Annatko lastesi kuunnella hevimusiikkia.
Teinipojat netistä hankkivat ja soittavat semmoista kauheaa musiikkia eivätkä usko että se ei ole hyväksi.
Miten selitän niille että se ei ole soveliasta?
Kommentit (102)
Taas joku täysin huuhaa tutkimus ja jos sitä tarkkaan lukee, niin siinä sanotaa, että masentuneet ihmiset tuppaavat kuuntelemaan heviä. Siellä ei sanoa hevin aiheuttavan masennusta.
Meillä 3- ja 5-vuotiaat kuuntelevat jo Hevisaurusta :D Että hajotkaa te siihen. Ja autossa soi aina Hard Rock / Heavy metal musiikkia.
Eiköhän se nuorten masennus johdu jostain ihan muusta kuin hevistä esim. yksinäisyydestä tms.
syyttää Marilyn Mansonii kuin miettiä, menikö joku vikaan lapsen kasvatuksessa.
biisiä joka kertoo sen masiksen tunnelmia sen masentuneen puolesta. Usein ei osata itse kertoa vaan joku biisi kertoo paremmin. Eli musiikki ei masenna vaan masis on jo olemassa.
Eiköhän se nuorten masennus johdu jostain ihan muusta kuin hevistä esim. yksinäisyydestä tms.
ja pian takapenkiltä kuului kolmivuotiaan heleä ääni "äiti, ei tällaista musiikkia, laita jotain heviä". :D
Huh mitä vastauksia... Ei teillä tosiaan ole kasvatus hallussa kun annatte kuunnella. Ja itsekin kuuntelette, aikuiset ihmiset!
Televisiostakin on tullut niitä juttuja saatananpalvonnasta ja muusta ja aina niissä puhutaan että hevimusiikki on osa sitä!
Ettekö te ollenkaan seuraa mitä maailmassa tapahtuu?
En vaan enää tiedä miten saisin sen metelin pois poikien elämästä.
Sinäkö olet tehnyt luotettavamman tutkimuksen asiasta? Mua niin huvittaa, että aina jos tulos ei miellytä, niin sitten tutkimuksessa on vikaa. Säälittävää vääntämistä...
Jos viiden kymmenen lapsen haastattelun perusteella vetää tuollaisen johtopäätöksen, niin kyllä sen tutkimuksen voi tunkea jonnekin mihin aurinko ei paista.
Olisi mukava selvittää esimerkiksi montako fania Metallicalla on ja montako näistä on masentunut kuunneltuaan heidän musiikkia.
Joku propellipää tutkija on vain nyt saanut väännettyä mediaseksikkään tutkimustuloksen ja pääsee tällä kiinni parempiin apurahoihin.
Varsinkin uskovaisten piireissä raskastamusiikkia syytellään aina, koska se nyt vain sattuu olemaan helppo kohde. Marilyn Manson provoaa tahallaa, mutta jos kuuntelee musiikkia oikeasti ja miettii sen sanomaa, niin on ihan turha tulla huutelemaan, että joku tekee rikoksen tämän musiikin pohjalta.
että musiikki vaikuttaa aivojen rakenteisiin. Se millaista musiikkia kuuntelee muovaa aivoja tiettyyn suuntaan ja todellakin hevimusiikki AIHEUTTAA masennusta. Musiikilla on tosi vahva vaikutus ihmisen psyykeen ja jopa aivojen kognitiivisiin rakenteisiin. Tästä on todella paljon tutkimustuloksia.
T: musiikkitieteilijä
kuunnelkaa stairway to heaven väärinpäin, siinä on strongii mesizii
Älkää vaan tehkö sitä! Mulla oli kaveri, joka näin teki, ja seuraavalla viikolla se jäi bobcatin alle! Joku vois sanoo, että sattuma, mutta kun edellisenä iltana oli jumalaanuskovat nuoret käynyt koputtamassa sen oveen, ja sanonu, et jos et nyt käänny, ni Saatana tulee ja vie Helvettiin!
Ja niinhän siinä sit kävi!
Jos sitä joutuisi kuuntelemaan esimerkiksi vanhojen mummojen laulamana virsiä tunnin verran, niin varmasti lahtaisin jokun siinä vaiheessa.
Ja jos et pysty käsittelemään raskasta metallimusaa, niin älä kuuntele. Ei ketään siihen pakoteta :D
että musiikki vaikuttaa aivojen rakenteisiin. Se millaista musiikkia kuuntelee muovaa aivoja tiettyyn suuntaan ja todellakin hevimusiikki AIHEUTTAA masennusta. Musiikilla on tosi vahva vaikutus ihmisen psyykeen ja jopa aivojen kognitiivisiin rakenteisiin. Tästä on todella paljon tutkimustuloksia.
Voisiko musiikkitieteilijä kertoa tarkemmin mistä tutkimuksesta on kyse. Saa sitten kukin itse arvoida on tutkimus potaskaa vai kunnolla suoritettua tutkimusta. Kiitos.
