Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lastesi kuunnella hevimusiikkia.

Vierailija
04.04.2012 |

Teinipojat netistä hankkivat ja soittavat semmoista kauheaa musiikkia eivätkä usko että se ei ole hyväksi.

Miten selitän niille että se ei ole soveliasta?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa mun kaikki kestää, ite olen 17v hevari ja mua ihan surettaa teidänpuheet täällä. Ei hevi ole mikään masennuksen aiheuttaja vaan apu siihen. Tutkitusti hevi kansa on rauhallisinta porukkaa, tutkitusti elävät pidempään ja onnellisempina ymsyms. Uskovaiset ovat ainoita jotka väittävät sen olevan huonosta, kaikki muut todelliset tutkimus tulokset väittävät vain positiivista ja oman vuosien kokemukseni myötä voin sanoa että olen nimen omaan toipunut suurista elämän muutoksiata, sukulaisen kuolemasta ja erosta hevin ja nimen omaan metallin ansiosta. Joten suosittelen käsisydämmellä että elkää estäkö lastenne hevin kuuntelua jos se sitä haluavat. Eikö se jo kerro jotain jos ne sitä haluavat kuulla he sillon nauttivat siitä. Miksi siis riistää heiltä tuo vaaraton mielihyvä..

-metalli kitaristi Termo

Vierailija
2/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Sehän on vain musiikkia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisinkin lapset joutuvat kuuntelemaan heviä ja metallia kun nuo sattuvat olemaan minun ja mieheni lempimusiikkia. 

Vierailija
4/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pelottavat "hevi-ihmiset" ovat ulkonäöstään huolimatta mitä kohteliainta ja mukavinta porukkaa. Paikallinen taksi-isäntä sanoi osuvasti erään metallifestarin jäljiltä, että kyseisen illan aikana hänen leivissään olevat olivat saivat jokaiselta festarivieraalta kiitokset kyydistä ja mitään järjestyshäiriöitäkään ei ollut. Sen sijaan iskelmäfestarin keskivertokävijä - keski-ikäinen humalainen - on taksikuskien märkä oksennus, lainatakseni suoraan kyseistä isäntää. Itse olen kuunnellut "heviä" kolmevuotiaasta asti  ja ilmeisen normi-ihminen kuoriutunu...

Vierailija
5/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpön. Itselläni on himpun verran yliaktiiviset aivot, ja metallimusiikin rauhoittava vaikutus on ilmeinen. Illalla kun kuuntelen raskasta musiikkia niin rentoudun ja uni tulee hyvin. Lisäksi nautin musiikin yksityiskohdista, koska kuuntelen tietysti laatuartisteja.

Eri festareita Suomessa kolutessa olen huomannut että kakista rokkikekkereistä metallifestivaalit ovat kaikkein turvallisimpia ja rauhallisimpia. Muilla festareilla näkee epämääräisiä popin kuuntelijoita jotka riehuvat aggressiivisina erilaisten päihteiden vaikutuksesta ja joita talutellaan sitten maijaan, mutta metallifestareilla olen nähnyt tällaisen tapauksen vain kerran. Jo jonottaminen alueelle ja sieltä lähteminen ovat metallifestareilla ja -konserteissa paljon turvallisempia kokemuksia kuin keskivertotapahtumissa. Johtuukohan se siitä että metallistit on niin masentuneita etteivät jaksa aiheuttaa tappeluita? Tokihan metallinkuuntelijoilla on omilla festareillaan tiettyjä katsomoaktiviteetteja, joissa saa purkaa energiaa mielin määrin, mutta ne tapahtuvat organisoidusti.

Esimerkkinä leppoisasta metallikansasta Porin Sonisphere vuonna 2010, jossa myrskyn jälkeiset korjaukset kestivät monta tuntia, osa esiintyjistä jouduttiin perumaan toisen lavan hajottua ja loppuja artisteja saatiin odottaa tuntikausia. Festarikansa odotteli aivan rauhassa ja iloisessa hengessä että homma taas lähtee käyntiin. Liekö masennuksella ollut siinäkin osuutta asiaan. 

Vierailija
6/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevifestarin suurin häirikkö on jeesus-bussi. Kristilliset muka avarakatseisia haha

Vierailija
7/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: kaikista rokkikekkereistä, ei siis kakista :) 57

Vierailija
8/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallia sen olla pitää!

Vierailija
9/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2012 klo 16:19"]

Sinäkö olet tehnyt luotettavamman tutkimuksen asiasta? Mua niin huvittaa, että aina jos tulos ei miellytä, niin sitten tutkimuksessa on vikaa. Säälittävää vääntämistä...

[/quote]

No minä voin tehdä vähintään yhtä arvokkaan ja älykkään tutukimuksen vaikkapa siitä että perunan/porkkanan/parsakaalin/marjojen/hedelmien maistaminen edes kerran elämänsä aikana aiheuttaa masennusta ja itsemurhariskiä. Kun ihan taatusti jokainen masentunut on edes kerran joutunut noita maistamaan!

Masennuskuntoutujien parissa työskennellä olen mielessäni nauranut tälle ajattelulle että masentuneet kuuntelee heviä. Tähän mennessä vain 1 kuntoutuja on kuunnellut heviä, muut kuuntelee iskelmää, cheekiä tai poppia. 

Ja kuten joku sanoikin että tunti mummojen virsienveisuuta aiheuttaa aggressiivista käyttäytymistä niin itsellä myös virret, suurin osa iskelmästä ja rap saavat haaveilemaan kirveestä ja aivomassasta.

Kuinka pahasti minun aivoni ovat sekaisin kun kuuntelen saman päivän aikana helposti Dimmua, Beethovenia, Enyaa, Celtic Womania, Metallicaa, Finntrolleja ja Blues Brothersia?

Oma lapsi kuuntelee aika laajasti musiikkia mutta jos kappaleesta on lastenlauluversio ja metalliversio niin lapsi haluaa kuunnella sitä metalliversiota mielummin kun ne saavat tanssimaan, nauramaan ja iloitsemaan enemmän kuin tasapaksumpi lastenlauluversio. Voi kauheaa, taitaa olla menetetty tapaus.

Vierailija
10/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2012 klo 19:21"]

Näkeehän sen tästäkin keskustelusta kuinka koukuttavaa ja ahdistusta aiheuttavaa hevimusiikki on kun heti ollaan karvat pystyssä puolustamassa sitä jos joku koittaa kysyä eriävään suuntaan apua.

Ihan kuin huumetta näyttää olevan. Varmasti on ihan oikeassa tuo tutkimus että samoja lauluja vaan uudestaan ja uudestaan ja sitten ollaan ihan koukussa.

Mun mielestä ainakin nää hevi-ihmiset vaikuttaa tässäkin ketjussa aika pelottavilta. Kadullakin kun niitä näkee, niin aina mietin, että missäs se puukko on...

Tuota... Vertaapa poliisin työmäärää esim. Tuska-festareiden ja tango-markkinoiden ajalta. On nimittäin 'tuska-jengi' ihan todella paremmin käyttäytyvää. Sulla on tyypillinen ulkonäköön perustuva tuomitseva asenne.

Vierailija
11/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuunnellaan heviä. Viikonloppuisin kuuntelemme HIMin Join me-kappaletta ja uhraamme naapurin kissoja saatanalle.

Vierailija
12/102 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymys aloittajalta, toivottavasti on provo. Millä vuosisadalla ihmiset oikein elää, jos ajattelevat että hevin kuuntelu olisi jotenkin 'pahaa'!?

Kyllä antaisin lapseni ihan vapaasti kuunnella juuri sitä musiikkia mistä on kiinnostunut ja kannustaisin kokeilemaan eri tyylilajeja ilman ennakkoluuloja.

Vierailija
13/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin vei Saatana nuoren miehen!

Saatana vie miehen vain jos mies antaa Saatanan viedä hänet.

Vierailija
14/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kristitty :3

eikä hevi tai musiikki vie tuhoon. ihmiset tuhoavat itse itsensä ja toisensa. Ja vaikka minulla on keskivaikea masennus, niin ei se hyvänen aika musiikista johdu! Se johtuu elämäni aikana sattumista tapahtumista, joita en tässä ala nyt listaamaan, sekä monimutkaisesta ajatustenjuoksustani. En käytä huumeitakaan, ja ainoat lävistykset mulla on mun korvissa ^^

Vierailija
15/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua lapsenä järkytti enkelisiipinen Jari Sillanpää Euroviisuissa kuin siivekäs Lordi...

Vierailija
16/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Saatana tämän ihmisen nyt vienyt. Sinusta varmasti sen kannaabiksen rokottaminen verenkiertoon ei ehkä ole vaarallista, mutta pikkusormi on jo viety ellei koko käsi!

Metallia kuunnelleena en ikinä koskenut huumeisiin saati masentunut.

Ainakin varoitit tuosta uskonnosta!

Minä olen Herra, sinun Jumalasi! Älä pidä muita Jumalia!

Kyllä sinun pitäisi tietää, että hevi vie tuhoon. Ensin ne vaatteet ja masennus. Lävistykset ja huumeet! Keitä näitä onkaan huumeheikkejä, jotka ovat sitten kuolleet! Kirkakin soitti heviä, nuoruuteni sankari! Ja niin vei Saatana nuoren miehen!

Vierailija
17/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma mieskin on kuunnellut heviä 13-vuotiaasta samoin kuin veljensä ja ihan hyvin ovat pärjänneet elämässä - ei masennusta, mieluisat työt (kummankin palkka yli 300 e/kk) ja mies väitteli pari vuotta sitten (luonnontieteilijä).

Vierailija
18/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma mieskin on kuunnellut heviä 13-vuotiaasta samoin kuin veljensä ja ihan hyvin ovat pärjänneet elämässä - ei masennusta, mieluisat työt (kummankin palkka yli 300 e/kk)

Jos se on vaan vähän yli 300 e/kk. Miten te pärjäätte?

Jotenkin tuntuu, että miehesi Saatanan yllyttämänä huijaa sinua! Kyllä se palkka on varmasti suurempi!

Ne rahat menee sitten huumeisiin ja ties mihin porttoihin!

Vierailija
19/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen tästäkin keskustelusta kuinka koukuttavaa ja ahdistusta aiheuttavaa hevimusiikki on kun heti ollaan karvat pystyssä puolustamassa sitä jos joku koittaa kysyä eriävään suuntaan apua.

Ihan kuin huumetta näyttää olevan. Varmasti on ihan oikeassa tuo tutkimus että samoja lauluja vaan uudestaan ja uudestaan ja sitten ollaan ihan koukussa.

Vierailija
20/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin nää hevi-ihmiset vaikuttaa tässäkin ketjussa aika pelottavilta. Kadullakin kun niitä näkee, niin aina mietin, että missäs se puukko on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan