Vanhemmat on ahdasmielisiä ja mielikuvituksettomia, jos pukevat tytölleen vain pinkkiä.
Kommentit (48)
En maksustakaan käyttäisi pinkkiä vaatetta, saati sitten pukisi lapselleni.
ja käytännöllisiä (ja ekologisia) jotka on saanu paljon pinkkiä lahjaks tai muuten kierrätyksen kautta..
t:opiskelija
mutta sekin on tietysti vanhempien vika
nykyisin on niin trendikästä dissata pinkkiä, että sitä voi pitää jo vaihtoehtoisena valintana
mun lapsista esim. yhdelle pojalle ja hän on itseni (nainen) lisäksi meidän perheessä ainoa, joka pinkkiä panee päälleen. Tyttölapsikin perheessä on, mutta näyttää omituiselta vaaleanpunaisessa.
enkä näe mitään syytä aktiivisesti vastustaa sitä, se kuuluu ikään.
anna tytön pukeutua vain pinkkiin jos hän niin haluaa.
Paljon siinä viitti enää aamuisin tapella, että peutaanko pinkki vai sininen paita päälle...
Kesti noin 3. ikävuodesta noin 5. ikävuoteen, meni ohi.
Ei ole mun ahdasmielisyyttäni että annoin lapsen tuossa kohtaa toteuttaa itseään.
Se väri ei sovi kenellekään, ruma ja räikeä.
Kaikkein pahimpia ovat ne, joissa on jotain kimalletta. Halvan ja mauttoman näköistä.
Hyvä että tämä asia sanotaan suoraan. Jos vaikka vanhemmat lakkaisivat pukemasta pikkutyttöjään pelleiksi.
mutta en esim. "persikasta" tai oranssista. Lapset ovat aika pienestä päättäneet, mitä värejä käyttävät.
Sitten ostetaan niitä kammottavia pinkkejä hörsellyksiä.
olen ihmetellyt ihan samaa. Tytöille olisi niin paljon ihania värejä, lila., keltainen, turkoosi. limevihreä, marjapuuronpunainen jne, mutta suurin osa äideistä pukee mukulansa niihin kammottaviin pinkkeihin vaatteisiin. Muutama mamma pukee ihan katosta lattiaan vaaleanpunaiseen. Kengät, sukat, housut,paita,rusetti päässä jne kaikki on vaaleanpunaista. Kammottavaa!
Miehen tytär tulee meille aina kokopinkissä. Mukana saattaa olla valkoista, tummempaa lilaa tai joskus jopa ihan punaista, mutta asun pääväri on AINA pinkki. Ollaan myös saatu tytön äidiltä meille vaatteita, ne ovat kaikki pinkkejä tai liloja. Plääh... Pojalle sitten on tietysti pelkkää mustaa, harmaata ja sinistä.
Jos mulla olisi tyttö, en edes haluaisi pukea häntä kokopinkkiin. Mitä järkeä, onhan niitä vaatteita muissakin - ja paljon kauniimmissa - väreissä.
ja ikää on 37v.
musta on tosi outoja ihmiset, jotka pukeutuu koko ajna mustaan! saatikka sitten pukevat lapsensakin mustaan! itse en mustaa päälle laita kuin ainoastaan hautajaisiin.
tuo on mielestäni erikoinen tekosyy sille, että lapsella on vain pinkkiä päällä. En minäkään antaisi poikani pukeutua pelkkään tummansiniseen vaikka hän itse haluaisi.
Nykyään ei edes osata pukea lapsia.
Minun pinkistä tykkäävällä tytölläni on leukemia. Ilahdutamme tyttöä säännöllisin väliajoin ostamalla hänelle jonkin uuden vaatteen. Tyttö valitsee lähes poikkeuksetta pinkkiä, joskus kimalteitakin. On ihanaa nähdä lapsen ilo pienistä asioista. Surua ja huolta on kun on elämässä ajoittain vähän liikaa.
Inhoan sellaista.