Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uupuneen mummin tilitys tänään HS:n mielipidepalstalla.

Vierailija
04.04.2012 |

Luitteko sen? Kun mikään ei kelpaa, lapset elää kuin pellossa ja yöllä kahden aikaan kukutaan vielä ylhäällä. Täytyy olla ollut todella rankkaa, kun nimettömänä laittaa tällaisen tilityksen Hesariin. Mitä ajattelisit, jos äitisi olisi kirjoittanut noin?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleistä on että "synnytetään vähän keskustelua". Tämänkin on varmaan kirjoittanut eräs tietty Hesarin kolumnisti - nimettömänä totta kai.

Otetaan pari ajankohtaista aihetta - ranskalainen kasvatus ja pari ikisuosikkia kotihoito, vapaa kasvatus, ja johan saadaan lukijoilta palautetta.

Vanha kikka, valitettavasti.

t. alalla työskennellyt

No Hesari on aina itse kirjoittanut mielipiteensä.Mikähän tarkoitusperä tuollakin kirjoituksella oli.

Kyllä Hesarin mielipidekirjoitukset tulevat ihan oikeasti lukijoilta. Luuleeko kakkonen, että Hesarin toimittajat niitä kirjoittelevat ;-)

Toki niitä valikoidaan toimituksessa, ja joitain kirjoitusvirheitä korjataan, mutta pyrkimys on julkaista ne mahdollisimman alkuperäisessä muodossa.

Hesariin tulee näin nettiaikana ihan valtavasti lukijoilta postia, joten sinne EI TARVITSE keksiä yhtikäs mitään palstantäytettä.

Vierailija
102/115 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän tällaista meininkiä näkee, jos perheessä ei pidetä kiinni aikatauluista ja rutiineista, eikä aseteta kunnolla rajoja. Joissain perheissä tuntuu olevan aina kaaos, ollaan aina myöhässä, kamat hukassa, syödään mitä sattuu jne. Sitten on toisenlaisia perheitä. Sellaisia, missä asiat vaikuttavat sujuvan melko mutkattomasti ja mukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin taapero joskus itkee uloslähtiessä, sekä pihalle että tarhaan mennessä. Silti mennään ja useimmiten itku loppuu nopeaan. Minäkään en pidä tuota vapaan kasvatuksen tuloksena!

Hampparit on ihan jees, jos äiti ei tiennyt että mummo tekee ruokaa. Muutenhan kyseessä oli selkeä kettuilu mummolle.

Sinällään hienoa, että noinkin tulehtuneista väleistä huolimatta vierailevat toistensa luona.

osaa mummotkin. meillä lapset mummo syötti kyläillessä juuri ennen kotiinlähtöä, ja tiesi äidin laittavan juuri siihen aikaan ruokaa, ja sitten ihmetteli, että ei taida äidin ruoka maistua,mutta mummon ruoka maistuu.

Vierailija
104/115 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nykyvanhemmat pyrkivät viimeiseen asti yrittämään olla pahoittamatta lapsen mieltä. Kaikkiin oikkuihin suostutaan, lapsen kanssa neuvotellaan KAIKESTA. Mutta kuka ne rajat sitten lapselle asettaa, jos ei vanhempi sitä tee? No ei kukaan ja sitten on tuloksena tuollaisia häiriintyneitä kauhukakaroita, kuin HS:n kirjoituksessa. Mummi varmasti halusi herättää asiasta yleisempää keskustelua, koska oam tyttärensä ei häntä usko - kaverivanhemmat eivät tietenkään itse myönnä tekevänsä lapsistaa narsistisia luusereita!

Vierailija
105/115 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätee varsinkin ruokaan. Tehdään vain niitä ruokia joita lapsi syö kiukuttelematta, ostetaan vaan lempijugurtteja ja muroja aamupalaksi, hedelmistäkin vain yhtä-kahta kuin ei viitsitä nähdä vaivaa.

Sitten ihmetellään kun lapsi on hirveä nirppanokka vielä kouluiässäkin. Karhunpalvelus siinä vain lapselle tehdään. Monikaan ei halua kutsua kotiinsa tuollaisia.

Olen kiinnittänyt huomioni ihan samaan. Mulla on 3 äitikaveria, jotka toimii juuri noin. Muuten mukavia ihmisiä, mutta lapset on ihan käsittämättömän nirsoja eivätkä suostu ikinä maistamaan mitään muuta. Aina samaa leipää ja ruokaa kun on kuulemma turha muuta laittaa...

Vierailija
106/115 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on erikoista, että monet pitävät tuollaista käytöstä kuin lehden jutussa kuvailtiin täysin normaalina ja vielä puolustelevat sitä. Se vanhempi lapsi on sentään 8. Mä häpeäisin silmät päästä jos mun nuoremmatkin lapset nirsoilisivat ruoasta.

Ja siis: jos kesken vierailun menee hampurilaiselle, niin kyllä se vaikuttaa erittäin epäkohteliaalta vaikka miten kääntelisi.

Ja jos lapset sotkee jälkkäriä pitkin asuntoa, niin mä häpeisin silmät päästäni kun en paremmin ole osannut kasvattaa ja vahdata.

Varmasti on kommunikoinnissakin jotain pielessä, mutta mun mielestä on suorastaan pöyristyttävää, että täällä monien mielestä tuo oli ihan normaalia menoa.

