Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

481/500 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkis vaan kaikille!!

Kirjottelin tossa kesällä enemmin. Nyt on sattunut ja tapahtunut jos jonkinmoista..

Mullahan oli se mega piiiiiitkä kierto tossa (kp 52) jonka jälkeen sit söin yhen kuurin Terolutteja joillon kp tais olla 26-28 paikkeilla. En tietenkään laittanut ylös!

Ei nyt tuo mies olekkaan se kenen kanssa näitä vauvoja alan tehtailemaan. Mun tunteet on vaan kuollu tai sit niitä ei edes ole ollut..Mene ja tiedä.

Noh tässä sitä on eletty viikot töissä ja viikonloput juhlien enemmmin tai vähemmin.

Sitten tossa hiipi ajatus mieleen et missähän mun menkat on..just tossa laskeskelin täältä palstalta niin suurin piirtein kp 32-34 mennään. Nännit o kipuillu jo pidemmä aikaa, ovist en tikuttan enkä sen enempää ajatellu. Mitään ehkäisyä en siis käytä. Kyl peittoa on heilulteltu jossain vaiheessa. Et tuli tos vaan mieleen et varmaa täytyy huomen hakee testi iha varuiks. Joskus näinki päin mut toivon sen olevan nega, jos se posi niin sit menee hankalaks koko elämä..

Mut juuh. Tälläistä mulle ja anteeksi kun en ole kirjoitellut kanssanne! Jaksuja kaikille ja näkemisiin.

-tirpiainen ei enää yk, kp 28/34

Vierailija
482/500 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavelija20: Tuo oksettaminenhan kuulostaa aika hyvältä oireelta, sitä ehkä harvemmin pystyy kroppa huijaamaan tai tiedä nyt noista :)

tirpiainen: Mukava kuulla sinusta. Toivotaan nyt sinun kohdalla, että testi olisi nega. Tulethan sitten kertomaan meillekin?

anpiainen yk4 kp20/46-47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/500 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirppiainen täytyy juu toivoa että testisi on mega. Hassulta kyllä tuntuu tuo kirjoittaa tähän keskustelu palstaan :D tulehan taas kertomaa kuulumisia.

Ja paluu omaan napaan. Luulenpa vain että oma kroppa taas vain temppuillu kun niin kovasti tahtois tärpin tulevan. Täällä nimittäin maataan punkan pohjalla menkka säryissä jotka on ihan hirveet... Ja on tässä mielikin maassa kun ehti jo toivoa. Noh nyt on sitten niin että jos lääkäri kerkee soittaa huomis iltaan mennessä ja kertoo verikokeideni tulokset jos ne on sellaiset että voin aloittaa lääkityksen niin huomenna alkaa hormooni lääkitys jonka jälkeen tulee päästä tarkastukseen. Jos tämän lääkityksen jälkeisessä tarkastuksessa ilmenee jotain outoa tai jos kyseisessä kierrossa ei tärppää pääsen ilmeisestikkin tutkimuksiin siitä endometreoosista (vai mikä se sana hirviö oli). Ja samalla sitten selvitetään miksi meillä ei tärppää.

tsemppiä kaikesta huolimatta teille muille.

haaveilija yk10 ? Kp1/23-33

Vierailija
484/500 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavelija20: Tarkoitit sanoa tirpiaiselle varmaan nega, eikä mega :D Harmittaa sun puolesta! Haluun niin uskoa, että kyllä me kaikki saadaan vielä joskus ne omat pienet kääröt syliimme. Hyvä, että sinulla on jo selvät suunnitelmat siitä miten jatkossa edetään. Ja toivotaan ettei mitään huonoa löytyisi. Endometrioosi tosiaan on se sano jota mietit.

anpiainen yk4 kp20/46-47

Vierailija
485/500 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valemenkkojen vissiinki pitäis tarkoittaa, että ois raskaana? En ainakaan labratestin mukaan ole. Hämmentävää touhua, sanon vaan! Mua itteä ei ees harmita eniten se, ettei vauvaa tule, vaan se, että ei tiedä mikä on vikana!

