Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mulle piti tulla sellainen kohtalo, että elämässä on tapahtunut paljon ikäviä asioita joille en ole itse voinut mitään

Vierailija
14.12.2025 |

On ollut vakavia sairauksia kuten syöpää, on sydänvika jota ei olisi voinut mitenkään ennalta ehkäistä. Lapsen sairaus ja siitä seurannut iso leikkaus. Silloisen puolison työtapaturma ja siitä aiheutuneet erinäiset ongelmat. Todella kipeä avioero ja siitä seuranneet ahdistus, masentuneisuus, univaikeudet. Rakkaan lemmikin vakava sairaus ja lopettaminen. Siinä nyt osaa mun elämästä yli 25 vuoden ajalta. 

En jaksaisi enää. Aina kun jotakin kivaa on elämässä ja on helpompaa elämää, niin aina tulee jotakin todella ikävää. Eilinen ilta oli taas ahdistava ja mieli oli musta. Mulla on kyllä ystäviä ja sukulaisia joille puhua, mutta en ole pystynyt kaikkia omia tunteita ja ajatuksia kertomaan. En ole kertonut sitä, että vuosi sitten synkkinä hetkinä mietin ajavani autolla päin kalliota. 

Kuinka paljon yhden ihmisen pitää jaksaa? Mitä pahaa mä olen muka tehnyt, että olen ansainnut tällaisen kohtalon? Kaikki alkoi jo silloin kun olin 19-vuotias ja sairastuin ensimmäisen kerran syöpään.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onhan puolison ja lemmikin ottaminen olleet ihan sun omia valintoja kuten lapsen hankkiminenkin. Syöpä nuorena on tietysti äärimmäisen huonoa tuuria eikä sille voi mitään.

Vierailija
2/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta onhan puolison ja lemmikin ottaminen olleet ihan sun omia valintoja kuten lapsen hankkiminenkin. Syöpä nuorena on tietysti äärimmäisen huonoa tuuria eikä sille voi mitään.

Olet ääliö. Mitä hyötyä ap:lle on tuosta sun vittuilusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vittuilua vaan totta. Jos hankkii ison tuttavapiirin, niin joutuu kärsimään enemmän murhetta heidän kohtaloistaan kuin jos olisi yksin. Toisaalta se tuo myös paljon iloa ja onnea.

Vierailija
4/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vittuilua vaan totta. Jos hankkii ison tuttavapiirin, niin joutuu kärsimään enemmän murhetta heidän kohtaloistaan kuin jos olisi yksin. Toisaalta se tuo myös paljon iloa ja onnea.

Olet äärettömän tyhmä ja empatiakyvytön ihminen. Mikä hemmetin aivopieru sulta on kirjoitella tuollaisia ihmiselle joka on selvästi masentunut ja miettinyt itsemurhaa aiemmin! Olisit vain ollut hiljaa!

Vierailija
5/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet äärettömän tyhmä ja empatiakyvytön ihminen. Mikä hemmetin aivopieru sulta on kirjoitella tuollaisia ihmiselle joka on selvästi masentunut ja miettinyt itsemurhaa aiemmin! Olisit vain ollut hiljaa!

Tuo tyyppi on varmaan joku autisti jolla ei ole tunneälyä eikä omaa sosiaalisia taitoja.

Vierailija
6/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin on ollut. Moni ei vaan kerro tai ei ole kelle sanoa se. Osasta pitää irrottaa. Jotain kai miettiä eri näkökulmasta. Tai käsitellä pois jotkut. Keskittyä nykyiseen ja tulevaan. Yrittää saada pelko pois. Epäreiluus voi tulla kyllä mieleen ja miksi juuri minä. Tuntuu muillakin että aina on uusi ongelma tai kipu. Ellei ole hyvä terveys. Lapset tarvitsevat ainakin vanhempia, se on varmaa.

Vierailija
7/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan et kuollut siihen syöpään vaan olet saanut elää. 

Vierailija
8/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle haukkumaan, jos sinulla ei ole muuta annettavaa. Elämä on sitä miten asioihin reagoi. Voi surkutella epäonnea ja vastoinkäymisiä tai sitten voi olla kiitollinen kaikista hyvistä asioista mitä on ja on ollut. Lemmikin ottaja tekee valinnan siitä, että joutuu väistämättä kohtaamaan luopumisen, mutta voi olla kiitollinen hyvistä hetkistä. Voi olla kiitollinen omista valinnoista, jotka ovat tuoneet iloa ja onnea hetkiin, vaikka myöhemmin on tullut myös surua ja murhetta.

Vierailija
9/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämässä mikään ole reilua eikä kukaan ansaitse rankkoja asioita.

Vierailija
10/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet myös selvinnyt asioistasi, eli kohtalaisen hyvä asia kyllä

Vierailija
11/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet selviytyjä. Anna itsellesi armoa ja kannustusta.

Vierailija
12/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään kohtaloa, joten tuollainen miksi -ajattelu on aika turhaa.

Vierailija
13/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut nähtyä maailmaa jo 60 vuotta mutta omalla kokemuksella joillekin päätyy Huonoa Onnea ihan liikaa. Ja vaikka elämässään menestyneet miten väittävät niin puhtaalla onnellakin pärjää, eikä peritty varallisuus/suhteet ole siinä yhtään vähäisessä osassa. Eivätkä nimenomaan nämä onnekkaat koskaan näytä törmänneen minkäänlaisiin ongelmiin, vaan kaikki ei-menestyjät eivät vain ole "tehneet jotain oikein". Kuten syntyneet varakkaina tai ikuisesti terveinä. Nykypäivänä se varallisuus kun mahdollistaa sairauksien hoitamisenkin, köyhällehän ei nyky-Suomessa enää ole terveydenhoitoa.

Vierailija
14/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään kohtaloa, joten tuollainen miksi -ajattelu on aika turhaa.

Ja mitäs jos yrittäisit ajatella vaihteeksi positiivisesti? Olet elossa kuitenkin, olet saanut elää. Sinulla on lapsikin, se ei ole mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
15/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle haukkumaan, jos si

Mene sä lukutaidoton ja empatiakyvytön tollo itse muualle. Et sitten tollo osannut lukea ap:n tekstistä, että hän ei enää jaksa kun kaikkea ikävää tapahtuu. Kyllä sitä ihmisellä tulee jossakin kohtaa mitta täyteen.

Vierailija
16/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Paljon voimia sinulle! 

Vierailija
17/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin ensimmäisen kerran kaltoinkohdelluksi vauvana. Ei ihan siihen loppunut, sanotaanko nyt näin. 

Koulukiusaaminen on rankkaa, sain siitä paniikkihäiriön kaveriksi. 

Mielenterveys oli pilalla jo ennen aikuisuutta, mutta hölmönä ja naiivina luulin että kyllä se tästä. Tapasin mukavan pojan, mentiin naimisiin. Saatiin vaikeasti vammainen lapsi, joka ei nukkunut, ei tykännyt kosketuksesta sekä oli fyysisesti aggressiivinen erityisesti minua kohtaan. Psyyke sanoi tässä vaiheessa heipat useammaksi vuodeksi, mies meinasi tehdä samoin. 

Tässä sitä vielä ollaan, tosin nyt sairastuneena loppuelämän sairauteen jonka puhkeamiseen kuulemma vaikuttaa eniten jatkuvalle stressille altistuminen. :D Ei tälle elämälle voi kuin nauraa enää...hyvin vähän oli mahdollisuuksia mihinkään vaikuttaa, olin tyhmä ja kuvittelin että elämä kantaa minutkin (ja siksi hankin lapsen). Aika kananlennoksi jäi! 

Vierailija
18/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin vertaat. Tuttu menetti perheensä tsunamissa, se on aikamoinen kohtalo.

Vierailija
19/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 2023 oli mulle todella raskasta aikaa.

Ensin kuoli isä ja puol vuotta tosta poikani. Kaikki mahdolliset viranomaiset kävin läpi kun etsin apua lapselleni.

Tossa samalla paljastu exän kaksoiselämä, ero tuli mun alotuksesta.

Löysin uskon ton kaiken keskellä, helpotti.

Ap on muillakin raskaita hetkiä elämässä. Ihmiset eivät vaan näistä avaudu.

Täällä voi tuntemattomana avautua.

Vierailija
20/55 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen murehtinut samanlaisia. Koko aikuisiän kestänyt krooninen kipusairaus joka vienyt elämänilon lähes täysin. Siitä, ja lapsuuden kaltoinkohtelusta, seuranneet masennus ja ahdistus. Avioliitto väkivaltaisen miehen kanssa ja ero tuosta miehestä, paljon pelkoa. Lapset joilla on ollut omat, isotkin ongelmansa. Paljon (liikaa) pärjäämistä. Olen käynyt kouluni, olen hyvässä työssä, olen yrittänyt ja jaksanut, korjannut ja rakentanut, pitänyt itsestäni huolta, elänyt niinkuin kuuluisi, jotta olisi hyvä. Kaiken koetun paino alkaa vaan olla niin suuri että en tiedä onko missään enää mitään ideaa. Keveys on lopullisesti menetetty ja tätä painoa ei jaksa. Olen selvinnyt, kyllä. Hinta vaan tuntuu olevan niin kova että onko sen arvoista.