Millaiset maneerit/tavat ärsyttävät ihmisissä?
Ruoan maiskuttaminen ja mässyttäminen saavat mut raivon partaalle. Tekeekö se ruoasta jotenkin herkullisempaa kun sitä mässyttää suu auki?
Kommentit (111)
En minä stressaa noista asioista
ne vaan ärsyttää.
Ei se mun pulssia nosta jos joku hokee niinkuniinkua, lähinnä vaan vituttaa kuunnella. Pidän niinkuttelijoita vähän tyhminä ja yksinkertasina ihmisinä.
Tuo ei ole tervettä. Sinulla on pakonomainen tarve ärsyyntyä tietystä sanasta. Se ei yksinkertaisesti ole normaalia ja tervettä.
Miksi kirjoitat vaan vain sijaan?
Sitten tuo vituttaa kuunnella..
Miksi kuuntelet, mikset vain sivuuta. Tuntuisi että verenpaineesi nousee huomaamatta ja lyhentää elinikääsi ratkaisevasti.
Eikä pelkän sanan käytöksestä voida perustella yksinkertaisuutta tai tyhmyyttä. Olisi tyhmää luulla niin. Oletko varmasti terve. Lukemani perusteella koetat vakuutella terveyttäsi, mutta kirjoittamasi perusteella en voi vakuuttua siitä.
T: 11cm mies
Typerää kanssaihmisten häiriköintiä, ei muita kiinnosta kuulla yksityiskohtia toisten elämästä.
Ihmisten tuijottaminen! Todella rasittavaa, epäkohteliasta ja typerää.
Näitä tulee välillä kadulla vastaan, ihmisiä jotka ihan estoitta vahtaavat ja oikein skannaavat toisen kropan ylhäältä alas ja alhaalta ylös. Noissa tilanteissa alkaa jo oikeasti vituttaa ja tekis mieli tehdä oikein ylikorostetusti sama tälle tuijottajalle. En tiedä tekevätkö sen tiedostamattaan vai ihan tahallaan.
Ja voin mainita, että mä en ole mitenkään erikoisen tai silmiinpistävän näköinen. Perusasiallisesti pukeutuva suht pitkä ja ihan perusviehättävä, mutten kyllä mitenkään niin hyvännäköinen että mua sen takia toljotettaisiin. Kunhan nyt tuijottavat.
vihaan näitä tuijottajia. Olen alkanut tuijottaa silmiin takaisin neutraalintöykeä ilme naamallani kunnes toinen kääntää katseensa pois. Usein kääntävät aika pian, joidenkin kanssa joutuu leikkimään tuijotusleikkiä niin pitkään, että se on jo itsellekin vaikeaa. Mutta en anna periksi, valta-asemaahan siinä ihan perimmiltään määritellään.
Muistakaa olla kuin vettä. Ette voi vaikuttaa mihinkään voitte vain virrata ja mukautua tilanteisiin.
ei vesi mukaudu vaan on itsessään toimija. Vesi virvoittaa, pitää elossa, kasvattaa kasvit jne. Vesi on elämän perusta.
En myöskään ymmärrä, miksi ihmisen pitäisi mukautua kaikkeen ja olla vaikuttamatta. Siten ei kukaan vastustaisi mitään pahaakaan. Kaikki vain saisi olla mitä on, eikä puuttuisi mihinkään vaikka mitä tapahtuisi. Sellainen on eristäytynyttä sivullisuutta. Ihmisen kuuluukin puuttua epäkohtiin
Käytävien tukkiminen jotain tuotetta toljotettaessa puoli tuntia, tai jonkun tuttavan kanssa jaarittelu keskellä käytävää. Samoin kassajonossa ihan ahteriin kiinni työntyminen tai kärryillä tökkiminen. Ei se saatanan jono etene sen nopeammin siitä, ja ärsyttää ettei saa rauhassa maksaa tavaroitaan vaikka senkin jouhevasti toimittaisi. Ihmiset, jotka pyöräilevät tai kävelevät kävely-/pyöräteillä VÄÄRÄLLÄ puolen tietä. Kuinka hankalaa senkin älyäminen on?
Muistakaa olla kuin vettä. Ette voi vaikuttaa mihinkään voitte vain virrata ja mukautua tilanteisiin.
ei vesi mukaudu vaan on itsessään toimija. Vesi virvoittaa, pitää elossa, kasvattaa kasvit jne. Vesi on elämän perusta.
En myöskään ymmärrä, miksi ihmisen pitäisi mukautua kaikkeen ja olla vaikuttamatta. Siten ei kukaan vastustaisi mitään pahaakaan. Kaikki vain saisi olla mitä on, eikä puuttuisi mihinkään vaikka mitä tapahtuisi. Sellainen on eristäytynyttä sivullisuutta. Ihmisen kuuluukin puuttua epäkohtiin
Onko mässyttäminen oikeasti paha juttu?
Onko seisoskelu liukuportaiden edessä paha juttu?
Mitkäköhän asiat ovat mielestänne erittäin ärsyttäviä juttuja? Vai siinäkö ne olivat?
Ei kenellekään ole hyötyä valittaa mässyttämisestä tai halveksua niinku-sanan käyttäjiä.
Sairauttahan tuo on ärsyyntyä ja nostaa verenpainettaan moisista. Se kertoo vain siitä että teillä on vikaa pääkopassa. Siitä voi parantua.
Pahaan puuttuminen on vähän eri kaliiberin juttu. Voimmeko kaikki olla siitä yhtä mieltä. Hyvä, sitähän minäkin. Kiitos.
Silti. Minua ärsyttää hyttyset.
Yleensä ärsyyntyessä hyttysiin tapan ne. Teenkö väärin?
No jo on kumma ettei käytöstapojen puutteesta sais enää ärtyäkään.
ärtyneisyydestä.
Ärtyneisyyden näyttäminen käytöstavan rikkojaa kohtaan on yhtä huonoa käytöstä ja tyhmää, kuin käytöstapojen rikkominenkin.
Saahan sitä ärtyä. Eihän vesikään voi estää itseään virtaamasta, mutta välttele ihmeessä terveytesi takia tilanteita joissa saatat ärtyä ja menettää malttisi, sillä katso! Myrskyävä vesi aiheuttaa tuhoja.
jos joku laittaa meillä likaiset astiat tiskialtaaseen. En henno oikaista, että älä pane niitä sinne, kun joku auttaa pöydän raivaamisessa. Mutta vähän se ärsyttää silti, sillä hetkellä. Tälle en voi mitään, ihan irrationaalinen juttu.
Toinen juttu on liikennetörttöily. Muuten suhtaudun lempeästi ja ymmärtäväisesti lähes kaikkiin. Tiettyyn rajaan asti.
Uskomattoman taitava olet!
Missä vaiheessa olen sanonut, että mulla on pakonomainen tarve ärsyyntyä? Kaikkia ihmisiä ärsyttää joku asia, mua tuo niinku sanan viljely.
Vaan kirjoitan vain sanan sijaan siksi koska meillä päin käytetään sitä sanaa tuossa tilanteessa, se on murretta se.
Ei kaikkia niinkuttelijoita voi sivuuttaa, koska niitä on kaikkialla, en ole epäkohtelias vaikka olisinkin ärsyynytyt.
En nyt kyllä ymmärrä missä kohtaa vakuuttelin olevani terve :D Hyvä tietää sekin, että olenkin sairas, osaatko sanoa mikä sairaus on kyseessä?
Ja kiitos huolenpidosta, mutta mun verenpaine on oikeen hyvällä tasolla eikä edes sinun takiasi nouse
tätä ketjua lukiessa mussa on tosi paljon ärsyttäväiä piirteitä. Olen varmaan parhaimmillani kun nukun naama seinään päin. :D
Maitokaupassa saatan astella reippain askelin hyllyjä samalla uteliaasti tiiraillen. Jos kohdalle osuu jotain mielenkiintoista, pysähdyn tarkastelemaan matkan päästä tuotetta. HYVIN USEIN joku hitaampi paarustaja katsahtaa innokasta ilmettäni, ja lompsii eteeni samalle kohtaa hyllyä skannaamaan,jotta mikä mielenkiintoni herätti. Peittäen samalla näkyvyyteni!? Voi aikoja voi tapoja!
165 cm nainen
vähän tönäisen toista ihmistä kaupassa ja pyydän anteeksi, ei sanota mitään takasin.
Tai jos avaan oven niin ollaan vaan hiljaa.
Tai jos nostan jollekin pudonneen tavaran niin edelleen vaan saan hiljasuutta.
Mitä helv..?
Eikö ihmisillä ole minkäänlaisia tapoja?
Maitokaupassa saatan astella reippain askelin hyllyjä samalla uteliaasti tiiraillen. Jos kohdalle osuu jotain mielenkiintoista, pysähdyn tarkastelemaan matkan päästä tuotetta. HYVIN USEIN joku hitaampi paarustaja katsahtaa innokasta ilmettäni, ja lompsii eteeni samalle kohtaa hyllyä skannaamaan,jotta mikä mielenkiintoni herätti. Peittäen samalla näkyvyyteni!? Voi aikoja voi tapoja!
165 cm nainen
Uskomattoman taitava olet! Hyvä tietää sekin, että olenkin sairas, osaatko sanoa mikä sairaus on kyseessä?
Olen oppinut.
Stressaantunut olet. Stressi aiheuttaa myöhemmin vakavia verisuoni- ja sydäntauteja.
Suosittelen sinulle jonkinlaista verenpainelääkitystä varmuuden varalta. Jätä ainakin suola ja kahvi pois.
Olen syvästi vakuuttunut ja suosittelen ottamaan neuvosta vaarin. Kyseessä on kuitenkin terveytesi.
vähän tönäisen toista ihmistä kaupassa ja pyydän anteeksi, ei sanota mitään takasin.
Tai jos avaan oven niin ollaan vaan hiljaa.
Tai jos nostan jollekin pudonneen tavaran niin edelleen vaan saan hiljasuutta.
Mitä helv..?
Eikö ihmisillä ole minkäänlaisia tapoja?
Katsotaan epäkohteliaisuudeksi sanoa mitään tuntemattomille. Pitää ensin esittäytyä.
Minä tosin saatan myhäillä mielessäni, kun joku avaa oven tai nostaa pudonneen tuotteen lattialta.
Olen hiljaa ja myhäilen tilannetta ja tohdin olisiko töyhkeää esittäytyä ja nostaa hattua, vai tunkeilisinko vain?
Joo ja mun tulkinta niistä tuijotuksista ei ainakaan ole kovin positiivinen, yleensä päästä varpaisiin skannaavat vastaantulijat on sellaisia kireän näköisiä keski-ikäisiä naisia. Ja tosiaan silmiin katsominen on eri juttu kuin systemaattinen kyyläys päästä varpaisiin ja takaisin.