Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä asunnon ostamisesta pitää maksaa veroa?

Vierailija
04.04.2012 |

Kun eihän tämä perustu yhtään mihinkään. ALV:n sentään ymmärrän, kun se perustuu siihen arvon lisään, josta veroa maksetaan. Mutta kun asunto myydään uudestaan ja uudestaan, niin aina pitää maksaa veroa koko summasta! Eihän siinä ole mitään järkeä! Ja nyt vielä korottavat sitä veroprosenttia.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki verot perustuvat siihen, että yhteiskunta tarvitsee rahaa.

Vierailija
2/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varainsiirtovero perustuu siihen, että varoja siirretään

Jos siirrään säästöpossuni ikkunalaudalta kirjahyllyyn, niin joudunko maksamaan veroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirsk, ja aloittajalla ikää?

Vierailija
4/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirsk, ja aloittajalla ikää?

Mikä siinä on hauskaa? Miksi saman tuotteen myymisestä pitäisi joka kerta maksaa vero KOKO arvosta? Tämähän on täysin kohtuutonta.

Vierailija
5/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kieltämättä vittumaiset verot pitävät tätä hyvinvointiyhteiskuntaamme pystyssä.

Itse karsisin niitä rankasti ja antaisin ihmisten ihan itse päättää rahojensa käytöstä -nykyinen pullamössömeininki ärsyttää.

Vierailija
6/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että Suomen valtio haluaa rahasi! Perustelut keksitään sitten tarpeen mukaan. Joskus on ollut hiukan paremmin perusteltavia muita syitä: sotakorvaukset (NL halusi rahasi).

Vierailija
7/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kieltämättä vittumaiset verot pitävät tätä hyvinvointiyhteiskuntaamme pystyssä.

Itse karsisin niitä rankasti ja antaisin ihmisten ihan itse päättää rahojensa käytöstä -nykyinen pullamössömeininki ärsyttää.

Eihän minulla veroja vastaan mitään ole. Mutta edelleenkään ei ole oikeudenmukaista, että SAMAN tuotteen myymisestä pitäisi makssa JOKA kerta vero KOKO arvosta.

Tulovero, ALV, bensavero jne ovat kaikki jollain tapaa ymmärrettävis ja hyväksyttäviä.

Vierailija
8/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän minulla veroja vastaan mitään ole. Mutta edelleenkään ei ole oikeudenmukaista, että SAMAN tuotteen myymisestä pitäisi makssa JOKA kerta vero KOKO arvosta.

Tulovero, ALV, bensavero jne ovat kaikki jollain tapaa ymmärrettävis ja hyväksyttäviä.

http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Asunnon_myyminen

Asunnosta maksetaan myyntivoittovero vain, jos olet asunut siinä alle tietyn ajan. Jos taas keinottelet ostamalla ja myymällä asuntoja, joissa et asu, niin sehän on ihan tavallista osakekauppaa, josta peritään verot sen mukaan.

Vierailija
9/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Asunnon_myyminen" alt="http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Asunnon_myyminen">http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Asunnon_myyminen</a&gt;

Asunnosta maksetaan myyntivoittovero vain, jos olet asunut siinä alle tietyn ajan. Jos taas keinottelet ostamalla ja myymällä asuntoja, joissa et asu, niin sehän on ihan tavallista osakekauppaa, josta peritään verot sen mukaan.

Kritiikin kohteena olikin varainsiirtovero, joka maksetaan ensiasuntoa lukuunottamatta koko summasta aina.

Vierailija
10/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole mitään vuokralleryhtymisveroa, joka pitäisi maksaa aina, kun hankkii uuden vuokra-asunnon.

Vierailija
11/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee hyvinvointiyhteiskunnassa. Niiltä otetaan joilla on varaa ja tällä rahalla kustannetaan julkisia palveluita. Yksinkertaista.

tv. iloinen veronmaksaja

Vierailija
12/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on varaa ostaa asunto tai kiinteistö niin sit on varaa maksaa verojakin :)

Ahaa. Jos omistan 100000 euron asunnon Turusta ja muutan työn perässä Tampereelle ja ostan sieltä 100000 euron asunnon myytyäni ensin Turun asuntoni, niin miksi ihmeessä minun pitäisi maksaa jollekin veroa siitä hyvästä, että minulla on edelleen asunto, eli olen ns. lähtötilanteessa?

Vierailija
13/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se osaltaan pitää yllä asuntojen korkeita hintoja, kuten korkojen verovähennysoikeuskin. Varainsiirtovero luonnollisestikin leivotaan myyntihinnan sisään, ei myyjä sitä todellakaan maksa.

Vierailija
14/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se osaltaan pitää yllä asuntojen korkeita hintoja, kuten korkojen verovähennysoikeuskin. Varainsiirtovero luonnollisestikin leivotaan myyntihinnan sisään, ei myyjä sitä todellakaan maksa.

No ei tietenkää maksa, koska sen maksaa aina ostaja, siis ihan virallisestikin.

Vierailija
15/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotetaan kymmeneen kertaan.

Vierailija
16/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki vain ei koske verottajaa. Ketä se sitten koskee?

17/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ostajalla ole niitä rahoja kun ne on sitten sillä myyjällä.

Vierailija
18/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ostajalla ole niitä rahoja kun ne on sitten sillä myyjällä.

ihmettä sä sekoilet? Myyjä myy asunnon, ostaja ostaa sen. Kah, ostajan varallisuus lisääntyy asunnon verran. Hän maksaa siitä varainsiirtoveroa.

Vierailija
19/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valtion veropolitiikka (OECD:n ohjeistuksen mukaan) nostaa joka vuosi kiinteistöveron osuutta kokonaisverotuksessa.

Vierailija
20/73 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eikun aloitetta sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan