Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mieheni uhkaa viedä lapseni

Vierailija
19.03.2012 |

Hei!

onko teillä kenelläkään kokemuksia siitä jos mies haluaa hakea yksinhuoltajuutta?

Jätin mieheni viikko sitten, koska meillä oli paljon riitoja mieheni haukkui ja vähätteli minua koko ajan. Kotitöitä en osannut tehdä ja ulkonäössäni oli vikaa.

Suhteen lopussa aloin myös haukkua häntä joskus kun niin oli minua satuttanut.

Mutta nyt hän uhkaa hakea yksinhuoltajuutta tai yhteishuoltajuutta jossa vauvamme 10kk olisi hänen luonaan.

Olen mielestäni ihan normaali 23 vuotias äiti, käyn lapseni kanssa kerhoissa ja säännöllisesti muiden kanssa leikkimässä, en ole häntä laiminlyönnyt ja vain kerran olen itsekkäästi lähtenyt ystäväni kanssa juhlimaan ja vauva jäi veljeni perheen luo yöksi. Siitä on muutama viikko.

Ongelma on kuitenkin se että käyn jumpassa kerran päivässä, yleensä kun vauva nukkuu. En vaan kestä yksin kotona tässä tilanteessa ja siellä käytyäni tulee parempi olo. Tässä kuulemma laiminlyön lasta. Hän on siis vanhemmillani pihalla nukkumassa, joskus toki herää ja vanhempani ovat hänen kanssaan kunnes palaan.

Ainakun ex mieheni haukkuu minua paskaski ja paskaksi äidiksi niin menetän malttini kokonaan. Itken häntä lopettamaan ja muutaman kerran olen jotain rikkonut. Silloin myös haukun häntä ilkeäksi ja pahaksi. Siis itsekkin tiedän että olen sekava silloin. Tämä on se mihin mies aikoo vedota.

Voitteko kertoa miten oikeuskäsittely etenee ja millä perusteilla mies voi saada lapsen hänen luokseen.

Hän on opiskelija ja heinäkuussa aikoo muutta pois täältä, lapsen kanssa siis. En halua menettää lastani!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en asu siellä päin. Kyllä minä kuitenkin kertoisin edes jossain etukäteen millainen tilanne on ollut koska sitten kun olette (yhdessä?) siellä lastenvalvojalla, voi olla että mies jyrää ylitsesi 6-0 haukkumalla sinut lyttyyn niin ettet saa suunvuoroa. Todennäköisemmin se taistelu tulee jos annat miehen ns. iskeä ensin. Ihan pelkkää kiusaahan se sinulle tekee puheillaan kun ei tuon enempää osallistu lapsen hoitoon. Voimia!!! Ei sinulta kuitenkaan lasta tulla viemään joten koita jaksella siihen asti että asiat alkavat selvitä.

Vierailija
2/26 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis eronneet n.kk sitten, sillä välillä mies asui kuitenkin vielä hetken kodissani ja minä vanhemmillani. Mutta nyt siis on saanut oman asunnon.

Kiitos rohkaisevista viesteistä, varmaan kirjoitan ihan epäselvästi mutta nyt tuntuu että tilanne vie kaikki voimani. En uskalla muuten antaa vauvaa hoitoon, koska jos sen teen ex mieheni mielestä olen epävakaa enkä jaksa äitinä olemista ja sitäkautta riski vauvalle. Toistaiseksi olen hyvin pärjännyt kun välillä käyn keittiössä itkemässä jotten leikkejä pilaa itkemällä.

Olen varannut lastenvalvojalle kahden viikon päästä ajan, näitä asioita sopimaan. En vaan tiedä miten jaksan sinne asti, mieheni ei halua nyt vauvaa nähdä koska ei halua olla minun kanssa missään tekemisissä.

Älä usko miehesi uhkailuja! Hänellä ei ole mitään mahdollisuutta saada yksinhuoltajuutta, kun ei ole edes suostunut tapaamaan lasta. Onko hän ikinä edes hoitanut lastaan, edes yhtä päivää yksin?

Miehesi vaikuttaa narsistilta. Sinuna hankkisin hyvä lakimiehen (jos sinulla ei ole varaa, kunnan puolesta saat sellaisen, kun tarvitset) ja kävisin ainakin kysymässä neuvoa häneltä ennen lastenvalvojan tapaamista. Silloin tiedät oikeutesi ja narsisti ei pysty pelottelemaan sinua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis eronneet n.kk sitten, sillä välillä mies asui kuitenkin vielä hetken kodissani ja minä vanhemmillani. Mutta nyt siis on saanut oman asunnon.

Kiitos rohkaisevista viesteistä, varmaan kirjoitan ihan epäselvästi mutta nyt tuntuu että tilanne vie kaikki voimani. En uskalla muuten antaa vauvaa hoitoon, koska jos sen teen ex mieheni mielestä olen epävakaa enkä jaksa äitinä olemista ja sitäkautta riski vauvalle. Toistaiseksi olen hyvin pärjännyt kun välillä käyn keittiössä itkemässä jotten leikkejä pilaa itkemällä.

Olen varannut lastenvalvojalle kahden viikon päästä ajan, näitä asioita sopimaan. En vaan tiedä miten jaksan sinne asti, mieheni ei halua nyt vauvaa nähdä koska ei halua olla minun kanssa missään tekemisissä.

Älä usko miehesi uhkailuja! Hänellä ei ole mitään mahdollisuutta saada yksinhuoltajuutta, kun ei ole edes suostunut tapaamaan lasta. Onko hän ikinä edes hoitanut lastaan, edes yhtä päivää yksin?

Miehesi vaikuttaa narsistilta. Sinuna hankkisin hyvä lakimiehen (jos sinulla ei ole varaa, kunnan puolesta saat sellaisen, kun tarvitset) ja kävisin ainakin kysymässä neuvoa häneltä ennen lastenvalvojan tapaamista. Silloin tiedät oikeutesi ja narsisti ei pysty pelottelemaan sinua!

Sinä päätit erosta? Eikö niin? Olette eronneet niin vasta, että exäsi on erittäin vihainen sinulle tällä hetkellä. Ja kostaa lapsen kautta. Minunkin exäni yritti tuota. Vihoissaan uhkasi hommata lapsen itselleen ja tehdä minusta viikonloppuäidin. Minä mietinkin hetken, että en taidakaan erota, ettei tarvitse lapsesta alkaa tappeleen. Hän on minulle kaikki kaikessa.

Sitten tajusin, että jos mies kriisitilanteessa iskee herkimpään kohtaani, niin ei se mies ole minulle oikea. Eikä hän oikeasti minusta välitä. Jos välittäisi edes jonkin verran, ei olisi ikinä ottanut lasta välikappaleeksi. Ei ikinä.

Ota nyt vain vastaan exäsi viha ihan rauhassa, kyllä hän todennäköisesti siitä lauhtuu. Viha pitää häntä nyt liikkeellä. Mutta mielellään älä kohtaa häntä yksin, vaan niin, että joku muukin aikuinen on läsnä. Ettei tarvitse jännittää.

Onneksi sinulla on vanhempasi ja veljesi tukena.

Vierailija
4/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menette lastenvalvojan luokse tekemään sopimuksia elatuksesta sekä tapaamisista. Vaikka hän saisi yksinhuoltajuuden, ei se tarkoita, että hän vie lapsen sinulta.

Vierailija
5/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sun pitää rauhoittua. Älä enää provosoidu miehsi puheista. Anna hänen haukkua, jos niin tekee, älä riitele. Odota vain sitä, kun mies lähtee. Ilman lasta. Tai muuta sinä pois, lapsen kanssa.

Vauva on niin pieni, että käsittääkseni tosi poikkeuksellista pitää olla, että isä saisi huoltajuuden. Jumpassa käyminen ei ole poikkeuksellista, jos vauvalla on sillä aikaa hyvä hoitaja. Jos olisit kertonut, että jätät vauvan yksin kotiin jumpan ajaksi, niin se olisi jo hyvä syy. Se, että vauva nukkuu tunnin vanhempiesi valvonnassa ei ole...

Vierailija
6/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa? Voisit aloittaa prosessin hakemalla avioeroa.

Tai jäädä odottamaan, että mies häipyy (avoliitosta).

Sinun olisi myös hyvä hankkia tukijoukkoja ja todistajia riidoillenne.

Ja opettele pitämään hermosi kurissa.

Vierailija
7/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule vedota vaan. Sinun jumpassa kätynnit ei ole mikään syy eikä edes se, että olet käynyt kerran juhlimassa. Anna uhota vaan ja älä lähde riitelemään, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
8/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoistanne, kyllä parhaani mukaan opettelen pitämään hermoni kurissa. En tiedä miksi annan hänen sanojensa vaikuttaa minuun niin paljon.

Ajatus siitä, että vauvani asuisi hänen luonaan poissa minun läheltä on halvaannuttava. Olen vielä syksyyn asti pois töistä ja haluan viettää päiväni vauvan kanssa siihen asti. Ikinä en ole häntä kieltänyt tulemasta vauvaamme katsomaan, mutta kun hän on tullut, hän on vaatinut kaikki huonekaluni tyynyliinoja myöden ja minä olen hermostunut. Koska minä olen ne osatanut jo ennen avo liittoa

Vierailija
9/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta siltä, että miehelllä olisi mietään mahdollisuutta yksinhuoltajuuteen tai lähivanhemmuuteen. Sinä olet ehkä hetken erossa lapsesta, mutta hän ilmeisesti paljon enemmän.

Riitaisa ero on aina ongelma,enkä osaa sinänsä neuvoa. Kannattaa pitää kuitenkin muistaa, että mitä pidemmäksi ero venyy ilman, että asioista sovitaan, niin sitä selvimmin lapsi kuuluu sinulle. Sinähän asut hänen kanssaan toisin kuin isä.

Vierailija
10/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta huoli, jos miehesi on tuollainen kuspää on yhteishuoltajuuskin jo kyseenalaista. Vaadi yksinhuoltajuutta.

Vierailija
11/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

skulaisten/ystävien luokse. Tuskin saa ukko oikeuksia muuta kuin valvottuihin tapaamisiin sen jälkeen.

Vierailija
12/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

skulaisten/ystävien luokse. Tuskin saa ukko oikeuksia muuta kuin valvottuihin tapaamisiin sen jälkeen.

Menkää ap yhdessä perheneuvolaan selvittämään eroanne. Tarvitsette ehdottomasti keskusteluapua.

Vierailija
13/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan perheneuvolaan. Siellä asiat järjestyvät. Vahvemmilla sinä huoltajuusasiassa olet, kun olet päivät vauvan kanssa kotonakin ja mies ilmeisesti töissä eikä edes näe lasta niin paljon?

Tuskin vauva pääsee vielä vähään aikaan edes yökylään isän luo, vaikka yhteishuoltajuus tulisikin. Mies luultavasti tietää tämän ja yrittää pelotella. Hermot kuriin nyt vain ja virallisia sopimuksia tekemään!

Vierailija
15/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vie tavaroitasi, älä päästä häntä kotiisi enää!

Tapaamiset jossain muualla ja vielä niin valvotusti, ettei mies voi viedä lastasikin. Vaikuttaa sekopäältä viestisi perusteella. Tosin riitatilanteissa on aina kaksi osapuolta.

Vierailija
16/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole millään tavalla laiminlöyönyt lastasi, lapsihan on isovanhempien hoivissa. Jumpassa käynti on aivan normaalia ja tervettä! Miehesi on sairas, sinuna puhuisin neuvolassa asiasta ja pyytäisin muutakin apua. Tuskin mies saa lapsen huoltajuutta, vaikuttaa aika tasapainottomalta ihmiseltä. Nyt petaat asiat niin että puhut neuvolan ja esim. sosiaalityöntekijän ja lastenvalvojan kanssa ja kerrot kaiken mitä miehesi on tehnyt ja sanonut. Olet nyt ottanut liikaa nahkaasi hänen sanomisistaan, hän voi uhkailla mitä vaan mutta perusteita ei ole. Harvemmin vauvaa äidiltään viedään ilman selkeää syytä (esim huumeet, pahoinpitely) eikä varsinkaan isälle joka selkeästi on tässä se jolla on henkisiä ongelmia. Miettisin tapaamisiakin valvottuina. Hän saattaa käyttää lasta aseena tapaamisten aikana, on näitä sattunut että lapset tapetaan kun ollaan katkeria erosta.

Vierailija
17/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutteko siis yhä yhdessä vai ette? Onko mies muuttanut pois, viikko sitten vai milloin?

Miehen uhkailut on yhtä tyhjän kanssa, jos sulla ei ole viina-, huume- tai mielenterveys-ongelmia. Noin pientä lasta ei äidiltä viedä. Riiteleminen ei vielä ole mikään lääketieteellinen todiste sekavuudesta. Jotta olisit sekava, pitää olla faktaa paperilla. Sana sanaa vastaan ei riitä.

Hae ihmeessä yksinhuoltajuutta ja vetoa siihen, että yhteistyö miehen kanssa ei suju. Yhteishuoltajuus ei tarkoita asumisjärjestelyjä, vaan oikeutta saada tietoa lapsen asioista ja päättää lapsen asioista, esim. koulu-asiat, terveys-asiat, passit ym. Nimenkirjoitus-oikeutta siis.

Vierailija
18/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan perheneuvolaan. Siellä asiat järjestyvät. Vahvemmilla sinä huoltajuusasiassa olet, kun olet päivät vauvan kanssa kotonakin ja mies ilmeisesti töissä eikä edes näe lasta niin paljon?

Tuskin vauva pääsee vielä vähään aikaan edes yökylään isän luo, vaikka yhteishuoltajuus tulisikin. Mies luultavasti tietää tämän ja yrittää pelotella. Hermot kuriin nyt vain ja virallisia sopimuksia tekemään!

Tämä siis sille joka viittasi siihen että ap on jo jättänyt miehen.

Vierailija
19/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/26 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyllä määrätään rutiininomaisesti äidin luokse asumaan, vaikka äidissä voitaisiin osoittaa vikoja ja puutteita hyvinkin äärinmäiseen rajaan saakka. Äidillä on diktatuurimaista rajotonta valtaa omia lapsi automaattisesti itselleen, isä voidaan syrjäyttää lähes täysin.