Talvi/kevät vauva 2013
Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.
Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)
Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)
Kommentit (500)
Tervetuloa mukaan Bambi91.
Kovasti on kaikilla kaikkea tapahtunut ja jännittävät ajat monella meneillään. Tsemppiä kaikille.
Itselläni tuli tänään uutena "oireena" pahoinvointi tai alkoi viime yönä jatkui pitkälle aamupäivään ja nyt illasta tuli uudelleen. Voi myös olla että johtuu jännityksestä koska kävin tuossa extempore hakemassa meidän kotiin uuden koiruuden, miehen pyynnöstä :)
Meillä olisi tarkoitus ensiviikolla testailla olisiko tässä kuussa tärpännyt...
Haavelija20 yk5 kp22/28-33
Kuulostaapa lupaavalta, Haaveilija! Toivottavasti plussaat... Jännitän sun puolesta!
Oon aika varma tuntemusten perusteella, että ovis oli eilen tai sitten tänään, eli pari päivää vielä pupuilua ja sitten alkaa mulla ne kuuluisat piinapäivät...
Eicca
Hellurei vain uudelle kuumeilijalle ja vanhoillekin :)
Haaveilija, hui, miten aikaista pahoinvointia sinulla. Elä nyt siis väärin ymmärrä, en siis tarkoita heti tyllätä mahdollisuutta ja toivon kovasti että teillä olis käynyt tärppi :) Pelottaa vain sinun puolesta jos jo tässä vaiheessa alkanut pahoinvointi.
Me taidetaan olla aika kliinisesti mukava useampi, tikuilla ja pakkoseksiä. Rupes ihan naurattamaan kun kuulostaa niin mekaniselta jos pelkistää :) Mies-parat. Eikös lapsenteko pitäs olla rentoa, hauskaa ja ennen kaikkea romanttista? Monesti on ollut puhe myös siitä miten toisella riittää haluja ja toisella ei. Meillä myös mies olis mieluusti asialla useamminkin mutta mulla ne halut keskittyy siihen ovisviikkoon. Tosin nykyisin on enemmän taas mielessä "se", liekkö tuo kesä mikä sekoittaa mieltä...
Mulla on huomenna omat synttärit huomenna ja silloin myös aion tikuttaa sillä toisella tikulla. On nimittäin kp 27-24/28 nyt :)
Aurinkoisia kelejä ja mieltä kaikille.
lieveling sanoppa muuta. Onhan tuossa mahdollisuus että on jotain muutakin.. Meillä taitaa kyllä olla vähän veressä tuo varhais ajan pahoinvointi... Ja kyllä tua kuulostaa aika mekaaniselta... :D
Täällä jatkuu väsynnyt ja sumuinen olo pahoinvoinnin kera... Sekä outoja tuntemuksia vatsassa välillä epäilen menkkojen alkua. Täytyy katsoa kauanko maltan mieleni ennen kuin teen testin.. Tiistaina saattaisi olla menkkojen alkaminen tai perjantaihin mennes jos ei ole tärpännyt....
Haaveilija20 yk5 kp23/28-33
Pahoinvointi ja vatsasärky-vihlonta jatkuu.. Jos tämä on tosiaan raskuden takia niin voi räkä kuinkahan pahaksi menee vielä? Koko ajan pelkään menkkojen alkua koska se olisi taas suuri pettymys. Yleensä alvatsa kipu on alkanut päivää ennen menkkoja tai alkamis päivänä, nythän tätä on jatkunut jo useampia päiviä ja ei tosiaan vielä pitäisi edes alkaa. Miehen pyynnöstä tein tänään testin mikä oli nega mutta enpä tiiä voiko siihen pahemmin luottaa koska tässä on vähintää 5 päivää menkkojen alkuun.. Nyt pitää malttaa mieli ja jos ei menkat alka niin testata vasta ensiviikon sunnuntaina elikkäs kun kp on 34/28-33. Täytyy siis jotenkin saada kulutettua tämä viikko nopeasti ettei tulisi kauheasti pohdittua asiaaan..
Tuossa kun leskelin nuiden valkovuotojen eroa ovis päiville ja muuten, mitä tänne oli kirjoitettu niin aloin muistelee että meillä tais olla hyvin aktiivista juuri kun oli kirkkaat limat... Mistä luitkaan nuista valkovuodon muutoksista? Olisi mukava lueskella kanssa kyseinen teksti....
Huh tulihan nyt taas vuodatettua...
Tsemppiä kaikillle ja kaikki joilla piinaviikko edessä, koiettakaa kestää! :)
Haaveilija20 kp24/28-33
Mulla on nyt paha dilemma. Mulla on vasta kp 16, ja "ovistuntemuksiksi" aavistelemani alavatsakivistykset jatkuvat viidettä päivää, ja eilen astui kuvaan lievää pahoinvointia. Kaiken järjen mukaan raskautumisen aiheuttamista oireista ei voi olla kyse eikä raskaustestin tekemisessä tässä vaiheessa olis mitään järkeä. MUTTA en voi olla miettimättä, että voisko mun kierto olla mennyt niin pahasti sekaisin kun lopetin ehkäisyaastarin käytön tän kuun 7. päivä kesken kierron, että olis tullu tosi aikainen ovis? Kirjoitin nimittäin jo 16. päivä, eli kp6:na päiväkirjaan, että tuntuu ihan ku olis ovis. Mutta päättelin jälkeenpäin että se oli vain jotain muuta, kun tuli nuo alavatsakivut.
Lähinnä tämä aiheuttaa huolta siks, että jos olen raskaana, mun pitäis heti ryhtyä toimenpiteisiin yhden reseptilääkkeen kanssa, jota kyllä voi raskaanakin syödä "harkiten", mutta sain apteekista neuvon hankkia lääkkeen määränneelle lääkärille puhelinajan heti plussattuani, jotta saadaan mietittyä mitä asialle tehdään. Eli pitäiskö mun tehdä testi...?
Olen aina ollut tosi luulosairas, joten voi hyvin olla, että taas vain liioittelen. Rinnatkaan ei oo yhtään kipeät, ja mulla on yleensä rinnat tosi arat joka menkkojakin ennen, joten jotenkin kuvittelisin, että ne oireilis aika lailla ensimmäisenä raskautumisen jälkeen.
Aaaaarrrggh, mä tulen hulluksi. Musta tuntuu, että haluan tätä lasta niin paljon, että pystyisin vaikka aiheuttamaan itselleni raskauden oireet ihan vain tahdonvoimalla.
No niin, tein testin, nega oli. Nyt voin rentoutua ja odottaa menkkojen alkamista tai alkamatta jättämistä. Niin kauan kuin en voi tietää olevani raskaana, mun ei myöskään tarvitse huolehtia turhia.
...vai mitä?
Eicca yk1, kp 16/26-34
Haaveilija20: Luin tältä sivulta ovulaation aikaisista limoista http://luomupimu.blogspot.com/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodo… Siinä on kanssa selkeät kuvat :) Voi kun selviäis se sinun olosi syy. Parempi on vaan odotella sinne menkkojen alkuun.
Eicca: Joskus voi olla aikaisemminkin kummallisia oireita ja kuvittelee olevansa raskaana. Niin sitä oli mullakin silloin kun aloittelin yrittämistä :D Testejä tein keskellä kiertoo, kun oli kummallinen olo. Odottelet nyt vaan siihen asti että menkat alkaa :) Ja monet sanoo että niin kauan kun ei tiedä olevansa raskaana, ei tarvitse vielä huolehtia niistä lääkkeistä ja muista jutuista.
Itselläni ei ole ainakaan ollut minkäänlaisia tuntemuksia ovulaation jälkeen. Ehkä rinnat alkaa olemaan vähän arat, mutta niin ne on aina ennen menkkoja. Mielialakin ollut ihan ok. Ihmeellisesti olen keksinyt tekemistä päivisin, vaikka vapaalla olenkin. Vielä olen onnistunut säilyttämään järkevän unirytmin :D Huomenna onkin sitten valmistujaisjuhlat :) Eipä ainakaan tule liikaa mietittyä näitä vauva juttuja. Saa olla sen iki ihanan 5 ja puol kk vanhan vauvelin kanssa :)
kp 20/26-32, yk 5
En muuten kerennyt aamulla testata mutta on ollut koko päivän aika etova meininki. Menkkoja ei ole näkynyt joten tämä alkaa nyt jo hieman toivoa.
Huomenna lisää. Nyt on niin väsynyt kun viimekin yö meni harakoille esikoisen heräilyn takia -.-
-suvi- kp28-24/28
Eicca elä ole niistä lääkkeistä huolissasi. Niin pitkään kun testi ei sano että olet raskaana niin et voi asiaa tietää joten odota rauhassa lähemmäksi menkkojen alkua. Ja tuli muuten mieleen että ite oon kisjoittanut ylös 4-5pv ennen ovista (epäilty ovis ma-ti 14.-15.5) ruokahaluttomuutta ja 6pv oviksen jälkeen on ensimmäisen kirjattu pientö kuvotusta sitten oli kirjouksien mukaan yksi hyvä päivä ja taas kuvotusta menetin myös ruokahaluni täysin, kahteen päivään en syönnyt kuin pikkulasketen annoksia... Eilen pitkästä aikaa söin kunnolla ruokaa mutta melkeen siihen se jäikin, koska vain päivällä oli hetki kun ei kuvottanut..
manskuu kiitoksia linkistä minäpä kurkkailen :) Ja toivotaan tosiaan että tämä alkaisi pikkuhiljaa selvitä keksinkö kaiken vai onko stressi vai raskaus? Olet kyllä onnekas kun olet saannut ajatukset muualle silloin aika menee niin paljon nopeammin :)Ja onnea valmistumisesi suhteen, itselläni valmistujaiset 14.6, juhlat kyllä vietetään vasta juhannuksen jälkeen... :)
Lieveling kuulostaa hyvin lupaavalt toivottavasti plussaat! :)
Tsemppii kaikille kauheasti monella kun on vielä piinaviikko meneillään...
Haavelija20 kp25/28-33
Testit sanoo negaa, pahoinvointi on niin pahaa että olen sängyn pohjalla, ruoka ei maistu ja menkkoja ei näy.
Oisko tää nyt sitä "ihanaa" toivottua :D Se mainittakoon että esikoisesta ei alkanut pahoinvointi vielä tässä vaiheessa.
vihreä suvi kp 29-24/28
Hei taas. Podin viimeiset pari päivää pahoinvointia ja kuumeilua matkalla saadusta mahapöpöstä. Nyt taas vointi on parempi, ovis on tuloillaan, ja voi alkaa pelehtimään tosi tarkoituksella.
Olen syönyt foolihappoa jo kuukauden päivät. Auttaa ehkäisemään joitain selkärankaan liittyviä ongelmia (esim. spina bifida) ja parhainta kuulemma olisi aloittaa hyvissä ajoin ennen hedelmöitystä.
Manskuu, tosi hyvä artikkeli ovulaation aikaisista limoista - en ollut aiemmin edes tiedostanut limojen eroa. En tunne ovista ollenkaan, mutta minulla on aika säännöllinen kierto. Tällä kertaa ajattelin jättää tikut pois ja mennä päivien ja limojen mukaan. Saa nähdä josko tärppäisi tällä kertaa.
KataB yk2, kp 12/28
Sieltähän se täti hiipi illalla kylää väkinkin. Ei ole kyllä ollut koskaan noin pahaa pahoinvointia menkkojen takia. Jotenkin tuntuu että jotain siellä on tapahtunut mutta ei sitten tarpeeksi kai.
Pitääpä lukea toi ovisartikkeli koska menin tällä kierrolla tärväämään kaikki mahdolliset tikut :D Jospa menis sitten ihan luonnollisesti ja rennosti eteenpäin. Tosin ei haluais tulla raskaaksi elokuussa koska sit ois kumpikin lapsi samassa kuussa syntynyt. noh...katellaan..
Tsemppejä kaikille joilla on piinaviikot ja ovisviikot :)
-suvi- kp2-24/29
Jes, tänään alkoivat menkat! Aloin olla jo vähän huolissani, että olisi jotakin vakavampaa menossa, kun eilen oli jo kp 40. Purin tuntojani jo eilen miehelle, ja tänään ikään kuin palkkioksi olisi täti tullut kylään. :D Nyt sitten viimeinkin mekin päästään yrittämään.
- SueC, yk1, kp 1/?
Mennään käsi kädessä sitten tämä kierto :) Kun kerta päivän erolla mennään. Jospa siitä olis apua teidänkin kiertoon :)
Eicca; Jos olis raskaus niin alussa ettei testikää näytä vielä plussaa? ;)
Haaveilija20; Toivottavasti pian saat sen toivotun plussan! :) (Samoin ku kaikki te muutkin :))
Tällä tytöllä olis ensimmäinen neuvola viikon päästä, ja jo nyt jännittää hulluna :D Ei mitään käsitystä mitä tuleman pitää :)
Kaikki tähän asti menny hyvin, aamulla saattaa pientä äklötystä esiintyä, ja mielitekoina fetasalaatti ja mehujäät! :P Ja jo nyt tuntuu että olis vatsaa, liejö vaan turvotusta? :D Mutta on tää hirveen jännää, ootan vaan että voisin kertoo kaikille asiasta! Päätettiin avopuolison kans, että viikon 12 jälkeen kerrotaan :)
Mutta tällänen pikanen sunnuntai-illan päivitys. Plussia teille kaikille! :)
Pi_ia & Hipsu 6+4
Mahtuukohan joukkoon vielä yksi kuumeileva "mamma"? :) Esikoista tässä yritetään väsätä kuumeisesti! Olin laskenut vahingossa väärin ja nyt menossa ilmeisestikkin kp 18/28 ? ja yk 1. Eilen peitto heilui pitkän tauon jälkeen, ja nyt pelkään että ovis olis mennyt jo ohi...
Eicca; Jos olis raskaus niin alussa ettei testikää näytä vielä plussaa? ;)
Niin minäkin toivon, Pi_ia... =)
Tsemppiä kaikille uusiin yrityksiin ja piinapäiviin ja tervetuloa uudet mukaan!
lieveling, Jep, mennään tämä kierto yhdessä käsi kädessä. Saadaan jännätä yhdessä, mitä tämä kierto tuo meille tullessaan. :)
Onneksi on tälle kierrolle läjä ovistestejä varattuna, koska ovis saattaa olla hukassa, vaikka tunnenkin kehoni tosi hyvin. En tiedä, ovatko nuo halpatestit miten luotettavia, mutta ainakin niiden raskaustestit ovat näyttäneet aina oikein. H-hetki taitaa osua sopivasti viikonlopulle, jonka jälkeen palaan kotiin muutaman päivän kestävältä matkalta. Clearbluen laskurin mukaan pitäisi aloittaa testaaminen 8. päivä.
Mulla on kännykässä sellainen hyvä kuukautiskalenteri, johon voi merkitä kuukautisten (ja vuodon määrän) lisäksi muita tuntemuksiaan. Se ohjelma myös arvioi edeltävien kiertojen pohjalta hedelmällisimmät päivät. Nyt se toki on mulla ihan sekaisin kun edelliset kierrot ovat olleet km:n takia 40 ja 115 päivää.
- SueC
Tervetuloa mukaan Bambi91 :) Kaikki me ollaan varmaan "vähän liian tosissaan", niin kuin Eicca sanoikin :)
Ite join yhden kierron greippi mehua, mutta en ole enää juonut. Foolihappoa en ole hankkinut. Olen kyllä yrittänyt aloittaa terveellisemmin syömään, kuitenkaan onnistumatta siinä :D Tässäpä sitä harjoitellaan koko ajan.. Ei minulla kuitenkaan koskaan ole ollut mitään terveydellisiä ongelmia tai painon suhteen mitään ongelmia, niin ei oo silleensä tuo ruokavalio haitannut. Mutta kuitenkin sitä miettii tulevan vauvan kannalta.
Ihana kun aurinko paistanut koko päivän. Mukava päivä vietetty viimeisen kerran luokan kanssa ja nyt saakin pari päivää levätä ennen juhlia :)
kp 18/26-32 menossa. Vielä pitäs siis malttaa odotella ennen kuin tietää onko tärpännyt vaiko ei..