Tirpiaisellapas onkin spesiaalijuttuja, huh huh. Jaksamista sinnekin.

Kassu91, yk6, kp 8/34-36,60

Vierailija
486/500 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anpiainen :D hyvä että jollain on sanat hallussa kun ei näköjään taas mun kirjotuksessa ole tolkkua....

Kassu91 niin kylllähän niitten valemenkkojen aikana pitäis joo olla raskaana... Mutta sulla jos labran testitkin sanoo ette oo niin enpä jaksa uskoa valemenkkoihin...

Onhan se hyvä juu että suunnitelmat on valmiina. En vian tiedä uskallanko syödä tuota mahdollista hormooni kuuria. Se lääke kun on tarkoitettu rintasyöpäpotilaille kun sen pikkasen heikentää hormoonituotantoa ja sillä tapaaa koetetaan saada keho paremmin tuottamaan naishormoonia..... Täytyypi puhua läääkärin kanssa ensiviikolla kuinka teemme, vai pääsisinkö suoraan nyt vain tutkimuksiin. Tällä hetkellä tuntuu että vauva haaveet saa jäädä kunhan näistä kamalista menkka kivuista pääsee eroon, eli sen sanahirvion tutkiminen saa nyt mennä etusijalle. Toivon kovasti että lääkärini soittaisi maanantaina (kun on taas silloin töissä) ja kertoisi verikokeistani ja saisin lähetteen nyt jatkotutkimuksiin....

Menkkoihin kyllästynnyt Haaveilija20 yk10? kp 2/23-33

Vierailija
487/500 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen: En vielä soittanut itselleni aikaa, ajattelin sittenkin vielä odotella seuraavatkin menkat ja varmaan sitä seuraavatkin. Inhoan lääkäri käyntejä :D No jos vielä jatkuu oudot menkat, niin sitten soitan :D

Tirpiainen: Toivottovasti tilanne selviää teillä. Meilläkin on ollut välillä aika kriisissä tämä suhde ja olen myös miettinyt että taitaa lapset mennä toiselle miehelle. Kuitenkin olemme aina saaneet välimme selvitettyä ja jatkamme yhdessä ja jatkamme myös yrittämistä. Tunteet ainakin minulla vaihtelevat muutenkin ja olin jossain vaiheessa ihastunut toiseen. Kuitenkin minä ajattelen, että parisuhteessa oleminen on aika pitkälti tahdosta kiinni ja varsinkin minulle, joka on muutenkin niin ailahtelevainen. Jaksamista kuitenkin sinulle päätöksen tekoon ja muutenkin elämääsi!

Haaveilija20: Mullakin kroppa sekoilee. Välillä ollut sitä yökötys oloa, mutta nyt muutamana päivänä ei oo ollut. Outoa se on..

Kassu91: Mullahan ne menkat ollut jo pari kertaa tollaiset oudot ja tosi niukat, hyvä että ei hävinneet kokonaan, enkä ole raskaana.

Viel oma napa: Mahdollisesti ovis ois ehkä nyt, ainakin eilen tuli sellaista limaa mikä viittais ovikseen. Eilen ei touhuiltu, mutta ei siitä kauaa ole kun viimeksi ollaan ja tänään meinattiin hyödyntää viel ne limat. Sitten huomenna lähdenkin reissuun.

En varmaan siis käy täällä kirjoittelemassa koko reissun aikana, mahdollisesti ennätän lukemaan teidän jututkin vasta sen jälkeen.

Stemppiä ja jaksamista kaikille!

t. Manskuu yk 10, kp 13

Vierailija
488/500 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassu91: Jotenkin jäi huomaamatta tuo kohta, jossa kirjoitit ettet ollut raskaana labratestien mukaan.

