Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En edelleenkään ymmärrä,miksi lapsi tuodaan tarhaan esim. äidin vapaa-päivinä.ov

Vierailija
27.08.2013 |

Siis ihan säännönmukaisesti. 7-8h vaikka vanhempi on kotona.Käsitän,että joskus,jotta pääsee käymään vaikkapa lääkärissä tms, mutta eipä siinäkään koko päivää mene.Voitteko valaista?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:03"]

Mä voin valaista! Meillä suht. helppo vauva ja aktiivinen 5-vuotias. Lähellä ei ole kavereita 5-vuotiaalle, ovat kaikki 1-2-vuotiaita. Voin sanoa suoraan, että tulen hulluksi jos tuo 5v pyörii tässä viikonkin jaloissa! Vaikks hänellä on harrastus 3 x vko niin sitä papatuksen ja tylsistymisen määrää ei kestä kukaan! Päiväkodissa opetellaan ryhmätoimintaa, on samanikäisiä kavereita, askarellaan, käydään retkillä ja harjoitellaan vähän tehtäviä ja puuhaillaan esityksiä. En pysty tarjoamaan mitään tuohon verrattavaa kotona!

Meidän nurkilla ei tuon ikäisiä ole kerhoissa ja vaikka olisikin kerhot ovat klo 9-12. Meillä isä vie isomman tarhaan työmatkallaan ja minä ja vauva nukutaan 11 asti. Voi. Paljastaa olevani paljon parempi äiti kun saan kuitattua univelkoja, suoda pienemmälle edes osan siitä huomiosta, jonka esikko sai ja saan syödä joskus rauhassa.

pk on yksityinen, mutta maksaahan se veronmaksajille jotain. Olen maksanut veroja 20v ja mies maksaa kyllä kuukausittain sen summan, joka kelalta menee päiväkodille.

[/quote]

Kyllä 5v riittää kerho pari kertaa viikossa 9-12.

Käsittämätön kommentti, että olet muka parempi äiti...siis kun et hoida lastasi?

Vierailija
22/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:16"]

Mä voin valaista! Meillä suht. helppo vauva ja aktiivinen 5-vuotias. Lähellä ei ole kavereita 5-vuotiaalle, ovat kaikki 1-2-vuotiaita. Voin sanoa suoraan, että tulen hulluksi jos tuo 5v pyörii tässä viikonkin jaloissa! Vaikks hänellä on harrastus 3 x vko niin sitä papatuksen ja tylsistymisen määrää ei kestä kukaan! Päiväkodissa opetellaan ryhmätoimintaa, on samanikäisiä kavereita, askarellaan, käydään retkillä ja harjoitellaan vähän tehtäviä ja puuhaillaan esityksiä. En pysty tarjoamaan mitään tuohon verrattavaa kotona!

Meidän nurkilla ei tuon ikäisiä ole kerhoissa ja vaikka olisikin kerhot ovat klo 9-12. Meillä isä vie isomman tarhaan työmatkallaan ja minä ja vauva nukutaan 11 asti. Voi. Paljastaa olevani paljon parempi äiti kun saan kuitattua univelkoja, suoda pienemmälle edes osan siitä huomiosta, jonka esikko sai ja saan syödä joskus rauhassa.

pk on yksityinen, mutta maksaahan se veronmaksajille jotain. Olen maksanut veroja 20v ja mies maksaa kyllä kuukausittain sen summan, joka kelalta menee päiväkodille.

[/quote]

Käsittämätön kommentti, että olet muka parempi äiti...siis kun et hoida lastasi?

[/quote]

En ole tuo jota lainasit, mutta voin kuvitella missä kunnossa äiti olisi jos yöt valvoo vauvan kanssa ja aamu 7 herää päiväunia nukkumaton 5v... Ehkei meidän kannata häntä kivittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:31"]

[/quote]

[/quote]

En ole tuo jota lainasit, mutta voin kuvitella missä kunnossa äiti olisi jos yöt valvoo vauvan kanssa ja aamu 7 herää päiväunia nukkumaton 5v... Ehkei meidän kannata häntä kivittää.

[/quote]

Miksi tehdä toinen jos ei jaksa esikoisen "papatusta ja tylsistymistä" kuten tässä kirjoitettiin? Lapsi viedään hoitoon, koska siellä askarrellaan yms... Ei sitten tullut mieleen tehdä itse jotain lapsensa kanssa? Kädettömiäkö äidit täällä ovat? Mitään ei osata/tahdota tehdä lasten kanssa, nukutaan vaan puolille päivin vauvan kanssa.

Itselläni neljä lasta viidessä vuodessa ja kyllä meille on kerhot riittäneet. Leivotaan, ulkoillaan ja touhuillaan sitten muuten. Mutta joo, vaatiihan se äidiltä tietenkin vähän enemmän, helpompihan se on teettää työt päiväkodissa.

Ja sitten vielä mainostetaan, että ollaan niin hyviä äitejä että!

Vierailija
24/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni voi kuvitella, että minulla on vapaapäivä, kun vien lapsen hoitoon ja palaan kotiin. Mutta kotona korjaan opiskelijoiden portfolioita ja hoidan sähköposteja ja verkkokursseja. 

Vierailija
25/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi tehdä toinen jos ei jaksa esikoisen "papatusta ja tylsistymistä" kuten tässä kirjoitettiin? Lapsi viedään hoitoon, koska siellä askarrellaan yms... Ei sitten tullut mieleen tehdä itse jotain lapsensa kanssa? Kädettömiäkö äidit täällä ovat? Mitään ei osata/tahdota tehdä lasten kanssa, nukutaan vaan puolille päivin vauvan kanssa.

Itselläni neljä lasta viidessä vuodessa ja kyllä meille on kerhot riittäneet. Leivotaan, ulkoillaan ja touhuillaan sitten muuten. Mutta joo, vaatiihan se äidiltä tietenkin vähän enemmän, helpompihan se on teettää työt päiväkodissa.

Ja sitten vielä mainostetaan, että ollaan niin hyviä äitejä että!

[/quote]

Eipä tuo ole mikään hyvän äitiyden mittari :D

Vierailija
26/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaan hyvä äiti on se, joka viettää vähiten aikaa lapsensa kanssa. 

Ja itse olen myös hoitoalalla. Kun on viikkovapaa, siivoan lasten kanssa. En ulkoista siivoamisen ja kotitöiden ja arjen opettamista päiväkodille, vaan teemme sitä itse kotona. 

Mutta en tuomitse, sillä sääliksi vain käy äidit, jotka eivät halua viettää aikaa lapsiensa kanssa, vaikka ovat niitä halunneet. Kova kiire on niistä päästä eroon.

Vanhemmat siinä eniten menettävät. Olen kuunnellut niin monta kertaa eläkkeelle jääviä työkavereita, jotka katuvat sitä, että eivät viettäneet enempää aikaa lastensa kanssa. 

Vierailija
27/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi maksamme jokainen korkeaa kunnallisveroa, että äidit saavat hoidattaa lapsensa päiväkodissa, kun ovat itse kotona. Siitä maksamme me jokainen. Lapsettomatkin. Ja me, jotka olemme hoitaneet lapsemme itse.

Vierailija
28/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun lapset ovat kaikki jo isoja koululaisia mutta jos minulla olisi päiväkoti-ikäinen lapsi, voisin hyvin kuvitella vieväni hänet hoitoon mahdollisen arkivapaan aikana. Opiskelen työn ohella, ja tehtäviä on todella paljon. Valtaosa tutuista ei kyllä tiedä opiskeluistani.

Vierailija
29/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin tuntuu olevan muotia tehdä lapsia ja antaa muitten hoitaa ne, kun itse ei jaksa.

Vierailija
30/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni olemme tarkoituksella järjestäneet työmme siten, että saamme olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa ja lapsi mahdollisimman vähän päiväkodissa. Alle viisi tuntia se siellä on kerrallaan ja 1-5 päivää viikossa.

En käsitä miksi ei nykyäidit osaa olla lastensa kanssa, vaan "tullaan hulluksi" eikä kestetä "tylsistymistä ja papatusta", jos ei lapsi ole hoidossa vähintään 8-16?

En pidä itseäni täydellisenä, enkä edes muita parempana, mutta ei olisi tullut mielen viereenkään viedä 2v esikoista hankkimaan virikkeitä päiväkotiin, kun pikkuveli syntyi.

Päivähoito on sitä varten, että sinne viedään lapsi hoitoon, kun itse ollaan töissä tai koulussa, tai tehdään etätehtäviä kotona. Shoppailu ja laiskotteluvapaat hoidetaan jotenkin muuten, jos on aivan välttämätön pakko.

Vierailija
31/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä apn tapaan ollaan heti äidit tuomitsemassa mutta isille kai tämäkin olisi apn mielestä hyväksyttyä kun mainitsi juuri vain ne äidit avauksessaan.

Vierailija
32/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille muijille pitäisi tehdä sterilisaatio, mutta paukapäät eivät tajua, vaan lykkääväät mukeloita tuutin täydeltä veronmaksajien elätettäviksi.

Vierailija
33/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi hoitoon viejä. Lapset menevät hoitoon toisinaan vaikka minulla sattuu olemaan vapaapäivä viikolla. Normaali työpäiväni on 8,5 tuntia, joten jos vien vapaapäivänä hoitoon, haen heidät siinä neljän, viiden tunnin kuluttua. Saan siivottua ja pyykättyä, käytyä kaupassa ja ihan vaan (mikä parasta) jos miehellä sattuisi myös vapaapäivä niin päivänapsautukset otamme todellakin rauhassa. Toisinaan on kiva sitten taas syödä aamupalaa yhdessä lasten kanssa tukka pystyssä, jos ei tunnu olevan mitään "stressitekijää" esim. kodinhoidon suhteen.

Vierailija
34/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 21:05"]

Yleensä kyllä apn tapaan ollaan heti äidit tuomitsemassa mutta isille kai tämäkin olisi apn mielestä hyväksyttyä kun mainitsi juuri vain ne äidit avauksessaan.

[/quote]

Koska yleensä juuri ne äidit hoitavat niitä vauvojaan kotona ja vievät isommat lapsensa hoitoon. Tai siis mieshän ne lapset kukonlaulun aikaan sinne hoitoon vie, kun äidit nukkuvat puoleen päivään, että jaksavat sitten shoppailla yms mukavaa vauvansa kanssa.

Pointti on se, että äidit ovat kotona, lapset hoidossa.

Hävetkää.

Ja miettikää edes joskus miltä lapsistanne tuntuu. Olisivatko kuitenkin mieluummin oman äidin kanssa kotona tekemässä ihan tavallisia juttuja, kotitöitä tms. Ei ne lapset niitä ylimääräisiä virikkeitä tarvitse, tavallinen arki riittää. Mutta hei, kysehän on siitä, että te ÄIDIT ette jaksa lapsianne....

Vierailija
35/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan perheiden jaksamisesta ja tukiverkostojen tärkeydestä Ja miten tärkeää on oma aika äidille. On ihan ok ja suositeltavaa, että lapset ovat välillä isovanhemmilla hoidossa. Silloin on ihan "luvallista" ottaa sitä omaa aikaa, tehdä mitä haluaa. Se on yleisesti hyväksyttävää, mutta kun kyse on samasta asiasta, mutta päiväkodissa, niin se saa jotkut ihan raivon partaalle! Miksi? Ei kaikilla ole tukiverkostlla lähellä ja joskus äiti ja isä haluavat olla ihan kahdenkin kesken. Miksei päiväkoti voi siinä auttaa? ongelmien ennaltaehkäisyä parhaimmillaan! Ja älkää vaan sanoko, että ette koskaan haluaa kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa tai ihan vaan itsekseen. Ja onko äiti silloin niin paha? 

Vierailija
36/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä satunnaisena vapaapäivänä vien joskus lapset hoitoon. Joskus pidän kotona. Välillä vain fiiliksen mukaan, joskus sen takia että oikeasti on asioita hoidettavana. Yleensä lapset ovat hoidossa vapaapäivinä noin 6 tuntia, poikkeuksena tilanne, että olen ympännyt päivän aivan täyteen menoja ja lapset ovat 8 tuntia hoidossa. Hoitomaksu meillä on aivan sama, onko lapset hoidossa tai ei, joten jos katson olevan tarpeen, vien lapset hoitoon myös vapaapäivänä.

Mä koen joskus, että kun lapset ovat vapaapäivänä hoidossa, mun pitää käyttää päivä mahdollisimman "hyödykkäästi". Mitä olen miestä seurannut, hän ei yhtään pohdi sen kummemmin sellaista tilannetta, että hän on kotona ja lapset hoidossa - apua, olen huono isä...

Mun mielestä on yksi ja sama viedä satunnaisesti lapsi/lapset hoitoon jonain vapaapäivänä. Se ei tilannetta paljon mihinkään suuntaan hetkauta lasten kannaltakaan.

Vierailija
37/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Et ole tosissasi! Teillä on suht helppo vauva ja viisi vuotias etkä kykene itse tekemään mitään sen lapsen kanssa o.O

Tuo on OUTOA! Etkö pysty askartelemaan tai ottamaan lasta kotiaskareisiin mukaan?

Todella outoa...

Vierailija
38/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hyvänen itseensä ajatteleva paska, näinä tiukkoina valtiontalouden aikoina pitäs hoitaa omat kakarat jos on kotona. Jos ei nappaa niin oisit pitänyt haarat kiinne aikansa.

Vierailija
39/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vielä täällä moi!

Jäi tosiaan tuosta alkuperäisestä viestistä se, että meillä ei lapsi ole todellakaan joka päivä päiväkodissa. En ymmärrä millä ajalla mammat shoppailee. Mä nukun, jotta "jaksan kuunnella sitä papatusta" ja iloita siitä, kerkeän herätä, syödä rauhassa, olla vauvan kanssa hoitaa asioita ja hakea esikoisen tarhasta. Käydään sitten lasten kanssa usein yhdessä ruokakaupassakin.

Vapaapäivät on ihania, mutta lapsi todella kaipaa ikäistään seuraa, minä unta ja vauvakin omia hetkiä.

Niille, jotka miettivät miten tuhlaamme veroeuroja; kyllä ne ketkä hoitavat lapsensa kotona vuosikausia ovat saavana osapuolena. Meillä kuukausittaiset verot kattavat reilusti sen mitä päiväkoti maksaa.

Meidän perhe voi hyvin. Myös se 5-vuotias, joka viihtyy hyvässä päiväkodissaan!  En voi lakata ihmettelemästä miksi naiset puukottavat toisiaan tämän asian tiimoilta?! Miksi emme ole vaatimassa alueille laajempaa kerotoimintaa? Tällä alueella ei ole kerhoja, jossa olisi samanikäisiä../

Vierailija
40/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tällaiset ketjut ovat niin skeidaa kuin olla voi!!!

Jokainen elää tyylillään ja tavoillaan eikä sen pitäisi kuulua kenellekään; varsinkaan kun kukaan ei tiedä siitä toisen elämästä läheskään kaikkea eikä ne lapsetkaan ole samasta muotista veistettyjä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme