Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lastesi kuunnella hevimusiikkia.

Vierailija
04.04.2012 |

Teinipojat netistä hankkivat ja soittavat semmoista kauheaa musiikkia eivätkä usko että se ei ole hyväksi.

Miten selitän niille että se ei ole soveliasta?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen tästäkin keskustelusta kuinka koukuttavaa ja ahdistusta aiheuttavaa hevimusiikki on kun heti ollaan karvat pystyssä puolustamassa sitä jos joku koittaa kysyä eriävään suuntaan apua.

Ihan kuin huumetta näyttää olevan. Varmasti on ihan oikeassa tuo tutkimus että samoja lauluja vaan uudestaan ja uudestaan ja sitten ollaan ihan koukussa.

Mun mielestä ainakin nää hevi-ihmiset vaikuttaa tässäkin ketjussa aika pelottavilta. Kadullakin kun niitä näkee, niin aina mietin, että missäs se puukko on...

Entä onko iskelmää/klassista/poppia/jne kuuntelevilla myös jotain tuntomerkkejä?

Vierailija
22/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen tästäkin keskustelusta kuinka koukuttavaa ja ahdistusta aiheuttavaa hevimusiikki on kun heti ollaan karvat pystyssä puolustamassa sitä jos joku koittaa kysyä eriävään suuntaan apua.

Ihan kuin huumetta näyttää olevan. Varmasti on ihan oikeassa tuo tutkimus että samoja lauluja vaan uudestaan ja uudestaan ja sitten ollaan ihan koukussa.

Mun mielestä ainakin nää hevi-ihmiset vaikuttaa tässäkin ketjussa aika pelottavilta. Kadullakin kun niitä näkee, niin aina mietin, että missäs se puukko on...

Mistäs sen hevi-ihmisen oikein tunnistaa? Entä onko iskelmää/klassista/poppia/jne kuuntelevilla myös jotain tuntomerkkejä?

En mä näistä muista mee sanomaan, mut kyllä sen hevarin vaan tunnistaa. Se on varmaan ne silmät tai jotain... Mut varmasti tunnistaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsi jo kohdussa joutunut hirmuisen hevimetallin uhriksi. Siellä vatsassa jo kävi Metallican, Nightwishin ja ties minkä pitkätukkien mölyorkat kuulemassa. Ja ai kauhia, isänsä täällä kotona vinguttaa sähkökitaraa kaiken päivät, ja stereot pauluttaa rokettirollia. Lapsi hytkyy tyytyväisenä tahdissa.

Mä luulin, et tää hevi on saatanasta -keskustelu olis jääny 90-luvulle, mut ei sit.

Tosissaan hei, viime viikolla julkaistiin väitöstutkimus nuorten elämää onnellistuttavista asioista. Musiikki ja sen kuuntelu olivat yksi tärkeimmistä hyviä fiiliksiä antavista asioista. Jos teinari on päättäny digata vaikka Dimmu Borgiria ja Deicidea, niin äipän vastaanhangoittelu innostanee lisää vaan...

Vierailija
24/102 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peace

Hankala uskoo että tällasia kukkahattutätejä on vielä olemassa :D siihen on monia syitä minkä takia ihmiset kuuntelee tietynlaista musiikkia eikä "saatana" tai mikään tällanen ole todellakaan se syy. Jokanen kuuntelee mitä haluaa ja se on sitten siitä yksilöstä kiinni mitä tekee. Pitää antaa "kaikkien kukkien kukkia". Eikä saa yleistää, minäki kuuntelen metallia ja pukeudun ihan normaalisti ja oon ihan rauhallinen, tavallinen ihminen. Voi toki olla että masennuksella ja hevillä on jotain yhteyttä mutta en usko että hevi aiheuttaa masennusta vaan pikemminkin auttais siihen jo olevaan masennukseen koska se rentouttaa ja purkaa kaikenlaista aggressiota ja stressiä. Ainaki mua se helpottaa ku tässä nyt noin 6 vuotta ollu masentunu ja sitten ku löysin tämän musiikin niin päätin että ehkäpä en vielä tapa itteäni.

