Kenen muun mielestä supernanny on liian vaativa lasten ikään nähden?
Eikä hänellä muutenkaan ole kykyä yhtään syvällisempään pohdintaan, kaikki vaan samaan muottiin. Kaksivuotiaat istutetaan jo jäähylle ja kaikki muukin pitäisi suunnilleen taitaa parin vuoden iässä.
Kommentit (67)
ole ollenkaan liian vaativa. Ihan perus kasvatusta
ole ollenkaan liian vaativa. Ihan perus kasvatusta
samaa mieltä.
Ylipäätään vastustan koko rangaistuksen ideaa mutta ei varsinkaan 2-vee omaksu sellaisesta käytännöstä yhtään_mitään.
lapsi noilla opeilla on minun tyttärestä kasvanut. Ihana, hyvin käyttäytyvä neiti :)
kun isä syöttää 3-v poikaansa. Ok no osaahan se varmaan itekin syödä, mutta tuollainen uhkailu "noiden poikien kehitys pysähtyy eivätkä he opi kohta mitään" on aivan edesvastuutonta.
En tykkää koko sarjasta, vaikka joskus joku satunnaisesti osuukin, suurimmaksi osaksi on yhtä tärkeilyä. Eikö tuo nainen ole vielä kaiken huipuks lapseton itse?
Lapsi ei mene siitä rikki, että istuu rauhoittumassa hetken ja sen jälkeen hänelle kerrotaan, mitä teki väärin. Ei kaksivuotiasta enää vauvana tärvitse pitää, ja esim perheen säännöt voi kyllä jo opettaa kaksivuotiaalle, kun puhuu lapsen ikään sopivalla taoslla, eikä selittele liikaa.
Lapsi ei mene siitä rikki, että istuu rauhoittumassa hetken ja sen jälkeen hänelle kerrotaan, mitä teki väärin. Ei kaksivuotiasta enää vauvana tärvitse pitää, ja esim perheen säännöt voi kyllä jo opettaa kaksivuotiaalle, kun puhuu lapsen ikään sopivalla taoslla, eikä selittele liikaa.
Aamen! :D
Kyl lapsen pitää osata 4vuotiaana jo perse pyyhkiä itse!
sinusta kykene ymmärtämään että asioilla on seurauksia? Opi huomaamaan että kun teen asian X, tapahtuu aina asia Y.
Koska tämä sitten tulisi mielestäsi opettaa? Koulussa?
Ylipäätään vastustan koko rangaistuksen ideaa mutta ei varsinkaan 2-vee omaksu sellaisesta käytännöstä yhtään_mitään.
Ei meillä ainakaan lasta jätetä yksinään jonnekin nurkkaan, vaan jäähypaikka on sellaisella paikalla että lapsi näkee meidät kokoajan. Jäähy toimii varsinkin silloin kun hän alkaa uhmakohtauksen aikana lyömään. Hän rauhoittuu siinä penkillä istuessaan ja ymmärtää miksi on jäähylle joutunut.
Eikä siinä penkillä istuteta tuntitolkulla vaan vain sen aikaa että pahin raivo on mennyt ohi.
Siitä, onko tyttö vai poika, vilkas vai rauhallinen, ymmärryskyvyn tasosta sekä siitä, onko lähempänä kahta vai kolmea ikävuotta. No, ainakaan mun 2v2kk poika ei TOD hyötyisi jäähystä siinä mielessä, millä sitä tarkoitetaan. Ei se siitä rikki mene, en mä sitä, mutta ei myöskään HYÖDY siitä metodista.
ja kyseinen psykologian lehtori tyrmäsi nannyn opit täysin
a) jäähy ei tosiaan ole pienten rangaistus
b) joskus on ihan paikallaan saada itkeä ja halata äitiä kun huomaa tehneensä jotain tyhmää, eikä joutua istumaan yksin nurkkaan
c) vaaditaan halausta - aina ei vain tunnu siltä
sukupuoli vaikuttaa? voin sanoa samoja metodeja käyttäneenä, kun katselen kouluikäistä lastani, niin toimii.
Puhumalla ei touhukas lapsi sisäistä yhtään mitään, mutta kun joutuu hetken rauhoittumaan penkillä, tajuaa, että jotain meni pieleen. Ja kun lapsi on rauhoittunut, hänelle pitää tosiaan selittää, miksi oli hetken istumassa.
En ymmärrä, miksi tästä asiasta tehdään niin iso numero, ja puhutaan aina että "joutuu nurkkaan istumaan tms " -eihän sen rauhoittumispaikan tarvitse olla mikään nurkka tai oma huone, se voi olla siinä ihan kaiken keskellä, niin että lapsi näkee mitä ympärillä tapahtuu.
En tykkää sen touhuista, aina raijataan pientä rangaistukseksi jonnekin! Ja moneen otteeseen.
Tuntuu ettei ne pienet aina edes ymmärrä miksi.
En hyväksy kaikkea.
----ole kykyä yhtään syvällisempään pohdintaan----
Tietyt asiat eivät tarvitse ´´syvällistä´´ pohdintaa ainakaan pikkulapsi-iässä eli siis kodissa olevat käytöästavat!!! Isommille lapsille voi jo selittää ja perustella miksi kodissa käyttäydytään tietyllä tavalla.
Itse diggaan nannyä kovastikin vaikka lapseni ovat jo aikuisia. Siinä ote on aikuisilla eikä kakaroilla kuten Prismassa näkee vloppuisin!!!
Lisäksi jos ote on aikuisilla tuo se turvallisuutta lapsille ja piste.
Jäähy nimenomaan ON pientenlasten rangaistus vai onko tämä psyka opettanut suomalaisille vanhemmille muun keinon kuin karjumisen ja kiroilemisen? Minkä?
Onko nanny kieltänyt itkut ja halaamiset kun lapsi on hokannut tehneensä virheen ennen jäähylle menoa? Ja eikö joka kerta pyydetä anteeksi ja halata kun jäähy on ohi?
Pyydä sitä psykaa katsomaan lasten ilmettä kun jäähy on ohi ja pyydetty anteeksi huonoa käytöstä. Se on ILOINEN!!!! Siksi, että asia on nyt kuitattu ja se voidaan unohtaa.
Taitaa olla tosi mustis toi psyka kun ei itse ole hiffannut parempaa metodia opettaa pikkulapsia=D
Lapsensa kasvattanut äiti ja harmittaa ettei mun aikana vielä kukaan ollut hiffannut tuota jäähyjuttua!
----ole kykyä yhtään syvällisempään pohdintaan----
Tietyt asiat eivät tarvitse ´´syvällistä´´ pohdintaa ainakaan pikkulapsi-iässä eli siis kodissa olevat käytöästavat!!! Isommille lapsille voi jo selittää ja perustella miksi kodissa käyttäydytään tietyllä tavalla.
Itse diggaan nannyä kovastikin vaikka lapseni ovat jo aikuisia. Siinä ote on aikuisilla eikä kakaroilla kuten Prismassa näkee vloppuisin!!!
Lisäksi jos ote on aikuisilla tuo se turvallisuutta lapsille ja piste.
murrosikä on sitten sitä varten, että niitä perusteita vasten taistellaan, mutta kaikki lapset tietää, miksi syödään pöydässä eikä lyödä kaveria tms.
Totta on että aikuisella täytyy olla vastuu hommasta ja päätösvalta asioista, mutta ei sen saamiseen jäähyjä tarvi. Riittää kun on aikuinen.
Supernannyn neuvot ovat nerokkaita, ja ehdollistaminen on todella hyvä ratkaisu. Tuolla tosin nuo lapset ovat niin hirviöitä, että itse kannattaisin ehdottomasti ruumiillista rangaistusta.