Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Webasto - vääntäkää mulle rautalangasta

Vierailija
27.08.2013 |

Siis tää on niin kuin johdoton lohkolämmitin, joka saa virtansa akusta ja polttoaineesta ja esilämmittää auton sisätilat ja moottorin? Niinkö?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse lämmitin ei akkua juurikaan tyhjennä, mutta lämmön siirtämisessä auton sisätilaan käytetään hyväksi auton omaa lämmityslaitteen puhallinta, joka on usein yllättävän virtasyöppö. Lämmittimissä on tietenkin suoja, joka kytkee lämmityksen pois, mikäli akun jännite laskee liian alas, joten aivan tyhjäksi akkua ei lämmittimen käytöllä saa."

TM 17/07

Vierailija
22/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun meillä on webasto diesel autossa rikki ja ei meinaa moottori lämmetä ollenkaan. Mies meinasi, että termostaatti mennyt taas, mutta kyllä minä jotenkin luulen, että liittyy näihin pakkasiin ja webaston puuttumiseen. Kauan saa kaasutella, että lämmöt nousee normaaliin lukemiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Webaston/Eberspächerin idea ole nimenomaan se, että se toimii polttoaineella? Miten se voi syödä akkua niin mahdottomasti? Veden pumppauksen takia?

Pyörittää kiertovesipumppua ja auton puhaltimia. Tietysti myös dieselin polttamiseen tarvitsee sähköä. Itselle ei ole ollut mitään ongelmia Eberin kanssa ja ajan pitkää matkaa niin akkukin ehtii latautua.

Vierailija
24/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun meillä on webasto diesel autossa rikki ja ei meinaa moottori lämmetä ollenkaan. Mies meinasi, että termostaatti mennyt taas, mutta kyllä minä jotenkin luulen, että liittyy näihin pakkasiin ja webaston puuttumiseen. Kauan saa kaasutella, että lämmöt nousee normaaliin lukemiin

Itsellä on diesel autossa nokka tukittu ja auto kyllä lämpenee, mutta tietenkin hitaammin. Termostaatin vaihdoin ja sitä ennen vedet lämpeni vain 60 asteeseen. Tuki keula aluksi.

Vierailija
25/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- dieseli ei lämpene tyhjäkäynnillä, joten kaasuttelu paikallaan on turhaa

- akun pitää olla riittävän tehokas

- autoon voi asentaa akkulaturin, jolla akku latautuu samalla kun webasto on käytössä. Laitetaan auto siis piuhan päähän samalla tavoin kuin autot joissa lohkolämmitin.

- meillä webasto ei toimi, jos ulkolämpötila on yli +10, joten tuo neuvo joka kuukautisesta käytöstä on mahdoton.

Vierailija
26/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- autoon voi asentaa akkulaturin, jolla akku latautuu samalla kun webasto on käytössä. Laitetaan auto siis piuhan päähän samalla tavoin kuin autot joissa lohkolämmitin.

- meillä webasto ei toimi, jos ulkolämpötila on yli +10, joten tuo neuvo joka kuukautisesta käytöstä on mahdoton.

Autossa on vuoden vanha akku. Lämmintä kun vielä oli, niin  auton lämmötkin nousi. Lisäksi autossa on automaattiset "luukut" edessä, jotka menevät kiinni kylmällä.

Webasto on mennyt jotenkin lukkoon, jotain koodia se heittää, oiskohan meilläkin kyse siitä, ettei toimi yli +10??? Vuoden ajan olemme pitäneet sitä rikkinäisenä

kyseessä bmw 530

Vierailija
27/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autossa on vuoden vanha akku. Lämmintä kun vielä oli, niin  auton lämmötkin nousi. Lisäksi autossa on automaattiset "luukut" edessä, jotka menevät kiinni kylmällä.

Webasto on mennyt jotenkin lukkoon, jotain koodia se heittää, oiskohan meilläkin kyse siitä, ettei toimi yli +10??? Vuoden ajan olemme pitäneet sitä rikkinäisenä

kyseessä bmw 530

Vaikka on luukut, kokeilisin silti tilkitä keulan aluksi vaikka pahvilla ja jos se toimi, niin ostaisin oikean viimasuojan autoon.

Vierailija
28/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa paljon, ja sitten parin vuoden sisään menee palokammio puhki, koska nykyään se on todella ohut - 1000€. Mikä tahansa sähkövika, ja niitähän tulee - 500€.

Hintaansa ei hauku koskaan. Lisäksi täysin turha vehje toiminnan kannalta, jos työmatka vaikkapa alle 20km suuntaansa.

