Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset, olkaa kilttejä ja vastatkaa: onnistuuko synnitön elämä?

Vierailija
27.08.2013 |

Tuolta toisesta ketjusta pisti silmään tämä lause: "Mites, suvaitseeko Jumala ja Raamattu synnin tekemisen? Sanoiko Jeesus, että menkää, tehkää aviorikos, juopotelkaa jne? Körttien Jeesus ehkä, mutta oikea sanoi: "Mene, ÄLÄKÄ ENÄÄ SYNTIÄ TEE"."

Raamatussahan tosiaan näin sanotaan, "mene, äläkä enää syntiä tee." Miten käytännössä uskovaisesta voi tulla synnitön ts. ei kai voikaan, mutta sittenhän koko elämä menee itsesoimauksen- ja inhon merkeissä, kun ei pysty kuitenkaan synnittömyyteen, vaikka siihen kehotetaankin Uudessa Testamentissa. Ei päivääkään pysty ihminen olemaan syntiä tekemättä.

Millaista elämää se sellainen on, että koko ajan kokee olevansa epäonnistunut ja huono? Eikö se ole kovin lannistavaa? Mistä uskovaiset saavat ilonsa, eivät varmaan ainakaan siitä, että epäonnistuvat kerran toisensa jälkeen.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Synti riippuu ihmisessä kiinni mutta usko Jeesukseen pelastaa. Elämä ei ole synkkää kun voi uskoa syntinsä anteeksi annetuksi uudelleen ja uudelleen. Kun jokaisen päivän aloittaa ja lopettaa rukouksella, voi olla rauhallisin mielen, Jeesus pitää omistaan huolen.

Vierailija
2/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot perustuvat siihen, että synnit saa anteeksi ja koska synnit saa anteeksi, ei ole väliä, miten elää; uskonnot suurin syy kaikkiin maailmassa käytyihin, käyviin ja tuleviin sotiin.

Ei, en ole ateisti mutta mitään muuta ei käytetä niin paljoa hyväksi vääriin tekoihin kuin uskontoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ihminen ei voi elää synnitöntä elämää, ei todellakaan kukaan. Ajatukset, sanat ja teot lasketaan, eikä kukaan voi olla ajattelematta syntiä. Kun uskot, että Jeesus on kuollut sinun syntiesi puolesta ristillä, saat syntisi anteeksi. 

Jokainen ihminen rikkoo kaikkia lakeja ja asetuksia vastaan.

Vain Jeesus oli synnitön.

Vierailija
4/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti on uskovaisten keksintöä (satua), joten synnitön elämä onnistuu aina. Sen sijaan tulee pyrkiä nuhteettomaan elämään, joka voi olla toisinaan vaikeaa.

Vierailija
5/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:54"]

Uskonnot perustuvat siihen, että synnit saa anteeksi ja koska synnit saa anteeksi, ei ole väliä, miten elää; uskonnot suurin syy kaikkiin maailmassa käytyihin, käyviin ja tuleviin sotiin.

Ei, en ole ateisti mutta mitään muuta ei käytetä niin paljoa hyväksi vääriin tekoihin kuin uskontoa.

[/quote]

Syntejää ei saa anteeksi, jos ei usko saaneensa niitä anteeksi. Se ei ole mikään automaatti se Jeesus.

Vierailija
6/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Syntejää ei saa anteeksi, jos ei usko saaneensa niitä anteeksi. Se ei ole mikään automaatti se Jeesus.

Vierailija
7/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen hinku teillä hihhuleilla on ehdoin tahdoin vaikeuttaa elämäänne uskonnon takia?

Mitään jumalia ei ole olemassa, eläkää ja nauttikaa ainutkertaisesta elämästänne -toista ei tule.

Vierailija
8/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Uskonto ja uskovaisuus on minusta kaksi eri asiaa.

Uskontoja on käytetty käsikassarana aina, mutta väitätkö, että nämä ihmiset olisivat olleet uskovaisia.

No alkuperäiseen aiheeseen. En pysty synnittömään elämään, mutta saan ylhäältä tukea siihen, että yritän siihen mahdollisimman paljon. Rukoilen monesti voimia välttää kiusaus, missä saisin itselleni hyötyä esimerkiksi puhumalla toisesta pahaa. Se on iso synti ja sillä saisi joskus itselleen paljon etua. Joudun tosissani tekemään töitä ja rukoilemaan joskus, että en sortuisi sellaiseen.

Silti en kykene siihen täydellisyyteen, koska olen ihminen. Mutta Jeesuksen tuella olen kyennyt välttämään monia syntejä, koska olen saanut rukouksista voimaa itselleni, etten pane omia tarpeitani aina edelle.

