uskovat osaatteko sanoa
miksi Jeesuksen piti kärsiä? en oikein ymmärrä sitä, kun katson että Jumala on kaikkivoipa niin mihin kärsimystä olisi tarvittu?
Kommentit (37)
jos joku tekee meitä kohtaan väärin. Ajatellaanpa vaikka, jos joku tappaa lapsesi tai polttaa talosi. Tietysti pikkujutut on helppo katsoa läpi sormien, mutta Jumalaa kohtaan kaikki vääryys on raskauttavaa, koska hän ei ole ikinä tehnyt kellekään mitään vääryyttä.
Raamatussahan sanotaankin, että sana rististä on hullutus...
Olen vain ajatellut sen sitä kautta, että kun Jumala on 100% pyhä ja hyvä, ei voi yhtään mitään asiaa katsoa sormien lävitse ja oikeudenmukaisuudessaan tarvitsee jotakin hyvitystä... Mutta miksi veri ja kuolema, vielä oman pojan, kieltämättä hullua, mutta silti siihen uskon.
mutta en silti ymmärrä.
Raamattuun en usko, koska se on ihmisten kirjoittama kokoelma enemmän tai vähemmän sekalaisia kirjoja / kirjoituksia eri aikakausilta, joita on useaan eri otteeseen muutettu ja käännetty.
juutalaisethan uhrasivat eläimiä syntien sovitukseksi. Jumala antoi ainoan Poikansa uhrikaritsaksi, kertakaikkiseksi uhriksi koko ihmiskunnan syntien edestä. Sen jälkeen eläinuhreja ei enää tarvita. Kun Jeesus asetti kiirastorstaina ehtoollisen, hän sanoi: Tämä on uusi liitto minun veressäni.
Mutta miksi tuon kaiken piti tapahtua kärsimyksen kautta, siihen minulla ei ole tyhjentävää vastausta.
Ehkä Jumala halusi näin osoittaa ihmiselle, että Jeesus on meidän kanssamme joka hetki, kärsimyksessäkin, koska hän on kantanut konkreettisesti meidän kaikki kärsimyksemmekin ja käynyt tuonelassa puolestamme.
... ja kun kysyt, että miksi Jeesuksen piti kärsiä, voin vastata myös, että siksi koska me olemme syntisiä. Jeesuksen piti sovittaa syntimme. Kyllä se sitten taivaassa selviää ihan kunnolla. Nyt me voimme vain uskoa sen uskon mukaan, minkä Jumala meille antaa.
hänen edessään todella paha asia. Hän ei katso eikä voisikaan katsoa syntiä läpi sormien. Synti todella erottaa ihmisen Jumalasta. Alussahan ennen syntiinlankeemusta ihminen eli paratiisissa läheisessä yhteydessä Jumalaan. Sitten ihminen lankesi syntiin, ja hänet karkoitettiin paratiisista. Jumala kuitenkin antoi jo silloin ihmiselle lupauksen Jeesuksesta.
Nyt meillä on lunastus synneistämme Jeesuksessa, kun vain uskossa sen vastaanotamme. Ilman Jeesusta olemme synnissä ja matkalla kadotukseen. Kristukseen pukeutuneina (kuvakielinen ilmaus) eli Jeesuksen sovitustyöhön turvautuessamme taas olemme Jumalan silmissä puhtaat ja pyhät ja matkalla taivaaseen. Se pelastus ei ole omaa ansiotamme, sillä se on kokonaan Jumalan suorittama pelastusteko, johon turvaamme.
Jeesus, joka itse oli synnitön, kärsi ristillä syntiemme tähden ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Jeesus on Jumalan vastaus ihmisten syntiongelmaan. Sen vastauksen Jumala on meille antanut: oman poikansa, joka tuli ihmiseksi maan päälle meidät sovittamaan vapaaehtoisesti omalla verellään. Ei ole suurempaa rakkautta.
itsekin uskon siis Jumalaan, mutta en vain käsitä tätä kuolemista syntien vuoksi. miksei voisi olla anteeksiantoa ilman moista kärsimystäkin. Jumalahan on hyvä. en minä usko että Hän olisi noita eläinuhrejakaan vaatinut. ei sellainen minun mielestä kuulu mihinkään hyvään. se on tainnut olla vain ihmisten keksimä juttu tuo uhraaminen. en taida oikein ymmärtää, miksi yleensäkään Jeesuksen piti sovittaa syntimme. Miksei Jumala voisi vain olla katuvalle armollinen ilman erillistä sovittamista. ap
hänen edessään todella paha asia. Hän ei katso eikä voisikaan katsoa syntiä läpi sormien. Synti todella erottaa ihmisen Jumalasta. Alussahan ennen syntiinlankeemusta ihminen eli paratiisissa läheisessä yhteydessä Jumalaan. Sitten ihminen lankesi syntiin, ja hänet karkoitettiin paratiisista. Jumala kuitenkin antoi jo silloin ihmiselle lupauksen Jeesuksesta. Nyt meillä on lunastus synneistämme Jeesuksessa, kun vain uskossa sen vastaanotamme. Ilman Jeesusta olemme synnissä ja matkalla kadotukseen. Kristukseen pukeutuneina (kuvakielinen ilmaus) eli Jeesuksen sovitustyöhön turvautuessamme taas olemme Jumalan silmissä puhtaat ja pyhät ja matkalla taivaaseen. Se pelastus ei ole omaa ansiotamme, sillä se on kokonaan Jumalan suorittama pelastusteko, johon turvaamme. Jeesus, joka itse oli synnitön, kärsi ristillä syntiemme tähden ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Jeesus on Jumalan vastaus ihmisten syntiongelmaan. Sen vastauksen Jumala on meille antanut: oman poikansa, joka tuli ihmiseksi maan päälle meidät sovittamaan vapaaehtoisesti omalla verellään. Ei ole suurempaa rakkautta.
tuohon opetuslapsiakin askarruttaneeseen kysymykseen todeten, että Jumalalla on kaikki valta.
26. luku
51 Yksi Jeesuksen seuralaisista ryhtyi vastarintaan, veti miekkansa esiin ja iski ylipapin palvelijaa niin että tältä irtosi korva. 52 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pane miekkasi tuppeen. Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan kaatuu. 53 Luuletko, etten voisi pyytää apua Isältäni? Hän lähettäisi tänne heti kaksitoista legioonaa* enkeleitä ja enemmänkin. 54 Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, joiden mukaan näin täytyy tapahtua?"
Jesajassa on kerrottu:
53. luku
10 Herra näki hyväksi,
että hänet ruhjottiin,
että hänet lävistettiin.
Mutta kun hän antoi itsensä sovitusuhriksi,
hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan,
ja Herran tahto täyttyy hänen kauttaan.
11 Ahdistuksensa jälkeen hän näkee valon,
ja Jumalan tunteminen ravitsee hänet.
Minun vanhurskas palvelijani tekee vanhurskaiksi
monet,
heidän pahat tekonsa hän kantaa.
12 Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon. Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa.
herran jumala mitä paskaa tuo numero 10 lähettämä viesti. Oikeastiko luette ja uskotte tuota? Minä opetan lapsilleni ettei jumalaa ole, se on satuolento.
herran jumala mitä paskaa tuo numero 10 lähettämä viesti. Oikeastiko luette ja uskotte tuota? Minä opetan lapsilleni ettei jumalaa ole, se on satuolento.
tai jopa niiden ansiosta lapsistasi voi tulla myöhemmin uskovia kristittyjä? Minä olen uskonnottomasta kodista, jossa uskovia pilkattiin ja olen tullut uskoon teini-iässä.
mitä paskaa sinä kirjoitat minulle. Miksi ihmeessä kommentoit tähän ketjuun aiheen vierestä ja moitit vastaustani, joka vastasi mielestäni suoraan ap:n kysymykseen.
Vai oliko sinulla parempi vastaus? Miltä osin se vastaukseni ei ollut mielestäsi ap:n kysymyksen mukainen vaan paskaa?
Painu sinne isäntäsi perskarvoihin takaisin, jos et osaa alkeellisimpia käytöstapoja.
tai jopa niiden ansiosta lapsistasi voi tulla myöhemmin uskovia kristittyjä? Minä olen uskonnottomasta kodista, jossa uskovia pilkattiin ja olen tullut uskoon teini-iässä.
kunhan eivät paasaa minulle.
Minä opetan lapsilleni ettei jumalaa ole, se on satuolento.
t. yksi, jonka lapset max. 5v eivätkä onneksi vielä näitä jumala-asioita mieti. pitää niihinkin vastaukset miettiä.
mitä paskaa sinä kirjoitat minulle. Miksi ihmeessä kommentoit tähän ketjuun aiheen vierestä ja moitit vastaustani, joka vastasi mielestäni suoraan ap:n kysymykseen.
Vai oliko sinulla parempi vastaus? Miltä osin se vastaukseni ei ollut mielestäsi ap:n kysymyksen mukainen vaan paskaa?
Painu sinne isäntäsi perskarvoihin takaisin, jos et osaa alkeellisimpia käytöstapoja.
minäpä vastaan ap:n kysymykseen; koska jumalaa ei ole, jeesus ( jos sitäkään oli..)sai kärsiä kuten tavalliset ihmiset. Kärsiväthän nytkin miljoonat ihmiset ties mistä kauheuksista, mutta mitä tekee teidän palvoma kuvitelma? Ei niin yhtikäs mitään, koska se ei ole totta. Herätkää aivopestyt tekopyhät.
Ei niin yhtikäs mitään, koska se ei ole totta. Herätkää aivopestyt tekopyhät.
Kerro mikä muu tässä maailmassa on totta ja mikä tarua. Joka päivä kuulemme lehdistä satuilua, emme vain tiedä sitä ennen kuin kokonaisuus jälkikäteen selviää. Sinun uskosi on sinun. Jos vaikka uskot, että atomi on pienin yksikkö, tulee joku joka toteaa, että niin ei ole. Valo jonka näet on vain aistimus, jotkut väittävät sillä olevan dualistisen muodonkin ja sen nopeus on ylittämätön. Siitä ylittämättömyydestä huolimatta valon nopeus ylitettiin, kunnes alettiin epäillä, että on mitattu väärin. Tällä hetkellä ei ole siitäkään täyttä selvyyttä, mutta vaikuttaa, että oli mittausvirhe joka johtui kytkennöistä ja valon nopeus on ylittämätön. Jos kuitenkin joku todistaa myöhemmin, että valonnopeus kyetään ylittämään, ei valon nopeus olekaan ylittämätön. Sama pätee mihin tahansa, jopa Jumalaan ja Jeesukseen. Vaikka se todistettaisiin, olisi epäilijöitä. Eihän tällä hetkellä kaikki usko, että edes kuussa olisi käyty. Sekin on uskonasia, jos itse ei ole ollut siellä.
Ehkä Jumala halusi osoittaa kykynsä ja halunsa samastua ihmisen osaan - osoittaa olevansa mukana jokaisen ihmisen äärimmäisessäkin kärsimyksessä asettumalla kärsimään vuoksemme ja puolestamme osittain Jumalana, osittain ihmisenä, osittain Poikana sekä poikansa kärsimystä todistavana ja surevana isänä - kun Hän laskeutui rakkaudessaan meidän tasollemme, Jeesuksessa Kristuksessa, jossa niin koskettavasti näkyi Jumalan ja ihmisen liitto: Kristuksen, joka otti orjan muodon ja alensi itsensä alimmalle tasolle kantaen syyllisyytemme ja jolla maan päällä oli ihmisenä kurjista kurjin osa, mutta joka Jumalan rakkaana Poikana ja Vapahtajana korotettiin Taivaaseen.
Kärsimys valitettavasti kuuluu ihmiselämään.
kunhan eivät paasaa minulle.
jos kerrotte jumalan tai jeesuksen olevan satua, kerrotteko pienille lapsille myös joulupukin olevan satua?
itseäni häiritsee, ettei sitä monikaan kerro.
meillä joulupukki on satua kuten peikot, kummitukset, möröt tai keijut ja jeesus ja jumala sellaisen yhden kirjan tarinan "pää"henkilöitä. josko siitä lapsi voisi joskus päättää uskooko siihen kirjaan.
hänen edessään todella paha asia. Hän ei katso eikä voisikaan katsoa syntiä läpi sormien. Synti todella erottaa ihmisen Jumalasta. Alussahan ennen syntiinlankeemusta ihminen eli paratiisissa läheisessä yhteydessä Jumalaan. Sitten ihminen lankesi syntiin, ja hänet karkoitettiin paratiisista. Jumala kuitenkin antoi jo silloin ihmiselle lupauksen Jeesuksesta. Nyt meillä on lunastus synneistämme Jeesuksessa, kun vain uskossa sen vastaanotamme. Ilman Jeesusta olemme synnissä ja matkalla kadotukseen. Kristukseen pukeutuneina (kuvakielinen ilmaus) eli Jeesuksen sovitustyöhön turvautuessamme taas olemme Jumalan silmissä puhtaat ja pyhät ja matkalla taivaaseen. Se pelastus ei ole omaa ansiotamme, sillä se on kokonaan Jumalan suorittama pelastusteko, johon turvaamme. Jeesus, joka itse oli synnitön, kärsi ristillä syntiemme tähden ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Jeesus on Jumalan vastaus ihmisten syntiongelmaan. Sen vastauksen Jumala on meille antanut: oman poikansa, joka tuli ihmiseksi maan päälle meidät sovittamaan vapaaehtoisesti omalla verellään. Ei ole suurempaa rakkautta.
että miksi Jumala loi epätäydellisen jos hän loi ihmisen omaksi kuvakseen. Täydellinen ei tee virheitä.
TIEDÄN kyllä, että "siksi kun jonkun piti lunastaa meidän synnit ja kärsiä niiden rangaistus", mutta miksi piti? Kun kerran Jumala on kaikkivoiva niin olisihan se voinut ihan hyvin vain sanoa, että se niistä synneistä ja sillä selvä. EI ole mitään oikeudenmukaisuuden ja takaisinmaksamisen logiikkaa, jota kaikkivaltiaan Jumalan pitäisi noudattaa.