Vierailija
29/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

poro kirjoitti:

Mielestäni Webasto on aika syvältä, 3 vuotta toistuvia korjauksia... ei toimi, on vaihdettu, kuulemma aivan uusi yksikkö. Vau, ei se vaan kauheasti lämmitä, kun ei ole tulilla. Sanovat, että eberi ja webasto on sama kone.. onko näin ? Kannattaako tässä sitten mitään moisia lämmittimiä edes harkita, kun samaa pskkaa ovat =?

Webasto ja Eberi ovat eri tuotteita, eikä kummatkaan ole pskkaa, vaan huipputuotteita, jotka on asennettava ja käytettävä oikein.

Suurin syyllinen häiriöihin on vääränlainen tai huonokuntoinen akku. Liian matalat jännitteet aiheuttavat käynnistymishäiriöitä ja käydessään liian alhaisia pumppu-/puhallinnopeuksia, jotka johtvat nokeentumiseen. Samaa aiheuttaa liian lyhyet käyntijaksot.

Toisaalta myös asennuksessa tehdään työn helpottamiseksi vääriä ratkaisuja, kuten polttoaineensyötön kytkentä auton omiin paineellisiin linjoihin. Tällä säästetään helposti tunteja asennusaikaa.

Polttoaineensyöttö on otettava suoraan tankista, kokonaan irrallaan auton olemassaolevista linjoista, koska lämmittimen polttoaineseos säädetään sen omalla siirtopumpulla ja tämä taas ei onnistu, mikäli pumpulle syötetään paineellista polttoainetta.

Vierailija
30/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

luyg kirjoitti:

Maksaa paljon, ja sitten parin vuoden sisään menee palokammio puhki, koska nykyään se on todella ohut - 1000€. Mikä tahansa sähkövika, ja niitähän tulee - 500€.

Hintaansa ei hauku koskaan. Lisäksi täysin turha vehje toiminnan kannalta, jos työmatka vaikkapa alle 20km suuntaansa.

Itse suosittelen Binaria, on yksinkertainen ja edullinen. Kaveri teki siihen vanhasta kännykästä käynnistimen. Lähetän siihen tekstarin ja auto lähtee lämpenemään.

Vierailija
31/57 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyseessä bmw 530

Se, että akku on vuoden vanha, ei kerro vielä mitään. Sen on oltava riittävän iso ampeerituntimäärältään.

"Akun ampeerituntimäärä määräytyy pitkälti auton ja moottorin koon mukaan. Mitä isompi auto ja suurempi moottori, sitä suurempi akku tarvitaan. Lisäksi akkuun vaikuttaa myös moottorin käyttövoima. Pienissä autoissa voi olla 50–60 Ah:n akku, keskikokoisissa tarvitaan 70–80 Ah ja isoissa autoissa 90–105 Ah."

Vierailija
32/57 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole Diesel-auto, niin webastoa/eberiä ei ole ehkä kannattavaa hankkia, sillä lohkolämmitin riittänee. Toki onhan se Webasto aina niin helppo ja mukava, ja itse päädyinkin kaukosäätimellä käynnistettävään versioon dieselissä. :)

Akun koko kannattaa tarkistuttaa, että riittää webastolle.

Täältä katsoin hintoja lohkolämmittimen ja webaston asennukselle, kun piti valita autoon sopiva lämmitysvaihtoehto:

https://autojerry.fi/hinnat/webaston-asennus-hinta/

https://autojerry.fi/hinnat/lohkolammittimen-asennus-hinta/

Vierailija
33/57 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

poro kirjoitti:

Mielestäni Webasto on aika syvältä, 3 vuotta toistuvia korjauksia... ei toimi, on vaihdettu, kuulemma aivan uusi yksikkö. Vau, ei se vaan kauheasti lämmitä, kun ei ole tulilla. Sanovat, että eberi ja webasto on sama kone.. onko näin ? Kannattaako tässä sitten mitään moisia lämmittimiä edes harkita, kun samaa pskkaa ovat =?

Eri laitteita tosin sama toimintaperiaate. Eberiin saa ainakin hyvin varaosia tosin niitä ei juurikaan tarvitse. Jos hinta ei ole este niin kannattaa harkita koska on ihan he***tin hyvä laite.

Vierailija
34/57 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos te diesel webaston/eberin käyttäjät ottaneet huomioon että jos sitä käyttää kesällä kerran 30 minuuttia ja sitten ensimmäistä kertaa joskus talvella ensimmäisillä kunnon pakkasilla niin siellä on erillislämmittimen järjestelmissä sitä kesädieseliä joka voi olla kohmeessa vaikka tankissa olisikin talviainetta.  Eli pointti on se että talven lähestyessä siihen eberiin pitäis ajattaa sitä talviainetta jotta sen polttoaineet ei kohmetu.

