Tiesittekö ettei ranskalaisissa ruokakaupoiss myydä tuoreita yrttejä
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Niin. Suomessa ne ovat siinä kohtaa kaupassa avonaisena mistä jokainen kulkee ohi. Ehkä tuhansia asiakkaita päivässä. Samoin tomaatit.
Meinaatko että jokainen hieroo persettään niihin? Monneenko itse keskimäärin per kauppareissu?
Vierailija kirjoitti:
Myydään kyllä.
Ei myydä.
t. ranskalaisessa 6000 asukkaan kylässä asuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myydään kyllä.
Ei myydä.
Kasvatatteko sitten ne itse vai käytättekö vain kuivattuja? Vai käytte ostamassa suoraan kasvattajalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myydään kyllä.
Ei myydä.
Kasvatatteko sitten ne itse vai käytättekö vain kuivattuja? Vai käytte ostamassa suoraan kasvattajalta?
Kuivattuja kaupasta. Enpä tiedä mitä paikalliset tekee, ei ainakaan yrttitarhoja pihalla näy.
Käsittääkseni Ranskassa myydä vihanneksia ja hedelmiä katutoreilla ja kauppahalleissa. Varmasti myydään myös yrttejä. Heillä on tapana ostaa tuoreet kasvikset ja hedelmät toreilta.
Jokaisella on pikkukylissä ne yrtit ruukuissa /takapuhalla
Juu, ei Espanjassakaan oikein kaupoissa tuoreita yrttejä näy. Ruukuissa kasvavia ei (mikä suomessa se normi) ei löydy muualta kuin taimitarhoista. Valmiiksi katkottuka nippuja löytyy vihanneskaupoista, mutta valikoima on hyvin hyvin suppea. Mercadonassa pieniä muovirasioita perus, tilli ja persilja lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Kasvattavat itse kotonaan?
Vihanneskaupasta saa, nipuissa, ei ruukussa. T. Ranskassa oikeasti asunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myydään kyllä.
Ei myydä.
kyllä meidän carrefourissa on .
t: eteläranskalaisessa 350 000 asukkaan kaupungissa asuva.
Kyllä todellakin myydään, ja kuten joku jo sanoi, ranskalaiset hakee parhaat tuotteet torilta, ei kaupasta.
T. Pariisissa asuva
Mutta patonki on kaikilla kainalossa.
Niin. Suomessa ne ovat siinä kohtaa kaupassa avonaisena mistä jokainen kulkee ohi. Ehkä tuhansia asiakkaita päivässä. Samoin tomaatit.