Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

Vierailija
121/500 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( kyllä tippa tuli linssiin.. Miten se aina meneekin näin että ne jotka tosissaan haluavat vauva-uutisia, tuntuu niiden saaminen kauhean vaikealta välillä..

Mutta toivottavasti gynellä olisi vain positiivista kerrottvaa :)

Tsemppiä, ja voimahali haaveilija20! :) varmasti kaikki muuttuu vielä iloksi, usko pois :)

Vierailija
122/500 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin jännittäviä päiviä teillä... Voi kunpa pettymykset vielä kääntyisi positiivisiksi yllätyksiksi.

Meillä on niin ollu tosi kova stressi miehen yrityksen kanssa tässä muutama päivä, että melkein hirvittää mahdollisuus, että voin olla kaiken kukkuraksi vielä raskaanakin. Ei, en kadu, eikä varmaan mieskään, mutta ei tämä ainakaan tunteiden vuoristorataa lievennä.

No, onhan siinä sitten se 9 kk aikaa saada asiat tasapainoon ennen kuin vauva pistää kaiken taas ympäri. Ja toisaalta, tätä se yrittäjän arki on: yks viikko on kauhea stressi ja hätä, seuraavalla viikolla voikin olla kaikki jo ihan hyvin.

Mitä määritelmiä teillä on sille, milloin on "valmis" hankkimaan lapsia? Musta tuntuu, että jos vain odottaa, että on valmis, sitä päivää ei koskaan tule. Mun elämä nimittäin ainakin on ainaista muutostilaa. Aina jotakin kesken. Ja vaikka taloudellisella turvallisuudella on varmasti oma merkityksensä, pidän itse tosi paljon tärkeämpänä parisuhteen vakautta ja puolisoiden halukkuutta sitoutua työskentelemään perheen onnellisuuden eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/500 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen Eicca samalla tavalla että koskaan ei ole täysin valmis. Mitä vain voi tapahtua jos päättää lykätä vuosilla (tottakai joskus on pakko tehdä niinkin). Toisaalta onhan se omasta mielestäni toivottavaa että elämän perusasiat ovat jollain lailla kunnossa. :) Joku sanoi mielestäni hyvin jossain että "kaikki muut asiat järjestyy mutta vauvan tuloa ei voi yksin päättää".

Itse ajoitin ehkäisyn lopettamisen niin, ettei haittaa vaikka tärppää heti muttei haittaa (paitsi harmittaa pirusti varmasti) jos menee vuosiakin yrittäessä.

Nyt on kyllä aivan sellainen olo että housut kastuu jostakin punaisesta lähipäivänä, vatsaa juilii ja alaselkä kipeä, kuten aina ennen menkkoja. No, toivotaan etteivät ala täällä eikä teillä muillakaan! :)

Vierailija
124/500 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija ja Bambi, toivottavasti teillä ei nyt kuitenkaan niitä kuukautisia tulisi tällä kierrolla. Peukut on pystyssä teille.

Eicca, uskon kanssa että jos odottaa että kaikki on täydellistä ennen lasten hankintaa niin saa odottaa ikuisuuden. Kaikennäköisiä esteitä kyllä tulee eteen kaiken aikaa. Tärkeää on mielestäni se että kokee itse olevansa kypsä vanhemmaksi ja että suhde on myös kypsä tuohon mullistkseen. Ja toisaalta, kuten Bambi tuossa jo sanoi, olisi hyvä jos perusasiat olisivat myös kunnossa.

Näitä viestejä lukiessa on mielenkiintoista miten ihmiset kypsyvät tähän ajatukseen niin eri tahdissa. Taidan itse olla vähän matti myöhäinen tämän asian suhteen teihin muihin verrattuna. Ystäväni oli huomioinut leikkipuistossa kuinka kaksikymppiset äidit olivat aina niin levänneen ja virkeän näköisiä, kolmikymppiset äidit olivat nuutuneita ja väsyneitä, ja nelikymppiset olivat kuin haudasta nousseet. Pisti vähän miettimään.

KataB

125/500 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli huomioinut leikkipuistossa kuinka kaksikymppiset äidit olivat aina niin levänneen ja virkeän näköisiä, kolmikymppiset äidit olivat nuutuneita ja väsyneitä, ja nelikymppiset olivat kuin haudasta nousseet. Pisti vähän miettimään.

Tuli naurut kun ton luin. Osuu nimittäin kuin nappi silmään. :)

Tuosta kypsymisestä Eiccalle että kaikki kypsyy omalla tavallaan ja omalla ajallaan. Muistan itse miten yritin suostutella miestä pari vuotta yritykseen mutta hän sanoi haluavansa ensin raha-asiat kondikseen koska luuli että mentäs konkurssiin jos lapsi tulee lisäksi. Empä tiedä mikä hänet sai loppujen lopuksi valmiiksi mutta 2v sitten se kello sitten kilahti. Joillekin on vaikeeta puhua tästä asiasta, tiedän sen. Jospa kuitenkin yrittäisi selvittää onko mies tunne vai järki asialla lapsien suhteen esim ei halua ottaa vastuuta niin isosta asiasta kuin toinen ihminen vs. meidän finanssit menee kuuseen. Joskus helpottaa listata asioita ja puhua niiden huonot ja hyvät puolet läpi. Ja sen keskustelun ei tartte olla mikään väittely vaan rauhallinen keskustelu jossa kaikki on samalla linjalla.

Omasta kierrosta sen verran että taulukoiden mukaan pitäs huomenna alottaa tikuttamaan sitä ovista. En vain jaksa uskoa että se jo näin aikaisin olisi. Noh, jos ei tikusta löydy vastausta niin alan sitten bongailemaan niitä limoja :D

Vierailija
126/500 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme jokainen erilainen ja jokaiselle tulee tämä vauvan haave ikä eri aikoihin. Minullakin on serkku, joka on samanikäinen kuin minä. Ei vielä todellakaan halua lasta. Itse taas olen haaveillut lapsesta montavuotta. Olen vain kuitenkin odottanut että koulut loppuun ja mies, jonka kanssa tämän haaveen voisi toteuttaa. Mies ei alkuun ollut oikein innoissaan, kuitenkin joku sen päänkäänsi, kun kummityttöni syntyi. Entiedä oliko sillä pienellä vauvalla sitten suurin vaikutus häneen :D

Itsellä ei vielä menkkoja ole näkynyt. Mahassa on jatkunut jännä tunne, joka ei ole oikein menkkamainen, mutta muistuttaa sitä osittain. Yritän vaan saada aikani kulumaan ja lopettaa turhien testien tekemisen. Teen sitten testin ke tai to aamuna, kun pitäis viimeistään alkaa.

Ensiviikko meneekin kyllä nopeasti, kun on vahdin joka päivä yhtä lasta. Mukava viikko siis. Olen jo tänään yrittänyt suunnitella että millaista ruokaa viikolla tekis ja mitä tekemistä sisällä vois tehdä sadepäivien kunniaks. Olen keksinyt vaikka minkälaisia askarteluja.

Tsemppii teille plussaamiseen ja oviksen löytämiseen!

T. Manskuu kp 29/26-32, yk 5

Vierailija
127/500 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä manskuu piinailuun! :)

Oli pakko tarkistaa sormella (toivottavasti en nyt aiheuta teille ällöreaktioita)tuleeko siihen verta, kun olin näkeväni sitä housuissa -> ei tullut, mutta tein metkan "havainnon" että kohdunnapukka oli pehmeä, vähän kuin turvonnut ja melko alhaalla (en tosin ole pahemmin ennen tutkaillut tai havainnut koko tapausta) enteileekö tämä siis kuukautisia normaalisti..? Koitin googlettaakin asiaa mutta aika ristiriitaista tietoa löytyi.

Vierailija
128/500 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinpäs testin kun ei kuukautiset alkaneetkaan. Tulos -> POSITIIVINEN pamahti heti ruutuun :O. Olen niin hämilläni, onnessani ja SEKAISIN. Samalla alkoi heti kamala pelko keskenmenosta.....

Vierailija
129/500 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Bambi91!!!

Itse en ole vielä uskaltanut tehdä testiä uudelleen. En halua pettyä. Odottelen mieluummin nyt ihan reippaasti, vaikka tekisinkin mieli tehdä testi.

Ei ole vielä alkanut menkat, jatkunut omituinen kipu alavatsassa, enkä tiedä mitä se on. Erilaista kuin menkka kipu. Oletin että tänään olisi menkat alkaneet, ei ainakaan vielä. Ehkä huomenna sitten. Valkovuotoa on kylläkin tullut.

Yritän olla stressaamatta, ettei se vaikuttaisi mihinkään. Ajatuksiani koitan muualle saada koko ajan, ettei vaan alkais hirvee stressi. Minullakin on valmiiksi pelot keskenmenoista ja kaikista, vaikka ei oo ees psotiivista tulosta vielä :D

Vierailija
130/500 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Bambi91! ? päivä kerrallaan vaan eteenpäin :) Ite kävin tänään ensimmäisen kerran neuvolassa, ja sain LA:ksi 15.1.2013 :) neuvolatätikin oli hirmuisen mukava..

Ja plussia myös teille muillekkin!

Vierailija
131/500 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onnea Bambi91!! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Hm, pakko myöntää... Kun kerroit tuosta pikku havainnostasi, niin pakko oli itsekin kokeilla... =D En kyllä huomannut mitään erityistä, mutta eipä ole paljoa tullut normaalisti kohdunnapukkaa tunnusteltua. :D

Mulla tuli tänään päivällä yhtäkkiä melko voimakasta menkkamaista kipua. Jatkui aaltoillen ehkä puoli tuntia ja loppui. Että saas nähdä, alkaako tässä menkat lähipäivinä. Toivotaan ettei ala.

Tsemppiä Manskuu piinailuun!

Vierailija
132/500 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea, Bambi91! Mukavaa, että tulee näitä tärppäyksiä. :)

Tsemppiä myös piinaavia aikoja viettäville. Toivotaan, ettei menkkoja tulisi ja saisitte plussan.

Itselläni tämä viikko on oikein stressaava ja odotankin, että olisi jo perjantai-ilta, niin kaikki olisi ohi. Edessä on kolmen päivän konferenssimatka, joten toivotaan ettei ovis ehdi sinä aikana livistää.. ehkä tämä stressi voi lykätä sitä. Eilen oli oikealla puolella jotakin pientä kipuilua, mutta tuskin se vielä oviskipuilua oli.

- SueC, yk1, kp 10/?

Vierailija
133/500 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Bambi91!

Tsemppii kaikille jollain menkkojen tuloa vielä jännitetään. Ja kannattaa joo venaa ihan rauhas koska itte ainakin petyin negasta lauantaina..

Eicca sulla oli ollu aaltoilevaan alvatsa kipuu? Onko sun kierto nyt missä vaihees??

Mulla on meinaan olut nyt alavatsa kipuu/vihlontaa/särkyy/jomotusta/jotain outoa jo ainakin viikon ajan, niin että välillä tulee on 10-30min ja hävii ihan yhtääkkiä kuin tulikin... Ajattelen koko ajan että kyllä ne matkat kohta alkaa kun on tälläisiä särkyjä (normaalisti ennen menkojo 1-2pv aika kovia särkyjä ja max viikon ajan rinnat kipeet). Lisäksi valkovuoto on taas palannut (nyt jo viikon ajan ollut kohtalaista/runsasta) niin että kyllä kun kipu "kohtau" tulee ja valkovuotoa vuotaa niin voisi luulla menkkojen alkanneeksi, niinpä täällä ravataan vähän väliä vessas tarkastamassa alkoiko vai ei.

On ollut myös päiviä jolloin suurin osa ajasta on ollu kivutona joten ollen ollut aivan kummissani... Nyt paripäivää ollut rinnatkin kipeät/arat. Liekko ne menkat tulla tupsahtaa, myöhässä vain.

Torstaina olisi lääkäri aika, jos menkat ei ala. Toivottavasti ei ala :) Kahtellaan sitten mitä lääkäri sanoo, missä vikaa jos vikaa...

Tsemppii kaikille kauheesti. Nyt ei tullut kauhean monipuolisesti vastailtuu kaikille kun oli taukoo käynnissä niin tänne oli ilmestynyt mukavasti paljon tekstiä.

Haavelija20 yk5 kp35/28-33

134/500 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt suorastaan liity pinoon, mutta käyn aina teidän juttuja lukemassa;) -Tirkistelijä siis!

Bambille onnea plussasta!:) Toki muillekin,mutta toi taisi olla viimeinen.

Meillekin olisi kevätvauva tervetullut. Esikoinen alkaa oleen 2v, ja tuntuu yhtäkkiä että ikäerosta tulee tällä menolla valtava! Reissutöiden takia ovikset menee välillä vähän "susille" mutta oisin menkkojen puolesta voinut alkaa odottaan jo puolitoistavuotta sitten.

Viimeviikon oviksen jälkeen oli 3 iltana paha olo, ja yks aamu ällötti myös. Mutta ovis oli siis vasta tullut ja mennyt(laskurin mukaan, en tikuttanut). Muutenkin oli kauheen turpee olo. -En tiedä oisko pikkuinen tulossa. Ainakaan normaalia toi ei mulle ole. Tänään tuntui pienoinen nippasu vasemmalla alavatsassa, mutta ihan aavistus vain.

Onnea vielä plussanneille ja kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa kuumeilijoille!:)

Vierailija
135/500 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis eilen oli puolen tunnin ajan aaltoillen menkkamaista kipua, mutta sen jälkeen loppui, tänään ollut lievää paineen tuntemusta kohdun alueella, muttei muuta. Alavatsan kipu on mulle normaalia tässä vaiheessa kiertoa, mutta normaalisti tässä vaiheessa on myöskin rinnat kivikovat ja kipeät, mutta nyt ei oo niiden osalta mitään. Että ota tästä nyt sitten selvää.

