Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dokumenttiprojekti: Perintönä köyhyys TV1 nyt

Vierailija
02.04.2012 |

Karua touhua, mutta iso taulu-TV pitää olla, röökiä polttaa, laardia riittää ja romua kämpässä.

Kommentit (308)

Vierailija
1/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin lapsiasi, huostaan joutaisivat ressukat, eivät ikinä opi lukemaan ja kirjoittamaan, kun vanhempana on tuollainen kirjoitustaidoton moukka.

Huoh.

Vierailija
2/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä noi Mira ja Sami on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat heikompia, joka vuosi sadat päätyvät itsemurhaan koska eivät näe enää muuta ratkaisua.

Minulla oli tosi rankka lapsuus, mutta en ole jäänyt siihen rypemään. Tajusin jo aika pienenä, että minä voin itse vaikuttaa omaan elämääni. Muistan kun katselin käsiäni ja mietin, että näillä minä itse pääsen elämässäni siihen mihin haluan. Jossain vaiheessa pääsin hanttihommista pätemään päälläni. On ollut hieno tunne, kun on saanut kaiken ihan omalla työllään, ilman kenekään avustusta.

En tiedä miksi jotkut luovuttaa. Minulla on ainakin sinnikkyyttä ja kunnianhimoa. Niillä pääsee pitkälle.

Vierailija
4/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsemurhaa jos kaikki olisivat niin vahvoja, että selviäisivät mistä vain.

Toiset ovat heikompia, joka vuosi sadat päätyvät itsemurhaan koska eivät näe enää muuta ratkaisua.

Minulla oli tosi rankka lapsuus, mutta en ole jäänyt siihen rypemään. Tajusin jo aika pienenä, että minä voin itse vaikuttaa omaan elämääni. Muistan kun katselin käsiäni ja mietin, että näillä minä itse pääsen elämässäni siihen mihin haluan. Jossain vaiheessa pääsin hanttihommista pätemään päälläni. On ollut hieno tunne, kun on saanut kaiken ihan omalla työllään, ilman kenekään avustusta.

En tiedä miksi jotkut luovuttaa. Minulla on ainakin sinnikkyyttä ja kunnianhimoa. Niillä pääsee pitkälle.

Vierailija
5/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sanaa "heikompia". Eikö voida suoraan sanoa laiskempia?

Vierailija
6/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla opiskelu on kestänyt alle 19 vuotta.

Haahaa, Kauppatieteiden Mulkvistit on sen verran omanhännännostajia ja pyrkyreitä, että laskevat koulutukseen mukaan ala-asteen, yläasteen, lukio, kauppakorkean ja varmaan vielä esikoulun, autokoulun, uimakoulun ja esileikkikoulunkin ensimmäisen poikaystävän kanssa :D

Vierailija
7/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruokailu on iso osa kasvatusta ja arkea. Kaksioon mahtuu kyllä ruokapöytä, jos ei pieneen olkkariin tunge kahta sohvaa ja asuntoon useita lastenrattaita. Järjestys auttaa paljon, ihan oman elämän hallintaakin. Ylipainoiset syövät missä sattuu, pöydän ääressä ruokailu tekisi kaikille hyvää.

Huonekaluista voi valita itselleen sopivimmat. Suurin osa varmaan kokee perinteisen ruokapöydän helpottavan varsinkin lapsiperheen arkea, itsekin koen niin. Mutta varsin tyylikäs minusta olisi matala pöytä ja tyynyt. Meilläkin on tylsästi vaan ruokapöytä.

Ruokailuun liittyvän tapakulttuurin voi välittää lapselle minkä tahansa pöydän ääressä. Voihan se olla olohuoneen pöytäkin. Toki sohvalla on hankalampi syödä ja TV kannattaa pitää aterioiden aikana kiinni. Mutta ihan yhtä hyvin voi kattaa vaikka kauniin peiton päälle lattialle.

Mutta tietysti, kun on kyse köyhästä perheestä, on vaatimuksena mahdollisimman norminmukainen ratkaisu. Hyvätuloisen kohdalla sooloilu sallitaan, kun se nähdään tietoisena valintana, jopa uniikkina ratkaisuna.

Vierailija
8/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksmi mitä? Hoiteli kotia? Missä vaiheessa? Miten tämä näkyi? Ei ainakaan siisteytenä.

Täälläkin aika moni ei taida tietää, että siisteyskin kertoo henksiestä puolesta todella paljon. Tässä tapauskessa molemmat vanhemmat tulisi viedä hoitoon! Lapsi huostaan eikä mielellään koskaan takaisin!

Jos joku töllisteli niin se laardikasa. Sellainen tyhjä, ehkä vähän tyhmäkin katse. Miksi tälläisten annetaan hommata lapsia, vai eikö järki riittänyt tajuamaan ehkäisyä? Tod. näk. ei kun ei muukaan elämä toimi.

Toivon, että ne kaksi idioottia lukevat nämä myös..

netissä voi suoltaa nimettömänä vaikka mitä saastaa kun ei tarvitse vastata sanoistaan. Nuo ihmiset joita kommentoit ovat eläviä ja tuntevia ihmisiä. Toivon että he eivät lue tätä palstaa.

Vierailija
9/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

netissä voi suoltaa nimettömänä vaikka mitä saastaa kun ei tarvitse vastata sanoistaan. Nuo ihmiset joita kommentoit ovat eläviä ja tuntevia ihmisiä. Toivon että he eivät lue tätä palstaa.

Eläviä ja tuntevia ehkä, mutta eivät ajattelevia. Ehkäpä olisi heillekin paikallaan nähdä se elämän realiteetti mitä ihmiset heistä oikeasti ajattelevat. Sossut, lähipiiri jne. turvaverkko kun ei sitä karua faktaa kerro siitä, että ongelma on peilissä, ei muissa tai yhteiskunnassa.

Jos olisivat halunneet muuta elämältään niin ei se luuseri (jätkä) olisi mitään työkyvyttömyyseläkettä hakenut. Hyvä ettei nauranut kun mainittiin että siitä voi sitten jäädä pois.

Mites tämä nainen? Kämppä oli kuin narkomaanin asunto ilman varastettuja tavaroita ja neuloja. Likainen, koditon ja "todella terve ympäristö" lapselle. Lisäksi ei mitään muuta tehnyt kuin istui sohvalla (on niin vaikea liikkua tuon lapsen kanssa...voi kilinpallit).

Entäs tämä episodi "nostanko kaikki rahat?" Siis eikö järkikin noille jo sano, että jos rahat ovat lojumassa niin ei ne säästy. Ja mihin tämä nostettu 200€ meni? viinaan?

Toivon todellakin, että tekevät lapselle parhaan ja antavat huostaan.

Vierailija
10/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ei Suomessa periydy. Täällä on kaikilla mahdollisuus. Se mikä periytyy, on elämänasennne, että rampataan sossun ovesta sisään sukupolvesta toiseen, ikäänkuin se olisi normaalielämää. Itse ei tarvitse vastuuta ottaa.

Vierailija
11/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja köyhyys periytyy. Olisiko tulppa vehkeeseen parempi vaihtoehto koko yhteiskunnan kannalta?

Heikot geenitkin periytyvät - tässä tapauksessa - älylliset geenit..niin MILLAINEN tulevaisuus tätä kansaa odottaa. Resupekka-debiilejä koko maa täynnä.

Vierailija
12/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puolustelevan heitä. Taitaa teille olla helppo samaistua..No en enää ihmettele av:n tasoa jos suuri osa mammoista on samanlaista tyhmää ja laiskaa wt-porukkaa kun tuo pariskunta..

Ei tuo kyllä ole normaalia elämää nähnytkään, eikä kyseessä ole edes köyhyys.

Vierailija
13/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyrmistynyt nykyihmisten itsekkyydestä ja empatianpuutteesta! Kai tämä kilpailuyhteiskunta näitä kasvattaa...Surullisimpia tapauksia ovat omaan vahvuuteensa ja pärjämiseensä sairastuneet selviytyjät, jotka huomaamattaan jyrätessään eteenpäin kohti menestystä tallovat elämänsä aikana useita kanssaeläjiä jalkoihinsa. Narsistista?

Toivon todella Samille parempaa tulevaisuutta ja lähipiiriin aikuista, joka tukee ja kannustaa esimerkiksi opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, kun ikää on niin paljon.

...niin minä katkaisin kierteen, mutta en kersku sillä.

Vierailija
14/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puolustelevan heitä. Taitaa teille olla helppo samaistua..No en enää ihmettele av:n tasoa jos suuri osa mammoista on samanlaista tyhmää ja laiskaa wt-porukkaa kun tuo pariskunta..

Ei tuo kyllä ole normaalia elämää nähnytkään, eikä kyseessä ole edes köyhyys.

Itse lähinnä ihmettelen, miten tuon perheen elämäntavat eroavat peruspertin ja peruspirjon tavoista. Suurin osa suomalaisista vetää ihan paskaa ruokaa ja on ylipainoisia. Suurimmat syyt liharuokavalio ja liikkumattomuus (suurin osa ajaa yksityisautolla). Ei tuossa ollut sinänsä mitään erikoista.

En tosin pysty itse samastumaan, mutta en pysty tavallisen suomalaisenkaan arkeen.

t. vege, autoton ja liikunnallinen

Vierailija
15/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyrmistynyt nykyihmisten itsekkyydestä ja empatianpuutteesta! Kai tämä kilpailuyhteiskunta näitä kasvattaa...Surullisimpia tapauksia ovat omaan vahvuuteensa ja pärjämiseensä sairastuneet selviytyjät, jotka huomaamattaan jyrätessään eteenpäin kohti menestystä tallovat elämänsä aikana useita kanssaeläjiä jalkoihinsa. Narsistista?

Toivon todella Samille parempaa tulevaisuutta ja lähipiiriin aikuista, joka tukee ja kannustaa esimerkiksi opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, kun ikää on niin paljon.

...niin minä katkaisin kierteen, mutta en kersku sillä.

Juuh, yhteiskunnan syytähän se on kun vanhemmat on laiskoja idiootteja.

Samille parasta olisi päästä eroon kahdesta yhteiskunnalle kalliista kasasta "ei mitään". Molemmista vanhemmista näkee, että jo ala-asteella ovat olleet niitä joita ei vaan kiinnosta kun kotona ollut "sossun kautta voittoon" mentaliteetti.

Mielelläni katson kuinka laiskat luuserit tallotaan pois yhteiskunnasta. Oikeasti köyhät ja sairaat eivät edes tukia saa, samalla tälläisiä idiootteja hoivataan kuin vammaisia! Sairasta...

Velkaneuvojiksi, KELAan, sossuun jne. tarvittaisiin kylmiä ihmisiä, jotka pakottavat nämä tampiot pois kierteestä. Tuollekin naiselle olisi voinut sanoa, että pentu lähtee jos ette muuta ruokatottumuksia. Ei mitään kompromissejä.

Samoin kissaa kävi sääliksi. Varmaan syötetään jotain halpahallin kissanruokaa jostain Venäjältä.

Vierailija
16/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasavoin köyhissä oloissa, vanhempani eivät ryypänneet eivätkä rellestäneet. Meillä painotettiin koulutukseen ja oman elämän hallintaan.

Niinpä opiskelin ja tein kaikkeni ettei vanhempien "virheet" toistu. Nyt ikää 30-vuotta, palkkaa ~6000/kk, aikaa perheelle ja harrastaakin kerkeää noin 4 kertaa viikossa.

Emme ryyppää, emmekä rellestä. Siispä: ei mitään myötätuntoa tämän ohjelman idiooteille! Sääli tällä kertaa on sairautta.

Onneksi kaltaisesi luuserit eivät kuulu kaveripiiriini! Te olette tämän yhteiskunnan syöpää joiden ei tulisi lisääntyä!

Tuntuu että otat kunniaa itsellesi, vaikka olit vain onnekas. Miksi suurin osa ei onnistu kuten sinä onnistut? Et voi vedota siihen että olet niin kova, koska kovempiakin ja viisaampiakin löytyy, eikä heillä ole käynyt flaksi.

Onnessa on se huono puoli että se voi kääntyä.

Monelle ryyppääminen voi olla harrastus. Ei kaikkien tarvitse harrastaa liikuntaa ja ryypätä voi sivistyneestikin ilman rellästystä. Ehkä on parempi ettet nauti alkoholia, jos siihen liittyy rellästystä.

T: Vähän enemmän tienaava kahvituntilainen

Vierailija
17/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän että miehellä oli ongelmia ja molemmilla oli valmiiksi huonot lähtökohdat, kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Suututti se että heillä oli elämänhallinta ja rahankäyttö aivan hukassa, käytiin hakemassa ilmaisia ruokakasseja ja silti oli varaa käydä alkossa, oli taulutelkkari, monet rattaat, rahaa tupakkaan, reilusti ylipainoa yms. Nämä asiat kertovat siitä että rahaa kyllä olisi peruselämiseen enemmän mutta ne virtaavat vääriin paikkoihin. Äidin selitys siitä ettei ehdi kuntoilla, terveellinen ruoka maksaa, pitää nukkua kun lapsikin nukkuu jne. oli aivan uskomatonta.

Pienen pojan syöttäminen niin että poika katsoi telkkaria samalla oli älytöntä ja sitten huokailivat kun poika haettiin muualle viikonlopuksi että kyllä tekee hyvää levätä kun on niin raskasta lapsenhoito..haloo, heitä oli kaksi kotona yhden lapsen kanssa.

Tämä perhe tarvitsisi raha- ja ruoka-avustusten sijaan jonkun opastamaan ihan normaaleissa asioissa.

Olen itse lähtöisin köyhästä perheestä jossa alkkis isä hakkasi äitiä, miehen vanhemmat ovat alkoholisteja ja mielenterveyspotilaita jotka pahoinpitelivät myös lapsiaan.

Mitään hyviä elämäneväitä ei kumpikaan ole kotoaan saanut..silti ollaan onnistuttu hankkimaan ammatit, tehdään töitä, hoidetaan lapset ja eletään omassa ok-talossa.

Vierailija
18/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyrmistynyt nykyihmisten itsekkyydestä ja empatianpuutteesta! Kai tämä kilpailuyhteiskunta näitä kasvattaa...Surullisimpia tapauksia ovat omaan vahvuuteensa ja pärjämiseensä sairastuneet selviytyjät, jotka huomaamattaan jyrätessään eteenpäin kohti menestystä tallovat elämänsä aikana useita kanssaeläjiä jalkoihinsa. Narsistista? Toivon todella Samille parempaa tulevaisuutta ja lähipiiriin aikuista, joka tukee ja kannustaa esimerkiksi opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, kun ikää on niin paljon. ...niin minä katkaisin kierteen, mutta en kersku sillä.

Juuh, yhteiskunnan syytähän se on kun vanhemmat on laiskoja idiootteja. Samille parasta olisi päästä eroon kahdesta yhteiskunnalle kalliista kasasta "ei mitään". Molemmista vanhemmista näkee, että jo ala-asteella ovat olleet niitä joita ei vaan kiinnosta kun kotona ollut "sossun kautta voittoon" mentaliteetti. Mielelläni katson kuinka laiskat luuserit tallotaan pois yhteiskunnasta. Oikeasti köyhät ja sairaat eivät edes tukia saa, samalla tälläisiä idiootteja hoivataan kuin vammaisia! Sairasta... Velkaneuvojiksi, KELAan, sossuun jne. tarvittaisiin kylmiä ihmisiä, jotka pakottavat nämä tampiot pois kierteestä. Tuollekin naiselle olisi voinut sanoa, että pentu lähtee jos ette muuta ruokatottumuksia. Ei mitään kompromissejä. Samoin kissaa kävi sääliksi. Varmaan syötetään jotain halpahallin kissanruokaa jostain Venäjältä.

t. hyvin toimeentuleva jonka kissat rakastavat extran kissanruokaa. Minun onneksi ei tarvitse päteä kissojeni ruokavaliolla, ei kyllä millään muullakaan.

Vierailija
19/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä on aivottomien viestejä tämä koko ketju lähes täynnä. Jotenkin siellä käydään niin tunteella ja voidaan niin pahoin, vaikka kulutetaan, ollaan korvia myöten veloissa ja työelämässä. Eikö se elintaso tuokaan enää onnellisuutta, kun perusasiat ovat kunnossa? Ehkä voi äänestää kokoomusta, jotta tuntisi itsensä edes porvarillisemmaksi.

En nähnyt ohjelmassa mitään hävettävää, tuo on täysin arkipäivää Suomessa ja Euroopassa yleensä. Enää ei tarvitse olla juoppo ja sossupummi vaan työelämän ulkopuolelle pääsee jo työkykyisenä vaikka parhaimpansa tekisi. Ei meillä ole pelkästään puolta miljoonaa työtöntä ihan sen takia, että työttömyys on kivaa.

Jotenkin työelämä vaatii, että täytyy olla ylisuorittaja ja jos on luottotiedotkin menneet sitä ei juuri ole muuta vaihtoehtoa kuin elää yhteiskunnan tuilla. Koko järjestelmä on syrjäyttävä - tukien saamiseksi ja sen minimielintason turvaamiseksi pitää passivoitua ja keikkaduunit on iso EI.

Vierailija
20/308 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. hyvin toimeentuleva jonka kissat rakastavat extran kissanruokaa. Minun onneksi ei tarvitse päteä kissojeni ruokavaliolla, ei kyllä millään muullakaan.

ei sitä kaikkea paskaa kissallekaan kannata syöttää! Järkeä, kiitos.

Noissa markettien kuivasafkoissa on niin paljon turhaa mössöä. Märkäruoat ovat asia erikseen.

ps. itse haen Lidlistä kissalle lihatikkuja mutta kuivaruoka on ihan eläinkaupasta.

imasepa sitä siis pelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi