Miten te yöbilettäjä-nuorten vanhemmat osaatte nukkua?
Nuori ei ole juonut alkoholia ennen kuin nyt 18v täytettyä. Ja nyt sitten pe-la on biletystä. Olen sanonut että kotona mieluiten illalla / yöllä, ja kaveri monesti tuleekin meille etkoille hänen luo. Musa ja meteli toki..plus kun näen että juovat pohjia, se jo tekee minua valppaaksi. Sitten lähtevät baariin tai kemuihin varsin näyttävinä tyttöinä..minä huolin enkä saa nukuttua. Täällä on tosi levotonta keskustassa, Boltit on epäluotettavia, saati jos lähtee jonkun matkaan..mun huoli vie yöunet vaikka kuinka rauhoittelevasti puhun itselleni ettei minun unettomuus ja valvominen estä mitään jos on tapahtuakseen. Silti, kun olen tosi herkkäuninen.
Miten te muut?
Kommentit (11)
Minä nukuin viime yönä 3h kun mulle käy herkästi niin etten nukahda lainkaan.. tämä päivä ihan hirveä, olo kuin koomassa ja huomenna työpäivä. Miten tässä oppii nukkumaan?
Neuvo tyttöä, että katsoo aina taksikuskin naamaa ja jos tumma niin seuraava taksi.
Sinun kotona bilettävät? Annat lapsesi käyttäytyä
noin sinun omassa kodissasi etkä saa edes nukkua.
Sori, mutta nyt sanon suoraan, että todella huonoa vanhemmuutta.
Ei kun alkuillasta ovat huoneessaan kaverin kanssa ja sitten lähtevät ulos. Mitä pitäisi, kieltää meillä olo ja että menkää muualle - miksi? Ei meillä klo 22 kukaan enää ole.
Alussa oli vähän vaikeaa mutta siihen tottui. Joku kerta piti yöllä mennä bussipysäkille kattomaan tuleeko poika ehjänä kotiin.
Tekopyhää. Vanhemmat olivat itsekin just nuoria, joivat ja na.ivat ties missä. Ja vuorokausirytmi on muillakin ilman bilettämistä yksilöllinen. Nuoren ei silti ole hyvä renttuilla ja pilata itseään.
Alussa en osannut nukkua, mutta nyt kun kohta täyttää 19 niin olen jo tottunut. Usein herään kun tulee aamuyöstä tai sitten käyn aamulla viimeistään tarkistamassa, että on tullut. Ystävät tietävät kertoa, että sitten kuulemma helpottaa kun nuori muuttaa omaan kotiin niin ei tarvi enää valvoa.
En osannut, monta vuotta valvoin viikonloppuja kolmen kanssa. Silti en koskaan kieltänyt lähtemästä ja tarvittaessa minulta sai aina pyytää kyytiä yöllä. Nyt vasta osaan nukkua, kun ovat muuttaneet pois kotoa. Semmoista se on, lasten kanssa on aina eri vaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Alussa en osannut nukkua, mutta nyt kun kohta täyttää 19 niin olen jo tottunut. Usein herään kun tulee aamuyöstä tai sitten käyn aamulla viimeistään tarkistamassa, että on tullut. Ystävät tietävät kertoa, että sitten kuulemma helpottaa kun nuori muuttaa omaan kotiin niin ei tarvi enää valvoa.
Ei tarvi mutta valvominen menisi vähän harakoille jos lapsi ei asu enää kotonakaan :D Musta pahimmat ajat oli kun 15-vuotiaana pärtsäili mopolla kaiket yöt ja sitten taas 18 vuotta täytettyään kun kavereiden kyydissä ajeltiin yöt läpeensä. Onneksi rauhoittui meno armeijan jälkeen eikä sitä sen jälkeen niin ilmoitusvelvollinen äidille tekemisistään enää olekaan niin täytyy vaan luottaa että homma toimii.
Huonosti. Puhelin on yöpöydällä. Mutta olen toisaalta tyytyväinenkin, että elää nuoruuttaan, niin minäkin tein, ja oli tosi kivaa. Olen edelleen luvannut aina tarvittaessa hakea, ja välillä haenkin.
Boltien epäluotettavuudesta olen kyllä eri mieltä. Niistä jää kuitenkin aina sovellukseen jälki, kuka ajaa jne. Turvallisempia ne on kuin normi taksit!