Voimia haavelija20! Muistan kyllä millaiset menkkakivut itselläni oli ennen pillereiden aloitusta, onneksi ei vielä ole tulleet takaisin.

manskuu: Siksi itsekin teen ensin kaikki mahdolliset kotikonstit ettei joutuisi lääkäriin turvautumaan. Mutta vielä ei ainakaan ovulaatiota ole bongattu, netin laskureiden mukaan vielä puolitoista viikkoa. Toivottavasti löytyy ettei tarvitsisikaan mennä lääkäriin. Toivotaan manskuu, että sulla olis nyt ollu se ovulaatio ja olisitte saaneet sitä hyödynnettyä.

No nytpä onkin sitten jo se viikonloppu. Taisi olla hieman univelkaa kun rupesin tuossa kolmen aikoihin päikkäreille ja nyt heräsin! Meillä ei ole vaikuttanut suhteeseen mitenkään tämä yrittäminen. Kyllä me molemmat ollaan niin varmoja, että toistemme kanssa halutaan olla ja näin on ollut alusta asti. En varmaan muuten olisi alkanut edes aikoinaan seurustelemaan (Tää on mun eka seurustelusuhde). Välillä itse ainakin mietin, että saadaanko säästettyä häihin tarpeeksi rahaa jos vaikka joutuisin jäämään pois töistä raskauspahoinvoinnin takia tai menisikö ne hääsäästööt sitten vauvan tavaroihin. Tai mitä jos se vauva päättää tulla just häiden aikoihin. Nyt ois vielä tää ja ens kierto aikaa tai muuten pelottaa jos sitä seuraavassa tärppää. Välillä miettinyt, että kannattaako tämä, mutta eipä tuo vauva helpolla näköjään tule niin sama jatkaa varmaan yrittämistä.

anpiainen yk4 kp21/46-47

Vierailija
489/500 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

manskuu pahoinvoinnit kuulostaa kyllä kuulostaa tutulta. Edelleen vaikka menkat ovat tulee silloin tällöin pahoin vointia. Menkokjen ekana päivänä oksennus nousi jopa kaksi kertaa suuhun. En ymmärrä mitä tämä on. Mieheni epäilee että se menkkojen ekan päivän huonovointisuus voisi olla närästystä kun tuli aina kumaraan mennessä, ainut vaan ettei minua ole ikinä ennen närästännyt.

Suositelen kuitenkin manskuu menemään läääkäriin. Mene suoraan tosiaan gynelle ei mihinkään arvauskeskuksen juupa jaapa lääkäriin.

anpiainen mulla oli ennen pillereitä ja pillereitten jälkeen nämä kammottavat menkka kivut. Koettannu vaan eläää niitten kanssa mut nyt alkaa riittää. Siis vähän selvennystä kuinka kivuliasta toisinaan on. Kipu alloon tulessa alkaa jalat tutisemaan ja taju meinaa lähtee kivun takia voi myös tulla paha olo ja tuskan hiki, mikään asento ei ole hyvä joten esim. nukkumisesta ja töistä ei tule mitään.

Ja mitä tulee tähän tämän hetkiseen keskutelun aiheeseemme: onko vauva ajatukset vaikuttanneet suhteeseenne? Meillä asia ei kyllä ole oikeastaan vaikuttanut muuhun kuin seksin määrään ja ehkä siihen että menkkojen aikaan olen kyllä aika alamaissa (paitsi parit viimeiset menkat näitä menkkoja lukuun ottamatta). Nyt on taas sellanen fiilis ettei jaksa kyllä kiinosaa yhtään mikään ja että tämä homma on ihan toivotonta. Ukkinikin sattui kyselemään juuri sinä päivänä kun menkat olivat alkanneet että no mitenkäs koska teille tulee niitä omia lapsia, eipä siihen voinnut todeta kuin "eipä taida ihan lähiaikoina tulla". Noh eipä tässä nyt auta kuin odotella ja ihmetellä. Raivostuttattaa... :D

Haaveilija20 kp3/23-33 yk10

kyllästynyt ja surullinen sekä toivonsa menettänyt.

Vierailija
490/500 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija20: Mulla oli just tollasta samanlaista ennen kun pillerit alotin, pillereitten aikaanhan mulla ei menkkoja ollutkaan ja nyt ei onneksi vielä ole tuota ollut. Aina tuli sellainen huimaava olo ja tuskan hiki ja hyvä että jalat kantoivat. Sitten kun pääsin jotenkin koulusta ym. kotia niin kas vaan, menkat oli alkanut. Sit siitä toipuessa meni se päivä ja vielä seuraavakin. Sit jos tuota ei tullut niin tuli muuten vaan sellanen oksettava olo ja maha oli ihan sekaisin ja oli pakko vaan maata se menkkojen eka päivä ihan kippurassa sängyssä särkylääkeitä syöden.

Tunnin päästä vois vaikka taas ovista tikutella...

anpiainen yk4 kp22/46-47

Vierailija
491/500 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen, tuo on niiin tuttua. Ite käytin pillereitä 6kk kunnes ne lopetin veritulppa epäilyn takia. Nyt en ole pitkään aikaan (vuosiin) käyttänyt pillereitä tai mitään hormoonista lääkettä ettei tule tulppia...

mutta tahtoisin kyllä selvittää mistä nämä kamalat menkkakivut johtuu.. Onko se se sanahirviö se en.. Mikä nyt lie olikaan.

Haaveilija20

Vierailija
492/500 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itsekkin äskettäin tietää, että meilläkin on suvussa tuota veritulppaa ettei kannattaisi syödä minkäänlaisia hormonivalmisteita. Tuonkin kun olisi aikaisemmin tiennyt.

Haaveilija20: Puhuit, että saatat aloittaa sen hormoonikuurin niin pystyykö siis sellaisiakaan syömään? Siksikö mietit aloitatko sen vai et? Tietääpähän itsekin nyt jatkossa jos pitää lähteä eteenpäin tutkituttamaan ettei voi syödä mitään hormonivalmistetta. En sitten tiedä onko minipillereissä niin paljon hormoonimömmöjä kuin e-pillereissä? Niistä en tietääkseni itse niin oireillut...

Sais tulla kohta se ovis tuohon tikkuun!

anpiainen yk4 kp24/46-47

Vierailija
493/500 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen juu juuri veritulppa riskin takia kovasti pohdin uskallanko aloittaa hormoonivalmisteen käytön. Lisäksi kyseinen lääke on kehitetty rintasyöpäpotilaille ja haittavaikutuksiakin on iso lista. Itselläni yasmine pillereiden aikana tuli siis tuo tulppa epäily. Nyt vasta asiaa alettiin enemmän selvittää. Tällä viikolla tulee verikokeiden tulokset...

Ja kaikille tiedoksi avasin uuden keskustelun nimellä talvi 2013- kevät 2014 vauva, tervetuloa siis sinne jatkamaan keskusteluja. Kaikki myös ennen talvea 2013 tähtäävät ovat sinne tervetulleita.

Haaveilija20 yk10kp 5/23-33

Vierailija
494/500 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin, että tätini oli meinannut kuolla kun söin e-pillereitä. (Tästä tapahtumasta jo kauan aikaa, ainakin 20v) Hänelle tuli hirveät päänsäryt ja todettiin joku kasvain joka liittyi silmään jotenkin, josta elinajan odote oli tosi huono. Tämän takia hänelle tehtiin todella laaja tutkimus, jossa tutkittiin kaikki mahdollinen. Todettiin, että se johtui hormooneista, joita ne e-pillerit sisälsi ja, että "tauti" kulkee geeneissä. Äitini lopetti samoihin aikoihin tämän kuultuaan pillerinsä oireinaan päänsärky. Täti kuitenkin selvisi tästä kaikesta. Myös siskollani ilmeni kauheita päänsärkyjä e-pillereiden aloituksen jälkeen ja todettiin, että ei kannata syödä mitään hormoonivalmisteita. Ja tästä kaikesta kuulin vasta nyt. Onneksi söin kuitenkin minipillereitä migreenini takia, ehkä se pelasti minut kun ei kerta minulle ole tästä mainuttu. Mutta kuka tietää onko niillä e-pillereillä ja minipillereillä hirveästi eroa...

Joo taidanpa kanssa liittyä tonne uuteen keskusteluun, mutta jatkan yhä myös tänne kirjoittamista jos muutkin jatkavat. Täällä on mukava jutella kaikesta eikä ole ainakaan liikaa porukkaa :D

Vierailija
495/500 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tosiaan pidetty taukoa kirjoittamisesta tämä kierto ja yritetty mahdollisimman vähän ajatella vauva juttuja. Olen kyllä käynyt teidän juttuja lukemassa ja ajatuksissa olette olleet :).

Mitäs teille anpiainen, manskuu, haaveilija, kassu kuuluu? :)

Meillä nyt sitten kävi niin että, tein eilen digi testin yk4 (6kk takana) kp 36/38 ja sieltä pärähti Raskaana 1-2 viikkoa!! Koko eilinen meni sellasessa pienessä pilvessä :D. Vieläkään ei meinaa uskoa tätä todeksi.. :)

Oli päästävä kertomaan teille, kenellekkään muulle miehen ja yhden ystävän lisäksi ei kerrota, ennekuin on ensimmäinen ultra käyty ja kaikki on varmasti kunnossa. La olisi heinäkuun alussa.

Voi kun saisin teidät kaikki nyt odottamaan heinävauvaa myös!!! :) PALJON plussa tuulia teille!

-Helinä & murunen rv 3+5(hedelmöityksen mukaan) (rv 4+3 kk mukaan)

Vierailija
496/500 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kaikki siirrytty keskustelemaan tuonne Talvi 2013 - kevät 2014 vauva -keskusteluun.

Täällä ainakin vielä yritetään ja yk4 menossa, kp30/46-47. Eli ovulaatio varmaan on tässä näinä päivinä kohta jos on. Sitä yritän nyt ovulaatiotesteillä havaita niin tietäisi ovuloinko vai en.

Ja paljon onnea sulle Helinä plussasta :) toivotaan että tulen itse perästä mutta en vain jaksa uskoa. Tässä kuulumiset lyhyesti.

Vierailija
497/500 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä_K, Oikein paljon onnea plussauksesta! Ihanaa saada taas yksi odottaja lisää. :)

Täällä on kaikki mennyt ihan hyvin. Nyt ollaan jo yli puolen välin ja vauva on kova polskuttelija. Ylihuomenna mennään rakenneultraan.

Tsemppiä muille yritykseen! Kyllä te vielä yksi kerrallaan pääsette liittymään odottajien joukkoon. :)

- SueC (rv 22)

Vierailija
498/500 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos anpiainen onnitteluista ja paljon onnea oviksen metsästykseen :)! Hurjat kiertopäivät sulla kyllä on :/.

SueC ihana kuulla sinusta! :)) Meinaatteko selvittää sukupuolen? Hienoa että kaikki on mennyt hyvin :).

-Helinä & murunen-

Vierailija
499/500 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä_K, Kyllä me aiotaan selvittää sukupuoli, kun helpottaisi kuitenkin hankintojen tekoa jatkossa. Meidän tuurilla kuitenkin vauva pitää napanuoran tiukasti näköesteenä. :D Ollaan odotettu tuota ultraa kuin kuuta nousevaa ja nyt siihen on enää reilu päivä jäljellä. Kuukausi sitten vielä 4D-ultraan. Eilen mies tunsi ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet, kun laittoi korvan vatsalle.. takaisin tuli kunnon monotus. ;) Ihanaa odotusta sinulle, Helinä. Toivottavasti pystyt nauttimaan ensimmäisestä kolmanneksesta hyvissä voimin, ettei tule pahoinvointia tms. kiusaksi. :)

Vierailija
500/500 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi yksi uusi kuumeilija joukkoonne,jos huolitte? :)

Meillä vasta yk 1 menossa ja kp 23/28

Olin bongaavinani oviksen kierrosta,mutta en nyt ole kyllä 100% varma,kun ennnen en ole sitä bongaillut.

Esikoista siis yritetään.