Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En edelleenkään ymmärrä,miksi lapsi tuodaan tarhaan esim. äidin vapaa-päivinä.ov

Vierailija
27.08.2013 |

Siis ihan säännönmukaisesti. 7-8h vaikka vanhempi on kotona.Käsitän,että joskus,jotta pääsee käymään vaikkapa lääkärissä tms, mutta eipä siinäkään koko päivää mene.Voitteko valaista?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääköhän itsekin viedä nuo kolme lasta vauvan edestä päiväkotiin... Vauva on kyllä jo syntynyt, taidan olla myöhässä tuon suhteen.

Saisinpahan ainakin lakata kuuntelemasta miten on välillä niiiiin tylsää.

Vierailija
42/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on keskusteltu niin kauan kun muistan ja aina keskustelu muuttuu epäolennaiseksi esim äiti puolustelee ikäänkuin kaikkien äitien puolesta, että pitää 5v lasta hoidossa max 5h ja vain 4pv/vko, eikä he tunne keeetään muuta lapsiperhettä ja että heillä on OIKEUS ja se on myös kohtuus...

Totuus on, että ne tapaukset jotka todella suututtaa on enemmän tälläisiä, että pävähoitoon tuodaan yksivuotiaita isosisaria, jotka ovat hoidossa koko isän isyyskuukauden ja sitten isän työpäivän ja matkojen verran päivittäin, mahdollisesti välipäivinäkin vieraissa ryhmissä (joka valtava stressi lapselle).  Tälläistä en ymmärrä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapseni päiväkotiin vapaapäivinäni jotta voin tarjotan myös uudelle vauvalle sen tarvitseman ajan ja huomion kuin isosiskolleenkin aikoinaan. Eikä kaduta!

Vierailija
44/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:46"]

Pitääköhän itsekin viedä nuo kolme lasta vauvan edestä päiväkotiin... Vauva on kyllä jo syntynyt, taidan olla myöhässä tuon suhteen.

[/quote]

jos ne kolme ovat edes suht. samanikäksiä niin saanevat toisistaan seuraa? 2v ikäero on hieman eri asia kuin 4-5v ikäero. Tosin ymmärrän hyvin että on tilanteita, joissa se 2v käy päiväkodissa.

Vierailija
45/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en ymmärrä minäkään.. itselleni mä olen lapseni tehnyt 

Vierailija
46/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:58"]

[/quote]

jos ne kolme ovat edes suht. samanikäksiä niin saanevat toisistaan seuraa? 2v ikäero on hieman eri asia kuin 4-5v ikäero. Tosin ymmärrän hyvin että on tilanteita, joissa se 2v käy päiväkodissa.

[/quote]

No ei niistä niin toisilleen seuraa ole vaikka suhteellisen samanikäisiä ovat. Ei sitä joka päivä jaksa aina saman kanssa muka leikkiä.

Päiväkodista saisivat sentään muitakin kavereita eikä mun tarttis kuskata eri paikkoihin lapsia kerhoihin. Kun yksi ei pääse toiseen kerhoon ikänsä takia kun toinen pääsee jne.

Rasittavaa pakata joka muksu autoon, että saan yhden kerrallaan kerhoon.

Vähenisi autolla ramppaaminen kun veisi kaikki kerralla samaan paikkaan hoitoon.

Vierailija
47/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:32"]

Aina puhutaan perheiden jaksamisesta ja tukiverkostojen tärkeydestä Ja miten tärkeää on oma aika äidille. On ihan ok ja suositeltavaa, että lapset ovat välillä isovanhemmilla hoidossa. Silloin on ihan "luvallista" ottaa sitä omaa aikaa, tehdä mitä haluaa. Se on yleisesti hyväksyttävää, mutta kun kyse on samasta asiasta, mutta päiväkodissa, niin se saa jotkut ihan raivon partaalle! Miksi? Ei kaikilla ole tukiverkostlla lähellä ja joskus äiti ja isä haluavat olla ihan kahdenkin kesken. Miksei päiväkoti voi siinä auttaa? ongelmien ennaltaehkäisyä parhaimmillaan! Ja älkää vaan sanoko, että ette koskaan haluaa kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa tai ihan vaan itsekseen. Ja onko äiti silloin niin paha? 

