TYKS.ssä synnyttäminen ihan perseestä
ja taas pitää mennä...osa kätilöistä niiiiiin ammattitaidottomia ja epäystävällisiä et huh huh, kivunlievitys täyttä shaissea ja lapsivuodeaika ihan hirveetä, hoitajia ei kiinnosta, ovat todella töykeitä. Saakohan turkulainen mennä muualle synnyttämään esim. saloon? TYKSin synnäri vie ilon koko synnyttämisestä ja se on tosi surullista :(
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:55"]
Voi olin unohtanut tuon huvitutti sanan. Muuten on aika erikoista, että koko osaston hoitajat on hulluja. Olisiko loogisempaa, että sinä olet ollut väsynyt ja poissa tolaltasi
[/quote]
Ekasta synnytyksestäni en ollut poissa toĺaltani vaan hoitajat olìvat hulluja, vai onko sinusta normaaĺia että vauva revitään rinnalta syliin, herätetään, lässytetään ja annetaan takaisin. Vielä kun sanoin että sain juuri nukahtamaan.
Ekassa synnytyksessä kesti 3 päivää, kätilöt ja anestesia lääkärìt olivat normaaleja, mukavia. osaston hoìtajat ihan pöpejä.
Tokassa synnytyksessä kesti 1,5 tuntia, käynnistettiin, ei suostuttu tarkistamaañ avautumista, en saanut kivun lievitystä, kun ponnistin vauvaa ulos kätilö puolusteli itseään ja toimintaansa samaĺla!? Osaston hoitajat olìvat tällä kertaa mukavìa eivätkä tehneet mitään järjetöntä vaan jopa tuķivat minua ja tulivat monesti kyselemään ja halusivat kuulla kamalasta synnytyksestäñi, ilmeisesti lukivat tiedoistani että synnytys oli raju.
Onsiis tuurista kiinni ketkä hoitajat saa milloinkin kukakin.
Lapsen ja sen hoidon riistäminen äidiltä ei ole oikein, eikä pakko syöttö jos palataan osaston tapaan toimia.
2011 Tyksissä ja ainoa negatiivinen asia oli tylyt siivoojat ja se, että osastolla ruoka vietiin aina niin äkkiä pois :) Muuten kaikki vallan ihanaa ja mainiota ja hyvät muistot jäi. Iso kiitos sinne henkilökunnalle!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:35"]Mä oon niin onnellinen että kävin Salossa synnyttämässä. Olin sairaalan ainoa synnyttäjä sillä hetkellä, ja minut huomioitiin erinomaisesti. Osastollakin meni kaikki hienosti. Oon itse vähän sellanen, etten osaa apua pyytää, mutta tuolla sitä osattiin tarjota. Jes! Katsotaan joudunko seuraavan kanssa Tyksiin...
[/quote]
Komppaan edellistä. Olin 10 pv yhteensä sairaalassa ennen ja jälkeen synnytyksen ja onneksi menin Saloon. Olin omassa huoneessa 5pv ennen synnytystä ja siitä lapsen synnyttyä pääsimme perhehuoneeseen vielä muutamaksi päiväksi. Henkilökunta oli aivan ihanaa vaikkakin ensikertaa äitinä olisin kaivannut johdonmukaisuutta lapsen hoidossa. Jokaisella kätilöllä ja lastenhoitajalla oli omst systeeminsä. Mutta tarvittaessa tuli aina apua. Serkkuni oli samaan aikaan TYKS sissä synnyttämässä ja kohtelu oli todella tylyä. Synnytys oli kirjaimellisesti perseestä eli imukuppisynnytys koska äidin voimat loppui ja kipulääkkeitä ei tarjottu missään vaiheessa .Ei opetettu kylvettämistä ( suihkuun vaan äidin kanssa), imetystä opastettiin pikaisesti kerran ym ja neljän hengen huoneessa oli aikamoinen vilske. Ensisynnyttäjäserkkuni lähtikin jo toisena vuotokautena kotiin nukkumaan ja harjoittelemaan vauvan kanssa.
61, mulla oli kanssa tyksissä E.P. Kätilönä ja kyllähän se nainen vähän tolaltaan oli. Itse en muista traumaattsesta synnytyksestä paljolaan, mutta mies on jälkeen päin sanonut että kätilö huusi kuin mielipuoli.
Kannan myös korteni tekoon. Tyksissä synnytyspuolella oli todella mukavia ja empaattisia kätilöitä, mutta vuodeosaston kätilöistä ainakin yksi oli ihan pöpi.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:38"]61, mulla oli kanssa tyksissä E.P. Kätilönä ja kyllähän se nainen vähän tolaltaan oli. Itse en muista traumaattsesta synnytyksestä paljolaan, mutta mies on jälkeen päin sanonut että kätilö huusi kuin mielipuoli.
[/quote
Kuulostaa kauhukätilöltä? Miten vauvan sitten kävi, entä nikamat? Otan osaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2012 klo 23:32"]siellä meni kyllä kaikki päin helvettiä. Olihan se varmaan minussakin osittain vikaa, kun en osannut synnyttää, mutta sen reissun jälkeen tunsi olevansa alinta paskakastia, mitä maa päällään kantaa.
[/quote] Näin kävi myös minulle 15 v sitten. Onneksi toinen lapseni syntyi muualla. Varmaan henkilökunta on tässä välillä vaihtunut, mutta olen viettänyt siellä elämäni pahimmat päivät.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:19"]Tää ei toimi kunnolla, pakko kommentoida että näen uusimmat viestit :/
[/quote]
Tai lisäät vain sivun osoitteen perään /sivu/2