Edes pitkäaikaistyötön ei tarkoita köyhää
Kävin nimittäin äsken työhaastattelussa ja minulta tivattiin halvinta hintaa, millä olisin valmis ottamaan työpaikan vastaan.
En ole tehnyt töitä moneen vuoteen, mutta minun oletettiin ole olevan köyhä. On totta, että saan vain 595 kuussa.
Oikeeastti asun velattomassa omakotitalossa ja sijoitusvarallisuutta on noin 200 000.
Minulta kysyttiin minimihintaa mahdollisen työpaikan hyväksymiseen.
Kommentit (49)
Trollin mielikuvitusta tämäkin tööttäys taas.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on työllistymisen este. Luullaan pitkäaikaistyöttömän olevan köyhä ja syrjäytynyt.
Tuet pois vaan tälläisiltä.
Minulla sama kokemus. Etsivät sitä, joka halvimmalla tekee. Sitten palkataan. Näin saadaan yritykseen niitä, jotka ei osaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Myös varakkaat ja koulutetut menettävät työpaikkansa. Myös perijät.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on työllistymisen este. Luullaan pitkäaikaistyöttömän olevan köyhä ja syrjäytynyt.
Ai oikei työllistymisen este?Mutta tukien kinuamiselle ei ole estettä?
No kerta sinulla on omaa varallisuutta oletko ilmoittanut ne kelaan?
Kukan ei tiedä paljonko perämetsää monikin pitkäaikaistyötön on perinyt. Ja yhäkin tivataan halvinta hintaa, millä tulisi töihin ilman takuita, että työpaikan edes saisi.
Olen myös sen verran varakas ettei minua voi pompotella. Otan sen 595 korvaukseksi siitä että pitää piilotella rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta työttömyystukeen?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ne kelaa kiinnostas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Myös varakkaat ja koulutetut menettävät työpaikkansa. Myös perijät.
Mikä aika lasketaan pitkäaikaistyöttömäksi, onko se vuosi, silloinhan monella voi vielä juosta vaikka suuri ansiosidonnainen ja tosiaan voi olla vaikka kuinka paljon omaisuutta, vaikka useita maksettuja asuntoja.
Pitkäaikaistyöttömyys ei itsessään ole syy saada yleistukea.
Ai niin. Olen perinyt vasta ensimmäisen erän. Kaksi muuta seuraa vielä. Mutta minua pidetään köyhänä pitkäaikaistyöttömänä. Ainut totiuus on, että olen pitkäaikaistyötön. On aivan samantekevää, mitä opiskelen tai mitä osaan, koska minut nähdään vain ja ainoastaan pitkäaikaistyöttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollausta on se, että muka on työhaastattelussa haukuttu köyhäksi ja tivattu jotain minimihintaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kelaan pitäisi ilmoittaa jos ei hae tt-tukea?
Köyhät elätit hiiteen Suomesta niin hyvä tulee. Emme tarvitse toisten rahoilla laiskottelevia täällä yhden yhtä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kelaan pitäisi ilmoittaa jos ei hae tt-tukea?
Myös yleistuki on harkinnanvarainen tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai oikei työllistymisen este?Mutta tukien kinuamiselle ei ole estettä?
Ei varakkaat mitään tukia saa. Katso faktat.
Voita 10 miljoonaa, vaikka lotossa niin ei sua ainakaan ahdistella enää ja voit olla ihan rauhassa pitkäaikaistyötön.