[/quote]

Päiväkoti hoitaa yhteiskunnan varoin, eli verotuotolla. Onko sinusta oikein että kaikkien verot nousevat jotta saadaan maksettua vanhemmille omaa aikaa? Eikö sinusta olisi parempi systeemi missä vanhemmat kustantavat sen oman ajan omasta lompakosta eikä yhteiskunnan lompakosta. Etenkin kun yhteiskunnan talous on menossa vain pahemmin alaspäin niin onko meillä varaa tähän kaikkeen? Jos perheellä ei ole varaa, niin miksi kunnalla pitää olla?

Olen sitä mieltä, että maksuton tai nykyisillä maksuilla oleva hoito vain oikeaan tarpeeseen, ja muu hoito (oma aika ja päiväpanot) hoidon todellisella kustannuksella. Olisipa kiva nähdä kuinka moni äiti sen jälkeen korostaisi niin kovasti turvaverkkoja ja oma aikaa kun hoito maksaisi 1000e kuukaudessa.

Vierailija
48/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 23:00"]

Joo en ymmärrä minäkään.. itselleni mä olen lapseni tehnyt 

[/quote]

Eli et ajattele lapsesi parasta vaan itseäsi?

Vierailija
49/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 23:03"]

[/quote]

[/quote]

No ei niistä niin toisilleen seuraa ole vaikka suhteellisen samanikäisiä ovat. Ei sitä joka päivä jaksa aina saman kanssa muka leikkiä.

Päiväkodista saisivat sentään muitakin kavereita eikä mun tarttis kuskata eri paikkoihin lapsia kerhoihin. Kun yksi ei pääse toiseen kerhoon ikänsä takia kun toinen pääsee jne.

Vähenisi autolla ramppaaminen kun veisi kaikki kerralla samaan paikkaan hoitoon.

[/quote]

Why not jos kukkaro kestää? 

Vierailija
50/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:32"]

Aina puhutaan perheiden jaksamisesta ja tukiverkostojen tärkeydestä Ja miten tärkeää on oma aika äidille. On ihan ok ja suositeltavaa, että lapset ovat välillä isovanhemmilla hoidossa. Silloin on ihan "luvallista" ottaa sitä omaa aikaa, tehdä mitä haluaa. Se on yleisesti hyväksyttävää, mutta kun kyse on samasta asiasta, mutta päiväkodissa, niin se saa jotkut ihan raivon partaalle! Miksi? Ei kaikilla ole tukiverkostlla lähellä ja joskus äiti ja isä haluavat olla ihan kahdenkin kesken. Miksei päiväkoti voi siinä auttaa? ongelmien ennaltaehkäisyä parhaimmillaan! Ja älkää vaan sanoko, että ette koskaan haluaa kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa tai ihan vaan itsekseen. Ja onko äiti silloin niin paha? 

[/quote]

Jos onnistutte kerran elämään täysin ilman kontakteja muihin ihmisiin, niin ostakaa hoitoapua.

Os-ta-kaa hoi-t-oa-pu-a.

Vierailija
51/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:40"]

14 vielä täällä moi!

Jäi tosiaan tuosta alkuperäisestä viestistä se, että meillä ei lapsi ole todellakaan joka päivä päiväkodissa. En ymmärrä millä ajalla mammat shoppailee. Mä nukun, jotta "jaksan kuunnella sitä papatusta" ja iloita siitä, kerkeän herätä, syödä rauhassa, olla vauvan kanssa hoitaa asioita ja hakea esikoisen tarhasta. Käydään sitten lasten kanssa usein yhdessä ruokakaupassakin.

Vapaapäivät on ihania, mutta lapsi todella kaipaa ikäistään seuraa, minä unta ja vauvakin omia hetkiä.

Niille, jotka miettivät miten tuhlaamme veroeuroja; kyllä ne ketkä hoitavat lapsensa kotona vuosikausia ovat saavana osapuolena. Meillä kuukausittaiset verot kattavat reilusti sen mitä päiväkoti maksaa.

Meidän perhe voi hyvin. Myös se 5-vuotias, joka viihtyy hyvässä päiväkodissaan!  En voi lakata ihmettelemästä miksi naiset puukottavat toisiaan tämän asian tiimoilta?! Miksi emme ole vaatimassa alueille laajempaa kerotoimintaa? Tällä alueella ei ole kerhoja, jossa olisi samanikäisiä../

[/quote]

Verotuloilla pidetään yllä paljon muutakin kuin sinun lapsesi laitospaikkaa. Sillä maksetaan tiet, koulut, terveyskeskukset, sairaalat, uimahallit, kirjastot jne. Kuinka pitkälle verosi riittää? Riittääkö sairaaloihin asti?

Vierailija
52/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 23:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Why not jos kukkaro kestää? 

[/quote]

Kestäähän se. :) Olisi kyllä leppoista kun muut muksut tappelee päiväkodissa omasta paikastaan :)

Vierailija
53/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:57"]

Vien lapseni päiväkotiin vapaapäivinäni jotta voin tarjotan myös uudelle vauvalle sen tarvitseman ajan ja huomion kuin isosiskolleenkin aikoinaan. Eikä kaduta!

[/quote]

Aina tätä samaa shaissea.

Vauvan ei tarvitse olla uusi esikoinen kasvaakseen ja kehittyäkseen. Esikoinen oli ensin ja nyt on nyt,  kun uusi vauva tulee perheeseen, perhetilanne muuttuu.Vauva pitää sopeuttaa perheeseen eikä perhettä vauvaan. Ajattelisitte nyt itsekin miten älytöntä on se, että kalliita kunnallisia hoitopaikkoja käytetään noin joutavaan kuin kotimammojen vauvasymbioosin luomiseen! 

Vierailija
54/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:57"]

[/quote]

Lopeta sikiäminen.

Vierailija
55/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön ketju. Muissa länsimaissa kaikki 3v täyttäneet viedään eskariin, ihan riippumatta siitä onko äiti kotiäiti, osa-aikatyötä tekevä tai kokopäivätyössä. Suomessa ilmeisesti on joku ihme hyve hauduttaa alle kouluikäiset kotona mamman helmoissa. Ja kuvitella, että se olisi joku palvelus lapselle.

Vierailija
56/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olisipa kiva kun olisi joku vaihtoehto päiväkodille!!!! Ainakin -80-luvulla niitä kerhoja oli. Nyt niitä lakkautetaan jatkuvasti.

Vierailija
57/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:40"]

14 vielä täällä moi!

Jäi tosiaan tuosta alkuperäisestä viestistä se, että meillä ei lapsi ole todellakaan joka päivä päiväkodissa. En ymmärrä millä ajalla mammat shoppailee. Mä nukun, jotta "jaksan kuunnella sitä papatusta" ja iloita siitä, kerkeän herätä, syödä rauhassa, olla vauvan kanssa hoitaa asioita ja hakea esikoisen tarhasta. Käydään sitten lasten kanssa usein yhdessä ruokakaupassakin.

Vapaapäivät on ihania, mutta lapsi todella kaipaa ikäistään seuraa, minä unta ja vauvakin omia hetkiä.

Niille, jotka miettivät miten tuhlaamme veroeuroja; kyllä ne ketkä hoitavat lapsensa kotona vuosikausia ovat saavana osapuolena. Meillä kuukausittaiset verot kattavat reilusti sen mitä päiväkoti maksaa.

Meidän perhe voi hyvin. Myös se 5-vuotias, joka viihtyy hyvässä päiväkodissaan!  En voi lakata ihmettelemästä miksi naiset puukottavat toisiaan tämän asian tiimoilta?! Miksi emme ole vaatimassa alueille laajempaa kerotoimintaa? Tällä alueella ei ole kerhoja, jossa olisi samanikäisiä../

[/quote]

Verotuloilla pidetään yllä paljon muutakin kuin sinun lapsesi laitospaikkaa. Sillä maksetaan tiet, koulut, terveyskeskukset, sairaalat, uimahallit, kirjastot jne. Kuinka pitkälle verosi riittää? Riittääkö sairaaloihin asti?

[/quote]

Riittää se ainakin johonkin. Olemme maksaneet veroja 15v ennen ensimmäistäkään lasta. Tosin akateeminen koulutus ei toki ole ilmainen. Mutta maksamme myös veroja pääomatuloista. Olen valmis maksamaan jatkossakin, jos se vain auttaa siihen että asiat voidaan järkestää miten perheet parhaaksi asian näkevät. 

Vierailija
58/70 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6-vuotiaan kohdalla ymmärrän tällaisen järjestelyn,mutta 1-2-vuotiaan kohdalla on suorastaan käsittämätöntä,jos lapsi viedään vapaapäivinä hoitoon. Tosin jokaiselle lapselle kuuluisi kyllä lomaa ja vapaapäiviä,vaikka olisi kuinka kivaa päiväkodissa. Mukavastakin työstä kaipaa toisinaan vapaata,niin miksei päiväkodista. 

Vierailija
59/70 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä osa kuulostaa ihan mun mieheltäni, lapsen isältä. Mies on kyllä valmis vapaapäivinä viemään lapsen hoitoon, että saa omia juttujaan hoidettua. Siihen mä kyllä pistän stopin. Silloin, kun niitä lapsia tehtiin, oli mulle päivänselvää, että lapsi tulee kulkemaan mukana virastoissa, lääkärissä, kaupassa, kylissä, sairaaloissa, jne jne. Siis ihan joka paikassa - paitsi siellä töissä tietysti.

Mun mielestä oli jo outoa Se, että kun ilmoitin meidän kesälomat päiväkotiin, laittoivat viestiä perään, että onko pojallakin kesälomaa silloin.

Sen ymmärrän, jos äiti on kotona vauvan kanssa ja toinen lapsista on yli 4v, että muutaman kerran viikossa käy muutaman tunnin pk:ssa leikkimässä, mutta jos vanhemmalla työstä vapaapäivä, tulee sellainen suoda lapsellekin. Kyllä Se siellä ehtii hääräilemään ihan tarpeeksi.

mutta... En kyllä itsekään ihan puhdas pulmunen ole. 40 asteen kuumeessa katsoin parhaaksi oman parantumiseni kannalta, että poika meni päiväkotiin sovituksi ajaksi, jotta itse sain levätä.

Vierailija
60/70 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 01:08"]

Täällä osa kuulostaa ihan mun mieheltäni, lapsen isältä. Mies on kyllä valmis vapaapäivinä viemään lapsen hoitoon, että saa omia juttujaan hoidettua. Siihen mä kyllä pistän stopin. Silloin, kun niitä lapsia tehtiin, oli mulle päivänselvää, että lapsi tulee kulkemaan mukana virastoissa, lääkärissä, kaupassa, kylissä, sairaaloissa, jne jne. Siis ihan joka paikassa - paitsi siellä töissä tietysti.

Mun mielestä oli jo outoa Se, että kun ilmoitin meidän kesälomat päiväkotiin, laittoivat viestiä perään, että onko pojallakin kesälomaa silloin.

Sen ymmärrän, jos äiti on kotona vauvan kanssa ja toinen lapsista on yli 4v, että muutaman kerran viikossa käy muutaman tunnin pk:ssa leikkimässä, mutta jos vanhemmalla työstä vapaapäivä, tulee sellainen suoda lapsellekin. Kyllä Se siellä ehtii hääräilemään ihan tarpeeksi.

mutta... En kyllä itsekään ihan puhdas pulmunen ole. 40 asteen kuumeessa katsoin parhaaksi oman parantumiseni kannalta, että poika meni päiväkotiin sovituksi ajaksi, jotta itse sain levätä.

[/quote]

Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Tyttäreni isä vei muitta mutkitta tytön päiväkotiin omina vapaapäivinä "leikkimään" jotta itse pääsi harrastamaan rauhassa omia juttujaan. Itse pidän lastani kotona joka ikisenä vapaapäivänä, koska jos minulla on vapaata saa lapsenikin vapaata. Ei se päiväkoti oli mikään kunnan järjestämä leikkikerho, vaan verrattavissa lapsen työhön. Oll ne sitten lyhyitä tai pitkiä päiviä...

Vaikka meillä olisi kuinka "tylsää" kahdestaan kotona niin saanpahan vietettyä  laatuaikaa oman lapseni kanssa ja hän todella arvostaa sitä! On kiva kun ei ole pakko mennä joka päivä tarhaan, saa heilua yöpuvussa pitkään, köllötellä äidin kanssa sohvalla tai täyttää pyykinpesukonetta ja oppia imuroimaan. Ei niitä "virikkeitä" tarvitse joka helvetin päivälle kehittää tuntikausiksi. Vaikka maksankin täyden hinnan hoidosta niin en koe että se on kenellekään hyödyksi viedä lasta tarhaan mun vapaina. 

Jos väsy painaa, opetelkaa nukkumaan oikeina aikoina, vauvan kanssa elämä muuttuu, ja jos perheen meinasitte laittaa pystyyn niin opetelkaa pitämään huolta niistä. Ei pitäisi kenellekään toisen lapsen vanhemmalle tulla yllätyksenä mitä se vauva aika vaatii... 

Vaalikaa lapsianne ja olkaa vähemmän itsekeskeisiä! Näitä ketjuja lukiessa tulen kyllä ainakin onnelliseksi omasta puolestani siitä että viihdyn oman lapseni kanssa, ja haluan viettää kaiken aikani hänen kanssaan. Minua säälittää lapsenne jotka juoksutetaan hoidoissa jotta äidit saavat lapsista vapaata. Ei ole heidän syy että ovat olemassa eivätkä itse voi vaikuttaa elämänsä kulkuihin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme