketjussakin..
Viimeksi viime yönä. Kyseessä miehen lapset, hähhähhää.
Ei vaan, mikä siinä on sairasta? Ei mua niitten lasten läsnäolo mitenkään kiihota, sitähän ap tässä kai ajaa takaa. Eikä mulla halut katoa sen takia, että saman katon alla on lapsia tai ylipäätään muita ihmisiä.
Viimeksi viime yönä. Kyseessä miehen lapset, hähhähhää.
Ei vaan, mikä siinä on sairasta? Ei mua niitten lasten läsnäolo mitenkään kiihota, sitähän ap tässä kai ajaa takaa. Eikä mulla halut katoa sen takia, että saman katon alla on lapsia tai ylipäätään muita ihmisiä.
antaa aiheen syytteelle lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja lastensuojelurikoksesta, niin kaipa se on jotakin muuta kuin tervettä..??
Mistä lapsi ymmärtää sen olevan "panemisen" hajua?
Sinä ajattelet aikuisen aivoilla, mutta lapsi ei tiedä mitä se on jos asiasta ei toiteta.Mutta vaistoaa, että jotain outoa ja pelottavaa on tekeillä. Itse muistan elävästi kun olin jotain 3-4 vuotias ja heräsin ekan kerran kun vanhemmat paneskeli. En todellakaan tiennyt mistä on kyse mutta jotenkin vaistosin, että jostain nolosta ja ns. kielletystä on kyse. Oli pelottavaa kun isä oli äidin päällä ja kuului vaimea ähinä. On jäänyt tämä tapaus todella hyvin mieleen vaikka olin aika pieni. Ja se ei todellakaan ole mikään mukava muisto. Huoneessa oli pimeää mutta kuitenkin sen verran näin, että peiton alla tapahtui jotain "erilaista" mitä normaalisti. Ja vanhemmat aivan taatusti luulivat, että nukun.
Nimenomaan. Lapsi taatusti ymmärtää, että jotain hänelle outoa on tekeillä. Ei ole kiva tunne tuo, muistan itsekin kuinka joskus huomasin vanhempien touhut.
että ne jotka ovat joutuneet lapsena suurin piirtein pidättämään hengitystä, että vanhemmat eivät tietäisi lapsen olevan hereillä heidän puuhaillessaan peiton alla "hipihiljaa", eivät halua saattaa lastaan samaan tilanteeseen missään tapauksessa. Ne taas, jotka eivät ole itse sitä joutuneet kokemaan tai ovat lapsena olleet sen luontoisia, että heille ei ole tullut vaivautunut olo, eivät voi käsittää edellisen ryhmän traumoja ja siitä johtuvaa järkähtämättömyyttä asian suhteen.
Mä kuulun ekaan ryhmään. Koin tilanteet erittäin ahdistavina ja tunsin todella suurta mustasukkaisuutta, olin lapsena muutenkin herkkä. Olin juuri siinä iässä, jossa lapset voivat olla hyvinkiin mustasukkaisia vanhemmastaan ja jolloin tajusin, että asia ei ole tarkoitettu minun silmille ja korville.
Ja luulenpa vielä, että valtaosin nuo, joiden mielestä lasten aikana puuhailu on ok, ovat niitä, jotka eivät koskaan vanhempiensa puuhia ole joutuneet todistamaan, ainakaan useammin kuin kerran. Se on nyt vaan aika normaalia, ettei halua seurata vanhempiensa seksinharrastusta.
En ole koskaan joutunut todistamaan vanhempieni petipuuhia, siltikään ei tulisi mieleenkään sekstailla samassa huoneessa kuin lapsi. Pieni vauva nyt on ihan eriasia, mutta en minä ainakaan pääsisi edes tunnelmaan, kun pitäisi koko ajan pelätä, että vauva herää.
Eikö oikeasti ole mitään muuta paikkaa sekstailuun kuin yhteinen makuuhuone ja sänky? Sekin yöllä?
lapset siirtyy omaan huoneeseen 9-12 kk:n iässä. En usko alle vuoden ikäisen traumatisoituvan vanhempien seksipuuhista. En itsekään kykene seksiin,jos 5- ja 6-vuotiaamme nukkuvat samassa huoneessa.
Ja omissa huoneissaan 2v, 9v, 10v ja 11v, niin mitä sekstailuratkaisuita ehdottaisitte? Kyllä minusta helpointa on yöllä sängyssä, ei olkkarissa sohvalla peiton alla. Eikä päivällä vessassa lukkojen takana. Se vasta outoa oliskin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:18"]
Kyllä jouduin todistamaan vanhempien paneskelua ja kyllä siitä traumat jäi. Olin peloissani, kun en vielä ymmärtänyt mistä kyse oli ja oli todella ahdistavaa herätä siihen. Kerran peloissani aloin itkemään ja isä käski menemään syömään!? Monesti myös isä humalaispäissään ahdisteli äitiä, kun tämä ei ollut sillä tuulella, silloinkin pelotti. Äiti tuli välillä mun viereen nukkumaan, mutta isä seuras perässä. Eivät kuitenkaan siinä samassa sängyssä alkaneet hässimään onneks. Monesti myös isä kouri äitiä meidän lasten nähden. Nyt aikuisena ahdistaa kaikki panemisäänet, jos joskus joutuu olosuhteiden pakosta kuulemaan (todella harvoin kyllä). Enkä todellakaan halua omien lasten joutuvan kokemaan samanlaista mitä itse koin.
[/quote]
Tämä kuulostaa aika erilaiselta menolta kuin meillä. Meillä ei kukaan ryypää, ei pane itkevien lasten katsellessa, ei kouri, ei siis mitään edellä mainitusta. 1,5 v. lapsi nukkuu samassa huoneessa, omassa sängyssään. Huomaisimme kyllä, jos hän päätään yhtään kohottaisi ja vaikuttaisi heräilevän. Aika erilaisista asioista on siis kyse, mutta teidän mielestänne ilmeisesti yhtä tuomittavista? Meillä otetaan mieluummin se riski, että taapero havahtuu peiton kahinaan, kuin että olohuoneessa pantaessa tulee 6- tai 8-vuotias paikalle esim. juomaan tai vessaan mennessään.