Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen muun mielestä supernanny on liian vaativa lasten ikään nähden?

Vierailija
04.04.2012 |

Eikä hänellä muutenkaan ole kykyä yhtään syvällisempään pohdintaan, kaikki vaan samaan muottiin. Kaksivuotiaat istutetaan jo jäähylle ja kaikki muukin pitäisi suunnilleen taitaa parin vuoden iässä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nanny kieltänyt itkut ja halaamiset kun lapsi on hokannut tehneensä virheen ennen jäähylle menoa? Ja eikö joka kerta pyydetä anteeksi ja halata kun jäähy on ohi?

Vierailija
22/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nanny kieltänyt itkut ja halaamiset kun lapsi on hokannut tehneensä virheen ennen jäähylle menoa? Ja eikö joka kerta pyydetä anteeksi ja halata kun jäähy on ohi?

lapsi useimmiten haluaa vanhempaansa halata kun kiukku sulanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kahden alakouluikäisen äiti ja töissä yläkoulun aineenopettajana. Mun mielestä noita supernannyn oppeja voi soveltaa 2v:sta 16-vuotiaisiin!

Olisipa ihanaa, jos kaikki vanhemmat kasvattaisivat lapsiaan johdonmukaisesti ja uskaltaisivat / osaisivat olla aikuisia ja vaatisivat lapsiltaan asianmukaista käytöstä. Ja tietysti antaisivat hyväksyntää ja rakkautta riittävästi. Ihan liikaa näkee alta riman kasvatusta: sekä lapsi että vanhemmat ovat ihan hukassa ja höösäävät lapsensa aikuisuuteen asti ilman, että lapsi oppii kantamaan vastuuta yhtään mistään.

En ole itsekään mitään täydellinen kasvattaja, mutta olen huomannut, että samat johdonmukaiset metodit toimivat niin kotona kuin työpaikallani.

Vierailija
24/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaisn kuljeskelet kaupungilla? Ajattele ennenkuin kirjoittelet!

Ja olet väärässä valtaisa määrä lapsia EI tiedä miten istutaan ruokapöydässä tai miksi ei lyödä tai kiusata toisia.

Vierailija
25/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta ole liian vaativa.

Mä en ollut esim. ajatellut, että minkä ikäisenä lapsi osaa itse pyykiä pyllynsä. Asiaa käsiteltiin Supernannyssä, jossa sanottiin että taito pitäisi oppia 4-5 -vuotiaana. Kokeilin sitten itse seuraavan kerran 4-vuotiaan kanssa (jota olin pitänyt liian nuorena) ja kas, osasi hienosti pyyhkiä itse heti ekalla yrittämällä. Nykyään ei enää edes huuda pyyhkimään.

Mua ärsyttää enemmänkin se, että kun olet katsonut Supernannya 20 jaksoa, et opi enää mitään uutta. Tuntuu ettei perheille opeteta mitään muuta kuin jäähy ja kuinka tärkeitä rutiinit on. Todellisuudessahan perheille opetetaan muutakin, kaikkea ei vain saa jaksoon mahtumaan.

Vierailija
26/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, onko tyttö vai poika, vilkas vai rauhallinen, ymmärryskyvyn tasosta sekä siitä, onko lähempänä kahta vai kolmea ikävuotta. No, ainakaan mun 2v2kk poika ei TOD hyötyisi jäähystä siinä mielessä, millä sitä tarkoitetaan. Ei se siitä rikki mene, en mä sitä, mutta ei myöskään HYÖDY siitä metodista.

Vai onko niin tyhma ettei edes kannata yrittaa?

Vierailija
27/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vanhemmat oli todella erkaantuneet toisistaan ja mies oli tyhmä kuin saapas.

Lapsethan loppujen lopuksi käyttäytyi tosi hyvin.

Vierailija
28/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, onko tyttö vai poika, vilkas vai rauhallinen, ymmärryskyvyn tasosta sekä siitä, onko lähempänä kahta vai kolmea ikävuotta. No, ainakaan mun 2v2kk poika ei TOD hyötyisi jäähystä siinä mielessä, millä sitä tarkoitetaan. Ei se siitä rikki mene, en mä sitä, mutta ei myöskään HYÖDY siitä metodista.

No meillä on poika 2v4kk ja ensimäisen uhmakohtauksen jälkeen alettiin käyttämään jäähyä, kun mikään muu ei toiminut. Kaikesta halailusta jne. poika sai vain lisää intoa huutamiseen ja lyömiseen.

Sen jälkeen kun otettiin jäähy käyttöön ( ei istu nurkassa tai yksin jossain huoneessa, vaan näkyvällä paikalla, lähellä meitä) ollaan saatu niitä raivokohtauksia hallintaan, nimenomaan siksi että poika saa rauhoittua sen hetken. Kun hän on rauhoittunut asia selitetään hänelle ja yleensä hän halaa kovasti ja pyytää anteeksi sitä että löi. Jäähystä on siis myös poika hyötynyt paljon, emme vain me.

Vierailija
29/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

c) vaaditaan halausta - aina ei vain tunnu siltä

Tuo pakkohalaus lopussa ei voi mitenkään opettaa mitään tunnetaitoja. Halauksen kuuluu olla spontaani tunteenosoitus. Jos se pakotetaan, niin miten lapsi oppii tunnistamaan oikeita tunteitaan ja näyttämään niitä esim. halaamalla.

Ties minne asti aikuisuuteen ja parisuhteeseen tuolla on seurauksensa. Sitten pakkohalataan puolisoa, kun on niin opetettu. Tai vastareaktiona ei halata ikinä, kun kukaan ei enää pakota siihen.

Vierailija
30/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juuri on selkeää, johdonmukaista ja ymmärrettävää pienelle lapselle. Se taas ei ole, jos lässytetään hymyssäsuin pitkät tarinat lapselle, josta se ei ymmärrä puoliakaan eikä ainakaan ymmärrä sen pitkän ja monimutkaisen sepustuksen yhteyttä tekemisiinsä.

Vierailija
31/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmetelly, et onko tuollaisia kakaroita oikeesti olemassa.

Olen neljän pojan äiti ja mitään raivareita ei ole meillä lapsilla ollu. Jotain normaalia kiukuttelua kylläkin. Ja kuunaan ei kotona jäähypaikkoja ole pidetty. Ei vaan ole ollut sellaiselle tarvetta. Kyllä meillä on ihan sanomisesta uskottu. Olen tämän 20 vuoden aikana vain kaks kertaa joutunu korottamaan ääntä huutotasolle.

Vierailija
32/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mulla on sarjassa pistänyt silmään se, kun siinä laitetaan kuntoon asioita, jotka todellakin on täysin retuperällä. Eli nelivuotiaat juo tuttipullosta, koululaiset ei tee läksyjään koulun jälkeen vaan vasta iltakympiltä, tms.

Kun esimerkit on noin äärilaidasta, niin eihän ne edes kosketa normaalin perheen arkea. Ei normaalissa perheessä nelivuotiaat käytä tuttipulloa eikä läksyjä jätetä iltamyöhään. Sitten siinä käytetään jotain jäähyjä, kun asiat on ensin päästetty aivan retuperälle.

Kummasti me monet muut ollaan saatu lapsille normaali käytös ilman jäähyjä, kun säännöt on luotu jo alunperin järkeviksi, ennen kuin lapsi on älynnyt niitä edes vastustaa.

Vierailija
33/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut esim. ajatellut, että minkä ikäisenä lapsi osaa itse pyykiä pyllynsä. Asiaa käsiteltiin Supernannyssä, jossa sanottiin että taito pitäisi oppia 4-5 -vuotiaana. Kokeilin sitten itse seuraavan kerran 4-vuotiaan kanssa (jota olin pitänyt liian nuorena) ja kas, osasi hienosti pyyhkiä itse heti ekalla yrittämällä. Nykyään ei enää edes huuda pyyhkimään.

Minä en ole niin ahkera, että pyyhkisin kenenkään pyllyä, jos se ei ole pakollista. Sama pukemisen kanssa.

Vierailija
34/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kansalaisia on tullut.

Vierailija
35/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi noilla opeilla on minun tyttärestä kasvanut. Ihana, hyvin käyttäytyvä neiti :)

Meillä kolme kpl. Ja jäähyt alkoi 2 -v ja ovat vallan ihania ja kilttejä.

Vierailija
36/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapseton,

ja kaiken lisäksi vailla mitään kasvatus- tai psykologian alan koulutusta.

"Opit" suoraan 1930-luvulta, huudatusunikoulua yms yms.

Vierailija
37/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään vastustan koko rangaistuksen ideaa mutta ei varsinkaan 2-vee omaksu sellaisesta käytännöstä yhtään_mitään.

kun se jani-petteri on kuusi niin on vaikeampaa..

oikeassa on supernamnny

Vierailija
38/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tullut lopputulokseen, että tuhmia lapsia ei ole, on ainoastaan tyhmiä aikuisia.

Vierailija
39/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vika on, pöljää sakkia. Nannylla ei tosiaan mitään järkevää koulutusta, toki saa niihin laiskoihin aikuisiin vähän ryhtiä.

Vierailija
40/67 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on poika 2v4kk ja ensimäisen uhmakohtauksen jälkeen alettiin käyttämään jäähyä, kun mikään muu ei toiminut. Kaikesta halailusta jne. poika sai vain lisää intoa huutamiseen ja lyömiseen.

Sen jälkeen kun otettiin jäähy käyttöön ( ei istu nurkassa tai yksin jossain huoneessa, vaan näkyvällä paikalla, lähellä meitä) ollaan saatu niitä raivokohtauksia hallintaan, nimenomaan siksi että poika saa rauhoittua sen hetken. Kun hän on rauhoittunut asia selitetään hänelle ja yleensä hän halaa kovasti ja pyytää anteeksi sitä että löi. Jäähystä on siis myös poika hyötynyt paljon, emme vain me.

miksi sitä jäähyä ei pidä käyttää. Miksi lapselle annetaan rangaistus siitä, että hänellä on tunnekuohu? Eikö ennemmin pitäisi opettaa miten sen tunteen saa hallintaan. Jos suututtaa niin, että lyö, niin opettaa vaikka lyömään tyynyyn kuin kieltää se viha rankaisemalla.