Mun on niin hankala uskoo kuin kapeakatseisia ihmisiä voi olla olemassa, miksei ihmiset voi kuunnella sellasta musiikkia mistä ne pitää ja antaa muiden tehä samoin? Ja mun tarkotuksena ei oo nyt loukata ketään mutta mä pyydän että pitäkää se uskontonne omana asiananne, omasta mielestäni uskonnon ei pitäis rajoittaa musiikkia. Tai mitään muutakaan koska eikö sen uskonnon tarkotus ole antaa jotaki voimaa elämään ja auttaa elämässä joten jos muita menee "pelottelemaan" jollain "helvetillä" ja tällasella (anteeks) paskalla ei siitä ainakaan tässä yhteiskunnassa synny muita ku riitoja koska suurin osa kuitenki tietää mihin ne haluaa uskoa.
En oo mikään paras kirjottaja mutta varmaan viesti tuli selväks eli elä ja anna elää.

Vierailija
25/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kuulosuojaimet kun me vanhemmat kuunnellaan heviä.

Vierailija
26/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tosin vasta 2v, joten vielä ei vaaraa, mutta uskon kyllä, että makunsa muokkautuu kodissamme niin toisenlaiseksi, ettei edes haluaisi myöhemminkään kuunnella mitään sellaista. Musiikkimaku ja tottumukset periytyvät kyllä.

Vierailija
27/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tosin vasta 2v, joten vielä ei vaaraa, mutta uskon kyllä, että makunsa muokkautuu kodissamme niin toisenlaiseksi, ettei edes haluaisi myöhemminkään kuunnella mitään sellaista. Musiikkimaku ja tottumukset periytyvät kyllä.

Vierailija
28/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnella, kunhan kuuntelee sellaista, et mammallakin jalka vipattaa :D. Mun levyjä kai nuo enimmäkseen soittelevat ja ovat mielestäni tietysti mitä mainioin valinta...

Vierailija
29/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunteletko itsekin samaa mitä vanhempasi kuuntelevat/kuuntelivat?

Vierailija
30/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täsmälleen samaa musiikkia, mitä vanhempanikin. Että tiedoksi vaan.

Vierailija
31/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika löysi 9-vuotiaani hevin ja on ihan addikti. Mennyt jo niin pahaksi että soittaa 10 Metallican kappaletta kitaralla alusta loppuun oikein, ikää 12 vuotta. Nyt vaan odotellaan sitä masennusta sitten, niin. Koska se iskee? Tämä 3 vuotta ei ole vielä tuhonnut pojan iloisuutta ja sosiaalisuutta.

Ps. Itse en ole koskaan kuunnellut heviä. Hui.

Vierailija
32/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jopa tieteellisiä tutkimuksia joissa sen on osoitettu aiheuttavan esim. masennusta ym. mielenterveyden häiriöitä.

Just oli syksyllä uutinen sellaisesta tutkimuksesta, jossa kerrottiin, miten aggressiivisen musiikin kuunteleminen poistaa aggressiota.

Vierailija
33/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä löytyy tutkimus otsikolla "Metallimusiikki voi pilata elämän" Että lukekaa sieltä, kun ette minua usko.

Vierailija
34/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin niiden sielu joutuis, jos ne kuuntelis sitä vielä väärinpäin!

Vierailija
35/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nollatutkimukselta: masennukseen taipuvainen ihminen masentuu teini-iässä...

Vierailija
36/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan myös, että voi johtaa itsemurha-aikeisiin. Että joo, antakaa vain lastenne pilata elämänsä.

Vierailija
37/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan myös, että voi johtaa itsemurha-aikeisiin. Että joo, antakaa vain lastenne pilata elämänsä.

Mutta provohan sä oot.

Vierailija
38/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressi vähnee kun pistää subbarille kyytiä

On jopa tieteellisiä tutkimuksia joissa sen on osoitettu aiheuttavan esim. masennusta ym. mielenterveyden häiriöitä.

Just oli syksyllä uutinen sellaisesta tutkimuksesta, jossa kerrottiin, miten aggressiivisen musiikin kuunteleminen poistaa aggressiota.

Vierailija
39/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se nuorten masennus johdu jostain ihan muusta kuin hevistä esim. yksinäisyydestä tms.

Vierailija
40/102 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnelkaa stairway to heaven väärinpäin, siinä on strongii mesizii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi