Dokumenttiprojekti: Perintönä köyhyys TV1 nyt
Karua touhua, mutta iso taulu-TV pitää olla, röökiä polttaa, laardia riittää ja romua kämpässä.
Kommentit (308)
oli jotain karseeta katseltavaa...sääliks kävi,varsinkin Samia.
Maksan paljon turhempaakin, esimerkiksi johdon optioita selkänahastani. Ei muutenkaan tulisi mieleeni kadehtia sairautta. Voimia!
Maksan paljon turhempaakin, esimerkiksi johdon optioita selkänahastani. Ei muutenkaan tulisi mieleeni kadehtia sairautta. Voimia!
"25-vuotiaalle" yllä.
Katsoin vain osittain tuon enkä jouluaattokohtaa nähnyt. Oliko joku kännissä?
yleensä en kiinnitä ihmisten ulkoiseen niin huomiota, mutta nyt kyllä pisti silmään tuo ylipaino.. samoin katoin, että aika paljon aika kalliin näköistä tavaraa, siis esim telkkari ja lapsen lelut.. ja se joululahjamäärä... samoin se 200€ johonki baari-iltaan, luulis, ettei vähävaraisilla olis sellaiseen varaa.. tuosta lisääntymisestä mietin, että oliko se tarkoituksellista alunperin ku se isähän sanoi, sillon ku se poika lähti viikonlopuks niiden "tyttöjen" matkaan, jotenki niin, että saa olla hetken ilman tuota "hutikutia" tms.
sairautta? miten näitä masennuksia tulee kokoajan enemmän ja enemmän`johtuukohan laiskuudesta ja siitä ettei ole joutunut "taistelemaan" elämässä. Laiska paska joka voisi ihan hyvn potkaista tyhjää. 25-vuotias idiootti joka leveilee "masennuskella".
Olen ylipainoinen,lievästi ahdingossa elävä. Minulla on mies ja kaksi lasta. Koulutukseltani olen parturi-kampaaja (tai oikeastaan olisin mutta koulusta olisi vielä vuosi jäljellä kun sinne joskus palaan).
Mieheni on työtön eikä hänenkään tulonsa ole huikeat. Hän tienaa ehkä 1100€ kuukaudessa.
Itse saan noin 2000€ kuukaudessa tukia (vaihtelee mutta yleensä noin 1700).Miten 3000€:lla tulee lapsiperhe toimeen Helsingissä? Vuokraakin on yli 600€/kk, sähkö noin 400€/6kk ja julkisiinkin menee 40€/kk.
Ette yhtään ajattele kuinka vaikeaa näillä tuilla on tulla toimeen vaan haukutte ja epäilette. Ei tämä helppoa ole ja noita papereita joutuu täyttämään useitakin kuukaudessa että saamme edes nämä rahat! Miettikää vähän.
HAISTA jo kuule! Meillä ei noin paljoa jää palkastakaan. Typerät loiset, teidän asnsiosta toivon että kaikki tuet lopetetaan!
Eivät nuo ihmiset ole itse valinneet tuota elämäntapaa. Miehen sukuhan on ollut täynnä alkoholisti-isiä, hänen omansa jopa ollut linnassa. Mieshän oli lapsena joutunut umpimielisyyden takia jopa sairaalahoitoon. Kun mielenterveys on mennyt, ei kykene elämään normaalia palkkatyöläisen elämää. En katsonut dokumenttia alusta asti enkä tiedä tuon perheen äidin taustoja. Mutta minä taas ajattelin tässä ennen koneelle tuloa, että on ihanaa, että meillä Suomessa on kuitenkin jonkinlainen sosiaaliturva. Ilman sitä tuo perhe eläisi jossain metsikössä teltassa.. En tiedä onko teistä vihastuneista ihmisistä kukaan ollut ikinä työttömänä. Se voi olla melkoinen henkinen umpikuja, jos ei ole kontakteja eikä oikein koulutustakaan ja varsinkin, jos on mielenterveysongelmia. Tuo perheen isähän tekee töitä! Hän oikein odotti töihin päästyä. Se oli mielettömän byrokratian takana ja lopputuloksena hän saa 1400 euroa miinus verot. Työnanataja saa hänen palkkaamisestaan palkkatukea eli hän tekee käytännössä ilmaista työtä. Jos hän olisi laiska, hän ei tekisi työtä ollenkaan. Ja miksi tuo nainen on sen laiskempi kuin kukaan muukaan kotiäti? Hieman empatiaa, kiitos! T. työssäkäyvä akateeminen perheenäiti
jolta riittää sympatiaa tälle perheelle. Toivon että saavat työtä ja olen iloinen että yhteiskunta tukee heitä. Pikku Samin toivon katkaisevan köyhyyskierteen ja elävän onnellisen elämän.