Lapsi tosin vasta 2v, joten vielä ei vaaraa, mutta uskon kyllä, että makunsa muokkautuu kodissamme niin toisenlaiseksi, ettei edes haluaisi myöhemminkään kuunnella mitään sellaista. Musiikkimaku ja tottumukset periytyvät kyllä.
pitäisi kuunnella iskelmää, molemmat vanhemmat kun kuuntelivat (ja kuuntelevat vieläkin) =)
Mutta joo, annan kuunnella. Olisihan lasten aika ikävä kulkea kuulosuojaimet päässä joka päivä omassa kotonaan. Minä ja mies kun ollaan (hyvin) raskaan musiikkin ystäviä.
PS. 6v. poikani yksi lempibändeistä on Dimmu Borgir ;)
Metallimusiikki voi pilata elämän väittää tuore tutkimus
Melbournen yliopiston tuoreen tutkimuksen mukaan metallimusiikki aiheuttaa nuorille muun muassa masennusta.
Kyllä, luit oikein TUOREEN tutkimuksen mukaan.
- Yleensä nuoret kuuntelevat musiikkia positiivisella tavalla eli nostaakseen fiilistä ja saadakseen energiaa. Poikkeuksena ovat masennukseen taipuvaiset nuoret, jotka kuuntelevat metallimusiikkia, tutkija Katrina McFerran väittää.
McFerran antaa esimerkin metallipäiden kuuntelutottumuksista.
- Jotkut kuuntelevat metallibiisejä uudelleen ja uudelleen, eivätkä he kuuntele mitään muuta. He käyttävät musiikkia paetakseen todellisuudesta, tutkija selittää.
- Jos tällainen käytös jatkuu, se voi ajan myötä johtaa jopa itsemurha-aikeisiin, McFerran varoittaa
Uskovaiset nuoret olivat liikkeella, mahdollisesti sukuakin olivat. Sanoivat, etta vievat minut mukanaan, jos en tule uskoon. Eivat uskoneet, kun kerroin jo olevani uskossa.
Soittivat minulle jotakin morinaa ja kyselivat, etta milta tuntuu. Jotenkin se aidosti kosketti minua. Saarnasivat synneista, joita en ollut tiennyt tehneeni (niinhan se juuri usein on).
Mutta musiikki jai mieleen, kertoi heidan tunteistaan, jotka olen sittemmin ottanut hyvin vakavasti ja yrittanyt kaikin tavoin korjata virheeni.
Joskus musiikki kertoo sen paremmin kuin vaikkapa teksti vauvan saitilla.
Hei! Minä kuuntelin isin kanssa hevy metallia ja rockia kun olin pienoinen tyttönen ja tälläkin hetkellä kuuntelen! Antaa nyt hyvänen aika teinien varsinkin kuunnella ihan mitä musiikkia tykkäävät. Jos ne joskus jostain masentuu, niin se johtuu niistä ihmisistä itsestään, eikä mistään musiikista :'D Millä oikeesti on väliä, on se, ettei ota kaikkia biisien sanoja tosissaan, eikä kehitä itselleen mitään omaa "uskontoa" musiikista :3
Hei! Minä kuuntelin isin kanssa hevy metallia ja rockia kun olin pienoinen tyttönen ja tälläkin hetkellä kuuntelen! Antaa nyt hyvänen aika teinien varsinkin kuunnella ihan mitä musiikkia tykkäävät. Jos ne joskus jostain masentuu, niin se johtuu niistä ihmisistä itsestään, eikä mistään musiikista :'D Millä oikeesti on väliä, on se, ettei ota kaikkia biisien sanoja tosissaan, eikä kehitä itselleen mitään omaa "uskontoa" musiikista :3
Ainakin varoitit tuosta uskonnosta!
Minä olen Herra, sinun Jumalasi! Älä pidä muita Jumalia!
Kyllä sinun pitäisi tietää, että hevi vie tuhoon. Ensin ne vaatteet ja masennus. Lävistykset ja huumeet! Keitä näitä onkaan huumeheikkejä, jotka ovat sitten kuolleet! Kirkakin soitti heviä, nuoruuteni sankari! Ja niin vei Saatana nuoren miehen!
olen narsistiperheestä eikä kotielämä ollut mitään auvoa. Metallicaa, Slayeria ja muuta kului jossain vaiheessa paljonkin, ja vaikeista asioista olen selvinnyt pelkästään OPTIMISTISEN luonteeni ansiosta! Metallimusiikki antoi aikoinaan jonkinlaista voimantunnetta, jota en tarvitse enää.
Metallia kuunnelleena en ikinä koskenut huumeisiin saati masentunut.
[/quote]
Ainakin varoitit tuosta uskonnosta!
Minä olen Herra, sinun Jumalasi! Älä pidä muita Jumalia!
Kyllä sinun pitäisi tietää, että hevi vie tuhoon. Ensin ne vaatteet ja masennus. Lävistykset ja huumeet! Keitä näitä onkaan huumeheikkejä, jotka ovat sitten kuolleet! Kirkakin soitti heviä, nuoruuteni sankari! Ja niin vei Saatana nuoren miehen!
[/quote]
En tiedä lapsista mutta naapurini kuuntelee vain parasta metallia, halus ne sitä tai ei...
Sinäkö olet tehnyt luotettavamman tutkimuksen asiasta? Mua niin huvittaa, että aina jos tulos ei miellytä, niin sitten tutkimuksessa on vikaa. Säälittävää vääntämistä...