Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

Vierailija
101/500 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia on tullut niin paljon mukaan, etten pysy enää perässä, mutta tervetuloa kaikille, kyllä tänne mahtuu!

Monilla on jännät päivät menossa, pidän peukkuja ja ihan hirveenä toivon teille plussia!

Itse tulin just gynen tarkastuksesta. Halusin käydä tsekkaamas et kaikki on kunnossa, kun tota ikääkin jo on ettei tule turhaan tuhdattua kuukausikaupalla. Heti alkuun se sanoikin, että koska olen jo 35 täyttänyt niin hedelmällisyys alkaa laskea, mutta ei nyt heti mitenkään dramaattisesti. Kaikki oli mulla kunnossa, ultras vielä kohdun ja munasarjat ja sanoi että kaunis kohtu on :) Munasarjoista vasemmassa näkyi kypsyvä rakkula, mutta ei ollut kuulemma vielä ihan juuri valmistuva, eli pitkä kierto on tulossa sen mukaan. Se oli nyt n. 1,4 cm halkaisijaltaan, kun kypsä on n. 2cm. Ovistestejä se ihan suositteli ja niitähän mä viime kierrossa jo käytin ja nyt sitten taas on aikomus, mutta ei siis kannata ihan vielä alkaa testailla. Loppuviikosta vasta. Viimeksi ovistesti näytti "plussaa" kp 18/28 ja nyt menossa kp 12.

Kertoipa vielä, että hyvä tahti olis se joka toinen päivä, että ehtii siittiöt kypsyä, meillä on siis ollut yritystä vähän liiankin... No nyt koitetaan näillä eväillä. Hyvä tunne tästä kierrosta :)

Terkuin Vilena yk 2, kp 12/28-29

Vierailija
102/500 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut paljon kirjoituksia siitä, kun viimeksi olen ennättänyt täälä käymään. Nyt sitten alkaakin tämä töiden ehtiminen kiivaasti. Ei haittaa mua vaikka en kesäksi saisikaan mitään hommaa, sit sylsyllä vasta vois jotain tehdä.

Kiitos onnitteluista :)

Kummallista, koko viime viikko meni silleen että yö unet kesti jotain 5-8h nyt pisi saada nukkua 15h ja ois nukuttanut vieläkin, mutta pakotin jo itteni ylös sängystä, että en ihan koko päivää nuku. Muutenpa ei olossa mitään erilaista. Toisaalta tuota nukkumis juttua ollut mulla ennenkin, jos on ollut sika väsynyt.

kp 23/26-32, yk 5 menossa. Oli tarkoitus vkl testata jos ei näy menkkoja. Kai sitä tästä ptäs nyt yrittää piristyä ja tehdä jotain koti hommia, ainakin sen verran että käyttäs koiraa ulkona..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/500 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudelle mukaan. Aika moni onkin päivittänyt että taas kierto alusta lähteny. Nyt on monelta vinkiksa saatu että joka toinen päivä seksiä on hyvä ja lisäksi tuo limojen muutos linkki voi auttaa. :)

Vilena hyvä että kaikki kunnossa toivottavasti nyt alkaa tärppäämään...

Itse jännittelen alkaako menkat vai ei. Sängyn puolella viime viikko oli aivan hiljaista itse kun olen ollut hyvin väsynyt ja mies taas ollut pitkää päivää töissä. Tänään on ollu menka maista kipua nyt päivällä, kylläkin PALJON lievempää kuin menkkojen aikaan/alla.. Kovasti tahtoisin testin tehdä mutta en haluaisi pettyä, menkatkin kyllä olisi suuri pettymys...

Inhottavaa kun päivät kuluu niin kamalan hitaasti voisi olla jo vaikka edes torstai tai perjantai niin uskaltautuisin ehkä tekemään toisen testin...

Vierailija
104/500 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taktikoitiin ovulaation aikoihin juuri tuolla joka toinen päivä taktiikalla, ja ensi viikon paikkeilla pitäisi varmaan selvitä tuottiko se tulosta. Ja ylipäänsä selviää palautuuko kierto normaaliksi ehkäisyn jälkeen. Mies on jo kovin innoissaan, pitää koittaa vähän toppuutella ettei ole ihan niin itsestään selvä asia että heti tärppää. :) (toki salaa toivon itsekin että niin kävisi...) Kaikenlaista oireilua on ollut nännien arkuudesta lähtien, mutta taitaa olla mielen tekemiä kepposia. :)

Aika tuntuu matelevan hitaasti, kuten Haaveilija20:kin kirjoitti...

105/500 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli eka oire rintojen ihan kamala arkuus. Peukut pystyssä siis teille! :)

Vierailija
106/500 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille. Täällä päivät ne edelleen kuluu hitaasti. Parin päivän ajan ei ole ollut pahoinvointia ja on pystynyt kunnolla syömäänkin, KOKO AJAN :D Nyt taas tänä aamuna on pieni etova olo, liekkö mistä johtuu.. Jännityksellä ja kauhulla tätä viikkoa edetään. Menkat tulevat olemaan suuri pettymys (jos ne tulee) raskaus olisi iloinen uutinen mutta alkaako sitten kunnon pahoinvoinnit??? Kaiken näköstä päässä pyörii ja koitankin tehdä mahdollisimman paljon kaikke päivisin ettei joutaisi pohimaan. Testi odottaa kaapissa koska sen uskaltaisi tehä.. Toisaalta olisi hyvä odottaa ensiviikon puolelle silloin kuukautiset olisi varmasti myöhässä mutta malttamattomana haluaisi testaa heti kun on mahdollista.. :D

Selasin tämän meidän koko keskustelu jutun läpi ja kahlasin taas vähän listaa tiedoista.. Joku saattaa puuttua, jokin tieto saattaa olla väärin mutta koietetaan kestää.. :)

Onnimuuli

henna

Nasu-82

Nämä kolme eivät hetkeen ole käynneet. Toivottavasti kaikki on hyvin ja olisi plussa tullut kylään :)

SueC yk1 kp 4/?

KataB yk2 kp 15/28

manskuu yk5 kp 25/26-32

Eicca yk1 kp 21/26-34

Vilena yk2 kp 14/28-29

lieveling yk kp 5/24-29

Bambi91 yk1 kp

ninni92 yk1 kp 21/28

Haavelija20 yk5 kp 29/28-33

Pi ia yk1 plussannut (ONNEA)

Vierailija
107/500 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin muuten miettinyt tuota, että liittyykö tuohon "joka toinen päivä" -systeemiin muutakin logiikkaa kuin että joka päivä yrittäminen menis monilla liian stressaavaksi pakkopullaksi. Mutta tuo siittiöiden kehittymisjuttu kuulostaa kyllä oikein loogiselta.

Mulla edelleen välillä nipistelee alavatsasta niin kuin olis menkat tulossa ja silloin tällöin lievää pahoinvointia. Toivottavasti en vain kuvittele näitä oireita... Vielä reilu viikko pitäis jaksaa odotella. Ajattelin ens vkon lauantaina tehdä testin, jos ei siihen mennessä oo menkat alkaneet. Silloin olis kp 30.

Eicca yk1 kp 21/26-34

Vierailija
108/500 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, nyt alkaa taas hirveesti jännittämään että alkaako menkat vaiko ei. Ajatus oli kyllä tehdä testi perjantaina tai lauanta aamuna, kun jos en olisi raskaana mahdollisesti kävisin juhlimassa. Mutta jos olen, niin sitten asia olisi aivan toinen :)

Mitään oireita ei ole ollut. Ehkä tosi vähän vaan rinnat kipeenä. Jonkun verran valkovuotoa, mutta ei kauhean pahasti. Ei alavatsa kipuja, ei siis kerrassaan mitään. Jotenkin epäilen että menkat silti alkaa, vaikkakin varmaan taas myöhemmin.

Itselläni olisi nuita ovistestejä vaikka kuinka monta ja kolme raskaus testiä. Varmaan ennemmin kannattaa testailla niillä raskaustesteillä ja pettyä sitten taas.

Mitähän tekemistä sitä näille päiville vielä oikein keksis, että ei ala liikaa pohtimaan ja ahdistu sitten sen vuoksi..

Vierailija
109/500 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teilläkin pian plussa ilmestyy rt:n, ihan varmasti! :) niin hirmuisesti sitä toivon.

Toivottavasti saan jatkaa teidän porukassa raskaushehkutusta :) tehän tunnutte ihan omalta perheeltä, yritin jo keskustelua toisessakin ryhmässä, mutta porukka ei tuntunut omalta kuten tämä :)

Vierailija
110/500 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan Pi_ia parasta että perässä tultaisiin muutkin! :D

Itse heräsin viime yönä tosi kovaan vihlaisuun alavatsalla, niinkun jollain puukolla olisi vedetty. Tiedä sitten mitä sekin oli, pelästytti ainakin kun siihen heräsi. No, ensi viikolla se varmaan selviää onko mielikuvitus tehnyt tepposet vai tapahtuuko tuolla jotakin.. :)

Bambi yk1 23/28?

Vierailija
111/500 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muutamalle ihmisille kertonut tästä yrittämisestä, ei kovin monelle viiitsi ettei tule niitä "joko joko" uteluita jos mitään ei tapahdukkaan.

Tuttavapiirissä suurimmalla osalla on raskaaksi tuleminen ollut enemmän tai vähemmän hankalaa ja vienyt vuosia joillain, niin se vähän pistää toppuuttelemaan ajatuksia ja haaveita. Toisaalta näitä palstoja kun lukee niin yllättävän moni on näyttänyt raskautuneen hormonaalisen ehkäisyn jälkeen jo ekasta tai toisesta kierrosta, tiedä sitten kumpi on yleisempää se että heti tärppää vai se että voi viedä vuosiakin..

Vierailija
112/500 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika monelle avautunut siitä että vauva on toiveissa ja sais tulla vaikka heti. Kummityttöni vanhemmat välillä kyseleekin että joko ois tärpännyt ja heille voi jutella näistä asioista. Sama myös yhden kaverini kanssa, sillä hän yrittää kanssa.

No se voi tärpätä kenelläkin eri aikoihin. En nyt tiiä kumpi on yleisempää. Ainakin 80% yrittäjistä tärppää ensimmäisen vuoden aikana. Toisenakin vuona on vielä hyvät mahdollisuudet ja kolmantena on jo vaikeempaa ja silloin jo yleensä on hoitojakin.

Jotenkin en usko että oisin raskaana ja ajattelin huomenna kuiteskin tehdä sen negatiivisen testin, niin on todistekkin siitä sitten.. Tuntuu että itse en ainakaan ole helposti raskautuvaa sorttia. Kaikki pitäs ainakin itselläni olla kunnoissa, ovuloin eikä pitäs sen suhteen olla mitään häikkää siis.

Hirveesti väsyttää, mutta se voi olla tätä tekemättömyttä. Oikein keksi enää päivisin tekemistä. Olen jo tälläkin viikolla tehyt 9 erilaista huovutus hahmoa ja siivonnut kahteen otteeseen :D Toisaalta välillä sitten nukuttaa ja kunnolla, eli nukun sitten päivällä pitkään.

kp 26/26-32 yk 5

Vierailija
113/500 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manskuulle tsemppiä ja peukut pystyyn jos aiot testailla huomenna. Hirveesti toivon plussaa sulle!

Aloin tänään tikutella ovista, kp 15 ja aivan haalea toinen viiva ilmestyi. Huomenna olis tarkoitus aloittaa taas yritys tässä kierrossa. Mitenköhän pitkälle se ovulaatio taas menee.. Viikonloppu ollaan yhdessä, mutta vaihteeksi mun luona ja täällä on noi muksutkin, joten peittojen heilutteluun ei välttis tule juurikaan tilaisuutta. Toi 5v. ei paljon anna rauhaa, tai sit pitää valvoo tooosi myöhään ;) Ja sit taas teinit valvoo seinän takana, huoh.. Ei ole helppoa tämä raskautuminen ;)

Vilena yk 2, kp 15/28-29

Vierailija
114/500 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manskuulle paljon tsemppiä testaamisiin ja Vilenalle hyvää tuuria viikonlopulle.

Meillä ehdittiin heilutella peittoja oletetun oviksen aikoihin vain kertaalleen työkiireiden takia, joten täytyy toivoa että ajoitus olisi osunut nappiin. Viime aikoina me olemme käyneet monta tunteikasta keskustelua lasten hankinnasta. Minun mielestäni nyt pitäisi viimeistään alkaa yrittämään, ja avomies arvuuttelee vielä että onko valmis isäksi. Meillä kuitenkin sitä ikää on (33 v ja 35v), olemme tunteneet jo tolkuttoman pitkään (13v), kummallakin on stabiili työsuhde, ja haluamme lapsia. En siis tiedä mistä kiikastaa, mutta alkaa vähän ottamaan voimille kun joka yritystä täytyy pohjustaa ja tsempata.

KataB yk2, kp 17/28

Vierailija
115/500 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manskuu, mitä testi sanoi? Täällä ollaan peukut pystyssä! :)

Vilena toivotaan että saatte hetken rauhan jotta voisitte mahdollisen oviksne hyödyntää..

KataB eihän se tarvitse kuin sen kerran kun tärppää :P

Itse alan olemaan ihan täpinöissä koska menkkoja ei näy. Kamalasti on ollut varsinkin iltaisin vihlontaa, kipua ja polttoa... Olen tässä pähkinnyt että koska tekisin testin.. Voisin tehdä jo huomenna mutta parempi olisi odottaa sunnuntaihin ja vielä parempi olisi jos malttaisi jopa maanantaihin asti... :) Nyt mennään ihna fiiliksen mukaan. Epäilys kun on että jos teen testin menkat alkaa, jos en tee testiii menkat voi alkaa, sellanen olo ainakin on vatsas välil. Mutta outoa sinäänsä koska yleensä on rinnatkin kipeet ennen menkkoi mutta niissä ei ole mitään tuntemuksia ollut :)

Noh nyt täytyy keksiä jotain tekemistä ettei päivät pitkät vain pähki mahdollisuuksia suuntaan tai toiseen..

Tsemppii kaikille!!

Haavelija20 kp31/28-33

Vierailija
116/500 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten arvasin testi oli negatiivinen. Viime yönä oli ihmeellisiä tuntemuksia vatsassa läpi yön. Nyt sitten odottelen keskiviikkoon asti menkkoja. En kyllä ole vieläkään varma uskaltaisinko juoda vähän viiniä tänään. Kai sitä uskaltaa tai sitten odotan ens vkl ja katon vasta sitten sitä. Jos mies ei ehdota mitään juomis juttuja, niin sitten en minäkään :P Juhlimis suunnitelmat unpohtu siihen, kun tajusin että huomenna alkaa vesisade, eikä silloin kyllä huvita yhtään kaupungilla liikuskella.

Voi että kun haluaisin niin kovasti että tulisin raskaaksi. Jotenkin tunsin onnea ja saman aikaan harmitusta, kun kuulin sukulaiseni olevan raskaana. Jotenkin tuli sellainen tunne että kyllä ne toiset niin helposti, mutta minä en.. Ja tietääkseni he eivät ole erityisemmin edes lasta yrittäneet, kun ovat niin nuoria vielä.

Jospa sinulla Haaveilija20 olisi nyt niin hyvä tuuri ja oisit tullut raskaaksi! Peukutan sulle!

Mies kyselikin eilen että millois pitää taas pakko pupuilla :D Mutta juu, kai se pitäs vaan jatkaa elämäänsä ja toivoa että josko sitä sitten ensi kierrosta. kp 27/26-32 yk 5

Vierailija
117/500 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi manskuu :(. Josko ne menkat ei sieltä kuitenkaan tulisikaan..

Paljon tsemppiä haaveilija20!! :) Mulla pitäisi laskujen mukaan alkaa maanantain paikkeilla menkat. Ajattelin odottaa että on ihan reilusti myöhässä (katsotaan vaan maltanko jos sellainen tilanne tulee..) ennenkun testaan.

Mulla on nyt vasta alkanut vihlominen tuolla alavatsassa, vihlasee aina kun yskäsen, istun vauhdikkaammin tuolille tai nousen äkkinäisesti..toisaalta niin mulla on tainnut aina tehdä aina silloin tällöin elämän aikana. :D

Itse olen ihmetellyt MITEN IHMEESSÄ joku voi tulla kertalaakista vahingossa raskaaksi, siinä saa olla ajoitus ja tuuri (tai joskus epäonni tilanteesta riippuen) todella kohdallaan, kun tuntuu että taitaa olla yrittämälläkin aikamoista salatiedettä ja herra hallussa tämä homma.

118/500 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambi, manskuu ja haaveilija!!! Meikä on ihan töpinöissä teijän puolesta. Ja ei sulle mitkään menkat ala, mansku. Raskaana koko joukko! :) Kertoilkaahan tilanne raporttia sitten jossain vaiheessa.

Esikoisen synttäreillä saatiin tietää että miehen sisko odottaa esikoistaan. Tämä just on ollut sellanen "tuurilaukaus". Tosin hyvin toivottu mutta ei suunniteltu.

Ajattelin että mitenkähän on nyt sitten tämän meidän yrityksen. Onko se jotenkin outoa jos kohta ilmottasin että mekin odotetaan? Vaikuttaisiko se siltä, että ollaan pakolla väännetty samaan aikaan vauva tulemaan kuin kälyn esikko? Sellanenkin mutka on matkassa, että ollaan menossa Raskaan kesälomalle ja siellä olis sitten kaiken maailman juustoja ja viiniä mulle. En ole siis mikään koomaryyppääjä, viimeks uutena vuotena meni pari olutta alas (ja siitäkin hirveet krapulat kun en oo oikeestaan juonut sitten kun tulis raskaaksi :D). Toisaalta taas sitten olis menkat just siinä vaiheessa varmaan kun ollaan lomalla joten ei pystys uimaan. Ostin tosin viisi ovistikkua jos sais kiinni tässä kierrossa.

Päätöksiä, päätöksiä..

-suvi- yk2? kp 1/26

p.s. kuinka monta kertaa mä oikein kirjotin _tosin_ :D

Vierailija
119/500 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä tosi jännät paikat kaikkien teidän jännäävien puolesta :D melkee niinku olis ite testiä tekemässä :D

Bambi91; meillähän juuri niin kävi, kertalaakista onnistuttiin :) mutta heti alkuunsa päätettiin, että ei varsinaisesti yrite vaan vauva tulee jos on niin tarkotettu, ja kuinkas kävikään :) vajaa kuukausi oltiin ilman ehkäisyä.. :)

Mutta peukutan kaikille ja l'hetän hirmupaljon plussia teille! :)

Vierailija
120/500 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi ollaan kyllä kaikki aikas jännittyynneesä tilassa toisemme ja omien "prjokstien" kanssa...

Toivottavasti testissä negan saanneet olisivat kuitenkin raskaana. :)

Meillä lauantai on pettymysten päivä. Tein nimittäin aamuyöstä (sattu tulee kauhee vessa hätä) testin, negaa näytti. Suuripettymys se oli nyt sitten vain odotan koska ne menkat alkaa. Eiköhän tässä maanantaihin mennessä taas ole kirotut menkat alkannut. Onneksi torstaina on gyne niin jos alkais saada tietoo mikä mättäää meillä kun kuitenkin lähtee sitten käyntiin kuuden yritys kerta (ikää itellä 20v). Noh nyt täytyy koittaa vain nämä päivät hukata johonkin, tänään olisi tiedossa siivousta, lettujen tekoa ja ehkä sukulaisilla käyntiä. Huomenna olisi tarkoitus viettää päivää pikkusiskon kanssa ja sitten maanantaina menen käymään vanhan koulukaverini luona.. Sitten ei olisikaan enään kuin tiistai ja keskiviikko hhmmmm... Suunnitelmat voivat tosin mennä uusiksi jos ja kun nuo menkat alkaa, eiköhä ne ole taas niin kivuliaat että oksat pois! Jotenkin sellainen kutina että ne alkaa tänään...

Harmittaa vain kauheasti, eilen kun katselin innoissani pinnasänkyjä ja hoitopöytiä sekä pohdin että vauvakirjan voisin käydä maannataina hakemassa kun kerrankin olen sillä suunnalla missä juuri niitä myydään...

Tiedä sitten pitäisikö tässä alkaa tekee ovis testei vai antaa koko asian olla ja mennä omalla painollaan.

Noh josko nyt loppuisi taas tämä vuodatus. Tsemppii kauheesti teille muille. Kyllä täältä tuleee välipäivitystä kun menkat alkaa tai jos ei ala torstaihin mennes niin tulee kyllä infooo oliko gynellä jotain positiivistä yllätystä, tuskin..

Väsynyt ja surillinen Haaveilija20 yk5 kp32/28-33