Voi, toivottavasti, TOIVOTTAVASTI meidän oireet tarkoittaa raskautta eikä kummallisia menkkoja.

Eicca yk 1 kp 27/26-34

Vierailija
136/500 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super onnittelut, Bambi91!! Paljon tarrasukkia nyt mukaan.

Kp 21/28 menossa, eli tässä sitä vain odotellaan että jonkinlaisia oireita ilmaantuisi. Tunnen itseni lähinnä harhaluuloiseksi kun kuvittelen jokaisen pikkuisen nippailun jonkinlaiseksi oireeksi.

Viikonloppuna olis polttarit tiedossa. Pohdin juuri että mitenköhän siitä selviäisi kunnialla. Testiä ei kuitenkaan kannata tehdä ennen ensi viikkoa.

KataB

Vierailija
137/500 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon plussatuulia teille kaikille! :)

Täällä nyt jännätään miten tämä raskausonni päättyy, toivottavasti onnellisesti. Viisi testiä olen jo tuhonnut (joihin mahtui myös yksi negatiivinen mukaan) muut ovat näyttäneet plussaa, aika haaleaa tosin. Nyt täytyy vähän rauhoittua ja uskoa että olen raskaana. Uuden testin teen viikonloppuna vielä, jos ne viivat tuosta vahvistuisi (tai haalenee entisestään :/.)

Mullahan oireena ennen plussaa oli (näin jälkikäteen uskaltaa sanoa että oli oireita)

- oireettomuus, vahva usko etten ole raskaana

- yhtenä yönä, n.viikko oviksen jälkeen, heräsin julmettuun vatsakipuun (kiinnittyminen?)

- hyvinhyvin vähäistä verta pikkuhousuissa viikko oviksesta

- pierettää pirusti :)

- menkkamaiset kivut ja oireet jo neljättä päivää

Hirmuisesti plussailuonnea kaikille!!

T. Bambi

Vierailija
138/500 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin piakisesti päivittämään tilanteen. Elikkäs eilen illalla sitten menkat alkoivat aivan yllättäen. Olihan niit kipuiluja ollut mutta en juuri illalla alkavia menkkoja osannut odottaa, yleensä alkaa aamuyöstä/aamulla.

Kivut eivät ole olleet mitkään kauheat (vielä) mutta katsellaan miten etenee. Nyt se sitten on taas uusi kierto aluillaan. Tavoitteena on olla stressaamasta ja ehkä tarkkailla vain limoja, odottaa pitkään yli odotettujen menkkojen alun ennen mitään testei. Toivotaan siis että saan töitä niin on muutakin ajateltavaa.

Tsemppii kauheesti kaikille!!! Mie katoan täältä muutamaksi päiväksi kun on sen verta noita kiireitä loppuviikolle tiedossa.

Haaveilija20 yk6 kp2/28-33-34

Vierailija
139/500 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Haaveilija20 :/

Itse en uskaltanutkaan tehdä tänään testiä. päätinkin tehdä sen vasta lauantaina jos siihen mennessä ei menkat ala. Jotenkin olen niitä vaan odotellut alkavaksi tässä koko ajan. Kyllä ne varmaan viimestään huomenna alkaa.

Rinnat ei ole arat oikeastaan ollenkaan, ainoastaan vähän vain ennen nukkumaan menoa. Valkovuotoa on tullut päivittäin. Alavatsa kipuilu jatkuntu. Iltaisin ja öisin vain voimakkaammillaan.

Olen ollut hirmuisen itku herkkä. Naurattaa jopa tämä minua, sillä eilen katsoin 5v lapsen kanssa muumeja ja ne sai minut itkemään :D (oli kylläkin kyseessä surullinen jakso) Kylläpäs se lastakin huvitti :D Tämä varmanenkin johtuu tästä epävarmuudesta.

Huomenna varmaan alkaa menkat, sillä perusteella että edellinenkin kierto oli yhtä pitkä. Eli niitä odotellessa.

Vierailija
140/500 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Bambi91, ihana juttu! :)

Ja harmittelut niille joita plussaonni ei vielä suosinut... :( Ensi kierrossa sitten!

Me saatiin hyvin ovis hyödynnettyä viikonloppuna, perjantaina ja lauantaina pöllysi peitot ja tikut näytti kahta viivaa lauantaina ja sunnuntaina. Nyt vaan odotellaan taas tuliko tulosta. Odottavan aika tahtoo olla pitkä... Ehkä ensi viikon lopulla jo uskaltaisi testailla. Mukamas tuntuu heti alavatsalla jos jonkinmoisia tuntemuksia, mutta sitähän se on kun kovasti toivoo tärppiä.

Vilena yk 2, kp 21/28-29