Ei usko Jumalaan (puhun nyt siis kristinuskosta) poista laisinkaan moraalikysymyksiä. Niiden kanssa joutuu kamppailemaan päivittäin. Ihminen on altis syntiin.

Vierailija
9/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kovin harras uskovainen mutta ev.lut. kirkkoon kyllä kuulun. Joskus peruskoulussa uskonnon tunnilla opettaja (uskovainen) sanoi ettei ihminen kykene tekemään epäitsekästä tekoa. Hänen mielestään kaikella mitä teemme on itsekäs tarkoitusperä. Jos esim annan täydessä ruuhkabussissa istumapaikkani huterasti kävelevälle vanhukselle ja tyydyn itse seisomaan muiden tuupittavana, olen tällöinkin toiminut itsekkäästi: tein teon koska tiesin saavani siitä hyvän mielen...

Ei mene mun järkeen. kyllä epäitsekkäitä tekoja voi tehdä. ei niitä sen hyvän mielen takia tehdä, se tulaa vain plussana kaupanpäälle, ikään kuin kiitoksena :)

Synnitöntä  elämää ei kyllä mun mielestäni ole mahdollista saada. tai toki riippuu mitä itse lukee synniksi. Kateellisuus, viha yms.. vaikka vain tunteena on syntiä. ehkäisy, abortti..? monet kirkot pitävät näitä syntinä... jehovan todistajille jopa veren luovutus ja -siirto on syntiä

Vierailija
10/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli ainoa synnitön , ei kukaan ihminen voi elää tekemättä syntiä. Jos voisi, niin mihin tarvitsisi armoa?

Jokainen tulee tehneeksi syntiä, mutta kun sen huomaa, katuu ja pyytää anteeksi. Ja saa anteeksi.

Siitä ei todellakaan seuraa se, että voi elää miten haluaa, koska siihen anteeksisaamiseen tarvitaan aito katumus. Jos on oikeanlainen mieli, ei todellakaan halua tehdä syntiä ja pyrkii sitä välttämään.

Vierailija
11/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:58"]

Mikä ihmeen hinku teillä hihhuleilla on ehdoin tahdoin vaikeuttaa elämäänne uskonnon takia?

Mitään jumalia ei ole olemassa, eläkää ja nauttikaa ainutkertaisesta elämästänne -toista ei tule.

[/quote]

Kyllä minä olen nauttinut elämästäni paljon enemmän sen jälkeen, kun aloin rukoilla ja kolkuttaa Jumalan ovelle. Paljon on muuttunut ajatusmaailmassani ja teoissani ja olen paljon onnellisempi ja tasapainossa itseni kanssa.

Vierailija
12/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rohkeasti syntiä ja luota Jumalan armoon.

Vierailija
13/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:58"]

[/quote]

Kyllä minä olen nauttinut elämästäni paljon enemmän sen jälkeen, kun aloin rukoilla ja kolkuttaa Jumalan ovelle. Paljon on muuttunut ajatusmaailmassani ja teoissani ja olen paljon onnellisempi ja tasapainossa itseni kanssa.

[/quote]

Niin ja kiitos palstan uskovaisille. Tuossa kesällä täällä oli ketju, missä keskusteltiin aiheesta ja sain paljon voimaa ja uskallusta laittaa kädet ristiin ja rukoilla. Moni ihminen näki paljon aikaa ja vaivaa kirjoittaessaan ja selittäessään kantaansa uskontoon ja uskontoa muutenkin ja rohkaistessaan minua. Kiitos heille tuesta.

Vierailija
14/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty luottaa Jumalan armoon. Oma syntisyys on fakta, syntejä saa pyytää anteeksi Jumalalta (ja ihmisiltä, joita vastaan on rikkonut), mutta ei siihen syntisyyteen jäädä vellomaan. Omien syntien sijasta katsotaan Kristukseen, joka sovitti koko maailman synnit. Iloitaan armosta, joka peittää syntien paljouden. Fokus on muussa kuin synnissä ja muussa kuin omassa navassa. Kristus on suurempi kuin synnit! Vapauteen Kristus meidät vapautti!

Vierailija
15/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on koko jekun juoni, teitpä mitä tahansa niin se on väärin. sitten pitää nöyristellä ja kumarrella, ehkä vähän voidella pappia parilla sekelillä, ja jopas ahkeralle tukholma-syndroomaiselle annetaankin anteeksi.

Vierailija
16/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:48"]

Körttien Jeesus ehkä, mutta oikea sanoi: "Mene, ÄLÄKÄ ENÄÄ SYNTIÄ TEE"."

[/quote]

Mikä körttien Jeesus? Syntikäsitys eroaa hieman eri kristillisillä kirkkokunnilla. Lutherin käsitys, joka meidän kirkossa sovelletaan on, että meissä on perisynti. Kalvinistinen käsitys on vieläkin voimakkaampi, sen mukaan jokainen ihminen on syntyjään Jumalan vihollinen.

Usko ohjaa meitä ja meidän elämää. Synnistä on vaikea pysyä erossa, mutta uskossa kasvaessa halu syntiin vähenee. Olennaista on uskoa, mutta tottakai tärkeää on elää uskonsa mukaan.

Vierailija
17/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja hyvästä keskustelusta aiheesta jne., mutta siihen, mitä kysyin vielä palatakseni - miksi se on siellä: "mene, äläkä enää syntiä tee." Miksi, jos ei noudatettavaksi? Ja jos sitä ei voi noudattaa, koska me ihmisparat emme  siihen pysty, miksi se sitten on Raamatussa, eikä vain tämän yhden kerran, vaan monessa versiossa, lukemattomat kerrat. Meitä kehotetaan johonkin, joka on täysin ylivoimaista saavuttaa. Minua vähän tavallaan loukkaa se. Vähän samoin kun sanoisi kehitysvammaiselle, että etkö sä nyt tuota osaa tai tajua tms...

AP

Vierailija
18/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:18"]

sehän on koko jekun juoni, teitpä mitä tahansa niin se on väärin. sitten pitää nöyristellä ja kumarrella, ehkä vähän voidella pappia parilla sekelillä, ja jopas ahkeralle tukholma-syndroomaiselle annetaankin anteeksi.

[/quote]

Mihin sinä pappia tarvitset uskonnossa?

t. tuo edellinen, joka on tänä kesänä alkanut kolkutella ovia ja ei silti kuulu kirkkoon, eikä aio liittyäkään. Kirkko on ihmisten luoma laitos ja sillä on aika vähän uskon kanssa tekemistä

Vierailija
19/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen tulee uskoon niin silloin lakkaa synnissä eläminen, mutta synnitöntä se ei ihmisestä tee, myös uskovainen lankeaa syntiin, muttei enää elä siinä, vaan hän elää Kristuksessa. Uskossa kasvaminen vähentää synnintekemistä, mutta ihminen ei tätä itse saa aikaan, vaan Jumala sen tekee ihmisessä, kun ihminen uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana. Tuo kehoitus tarkoittaa että syntiä ei saa tehdä, niinkun ei saakaan. Mutta ihminen tekee silti syntiä vaikkei saisikaan, ja tämän vuoksi Jumala antoi oman Poikansa kärsiä ja kuolla ihmisten syntien takia, jotta syntiset ihmiset saavat Hänessä sovituksen synneilleen eivätkä joudu kadotukseen minne muuten joutuisivat, koska jokainen ihminen on syntinen. Eli kun uskoo Jeesuksen kuolleen omasta puolestaan niin ei joudu kuolemaan itse syntiensä takia, vaan saa iankaikkisen elämän Jumalan luona Jeesuksen sovitustyön tähden. Jeesuksessa on armo ja anteeksianto syntisille ihmisille. Jeesus siis pelastaa synnin orjuudelta ja synnissä elämiseltä antamalla ihmiselle uuden elämän Jeesuksessa joka ei johda kadotukseen vaan pelastukseen.

Vierailija
20/60 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:18"]

Kiitos vastauksista ja hyvästä keskustelusta aiheesta jne., mutta siihen, mitä kysyin vielä palatakseni - miksi se on siellä: "mene, äläkä enää syntiä tee." Miksi, jos ei noudatettavaksi? Ja jos sitä ei voi noudattaa, koska me ihmisparat emme  siihen pysty, miksi se sitten on Raamatussa, eikä vain tämän yhden kerran, vaan monessa versiossa, lukemattomat kerrat. Meitä kehotetaan johonkin, joka on täysin ylivoimaista saavuttaa. Minua vähän tavallaan loukkaa se. Vähän samoin kun sanoisi kehitysvammaiselle, että etkö sä nyt tuota osaa tai tajua tms...

AP

[/quote]

Niin. Nyt käsittelyssä olevassa lauseessa Jeesus sanoi nuo sanat aviorikoksesta kiinni jääneelle naiselle. Ensiksikin, Suomessa ei ole käsitettä aviorikos. Sanat sanottiin juutalaiselle naiselle 2000 v. sitten. - Periaatetta voidaan soveltaa nykyaikaan pyrkimyksenä olla puolisolle uskollinen, mutta konkreettinen tilanne tapahtui historiassa eikä se suoraan koske sinua, mikäli olet Suomen kansalainen.