minäkin ajattelen.
t. köyhyyden valinnut ikuinen kotiäiti (= lusmuilija ehkäpä, mutta en kenenkään verorahoilla eli en saa/hae yhteiskunnan).
Olen ylipainoinen,lievästi ahdingossa elävä. Minulla on mies ja kaksi lasta. Koulutukseltani olen parturi-kampaaja (tai oikeastaan olisin mutta koulusta olisi vielä vuosi jäljellä kun sinne joskus palaan).
Mieheni on työtön eikä hänenkään tulonsa ole huikeat. Hän tienaa ehkä 1100€ kuukaudessa.
Itse saan noin 2000€ kuukaudessa tukia (vaihtelee mutta yleensä noin 1700).Miten 3000€:lla tulee lapsiperhe toimeen Helsingissä? Vuokraakin on yli 600€/kk, sähkö noin 400€/6kk ja julkisiinkin menee 40€/kk.
Ette yhtään ajattele kuinka vaikeaa näillä tuilla on tulla toimeen vaan haukutte ja epäilette. Ei tämä helppoa ole ja noita papereita joutuu täyttämään useitakin kuukaudessa että saamme edes nämä rahat! Miettikää vähän.
HAISTA jo kuule! Meillä ei noin paljoa jää palkastakaan. Typerät loiset, teidän asnsiosta toivon että kaikki tuet lopetetaan!
ohjelmaa niin eri tavoin! Tuosta asunnon siisteydestä.. itse olen perheeni mukaan siivoushullu, omasta mielestäni vain perussiisti eli mitään kaaosta ei edes pääse kehittymään.
Mutta että dokkarin koti olisi kuten narkomaanikämppä, huh huh, ei kai sentään. Eikös täällä pyörinyt se "kotini häpeäpilkku -ketju" jokin aikaa sitten, paljon siistimpi oli mielestäni ohjelman koti, kuin monet tuosta ketjusta.. tavaran paljous ehkä antoi huonon kuvan.
Kävikö mistään ilmi, miksi hän ei hakeudu töihin? Voisi saada ihan oikean työpaikan oikealla palkalla.
Aika monisävyinen dokumentti. En ole oikeastaan mitään mieltä, tai olen montaakin mieltä, mutta dokumentin nimi on jotenkin harhaanjohtava. Isähän pääsi työhönkin ja äidillä on kuitenkin ammatti plakkarissa. Toivon, että heille käy hyvin.
Kiva, että miehen äiti tuli niin hyvin juttuun miniänsä kanssa, jotka kumpikin tuntuivat olevan ihan tavallisia ihmisiä (anoppi ja miniä siis).
esim. koulukiusaamien seurauksena. Itse olen ollut koulukiusattu ja on ollut onni, että lapsuuteni on ollut turvallinen. Se on kantanut minut yli vaikeuksien. Olen monesti ajatellut miten minun olisi käynyt, jos lisäksi olisin ollut turvattomasta kodista kotoisin. Olen tavannut sellaisiakin: eivät ole selvinneet, ovat sairastuneet henkisesti eivätkä ikinä pysty elämttämään itseään.
Minulla oli tosi rankka lapsuus, mutta en ole jäänyt siihen rypemään. Tajusin jo aika pienenä, että minä voin itse vaikuttaa omaan elämääni. Muistan kun katselin käsiäni ja mietin, että näillä minä itse pääsen elämässäni siihen mihin haluan. Jossain vaiheessa pääsin hanttihommista pätemään päälläni. On ollut hieno tunne, kun on saanut kaiken ihan omalla työllään, ilman kenekään avustusta.
En tiedä miksi jotkut luovuttaa. Minulla on ainakin sinnikkyyttä ja kunnianhimoa. Niillä pääsee pitkälle.
Olen ylipainoinen,lievästi ahdingossa elävä. Minulla on mies ja kaksi lasta. Koulutukseltani olen parturi-kampaaja (tai oikeastaan olisin mutta koulusta olisi vielä vuosi jäljellä kun sinne joskus palaan). Mieheni on työtön eikä hänenkään tulonsa ole huikeat. Hän tienaa ehkä 1100€ kuukaudessa. Itse saan noin 2000€ kuukaudessa tukia (vaihtelee mutta yleensä noin 1700). Miten 3000€:lla tulee lapsiperhe toimeen Helsingissä? Vuokraakin on yli 600€/kk, sähkö noin 400€/6kk ja julkisiinkin menee 40€/kk. Ette yhtään ajattele kuinka vaikeaa näillä tuilla on tulla toimeen vaan haukutte ja epäilette. Ei tämä helppoa ole ja noita papereita joutuu täyttämään useitakin kuukaudessa että saamme edes nämä rahat! Miettikää vähän.
tällaisia määriä tukia. Hallaa tekee nämä kirjoitukset niille, jotka oikeasti joutuvat miettimään jokaisen sentin päälle.
Ihanko joku harrastaa ryyppäämistä? Siis joku muukin kuin alkoholisti? Taitaa olla sulla jonkinlainen alko-ongelma, kun tällaisia kirjoittelet. Viinien tai oluiden harrastamisesta olen kuullut, mutta ei niitä silloinkaan RYYPÄTÄ, vaan enemmänkin maistellaan.
Mikki Hiiret juo vähemmän ja Mustat Pekat ja Kaapu maistelee enemmän.
Miksi tuon pariskunnan pitäisi hankkia hyväksyntää teiltä käymällä lenkillä?
:D Ne rahat kuuluvat heille ja te olette hiljaa ja maksatte veronne. Se on pelin sävel ja te tottelette. Se on hyvä niin, koska kaipaisitte itsekin apua samassa tilanteessa.
Suollatko sä elämänfilosofiasi aku ankasta?
seisoa 8 tuntia päivässä lihapatojen ääressä. Minäkin hakisin eläkettä lihavuuden perusteella jos olisin kokki.
t. bmi 50
moni on syrjäytynyt. Valtion pitäisi tarjota jokaiselle sellaista työtä että sillä elättää perheen ja työpaikan tulisi olla vähintään kilometrin päässä asumuksilta.
Suurin osa ihmisistä on melko avuttomia ja heitä pitää hoitaa, kuin karjaa. Tämä ymmärrettiin DDR:ssä.
Kokoomuslaiset eivät ymmärrä paskaakaan. Suurin osa näistä "menestyjistä" on yksinkertaisesti vain onnekkaita tai poikkeuksellisen älykkäitä. Moni ei ole eikä se kuulu ihmisen perusluonteeseen.
Teknologia on kehittynyt liian nopeasti ja aiheuttanut työttömyyttä. Ei tälle voi oikein mitään tehdä. Pitäisi perustaa kansalaispalkka ja kouluttaa hitaasti hitaita ihmisiä ja opastaa heitä siinä miten nykyään töitä saadaan. Tehdastyöläisten jälkeläisille nykymaailma on melko kaoottinen paikka elää.
Ehdotankin että johtajien palkkoja leikataan enemmän, koska johtajat voidaan aina korvata ja johtajista voitaisiin myös tehdä pätkätyöläisiä.
Tehtaiden perustamsiesta on melko turha haaveilla. Tehtaat ovat mennyttä maailmaa. Suunta eteenpäin mars ja toivotetaan Marx tervetulleeksi 2000-luvulle. Amen.
Suollatko sä elämänfilosofiasi aku ankasta?
Ankkalinna muistuttaa melkoisesti yhteiskuntaa.
Kirjoittaisit sinäkin kirjakieltä ja muistaisit kirjoittaa nimet isolla alkukirjaimella.
ps. Akuankka on yhdysnimi.-
Mua jaksaa aina ihmetyttää ihmiset, jotka pystyy liikkumaan, bailaamaan, harrastamaan ja ties mitä, mutta opiskelu ja työt, ne on mahdottomia.
Mielestäni sinun ei pitäisi saada penniäkään vastikkeetonta rahaa.