Millaista on asua Viikissä? Millainen Norssin ala- ja yläkoulu on?
Kiva asunto olisi Viikissä, mut minkälaista se meno on oikein siellä? Lukio on tietty ihan huippu, mutta mites se ala- ja yläaste?
Kommentit (26)
Tää palsta on täynnä suomalaisia juntteja. Siis voi hirveetä kun on maahanmuuttaja tai köyhä tai vielä molempia. Eiköhän se ole ihan meistä kaikista aikuisista kiinni millaisia lapsia kasvatamme.
Hei
Itse olen asustellut Viikissä jo noin 12 vuotta.
Rauhassa olen saanut liikkua ja olla.
Ulkomaalaisiakin näkee välillä, mutta ei ne vielä ole olleet senkummempia, kuin suomalaisetkaan.
Itse asun Tilanhoitajankaari 18 sta.
Asukkaina paljon lapsiperheitä ja vanhempaa väkeä.
Varsin mukavaa väkeä ja usein tervehditäänkin toisiamme :) niin, kuin hyviin tapoihin kuuluu.
Jos ajattelette ostaa asuntoa Viikistä se on ihan hyvä vaihtoehto.
Olen maahanmuuttaja (suomeksi kirosana) ja olen muuttamassa Viikkiin uuteen omistusasuntoon! Tienaan paremmin kuin monet suomalaiset ja vastaavasti maksan verojakin! Omistan velaton yritys suomessa ja olen korkeasti koulutettu kahden euroopan valtion kansalainen! Puhun 5 kielta! Jos esimerkiksi mun lapsi on samassa koulussa teidän lapsen kanssa onko niin hirveää? Harmittaa kun luen teidän rasistiset kommentit ja mamujen halveksuntaa...
Ollaan mun kolmen lapsen kanssa asuttu Viikissä noin 6 vuotta. Ala-aste oli pelkkää kiusaamista kahta lastani kohtaan, eikä siihen puututtu millään tavalla. Aivan järjetön käytös on tyttöni luokan lapsilla. Joka päivä kuulemma käytävällä tönitään , enkä voi uskoa että muutama poika käyttää tupakkaa ja hengaa hämärän porukan kanssa. Ulkona kuulemma pelotti, että jos törmää niihin joutuu epämukavaan tilanteeseen. Tästä useaan otteeseen ilmoitin asiasta opettajalle, mutta asia ei ikinä mennyt eteenpäin. Lapseni, joka juuri siirtyi yläasteelle on saanut ikuiset traumat ala-asteelta huonojen olojen takia. Välillä tilanne meni niin pahaksi, että yritti esittää kipeää, koska niin kovasti pelkäsi mennä kouluun kiusattavaksi. Viikin normaalikoulun yläasteella näen myös paljon kurjaa jatkuvaa kiusaamista, joten ilmoitin siitä taas rehtorille, enkä vieläkään saanut reaktiota. Kaikki lapseni joutuivat vaihtamaan koulua Latokartanoon. Uudessa koulussa lapseni ovat viihtyneet hyvin ja saaneet monta uutta ystävää, lapsieni kiusaamiseen puututaan heti ja turvallinen fiilis mennä kouluun, niin kuin pitääkin. Olen todella pettynyt Viikin normaalikouluun, koska opettajat ja rehtorit eivät vain siellä näe jatkuvaa kiusaamista selkien takana. Tosi kurja juttu.
millaisia päiväkodit ovat?