Vierailija
35/57 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai huipputuote - hah hah. Kokemusta uuteen autoon (Range Roover Evoque 2016) tehdasasennetusta Webastosta. Autossa akkulaturi, joten akkukin pitäisi olla priimakunnossa. Webasto kaukosäädin toimii vain satunnaisesti. Auton ohjauspaneelin kautta ajastetut tapahtumat onnistuvat, jos pakkasta max 10 astetta. Väliin pelkkä Webaston puhallin päällä mutta auto kuin jääkaappi. Ja vaikka lämmintä sattuu joskus puhaltamaankin, ei autoa saa läheskään yhtä lämpimäksi kuin aiemmissa kärryissä olleilla perinteisillä Defan lämmitinsysteemeillä. Varsinainen Wöböstö - tämmöstä ei tule ikinä enää yhteenkään autooni.

Vierailija
36/57 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettekos te diesel webaston/eberin käyttäjät ottaneet huomioon että jos sitä käyttää kesällä kerran 30 minuuttia ja sitten ensimmäistä kertaa joskus talvella ensimmäisillä kunnon pakkasilla niin siellä on erillislämmittimen järjestelmissä sitä kesädieseliä joka voi olla kohmeessa vaikka tankissa olisikin talviainetta.  Eli pointti on se että talven lähestyessä siihen eberiin pitäis ajattaa sitä talviainetta jotta sen polttoaineet ei kohmetu.

Näinhän se on. Useimmat valitettavasti luulevat että se on joku ihmelaite jonka pitäisi lämmittää silloin kun käsketään, vaikka todellisuudessa sekin pitää huoltaa ja sitä pitää käyttää oikein.

Niissä ihan ensimmäisissä webastoissa (nimenomaan webastoissa) oli ongelmia kovilla pakkasilla. Uusissa tätä ongelmaa ei enää ole.

Webasto pitää tuulettaa aina käytön jälkeen. Tehdasasennetuissa tämän pitäisi tapahtua automaattisesti, jälkiasenteisissa saattaa joutua tekemään manuaalisesti. Eli webasto pois päältä, odottaa hetken, sitten autosta virta pois.

Ja tosiaan pitää käyttää joka kuukausi, pitää nesteet tuoreina ja talvella kesädiesel ei pääse yllättämään. Jos ei anna käyttää liian lämpimällä niin sanoo huollossa että uudellenohjelmoidaan.

Vierailija
37/57 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviautoilija kirjoitti:

Vai huipputuote - hah hah. Kokemusta uuteen autoon (Range Roover Evoque 2016) tehdasasennetusta Webastosta. Autossa akkulaturi, joten akkukin pitäisi olla priimakunnossa. Webasto kaukosäädin toimii vain satunnaisesti. Auton ohjauspaneelin kautta ajastetut tapahtumat onnistuvat, jos pakkasta max 10 astetta. Väliin pelkkä Webaston puhallin päällä mutta auto kuin jääkaappi. Ja vaikka lämmintä sattuu joskus puhaltamaankin, ei autoa saa läheskään yhtä lämpimäksi kuin aiemmissa kärryissä olleilla perinteisillä Defan lämmitinsysteemeillä. Varsinainen Wöböstö - tämmöstä ei tule ikinä enää yhteenkään autooni.

Osta range rover ja valita kun ei toimi

>ihan oma syy

Vierailija
38/57 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kahdessa autossa, toinen diesel ja toinen bensa. Molemmat isoja autoja ja lämpenee hyvin kovillakin pakkasilla eikä tarvitse skrapata ikkunoita ikinä. Ei ole ollut kummassakaan ongelmia akun kanssa. Vanhaan, kun ajoin lähinnä lyhyitä matkoja asennutin akkulaturin mikä toimi defan johdolla.

Ei ole ollut korjaus tarvetta. Meillä on ajastin ja kaukosäädin ja molemmat toiminut hyvin. Kaukosäädin toiminut pidemmillä matkoilla hyvin. Isossa osassa autoja voi laittaa lämmityksen päälle myös kännykän ohjelmalla. Tätä monet myös kehunut.

Itse en enää ottaisi autoon lohkolämmitintä, koska se on riippuvainen pistokkeesta ja tällöin saa auton lämmitettyä lähinnä vain kotona. Haluan aina lämpimään autoon, paikasta riippumatta enkä jaksa skrapata laseja.

Vierailija
39/57 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ekaa talvea webasto autossa ja ihmettelen miten olen pärjännyt ennen ilman sitä! Ei mitään johtoja tai skrapaamisia. Auto suht lämmin, vaikka aamulla oli pakkasta -22 astetta. Töistä kun lähden, niin työkaverit miettii, et lähteeköhän auto käymään ja mä mietin mielessäni, et mulla webasto lämmitänyt auton. 😃

Vierailija
40/57 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

poro kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut oman webaston kanssa mitään ongelmaa. Auto ja webasto 5 vuotta vanhoja, yhtään kertaa ei ole webasto temppuillut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä