Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

Vierailija
61/500 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teimpähän eilen testin, ei ollut mitään, mutta ystävä soittikin perään että kyllä tässä näkyykin haalea viiva, olin ratketa onnesta! Tänään tein samanlaisen testin uudestaan, ja taas haalea viiva, no päätin sitten käydä ostamassa vähän kalliimman digitestin, ja positiivinenhan se oli, viikkoja noin 4! :) Voi tätä ilon ja riemun määrää ? Nyt vaan täytyy uskoa ja toivoa. Perjantaina saakin soitella neuvola-aikaa.. Jännää! :)

Toivottavasti muillakin yrittävillä tärppää, pidän kovasta peukkuja :)

Ja pidän teidät kaikki ajan tasalla tapahtumista :)

Vierailija
62/500 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onnea kovasti Pi_ia!! Perässä tullaan toivottavasti pian. Meillä on nyt pupuilukausi menossa, voi miten toivon että tärppäis heti. Oon niin kärsimätön. =)

Eicca yk1 kp7/26-34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/500 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pidetään vieläkin Vilenalle peukkuja pystyssä.

Pi_ia onneksi olkoon! Teillä tärppäsi tosi nopeasti eli on ollu kyllä hyvä ajoitus :)

Eicca kyllä se tärppää kun on sen aika, aktiivista kun vaan on.. :)

Meillä alkaa pikkuhiljaa loppumaan tämä "ovisviikko" tai no vielä maanantaille asti olen merkkaillut mahdollisia oviksia mutta suurin epäily on että ovis oli tiistaina. Aktiivista on ollut toivottavasti tärppää/on tärpännyt.

Toivoon mukaan aktiivisuus pysyy yllä ihan laskettujen menkkoje alkamiseen asti niin ei sitten missata jos ovis onkin joskus muulloin. :) Mutta mikäli tässä kuussa tärppää on mukavaa kun olen menossa gynelle juuri odotettujen menkkojen viimeisenä vuotopäivänä, joten jos vauva jo tulossa niin ainakin saa paljon asiantuntija tietoa :)

Täällä jäntskätetään kauheestikaikkien puolesta ja omasta puolesta.

Haaveilija20 yk 5 kp 16/28-33

Vierailija
64/500 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinhän siinä sitten kävi että täti tuli eilen kylään pari päivää liian aikaisin. Olisikin ollut liian helppoa jos olisi tällä iällä tärpännyt ekalla kerralla. Nyt viikon lomalle rentoutumaan ja uusi yritys käyntiin loman jälkeen. Tsemppiä kaikille piinaviikossa kärvisteleville!

KataB yk 2, kp 2/28

Vierailija
65/500 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiitos! :) haaveilija20, meillä ei sen enempää tehty kun jätetty ehkäsy pois, eli ei mitään sen suurempaa.. :) Itekkin oon kyllä tosi yllättyny miten äkkiä tärppäsi, mutta ei näillä viikoilla voi vielä hirveästi hihkua, mitä vaan voi sattua.. Mutta uskon ja toivon parasta ?

Peukut ja isot tsempit kaikille! ?

Vierailija
66/500 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pi_ia!! Onpas teillä ollut hyvä tuuri, heti näin alkuun :)

Meillä käydään keskusteluja voimakkaasti tästä viikosta. Otin ovis tikutkin vain käyttöön, että saisin sen oviksen pongattua paremmin, eikä tartteis joka päivä yrittää houkutella toista tositoimiin..

Mies haluaa kovasti lasta ja minäkin! Mutta hän kokee kauhean kovia paineita asiaan liittyen, jonka vuoksi ei oikein sitten kykene. Tämä on kauhean hankalaa ja arvaa vaan, kun ei hänen kanssaan voi oikein asiasta keskustella, ilman että loukkaan. Ei ole tarkoitus ees loukata, mutta kaipaisin oikeesti henkilöä jolla voisin tästä ongelmasta jutella. :/

No katotaan josko hän nyt pystyisi asennoitumaan niin että unohtaisi ne paineet. Omista ajatuksistahan se on kiinni.

Eilen oli ihana aurinkoinen keli ja sai aurinkoakin ottaa, tänään taas sataa vettä. Pitää varmaan siivota tämä koti, jospa ne ajatuksetkin siinä samalla ois muualla, kuin vauvassa, jota ei vielä edes ole.

kp13/26-32 yk 5

67/500 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun teillä jo onnisti, joskus siihen ei tarvita edes yritystä :) Perästä tullaan, toivottavasti :D

Tulin kyselemään, kun on itellä nyt ollut ihme pakotusta alavatsassa. En muista tällaista ekasta joten onkohan tää vain jotain ilmaa mikä kiertää :D Vielä pitäis viikko malttaa testin kanssa tai, että täti tulisi kahville.

-suvi- kp22-26/28/34 aka en tiedä

Vierailija
68/500 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että teillä tärppäsi noin helposti, on se ihanaa :)

Itsellä taas menkat alkoi heti seuraavana päivänä siitä, kun tein sen testin, joten ei tässä vanha enää näköjään tiedä yhtään mitä kropassa tapahtuu... Kumma juttu, kun ovistestin mukaan ovis oli kp 18 ja menkat alkoi jo kymmenen päivää siitä, eli kierto oli 28 pv. Nyt vaan uutta yritystä, vähän masentaa kyllä kun ei ole koskaan ennen kestänyt näin "kauan" tulla raskaaksi, aina on saatu tärppi heti ekalla yrityksellä.. Mutta se oli ex-miehen kanssa ja nuorempana se.. Ja oikeesti järjellä ajatellen täähän oli vasta ensimmäinen yrityskierto, joten nou hätä. On vaan sellanen kaikkimullehetitännenyt-luonne...en tykkää odottelusta. Ja rassaa taas se ovulaation kyttääminen ja aikataulujen yhteensovittelu, et päästäänkö vällyjen väliin just sillä hetkellä kun pitäis..huoh..

Ruikuttaen Vilena

Yk 2, kp 4/28-29

Vierailija
69/500 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä hyvin hyvin omituista. Aloitin ke oviksen tikuttamisen. Ke ja to eli kp 11 ja 12 tikkuun tuli haalea viiva eli nega. Sitten pe tuli tummempi viiva, joka ilmastyi nopeesti, viiva on osittain yhtä tumma kuin kontrolli viiva, joten ajattelin sen olevan plussa, kp oli tällöin 13. No eilen la tuli hailakka viiva eli nega. Tänään su kp 15 tuli taas tumma viiva, joka on ehkä hitusen tummempi kuin ke viiva, osittain. Joten onko se sitten plussa? vai pitäiskö vaan jatkaa tikuttamista.. To ja pe heiluteltiin peittoja, eilenkin kyllä mutta ongelma se että mies ei kyennyt laukeamaan (tästä ei tehty suurta numeroa). Tänään olen kyllä yrittänyt houkutella, mutta vaikuttaa siltä että ei kiinnostusta, katotaan vielä myöhemmin...

Oma olotilani oli ke ja to normaali. Pe illalla ehkä oli vähän kipuja ja alkoi valkovuoto. Vuoto jatkunut tähän päivään saakka. Kipuja oli vielä eilen, mutta ei ole ollut tänään..

En oikeesti tiedä miten tätä pitäis tulkita. Omia haluja on riittänyt joka päivälle, toisin kun miehellä ei. Suhteessamme normaalisti kerran tai 2 viikossa seksiä.. Tunnen itseni jotenkin onnettomaksi, kun en osaa sitten ajoittaa sitä seksi päivää oikealle päivälle. Kun meillä ei ilmeisesti voi toimia se että olisi joka päivä tai joka toinen päivä. Jotenkin harmittaa se ihan kauheesti, mutta en voi sanoa sitä miehelle. Koska sitten hän ei ainakaan kykene. Yritän niellä pettymykseni ja olla näyttämättä sitä harmitusta. Toivon että saisin vielä tänään houkuteltua, mutta se taitaa olla hyvin epätoivoinen ajatus. Ehkä en voi saada vielä pitkään aikaan lasta tähän perheeseen.

Anteeksti tämä vuodatukseni.

Vierailija
70/500 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Pi_ia! :)

Täällä odotellaan edelleen niitä kuukautisia, jotta päästäisiin yrittämään. Nyt on jo kp 34 eikä vieläkään ole tätiä näkynyt. :( Viikko sitten oli kp 27 ja silloin oli illalla menkkamaisia alavatsakipuja, joten olin varma että ne alkaisivat seuraavana päivänä. Nyt olenkin miettinyt, että olisiko kivut voineet olla oviskipua – noin myöhään? En ole varma kiertoni pituudesta, mutta muistaisin viimeksi tärpännessä kierrossa oviksen olleen kp 18 (perustuen tuntemuksiin). Ehkä keho on vieläkin sekaisin viime kuukausien koettelemuksista, joten pitää yrittää olla hätiköimättä. Ehtivätpähän tilaamani testitkin todennäköisesti tulla postissa ennen h-hetkeä. :D

- SueC

Vierailija
71/500 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieveling; Kiitos! :) Itellä ainaki ensimmäiset "oireet" juuri tuota alavatsan pakotusta, ja kiristystä..

Ja Manskuu, Vilena, SueC Kiitos! :) Kovasti toivon plussia teillekkin..

Onhan tää ihan mahtava tunne kun tietää kantavansa pientä ihmisen alkua vatsassaan. Oon vaa niin kova miettimään ja pelkäämään, voinko syödä tätä tai tuota, voinko tehdä tätä ja tätä.. Ja aluksi myös seksi suorastaan kuvotti! Mikä sinänsä on mulle aika outoa :D Mutta sain taottua päähäni ettei se ole mitenkään haitallista..

Mieheltä saanut ihanasti huomiota ja hellyyttä ?

Tekis vaa mieli huutaa jo kaikille että minäpä odotan vauvaa! Uudessa työpaikassakin ollut vasta pari kuukautta, eli koeaika menossa ja kellekkään ei voi mitään puhua.. :/

Mutta mutta, huomenna soitto neuvolaan :)

Kiitos ja anteeksi tästä sekavasta tekstistä :D

? Pi_ia

Vierailija
72/500 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille.

Manskuu voi harmi teirän vauva projektin kanssa. Oleteko koittanneet "kaikkea uutta" vähän virittää tunneltaa tai jotain muuta erilaista... Meillä ainakin toimi (ongelma vain toiste päin, eli minun haluissa)

Ja tämä paikkahan se juuri on vuodattamista ja vertaistukea varten :)

Meillä päivät etenevät hitaasti (lomalla ollessa). Kovasti jo odottelen päivää jolloin saisi testailla.. Nyt pitäisi olla kaikenmaailman laskureiden mukaan ovikset takanapäin (jollei vielä maanantaina)...

Vierailija
73/500 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi_ia luulen että minulle tulisi kanssa olemaan hyvin vaikeaa pitää suutani kiinni. Tuntuu että nyt kaikki tietää jo sen että yritetään, kun en osaa suutani pitää kiinni. Työelämässä kuitenkin pyrin pysymään hiljaa, että se ei sielä vaikuttaisi mihinkään. Eikä sen pitäs saada vaikuttaa.

Haaveilija20 kiitos tuestasi! No olen yritänyt niitä tunnelma juttuja, ei oikein toimi meillä :D Eilen sitten kuitenkin puhuin miehelleni, kun se väkisin halusi tietää että mitä mietin. Ehkä siitä sitten kuitenkin oli hyötyä. Sillä ollut nyt mielessä paljon veneilyt yms, niin olen kokenut että jään vaille huomiota. Sitten se illalla ite houkutteli minua puuhiin, kun olin vaikeemmin tavoiteltavissa :D Eli mitä enemmän yritän sitä enemmän se kauhistuu :D

Varmaan tikutan tänään ja huomenna vielä ovista, ja sitten luovutan. En varmaan osaa tulkita noita testejä oikein ja monet sanookin että noi on ihan huonoja siksi, kun ei näytä sitä. Minä eilen naureskelin miehelle että entäs jos se näyttää sen useemmin :D Vaikeeta kun eitiedä että montako päivää se kierto nytten kestäisi. Tuntuu vaan että itseltäni alkaa ne päivät, jolloin on eniten haluaja mennä ohitse..

Ei oo vielä ainakaan kertaakaan näin usein heiluteltu peittoja. Jos sitä ees vielä muutaman kerran onnistuisi ensi viikolla. Vielä viimeiset päivät koulua ja sitten jääkin kotia työttömäksi. Kesäksi ei nyt ainakaan ole tiedossa hommaa, mutta syksyksi on.

Miten tässä malttaa odotella 2 viikkoa että alkaa kk vaiko ei. Onneksi nyt vkl on valmistujaisjuhlat niin ees ne vie ajatukset jonnekkin muualle ja sielä saankin tätä ihanaista 5kk ikäistä vauvaa hoitaa :)

Vierailija
74/500 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kyllä näkyy se, että tavallaan vähän "pakosta" hommaillaan, ei homma sujukaan ihan niin jouhevasti kun odotin... Musta tuntuu, että miestä vähän hämmentää jo pelkästään se, että yhtäkkiä se olenki mä joka hyökkää päälle joka välissä... Meillä kun aina on ollut yleensä niinpäin, että pupuilut alkaa mun suostuttelusta.

Toisaalta tuli hyvä mieli, on nimittäin tullut selväksi, että tämä on eka kerta meidän yhteiselon aikana, kun seksistä otetaan jonkinlaista painetta. On hommat sujuneet nätisti omalla painollaan tähän asti, ja siitä voi olla tyytyväinen.

Tänään on alavatsassa vähän sellaista nipistystä, oliskohan se ovis?

Eicca yk1 kp12/26-34

Vierailija
75/500 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manskuu, eipä mitään täällähän me ollaan kokemuksia/ideoita/ajauksia vaihtamassa. Toivottavasti keksitte paljon kaikkea mikä innostaisi asiaan.. Meillä ainakin toimi (itseeni) esimerkiksi luontoon meno ja vaikka vähän jossain hiljaisen järven pukukopissa.....

Ja toivotaan että teillä tärppä nopeasti niin ei mene ihan mahdottoman hankalaksi.

Itse huomasin tänään että yskästessä vihlaisi alavatsaan.. En vain uskolla toivoa vielä liikoja ettei tule kauheaa pettymystä (mikä tulee kuitenkin aina menkkojen alkaessa)reilun viikonpäästä...

Haaveilija20 yk5 kp 20/28-33

Vierailija
76/500 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eicca: vaikea sanoa onko ovista, kun minusta tuntuu että minulla on useampana päivänä nipistellyt. Se tuntuu olevan todella vaikeasti havaittavissa.

Kummallista tänään sain kyllä ovistestiin todella vahvan plussan! No pitihän sitä sitten pupuilla vielä varuilta :D Nyt pidetään kyllä seksistä taukoa siihen asti, kunnes tekee taas molemilla mieli! :D Nyt en enää noita ovistestejä tästä kierrosta enempää tee, sillä kun luin kokemuksia, niin ne saattaa näyttää monta päivää putkeenkin plussaa.

Minuakin vois tuommoinen seikkailu luonnossa tms. kiinnostaa, mutta mies naureskelee aina niille että ethän ole tosissasi :D

Toivon että nyt ois tullut se tärppi, niin ei tartteis montaa kk jatkaa samalla linjalla. Tai sitten mun pitää vaan oikeesti toivoa että jossain vaiheessa sillä kerran viikossa tahdissa sattuis onnaamaan juuri oikealle päivälle.

Ei tässä halua toivoa liikojakaan, oli niin hirvee pettymys se viimekkin kk. Kun oli vaan myöhässä ne menkat ja toivoin liikoja. Silloin kyllä kävin juhlimassa, jos sen nyt jättäis pois, jos sillä nyt sattui olemaan vaikutusta edes..

Pidän kaikille peukkuja!

Vierailija
77/500 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mäkin toivon ihan kamalasti että teillä tärppää pian, ettei enää tarttis pettyä. Mä kans pelkään jo vähän etukäteen pettymystä, jossei nyt heti tärppääkään, kun olen jo niin raskausajatuksen lumoissa...

Siis mulla on ollut kohdun seudulla tänään ihan kummallinen fiilis. Tuntuu painetta, ei kuitenkaan kipua. Voisko tosiaan se ovis tuntua näin voimakkaasti... Ei se voi mitään muutakaan olla, kun vasta kp 12:ssa mennään.

Tai sitten tää on mulle täysin normaalia oviksen aikana, mutta tää on vaan eka kerta mun elämässä kun seuraan alavatsan tuntemuksia näin tarkkaan.

Joka tapauksessa tuo kyllä tuntuu ajatuksena hyvältä: enää muutama päivä pakkopupuilua ja sitten ihan vain fiiliksen mukaan... Ainakin ens kuun pupuilupäiviin asti. =)

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille kohtalotovereille!

Eicca yk1, kp12/26-34

Vierailija
78/500 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tunnistan varmaan jatkossa oviksen paremmin kuin koskaan aikaisemmin. Voi varmaan olla että pillereiden lopetuksen jälkeen en ole huomannut sitä kauhean hyvin, mutta nyt tässä kierrossa huomasin. Löysin hyvät sivut, jossa oli selkeät kuvat siitä millaista sen liman pitäisi olla.

Eilen tuli ovistestiin selkeä plussa eli vahvempi viiva kuin kontrolli viiva. Sitten oli läpinäkyvää juoksevaa vuotoa ja loppu illasta myös menkkamaisia kipuja, mutta ei niin voimakkaita.

Minullakin oli kipuja aikaisemmin ja paksumpaa valkovuotoa. Luulin alkuun että kivut oli merkki oviksesta, mutta se oli vasta sitä alkua. Sitten olen lukenut että joka toinen päivä taktiikka on kanssa hyvä, että varmaan jatkossa sitten sillä kokeillaan. Ainakin yksi kierto. Ja jos se toimii meidän suhteessa, niin jatkamme sitten sillä linjalla :) Että sen hedelmällisimillä viikolla tekee noin ja muuten jatkaa samaan malliin kuin ennenkin.

Kannattaa vaan Eicca seurailla oloaan ja tuleeko millaisia vuotoja, niistä sen sitten oppii tunnsitamaan :) Itsekkin vasta tunnistin ensimmäistä kertaa tämän selkeästi ja kuiteskin jo yk 5 menossa.

Vierailija
79/500 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun nyt vähän optimistisesti jo tänne talvi/kevätjoukkoon. Ehkäisy lopetettiin huhtikuun lopussa ja nyt on yksi tikutettu ovis "tuhlattu". :) Tunsin myös ovulaatiokivut. Ehkäisyä olen käyttänyt jonkun kuutisen vuotta ja kierron normalisoitumisesta ei siis ole vielä tietoa.

Ilmottauduin tänne että saisi vertaistukea edes jostain. Vauvaa ollaan haaveiltu vuosi ja nyt tuli tilaisuus aloittaa varsinainen yritys. Vähän pelottaa miten kovina pettymyksinä kuukautiset ja "turhat" yritykset tulee..

Olen aloittanut myös foolihapon syönnin jo..en tiedä otanko vähän liian tosissaan tän yrittämisen. :D

Vierailija
80/500 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan, Bambi!! Mäkin syön foolihappoa jo, tai mama-vitamiineja tarkemmin sanottuna. Oon ymmärtänyt, että sitä olis hyvä popsia mieluiten jo kuukausi ennen hedelmöitystä.

Ja "vähän liian tosissaan" taitaa tässä porukassa olla vähän kaikki... =D

Eicca, yk 1 kp 14/26-34