Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

Vierailija
21/500 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kieltämättä ois kyllä ihana kun olisi se oma nyytti jo. Itsetänikin tuntuu että iloisia vauva uutisia tulee joka puolelta. Kuitenkin pystyn heidän kanssaan jotain keskustelemaan, kun opiskelen lastenhoito alaa.

Työharjoittelu paikassakin lapset mietti että kun kasvaa isoksi tulee isäksi ja äidiksi. Sitten kun kysyin että kenenkäs äiti minä olen, niin ne sano että sun lasten. Sit piti vaan sanoa että ei mulla ole viel lapsia. Kysyin että mites niitä saa, niin vastaus oli että "sit kun maha kasvaa" :)

Aivan älyttömän ihania mietteitä niillä :)

Vierailija
22/500 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut jouluvauvaa meille, joten nyt tähdätään tammikuulle. Jotakin meistä kertoakseni..ollaan tuore kihlapari ja aika tuore pari noin yleensäkin..Minä olen 35v ja mies 39v. Molemmilla toinen kierros menossa, eli ero takana. Kesällä ollaan menossa naimisiin. Miehellä ei ole lapsia aiemmasta liitostaan, mulla on kolme poikaa, 16, 11 ja 5 vuotiaat. Nyt kova yritys saada yhteinen käärö ja miehelle ensimmäinen lapsi, kun molemmilla tota ikääkin jo alkaa kertyä, niin ei auta aikailla. Haastavaa hommasta tekee, ettei käytännön syistä voida vielä asua yhdessä ja välimatkaa on yli 40 km. Melkoista aikataulujen rukaamista ja ajelua edestakaisin on tiedossa ensi viikoksi, kun polkaistaan käyntiin ensimmäinen virallinen yrityskierto ja koitetaan yhyttää ovis ;) Olen aina tullut helposti raskaaksi, mut nyt jännittää joko olen päässyt liian vanhaksi ja miten käy... 36 vuotta pärähtää mittariin toukokuun lopussa. Kierto on myös heitellyt aika paljon välillä 26-34, nyt tosin tuntuu alkaneen tasoittua 30 pintaan.

Terkuin Vilena yk 1 kp 5/29-31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/500 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Vilena! Kuulostaa juu aika hankalalta tuo välimatka mutta tsemppiä kovasti yritykseen. Itse odottelen menkkojen alkua ensiviikon loppu puolelle ja sitten taas yrittämään jos saatais ukkokin kuntoon :)

Vierailija
24/500 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla alkaa sit meillä totinen yritys baby-projektin saralla. Nyt viikonlopuksi "muutan" miehen luokse, kun lapset on isällään, niin saadaan jo harjoitella ;)Menin kanssa tilaamaan ovistestejä, kun joku täällä niistä kirjoitteli ja innostuin sit minäkin. Ihan kiva tietää tärppipäivät suht tarkkaan kun tulee tota edestakaista ajelua tossa paljon niin ettei turhaan tarvi suhata. Meillä kyllä tulee peittoja pöyhittyä useamman kerran päivässä aina kun nähdään, pysyy suhde freesinä kun ei koko ajan olla yhdessä :) Tärppiä odotellaan ihan kauheesti, tossa just mietittiin jo nimiä ym.. Tyttöä lähdetään yrittämään, kun mulla on jo kolme poikaa ja se tyttökin olis kiva saada...

Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan et jaksaa aamulla heti aikaisin lähteä miehelään.

Tärppionnea kaikille!

Terkuin Vilena yk 1, kp 8/29-31

Vierailija
25/500 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Vilena. Teillä voikin nuo tikut helpottaa tärppiin osumista. Itse olen kanssa ajatellut niitä mutta ei nyt vielä kun yritys kertojakin on vasta pari takana..

Meillä tämä viikko päättyypi sairasteluun itsellä ollut 3 päivää päänsärkyi/vihlomisia, pahoinvointia ja uutena tulokkaanna tuli eilen kuume (kesti yön yli, nyt normi lämpö). Meninpä lääkäriinkin asiaa ihmettelemään ja vastaukseksi sain kolme vaihtoehtoa: virusperäinen "flunssa" ilman flunssaa, aivokalvontulehdus tai raskaus... Tai no kun lääkäri oli sitä mieltä että raskaushan voi sitten tehdä mitä vaan kivaa kehossa :D Tuli sellainen olo että kyseinen lääkäri on sitä mieltä että Raskaus on sairaus. Nyt sitten jännäillään tosissaan, muuten kun ei oikeastaan jännittänyt, ensiviin menkan alkua vai ei alkua....??

Tsemppiä kaikille!!

Sairasvuoteelta Haavelija20 yk 4 (kait? :D), kp 25/28-33

Vierailija
26/500 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä edelleen menkkoja odotellaan. Erittäin kovia menkka kipumaisia kipuja ollut edelliset neljä päivää, pahoinvointikin löytyy, epäilyksenä on että päänsärkyni ja kuumeeni johtui parvorokosta mikä ei kyllä ole kovin hyvä yhdistelmä raskauden kanssa.

Nyt sitten ei voi muuta kuin odotella. Päättännyt olen että jos menkkoi ei näy niin testin teen lauantaina....

Keväisin terveisin Haaveilija20 yk 4, kp 29/28-33

Vierailija
27/500 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilijalla onkin jännät päivät menossa, olispa sitä itse jo tuossa vaiheessa.. Se odottelu on kyllä pahinta.

Itse olen alkanut tikutella ovista eilisestä lähtien, vielä ei ole tullut tikkuun kuin yksi viiva ja omien laskelmien mukaan oviksen pitäis olla siinä ke-pe aikana. Jännää nähdä koska se sit oikeesti on. Huomenna suuntaan heti aamusta miehelään ja laitetaan yritys käyntiin, ja sama meno jatkuu perjantaihin asti. Viikonloppuna ei ehditä tavata, mut täytyy toivoa et simpat siellä sinnittelee jos ovis menee niin pitkälle. Nyt ei ehdi enempiä, menen tänäänkin iltavuoroon töihin ja täytyy vielä tehdä kotihommia ennen lähtöä. Tulkaahan muutkin päivittämään kuulumisia!

Vilena yk 1, kp 13/29-32

Vierailija
28/500 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ei ole millään tavalla erilainen kuin yleensä. Ei oo ees menkkamaisia kipujakaan tuntunut. kp 27/26-28 menossa. Odottelen ainakin vkl jos menkat sattuis alkamaan.

29/500 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täälläkin ois yksi. Kaipa vielä mahtuu mukaan.

Vakoilin teitä ja luin koko ketjun :) Kiva, kun on esikoisen ja neljännenkin odottajia mukana. Omasta navasta sen verran, että ikää on kummallakin 29, esikko 1v. ja mulla ihan kauhee vauvakuume :P

Maaliskuussa aloin varovasti ehdotella ja pehmitellä miestä toiselle kierrokselle ja hyvin se mukaan lähtikin. Nykyisin taitaa tosin olla miele hieman vaihtunut, koska meidän neidin yöt on menny ihan plörinäksi. Liekkö hampaita, yliväsymystä, sairautta mutta viikossa on enimmillään 2 yötä unta ja muut on sit katkonaisia. Aina ollaan hereillä 2:00-5:00.

Noh, kuumeinen ei lannistu ja olen itse ajatellut, että se on rankkaa nyt. En voi uskoa, että tää jatkuu ikuisuuden, joten ei kun toista uuniin :D Tällä hetkellä on kp 9/24-28 eli tärppiä viikonlopuksi jos vain pystyy :)

Plussia meille kaikille!

Vierailija
30/500 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille,

Tervetuloa lieveling mukaan aina mahtuu uutta porukkaa. :) Tsemppiä teille kovasti tähän kiertoon :)

Itselläni alkoi tänään menkat joten eipä tule kääröä tammikuulle, noh nyt tähtäimessä siis Helmikuu 2013. Menkoistani sen verran että onpahna runsaat ja kivuliaat ustävättäreni kehoituksesta varaan gynelle ajan kunnon tutkimuksiin varmistaakseeni että kaikki on kunnossa. Nyt tässä vain taas odotellaan että menkat loppuu sitten mitä gyne sanooo ja sitten koitetaan saada tärppäämään :)

Tässä ajan kulukseni listasin keskustelussamme olevat nimet rityskertojen määrät(kysymys merkki perässä jos en olu varma, olen myös saattanut kirjoittaa jotain väärin joten elkää pahastuko) ja monesko lapsi olisi toiveissa.

Haavelija20 (minä) yk 5(lähtee nyt käyntiin) esikoinen haaveena

onnimuuli yk 1, toinen lapsi

manskuu yk 4, esikoinen

nenna yk 1?, kolmas lapsi

Nasu-82 yk 5, esikoinen

maqo yk 1, esikoinen

Vilena yk 1, neljäs lapsi

lieveling yk 1?, toinen lapsi

TSEMPPIÄ KAIKILLE :)

Vierailija
31/500 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 28/26-28 menossa. Ei vielä näy menkkoja, en oo kyl viel kehdannut testiäkään tehdä. Ala vatsatsassa pikkaisen tuntunut sellainen nipistys, mutta ei mitään menkkamaisia kipuja. Odottelen vielä ennen ku testiä meen tekemään. Jotenkin kuitenkin kuvittelen että ne menkat sieltä huomenna ilmestyisi..

Vierailija
32/500 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manskuuu, voi vitsi kuulostaa kyllä lupaavalta toivottavasti teille tulisi plussa nyt sitten tästä kierrosta... Meinasitko koska testin tehdä?

Itse sain ajan gynelle vasta kesäkuulle elikkäs yksi kunnon kierto kerke olee ennen sitä, maanantaina siis alkaa taas uusi yriys (yritys kerta 5) ja nyt pidetään peukut pystyssä että onnistutaan oviksen metsästyksessä. Tai no taktiikkana on tuo klassinen, joka toinen päivä aktiii, heh mikä ei meidän perheessä ole ongelma jos vaan pysytään terveinä. Jännitystä tähänkin kiertoon kuitenkin tuo se että mieheni joutuu vielä uusinta leikkaukseen eikä aikaa tiedetä, toivon mukaan se ei sijoitu lähellekkään mahdollista ovista (erilaisin netti laskurein 6 mahdollista ovis päivää, kun kierrossa on vaihtelevuutta)... Päivät kuluu vain pirun hitaasti odotellen.... :P

Peukut pystyssä manskulle ja totta kai teille muillekkin että tärppäis.

Elämävoittaa Haaveilija20 kp 2/27-33

Vierailija
33/500 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä malttanut olla tekemättä testiä. Tein tänään yhden testin (nega) silti ei vielä kuulu kuukautisia. Toisaalta en tehdyt sitä aamuvirtasta. Jos ei lauantaina oo alkanut niin sitten pitää varmaan tehdä uusi testi. Sit ostan varmaan apteekin testin, nyt oli rfsu:n testi.

34/500 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko on tullut plussa manskun testiin?

Tällä tikutellaan kovasti ovista, joka päivä tulee himpun verran tummempi viiva. Minä en jaksa luomuna yrittää. Tulee aina niin kova pettymys vaikka kuinka yrittäisi olla odottamatta :)

Aika hulinaviikonloppu on tiedossa, kun pitäisi siivota koko talo (porukat tulossa suomesta keskiviikkona, anopin koira hoidossa, esikko oksennustaudissa ja pyykkiä vino pino :D Ai niin, ja sitä pupuilua vielä. Huh!

-suvi- kp 13/24-28 yk1

Vierailija
35/500 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ootellaan manskuun uutisia..jännittävää :)

Oon kanssa tikutellut ovista, eikä viivoja vaan näy kuin yksi, enkä osaa sanoa onko sekään yhtään tummentunut päivien aikana. Itse olisin povannut ovista eiliselle, mut ei ainakaan tikkujen mukaan. Harmi sinänsä, yritystä oli keskiviikosta perjantaihin päivittäin ja nyt jää viikonloppu väliin, ja tietysti ovis osuu sit siihen :(

No näillä mennään tää kierto ja katotaan kuin käy.

Vilena yk 1, kp 17/29-32

Vierailija
36/500 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manskun uutisia todella odotellaan peukut pysyssä :)

Toivottavasti te tikuttajat saatta oviksen napattuu ja hyödynnettyy :)

Meillä vielä odotellaan että menkat loppuis ja sitten alkaa taas kunnon yritykset tähän kiertoon.... Ite myös aina kierron lopussa petyn menkojen alusta vaikka kuinka koittaisi olla odottamatta sitä plussaa. Myös niissä kierroissa joissa on tienyt että ei tästä mitään ole tullut niin silti tullut pettymyksenä menkat... toivottavasti tämä toukokuu on meille kaikille hedelmällinen kuukausi. :)

Haavelija20 yk5 kp 4/28-33

Vierailija
37/500 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.. Aamulla tein uuden testin, tällä kertaa apteekin testin. Siitä tuli nega.. No nyt sit tuli pikkuisen tuhrua (pari tippaa suojassa ja mini vähän pyyhkiessä), että taitaa ne kk sieltä sitten alkaa. Odotin niitä tiistaiksi ja ne tulikin sitten neljä päivää myöhemmin.. kp tänään olisi 32, jos oikein olen laskenut edellisen kerran kk alkoi 4.4. Hankalammaksi vaan menee jos koko ajan muuttuu tämä kierto.. Pitää varmaan ostaa niitä ovistestejä, että tunnistaisi sen täärkeimmän päivän.. Kattoo nyt alkaako illan mittaan ihan kunnolla, vaiko vasta huomenna.. Onpa tuota kummallista nipistelyä ollutkin alavatsassa siitä tiistaista lähtien..

Vierailija
38/500 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sitä sitten heräs jumalattomiin kuukautiskipuihin. Sieltäpä ne sitten alkoi. Elikkäs kp 1/26-32 yk 5 alkaa!

Mut toivon että saatte nyt hyödynnettyä ovispäivät hyvin :) Ite meinasin nyt ostaa niitä testejä ja sit kokeilla kanssa greippi mehua, kun siitä kuulema voi olla apua :D

Sit jos tässä kuussa ei tärppää, niin taidan jättää nuo hommat pois ja pelata vaan onnen kanssa :)

Vierailija
39/500 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmin paikka manskuu.. :( No ei kun uutta yritystä sitten vaan.

Itsellä tuli ovistikkuun vihdoinkin vahvat viivat eilen eli kp 18, melko myöhään siis.. Tänään kp 19 sitten pääsin miehelään peittoja heiluttelemaan, toivottavasti ei liian myöhään, ja se oli sitten siinä tämä kierto, nyt jäädään odottelemaan tuliko tulosta. Huh, piinaviikot taas edessä...

Esikoinen aikoinaan sai alkunsa myös kp 19, joten ei mikään mahdottomuus.

Toiveikkain tunnelmin Vilena kp 19/29-32, yk 1.

Vierailija
40/500 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi höh, toivottavasti seuraavassa kierrossa manskulla olisi parempi tuuri..

Vilena toivottavasti sinulla nyt tärppää kuulostaa ainakin lupaavalta... :)

Itse tässä edelleen odotan ovista. Kovasti päässä vilisee kaiken näköisiä ajatuksia.. mm. vauvakirjaa kävin kirjakaupassa vähän tiirailemassa :)

Tsemppii kaikkille!!