Sinä joka mielestäsi käytät alkoholia sivistyneesti
lasten läsnäollessa: paljonko sitä alkholia oikeastaan menee?
Huvittaa, kun jotkut ihan pokkanan selittävät, että "meillä osataan juoda sivistyneesti lasten läsnäollessa ja vaikka viiniä meneekin koko tonkka ei kukaan ole humalassa" tms.
Itse saatan juoda yhden lasten nähden ja toisen näiden nukkumaan mentyä.
Kommentit (97)
ettei dokaa, kun on lapsia läsnä? Miten se lapsi sitten oppii sivistyneen alkoholin käytön?
Itse olen kyllä huono mitään opettamaan, kun viikonloppuisin saattaa mennä pullo viiniä per ilta. Helpostikin.
ettei dokaa, kun on lapsia läsnä? Miten se lapsi sitten oppii sivistyneen alkoholin käytön?
Itse olen kyllä huono mitään opettamaan, kun viikonloppuisin saattaa mennä pullo viiniä per ilta. Helpostikin.
Ja molemmat vanhemmat maistissa vaikkakin sivistyneesti :) niin jos lapsille tapahtuu jotain niin sossua ei sinäävaiheessa kiinnosta oletteko sivistyneesti kännissä vai ei.
Meillä ei kotona juoda koskaan alkoholia. Mies saattaa jossain työtilanteessa ottaa kohteliaisuudesta esim. tervetuliaismaljan. Emme tosiaan tarvitse sitä yhtään mihinkään. En näe siinä yhtäkään etua mihinkään asiaan. Ja en ole fanaatikko ja absolutisti-sanakin on ihan tyhmä. Miksi juomattomuuteen liitetään fanatismi? Mulla ei ole asiasta mitään ongelmaa, mutta muilla tuntuu olevan.
Meillä ei kotona juoda koskaan alkoholia. Mies saattaa jossain työtilanteessa ottaa kohteliaisuudesta esim. tervetuliaismaljan. Emme tosiaan tarvitse sitä yhtään mihinkään. En näe siinä yhtäkään etua mihinkään asiaan. Ja en ole fanaatikko ja absolutisti-sanakin on ihan tyhmä. Miksi juomattomuuteen liitetään fanatismi? Mulla ei ole asiasta mitään ongelmaa, mutta muilla tuntuu olevan.
Tosin mä kuulun siihen porukkaan joka ei juo pienten lasten nähden, teinin nähden olen jo ottanut.
Ja molemmat vanhemmat maistissa vaikkakin sivistyneesti :) niin jos lapsille tapahtuu jotain niin sossua ei sinäävaiheessa kiinnosta oletteko sivistyneesti kännissä vai ei.
jos paikalla on joku, vaikkapa naapuri tai vanhin lapsi, joka huolehtii selvänä pienten lasten turvallisuudesta. Ja kokemusta on siitäkin, että sairaalaan on menty taksilla lapsen sairastuttua ja kumpikin meistä on juonut annoksen tai pari eikä ole kukaan huolestunut tai älähtänyt mitenkään.
Vaikkakin sivistyneesti niin se on suomeksi alkoholsmia parmpien piireissä (kaappijuoppo)
Tosin juomme aika harvoin viiniä, koska mies juo mielummin olutta ja se sopii minullekin. Juomme ruuan kanssa pari - max kolme olutta per nenä. Ruuuan jälkeen voi mennä vielä yksi, miehellä ehkä kaksi.
vain yhden lasin aterialla, lähinnä viikonloppuisin.
Jos tekee mieli lisää niin odotan kunnes lapset on nukkumassa. Illalla saatan juoda hyvinkin kolme lasia viiniä, tulla ihan hyvään hiprakkaan ja mennä nukkumaan ennen puoltayötä.
Voisin varmaan juodakin toisen lasin lasten nähden, mutta ei huvita, kun siitä ei kuitenkaan saa nauttia ihan rauhassa sohvalla istuskellen. Aina kuuluu jostain ÄIIITIIIII.
Baari-illat erikseen joitain harvoja kertoja vuodessa.
on ihan kauheaa ja tosi surullista, jos ei osaa "rentoutua" ilman alkoholia. Eihän siitä saa kuin ongelmia elämäänsä, liikakiloja ja rahan menoa. Yhtäkään hyötyä siitä ei ole. Jos todellakaan ei osaa rentoutua ilman alkoholia, niin mielestäni silloin on ongelmia, jotka kannattaisi selvittää itselleen järkevällä tavalla.
korkeintaan 2 lasillista viiniä / vanhempi. Yhden voi juoda vaikka ravintolassa syödessä, jos kaksi niin se toinen vasta sitten kun lapset ovat nukkumassa. Siihen väliin jääkin sitten jo sen verran aikaa, ettei olla humalassa minkään mittarin mukaan.
Miehellä on yksin ehkä 1-3 kertaa vuodessa joku poikien ilta/ saunailta/ keikka tms. jossa ryypätään vähän enemmän. Krapulaan asti ei kuitenkaan.
Itselläni ei ole tuollaisia menoja ja yhdessä käymme 1-3 kertaa vuodessa jollakin keikalla tai jossakin, missä juodaan vähän enemmän, ei kuitenkaan krapulaa.
Juomme 1-3 kertaa kuukaudessa pe-la pullon punaviiniä hyvän illallisen kera ja ehkä konjakkia jälkkäriksi vähän.
Itse en ole ollut ns. kännissä moneen vuoteen. Noilla keikoilla ym. hiukan hiprakassa ja punaviinilasillinen ja konjakkiryyppy vain hiukan rentouttavat raskaan työviikon jälkeen.
Olemme paljon puhuneet alkoholista ja sen käytöstä, sillä meidän molempien isät ovat suurkuluttajia (oma isäni entinen, mieheni isä edelleen). Meillä ei ole tarvetta ryypiskellä, mutta nautinnon ja pienen rentoutumisen, hyvän mielen täydentämisen jne.. vuoksi on ihan kiva, että voi välillä hiukan jotain maistella.
En juo siideriä, vain viiniä ja konjakkia. Mies juo joskus saunaoluen, jos on sattunut jostain jäämään oluita.
2,5-vuotias on useimmiten jo nukkumassa, kun avaamme viinipullon. 8-vuotias on vielä hereillä ja saa siten ihan terveen kuvan alkoholin käytöstä. Eivät ole nähneet meitä koskaan humalassa, sillä niin harvoin olemme ja jos joskus olemme, niin lapset ovat jossain muualla silloin.
Humalaa ne hakee muutkin, mutta se piilotetaan sen sivistyneen maistelun taakse.
Minusta ollaan terveemmällä pohjalla silloin kun tunnustetaan, että haluan perjantai-iltaisin ottaa pari lasia, koska menen hiprakkaan ja se rentouttaa.
Niin kauan kuin valehtelee itselleen, on vaara alkoholisoitua.
Tosin mä kuulun siihen porukkaan joka ei juo pienten lasten nähden, teinin nähden olen jo ottanut.
yksi puolen litran siideri tai 2 lasia viiniä. Nykyään en juo enää sitäkään, koska meillä ei ikinä ole kotona alkoholia ja olen tällä hetkellä raskaana.
Vanhemmillani on tapana, etenkin isälläni, ottaa iltaisin aina lasi viiniä tai yksi kalja. En ole koskaan nähnyt heitä humalassa, enkä itsekään pidä humalassa olemisesta.
Nykyisin tulee otettua todella harvoin, aikaisemmin otin "useammin". Kerta-annokset ovat suunnilleen samat.
Eli nykyisin avaan viinipullon aterialle ehkä n. kerran kahdessa kuukaudessa. Silloin juon n. yhden lasin viiniä, mieheni juo saman verran. Jos meillä on ruokavieraita, saatan ottaa puolikkaan lasin lisää.
Kun viinipullo on avattu, siitä saatetaan juoda lasilliset parina seuraavanakin iltana -jos muistetaan. Useimmiten kaadan n. puolet viinipullosta viemäriin kun ei vain tule juotua (eikä käytettyä ruuanlaitossa).
Saunaoluen tai -siiderin avaan ehkä neljästi vuodessa. Viimeksi siideristä jäi puolet juomatta.
Nykyisin olen kadottanut mielenkiinnon humalatilaan, vaikka viineistä pidänkin paljon. Juhliessa (kun lapset eivät ole läsnä) saatan kuitenkin ottaa hieman enemmän, jopa neljä annosta. Illallisjuhlissa saataa mennä kuusikin annosta kun eri ruokalajeille on omat juomat.
Meillä ruokaviinit ja saunasiiderit juodaan lasten nähden.
yksi puolen litran siideri tai 2 lasia viiniä. Nykyään en juo enää sitäkään, koska meillä ei ikinä ole kotona alkoholia ja olen tällä hetkellä raskaana.
Vanhemmillani on tapana, etenkin isälläni, ottaa iltaisin aina lasi viiniä tai yksi kalja. En ole koskaan nähnyt heitä humalassa, enkä itsekään pidä humalassa olemisesta.
että minusta lasten kannalta on parempi, että he näkevät tavallista alkoholinkäyttöä (ei humaltumistarkoituksessa) kuin että alkoholia ei käytetä lainkaan. Kun alkoholia on aina talossa, sitä nautitaan silloin tällöin lasi tai pari, on se normaali ja luonnollinen asia. Lapset eivät missään vaiheessa opi, että alkoholinkäyttöä pitäisi salailla tai että yhdestä lasista tulee känniin ja ainoa alkoholinkäyttötapa on kännääminen - koska näin ei ole!
lapset on nukkumassa ja sitten kaivaa putelin kaapin kätköistä.
Me myös mieheni kanssa juodaan perjantaisin ja lauantaisin viinipullo puoliksi ja siihen päälle saunaolut tai kaksi. Nukkumassa ollaan viimeistään puoliltaöin.
Huvittaa kun miehen ex pitää meitä ihan juoppoina ja nimittelee meitä lapsilleen ( eli myös mieheni lapset ) alkoholisteiksi. Lapset vain ihmettelevät tätä, koska heidän mukaansa äiti juo vähintään yhtä paljon, se vain kaivaa juomakätkönsä esiin sen jälkeen kun lapset ovat sängyissään ja sitten piilottelee tyhjiä pulloja ( mitkä lapset ovat säännöllisesti löytäneet ).
Eli tuollainen on sitten terveempää?? Lapset ei hei kuulkaas ole sokeita ja tekevät havaintoja vaikka olisivat pimeässä huoneessa jo nukkumassa.
yksi puolen litran siideri tai 2 lasia viiniä. Nykyään en juo enää sitäkään, koska meillä ei ikinä ole kotona alkoholia ja olen tällä hetkellä raskaana. Vanhemmillani on tapana, etenkin isälläni, ottaa iltaisin aina lasi viiniä tai yksi kalja. En ole koskaan nähnyt heitä humalassa, enkä itsekään pidä humalassa olemisesta.
että minusta lasten kannalta on parempi, että he näkevät tavallista alkoholinkäyttöä (ei humaltumistarkoituksessa) kuin että alkoholia ei käytetä lainkaan. Kun alkoholia on aina talossa, sitä nautitaan silloin tällöin lasi tai pari, on se normaali ja luonnollinen asia. Lapset eivät missään vaiheessa opi, että alkoholinkäyttöä pitäisi salailla tai että yhdestä lasista tulee känniin ja ainoa alkoholinkäyttötapa on kännääminen - koska näin ei ole!
Meidän teini on vetänyt ties kuinka monet kännit. Vaikka kuinka ollaan "opetettu" miten alkoholia otetaan maltillisesti.
Mulla menee ehkä ½-1 pullo punaviiniä/vuosi :)
Kerralla juon lasillisen tai vajaan lasillisen.