Siis ihan oikeastiko olette sitä mieltä, että in ihan jees sotkea ruokaan toisen koti, nirsoilla ruoasta kylässä ja potkia vanhemmat mustelmille?

Vierailija
107/115 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on erikoista, että monet pitävät tuollaista käytöstä kuin lehden jutussa kuvailtiin täysin normaalina ja vielä puolustelevat sitä. Se vanhempi lapsi on sentään 8. Mä häpeäisin silmät päästä jos mun nuoremmatkin lapset nirsoilisivat ruoasta.

Ja siis: jos kesken vierailun menee hampurilaiselle, niin kyllä se vaikuttaa erittäin epäkohteliaalta vaikka miten kääntelisi.

Ja jos lapset sotkee jälkkäriä pitkin asuntoa, niin mä häpeisin silmät päästäni kun en paremmin ole osannut kasvattaa ja vahdata.

Varmasti on kommunikoinnissakin jotain pielessä, mutta mun mielestä on suorastaan pöyristyttävää, että täällä monien mielestä tuo oli ihan normaalia menoa.

Siis ihan oikeastiko olette sitä mieltä, että in ihan jees sotkea ruokaan toisen koti, nirsoilla ruoasta kylässä ja potkia vanhemmat mustelmille?

Minun sukulaiseni eivät aina ymmärrä, että lapseni ovat pieniruokaisia. Että puolikas peruna ja puolikas lihapulla voivat täyttää. Että aamulla lapsi ei kykene syömään kuin juuri ja juuri puolikkaan leivän, muuten tulee kehno olo.

Inhoan sitä tuputtamista, jota tapahtuu, vaikka etukäteen jo kerron asiasta. Lapseni eivät nirsoile, pärjäävät vain tositosi vähällä. he eivät viskele ruokia eivätkä sotke. Mutta eivät myöskään pysty syömään isoja määriä tai kovin tiheään, eivätkä aamuisin osaa/kykene/saata syödä.

Muusta olen ihan samaa mieltä, tietenkään ei sotketa eikä potkita.

Vierailija
108/115 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai keksiikö joku että tollasta se on?

Missään ei kerrottu onko lapset aina tuollaisia vai onko vaan paha päivä?

Jos lapset näkee vuorokauden ajan ja tällöinkin yö menee reisille niin miksei mummo ymmärrä että lapsiaKIN väsyttää. MummoaKIN väsytti.

Mummo selvästi on jonkunlaisen kurinpalautuksen ja ajattelee että lapset nukkuu kun ne aikaseen laittaa sänkyyn eikä herää kahdelta yöllä. Tuskin tuokaan perhe meinaan on kello kahteen saakka pitänyt lapsia hereellä. Jäi mummolta kertomatta moneltako lapset meni nukkumaan ja mihin aikaan olisi KUULUNUT laittaa lapset nukkumaan.

Tämä nyt oli puhdas "maailma pelastuu miten minä teen"- kirjoitus mutta mitä jos mummonKAAN ohjeet ei toimi?

Perin ällöttävää että jonkun äiti on tuollainen kyttäävä arvostelija.

Vierailija
109/115 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe mennyt mummolle vaan mummo meni perheen luo vierailulle?

Vierailija
110/115 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe mennyt mummolle vaan mummo meni perheen luo vierailulle?

Vierailija
111/115 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

psyka testasi kaikki ekalle luokalle menevät oppilaat ja arvatkaapa millainen lapsi oli KAIKKEIN koulukypsin???? KOTIHOIDOSSA ollut!!!!!!!!!!!!! Open oma lapsi oli seuraava!

Vierailija
112/115 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
113/115 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi valittaa lehteen, kun ei ole päin miniän naamaa tätä pystynyt sanomaan.

Ja tämä kirjoitushan on anopin näkemys. Häntä harmittaa, ettei täydelliseksi kaavailtu vierailu mummilassa mennytkään suunnitelmien mukaan.

Lasten rytmi oli siis sekaisin, eikä mummin ruuatkaan maistuneet. Olisiko niin, että mummin rytmi ei rimmannut yhteen lastenlasten rytmin kanssa? Jospa lapsenlapset ovat tottuneet syömään niukan aamiaisen ja kunnon ruuan jo klo 11? Ehkä lasten äiti-miniä ei kehdannut sanoa näistä erilaisista ruoka-ajoista?

Jos ruoka-ajat mättävät, se vaikuttaa mm. ulkoiluun (nälissään kiukuttelevat) ja päiväuniin (nukkuvat liian myöhään->vaikuttaa yöunille menoon. Ja illalla eivät malta mennä nukkumaan, kun on vieras paikka, vaan yliväsyinä riehuvat.

Ehkä mummi itse ei tajunnut, missä mättää. Mummilan rytmeissä!

Ihme mummi tosiaan, että ihan lehteen piti purkaa...?

Vierailija
114/115 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee heti jo siitä, että korostus on sillä, että lapset ovat KOTIHOIDETTUJA. Ties kuka katkera uratyyppi kirjoittanut, jonka omat lapsensa menivät päiväkotiin jo vauvoina. En usko jutusta sanaakaan.

Vierailija
115/115 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutun Hesarista tai täältä? Ja mitä siitä seuraakaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi