Annatko lastesi kuunnella hevimusiikkia.
Teinipojat netistä hankkivat ja soittavat semmoista kauheaa musiikkia eivätkä usko että se ei ole hyväksi.
Miten selitän niille että se ei ole soveliasta?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tosin vasta 2v, joten vielä ei vaaraa, mutta uskon kyllä, että makunsa muokkautuu kodissamme niin toisenlaiseksi, ettei edes haluaisi myöhemminkään kuunnella mitään sellaista. Musiikkimaku ja tottumukset periytyvät kyllä.
Juu juu, kaikki muksut kuuntelee samanlaista musaa kuin vanhempansa. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Huh mitä vastauksia... Ei teillä tosiaan ole kasvatus hallussa kun annatte kuunnella. Ja itsekin kuuntelette, aikuiset ihmiset!
Televisiostakin on tullut niitä juttuja saatananpalvonnasta ja muusta ja aina niissä puhutaan että hevimusiikki on osa sitä!
Ettekö te ollenkaan seuraa mitä maailmassa tapahtuu?
En vaan enää tiedä miten saisin sen metelin pois poikien elämästä.
Puhko niiden korvat. Onhan se nyt huomattavasti parempi ratkaisu kun antaa niiden kuunnella jotain mistä et pidä.
Jos ne hevin kuuntelijat on niin masentuneita ja väkivaltaisia ja kamoissa ym.paskanjauhantaa, niin on aika kumma ettei Tuska-festareilla ollut tänä(kään) vuonna yhtään poliisin hälytystehtävää. Kun esim. seinäjoen tangomarkkinoilla niitä on joka vuosi satoja.
En anna kuunnella mitään muuta. No joskus punkkia.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti parempaa tuo metallimusiikki, joka monelle on hevin synonyymi.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kuunteleeko-lapsesi-metallimusiikkia-…
Kyllä näin on. Lapsi ei muuta halua kuunnellakaan. Metalli on haitallista vain niille, jotka eivät siitä tykkää, eli "erityisherkille ihmisille".
Olen ollut itse hevimies 12-vuotiaasta asti eikä nyt ainakaan toistaiseksi ole murhahaluja tms tullut vaikka päälle 30 vuotta korvia on altistettu eri metallimusan genreilöä. Jälkikasvusta 10v poika tykkää "sotahevistä" eli Sabatonin biiseistä, 13v tyttö taas on innostunut melodista fantasiahevistä tyyliin YJ Malmsteen, Helloween ja kotimaisesta powermetallista Sonata Arctica/Stratovarius-linjalla.
Meillä ei kuitenkaan ihan näin:
Kuuntelen sujuvasti sekä Metallicaa jot klassista. Ja kaikkia muitakin klassikoita kun pyöräilen töihin❤
En tietenkään anna. En halua että saatanan palvonta houkuttelee pahoja voima onnelliseen kotiimme!
Metellikä aiheutttaa mt ongelmia ja muuttaa wt tapaukseksi.
Paskat se mihkää periydy. Meikän mutsi kuunteli klassista ja faija ysäriä. Ihte kuuntelen kaikenlaista metallia.
Olisi syytä periytyä, muuten tuo jää ilman perintöä.
Hiphoppia tässä kämpässä ei kuunnella, se olisi nimettömän lasun paikka ja kakara pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Teinipojat netistä hankkivat ja soittavat semmoista kauheaa musiikkia eivätkä usko että se ei ole hyväksi. Miten selitän niille että se ei ole soveliasta?
Hevi on hyvästä, mutta älä missään tapauksessa anna heidän kuunnella suomen- tai englanninkielistä räppiä. Silloin he ovat menetettyjä tapauksia.
No olisi outoa, jos en antaisi lasten kuunnella heviä, kun kuitenkin itse kuuntelen sitä.
No nyt on oikee asenne tuossa että lapsetkin kuuntelee jo hevisaurusta kyllä se niin pitää olla että metalli soi aina kun mahollista
Oon 15v poika joka on kuunnellu metallimusiikkia semmoset kolme vuotta.
Kuuntelen joka päivä Slipknot:ia yms. enkä ole mikään saatananpalvoja ja pukeudun normaalisti.
Muistan kun vielä kuuntelin rappiä ja hip-hopia (vihasin metallimusiikkia) ja olin aggressiivinen ja vähäsen myös väkivaltainen, mutta sitten kun kaveri koukutti mut metallimusiikin pariin huomasin parin vuoden päästä että aggresiivisuuteni väheni huomattavasti ja en ollut enään väkivaltainen.
Tässä on todiste siitä, että metalli musiikki rauhoittaa ainakin mua.
Anna kuunnella... Ite oon Ala-asteelata asti kuunellu ja oon nykyyänki se luokan positiivisimpia ja iloisimpia ihmisiä 😊 (kannattaa suositella sille slayeriä ja testamenttia👍)
Jos tulee nii eijohu musiikista vaan jostain muista tekijöistä
Antaa lapsen kuunnella mitä lapsi haluaa. Kyllä se masennus ihan muista syistä lapselle/nuorelle ilmenee kun musiikkimausta. Jos mietitään lyriikoita ni kannattaa vähän laajemmin tarkastella usean bändin sanoituksia. Yhden biisin rajut sanoitukset ei tarkoita että koko genre on yhtä agressiota. Esim System of A down lyricseissä lauletaan mm. Banana banana banana banana. Riippuu ihan bändistä. Jos mietitään ni etkö antais lapsesi kuunnella esim suomalaisbändi HIM tai Nightwishiä?
En ymmärrä miksi lapselta pitäisi kieltää hevi jos lapsi siitä tykkää. Ei lapsen mieltymysten tarvitse myös aina miellyttää vanhempia, kunhan lapsi ei ajaudu huonoille teille. Oma kokemukseni hevimaailmasta, musiikista ja genrestä on vain positiivinen.
Sitähän se on jo kohdussa kuunnellut.