Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset, olkaa kilttejä ja vastatkaa: onnistuuko synnitön elämä?

Vierailija
27.08.2013 |

Tuolta toisesta ketjusta pisti silmään tämä lause: "Mites, suvaitseeko Jumala ja Raamattu synnin tekemisen? Sanoiko Jeesus, että menkää, tehkää aviorikos, juopotelkaa jne? Körttien Jeesus ehkä, mutta oikea sanoi: "Mene, ÄLÄKÄ ENÄÄ SYNTIÄ TEE"."

Raamatussahan tosiaan näin sanotaan, "mene, äläkä enää syntiä tee." Miten käytännössä uskovaisesta voi tulla synnitön ts. ei kai voikaan, mutta sittenhän koko elämä menee itsesoimauksen- ja inhon merkeissä, kun ei pysty kuitenkaan synnittömyyteen, vaikka siihen kehotetaankin Uudessa Testamentissa. Ei päivääkään pysty ihminen olemaan syntiä tekemättä.

Millaista elämää se sellainen on, että koko ajan kokee olevansa epäonnistunut ja huono? Eikö se ole kovin lannistavaa? Mistä uskovaiset saavat ilonsa, eivät varmaan ainakaan siitä, että epäonnistuvat kerran toisensa jälkeen.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:28"]

Niin. Nyt käsittelyssä olevassa lauseessa Jeesus sanoi nuo sanat aviorikoksesta kiinni jääneelle naiselle. Ensiksikin, Suomessa ei ole käsitettä aviorikos. Sanat sanottiin juutalaiselle naiselle 2000 v. sitten. - Periaatetta voidaan soveltaa nykyaikaan pyrkimyksenä olla puolisolle uskollinen, mutta konkreettinen tilanne tapahtui historiassa eikä se suoraan koske sinua, mikäli olet Suomen kansalainen.

[/quote]

Miten tämä liittyy ollenkaan tähän aiheeseen? Jeesus antoi selkeät ohjeet joissa lakia ei kumota. Kirjeissä ohjeita selvennetään eri seurakunnille. On jokaisen oma asia yrittää noudattaa ohjeita. Yhteiskunnan tahtotila ja käytäntö ei liity mitenkään silloisiin ohjeisiin, vaan yhteiskunta elää omaa elämäänsä ja jokainen valitsee itse, elääkö yhteiskunnan mukana tulkiten ohjeita. Tottakai jokainen voi ratkaista, että ei elä opetuksen mukaan, vaan hyödyntää Suomen lain suomat vapaudet. Sama oli silloin ennenkin Roomalaisten valtakunnassa. 

Ei se, että Suomen laki on väljempi tarkoita, että Raamattuun kirjoitetut ohjeet eivät päde. On kuitenkin jokaisen oma valinta kumman tien valitsee.

[/quote]

Siten, että aloittaja oli siinä epämääräisessä ymmärryksessä (jossa useimmat himohihhulit tapaavat olla), että Jeesuksen sanat koskisivat häntä. Näinhän ei ole, vaan juuri niin kuten vastauksessani jo kerroinkin.

Vierailija
42/60 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat körteille syntejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu synnitön elämä. Ei keneltäkään. Ei edes siltä hurskaimmista hurskaimmalta. Jeesus sanoi sille naiselle, että "mene äläkä enää syntiä tee", tarkoittaen, että älä enää syntiä harjoita. Siitä onkin kysymys, kun Raamattu puhuu synnin tekemisestä. Se on synnin harjoittamista, tietoista synnin tekemistä, synnin hyväksymistä. Ei siis ole kyse syntiin lankeamisesta. Synnin harjoittaja ei tee parannusta, eli käänny Jumalan puoleen ja kadu ja tahdo vapautua synnistään. Syntiin langennut taas katuu, tunnustaa langenneensa, tehneensä väärin ja haluaa vapautua.

J-P

Vierailija
44/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa Herraan Jeesukseen niin pelastut. Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on herra ja sydämessäsi uskot että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä niin sinä tulet olemaan pelastuva. Amen! 

Vierailija
45/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ihminen ei voi elää synnitöntä elämää, ei todellakaan kukaan. 

Paskaakos tässä sitten.

Vierailija
46/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se keltään onnistu, mutta siksi riittää että edes yrittää ja uskoo Jeesuksen pelastukseen.

Vierailija
47/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Synti riippuu ihmisessä kiinni mutta usko Jeesukseen pelastaa. Elämä ei ole synkkää kun voi uskoa syntinsä anteeksi annetuksi uudelleen ja uudelleen. Kun jokaisen päivän aloittaa ja lopettaa rukouksella, voi olla rauhallisin mielen, Jeesus pitää omistaan huolen.

Mitenkäs kun minä en tunne koko synnin käsitettä, riittää kun olen lainkuuliainen kunnon kansalainen. Moraaliin ja etiikkaan en tarvitse uskonnollisia perusteita.

Ja kun minulle riittää aivan tämä rajallinen maallinen vaellus, syntymästä kuolemaan. 

Eikä elämä ole synkkää tällä tavoin ollenkaan!

Vierailija
48/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin elävä, uskovainen, vanha nainen. Tänäänkin  olen koko päivän yksin, siivoan, laitan ruokaa, pesen pyykkiä ja menen saunaan. En tiedä tekeväni syntiä, miksi minun pitäisi iltarukouksessa pyytää anteeksi sellaista jota en ole tehnyt?

Huomenna tapaan ystäviä ja maanantaina menen syöttämään miehelleni lounaan. Siinä minun syntini.

Vierailija
49/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin elävä, uskovainen, vanha nainen. Tänäänkin  olen koko päivän yksin, siivoan, laitan ruokaa, pesen pyykkiä ja menen saunaan. En tiedä tekeväni syntiä, miksi minun pitäisi iltarukouksessa pyytää anteeksi sellaista jota en ole tehnyt?

Huomenna tapaan ystäviä ja maanantaina menen syöttämään miehelleni lounaan. Siinä minun syntini.

Usko pois, syntisäkki olet! Kyllä palstalla tiedetään.

Vierailija
50/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään synnitön elämä onnistu. Mikäli onnistuisi, Jeesuksen ei olisi tarvinnut syntyä maailmaan kuollakseen kaikkien syntien sovitukseksi. Tämä kuitenkin usein ymmärretään väärin joko niin, että a) uskossa olevat ihmiset pitävät itseään synnittöminä (tai synnittömämpinä kuin muut) taikka b) syntiä voi luvan kanssa tehdä, kun kerran Jeesus on sovittanut jo kaikki synnit. Jeesus armahti ristillä ryövärin, joka nöyrtyi. Syntistä elämää elänyt voi siis viime hetkelläkin saada armon, jos uskoo Jeesukseen ja sitä vilpittömästi pyytää.

Kuten aloituksessa totesit, Jeesus sanoi että mene, äläkä enää syntiä tee. Samoin Raamattu sanoo että kaikki on sallittua, mutta kaikki ei ole hyväksi.

On siis uskovan ihmisen osa ymmärtää että on syntinen aivan samoin kuin muutkin, mutta pyrkiä Jumalan tahdon mukaiseen elämään ja elävään yhteyteen Jumalan kanssa. Tähän kuuluu omien syntien anteeksi pyytäminen ja niistä parannuksen tekeminen. Kukaan maan päällä elänyt ei kuitenkaan ole synnitön, Jeesusta lukuunottamatta.

Vierailija
51/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: ei onnistu. 

Pidemmin: ei todellakaan eikä millään lailla. 

Vierailija
52/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen hinku teillä hihhuleilla on ehdoin tahdoin vaikeuttaa elämäänne uskonnon takia?

Mitään jumalia ei ole olemassa, eläkää ja nauttikaa ainutkertaisesta elämästänne -toista ei tule.

No kyllä minä nautin elämästä ja olen uskovainen. On ihanaa katsella kaunista Jumalan luomistyötä. Upeaa tähtitaivasta, hienoja auringonlaskuja, kauniita kukkia. Tuntuu mukavalta pulahtaa veteen uimaan. Nauttia mansikoista. Kiitos Jumalalle. Tämä on tosiaan ainutkertainen elämä, mutta me olemme ikuisuusolentoja, ja se varsinainen elämä, jossa ei Saatana enää ole kamppaamassa, odottaa meitä kun jätämme tämän maailman. Se se vasta upeaa sitten on!

Kunpa olisin tullut jo nuorena uskoon, mutta tärkeintä on, että ratkaisun tekee Jumalan puoleen, oli se sitten missä vaiheessa elämää tahansa.

Tänään on pelastuksen päivä. Kellekään ei ole luvattu huomista päivää.

Vierailija
53/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:54"]

Uskonnot perustuvat siihen, että synnit saa anteeksi ja koska synnit saa anteeksi, ei ole väliä, miten elää; uskonnot suurin syy kaikkiin maailmassa käytyihin, käyviin ja tuleviin sotiin.

Ei, en ole ateisti mutta mitään muuta ei käytetä niin paljoa hyväksi vääriin tekoihin kuin uskontoa.

[/quote]

Syntejää ei saa anteeksi, jos ei usko saaneensa niitä anteeksi. Se ei ole mikään automaatti se Jeesus.

Miksei uskoisi? Teet syntiä ja uskot saavasi anteeksi. Tämähän on hieno diili.

Vierailija
54/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että sinä et tarvitse Jeesusta, olenko oikeassa?

Vierailija
55/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:54"]

Uskonnot perustuvat siihen, että synnit saa anteeksi ja koska synnit saa anteeksi, ei ole väliä, miten elää; uskonnot suurin syy kaikkiin maailmassa käytyihin, käyviin ja tuleviin sotiin.

Ei, en ole ateisti mutta mitään muuta ei käytetä niin paljoa hyväksi vääriin tekoihin kuin uskontoa.

[/quote]

Syntejää ei saa anteeksi, jos ei usko saaneensa niitä anteeksi. Se ei ole mikään automaatti se Jeesus.

Miksei uskoisi? Teet syntiä ja uskot saavasi anteeksi. Tämähän on hieno diili.

Kyllähän monet elävätkin näin, myös monet uskovat ihmiset. Siinä ei kuitenkaan ole mitään tervettä eikä siitä hyödy millään tavalla.

Kaikki synnit, toisten ja itsen vahingoittaminen eri tavoin ja Jumalan tahdon rikkominen, pohjimmiltaan hajottavat tekijäänsä sisältä. Koskaan ei saa rauhaa eikä tyydytystä, aina pitää saada enemmän (rahaa, seksiä, valheita, materiaa jne jne) ja silti on ontto olo.

Vierailija
56/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus olisi rikkonut ainakin Suomen lakeja, koska kaatoi rahanvaihtajien myyntipöytiä ja rikkoi hautarauhaa ( herätti kuolleen henkiin ) Mutta laki on aina vahvemman puolella.

Vierailija
57/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on syntinen ja turmeltunut perusluonteeltaan. Kukaan ei ole synnitön. Teemme syntiä jopa huomaamatta sekä ajatustasolla. Ihmisen perusluonteeseen kuuluvat synnit , saa jokainen anteeksi joka turvautuu Jeesuksen sovitustyöhönsä ristillä.

Mutta, huomaa ero!

Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi elää synneissä. Syntinen elämäntapa, tahalliset synnit. Ihmisen täytyy tehdä parannus, ja pyrkiä elämään Jumalan tahdon mukaisesti, ei niin kun itse haluaa!

Vierailija
58/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti on sitä, että rikotaan lähimmäistä vastaan ajatuksin, sanoin ja teoin. Jumalan tahto on se, että teemme toisillemme hyvää. Varmaan aika harva pystyy olemaan edes ajattelematta jostain tietystä henkilöstä pelkästään hyvää. Siksi puhutaan perisynnistä. 

Vierailija
59/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen on syntinen ja turmeltunut perusluonteeltaan. Kukaan ei ole synnitön. Teemme syntiä jopa huomaamatta sekä ajatustasolla. Ihmisen perusluonteeseen kuuluvat synnit , saa jokainen anteeksi joka turvautuu Jeesuksen sovitustyöhönsä ristillä.

Mutta, huomaa ero!

Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi elää synneissä. Syntinen elämäntapa, tahalliset synnit. Ihmisen täytyy tehdä parannus, ja pyrkiä elämään Jumalan tahdon mukaisesti, ei niin kun itse haluaa!

Jos raamattuun on uskomista, jumalan tahto muuttuiu vähän väliä melken kuin trumpin tullit. Siihen on pienen ihmisen vaikea sopeutua.

Vierailija
60/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synti on sitä, että rikotaan lähimmäistä vastaan ajatuksin, sanoin ja teoin. Jumalan tahto on se, että teemme toisillemme hyvää. Varmaan aika harva pystyy olemaan edes ajattelematta jostain tietystä henkilöstä pelkästään hyvää. Siksi puhutaan perisynnistä. 

Niinkö ? Onko jäänyt vanha testamentti lukematta ? Jumalahan auttoi massamurhissa välillä toista ja välillä toista heimoa.