Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vit**maisin raskausvaiva?

Vierailija
01.04.2012 |

Närästys.

Ai joo..ja peräpukamat.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa ehdottomasti hajuherkkyys ja muut oksennusta aiheuttavat asiat. Oletko koskaan ajatellut että esim munakoiso haisee aivan järkyttävän pahalta? Ei siis edes kypsennysvaiheessa vaan ihan raakana siellä kaupan hyllyllä. Tuli aina juostua sen viherosaston läpi. Aikaisemmin mä vielä pidin todella paljon munakoisosta... Hyvänä kakkosena närästys ja kolmosena loppuajan vesassa ramppaus.

Toisessa raskaudessa ehdottomasti pahinta oli suonikohjut häpyhuulissa (en todellakaan tiennyt että niitä voi sinnekkin tulla!) ja peräpukamat. Onneksi lähtivät pois synnytyksen jälkeen. Toiseksi pahinta oli puoleenväliin kestänyt pahoinvointi joka pysyi kyllä poissa vain jos söi kolme kertaa päivässä puuroa (esim leipä tms ei auttanut) ja mä olen AINA inhonnut puuroa! Sitä järkyttävän makusta mössöä sitten piti joka #"&%# välissä suuhunsa mättää.

Vierailija
42/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE ETTEI TULE RASKAAKSI OLLENKAAN!

toivon että tulet raskaaksi että pääset nauttimaan kaikesta yllämainitusta.

mutta muista sitten olla valittamatta!

Voi nyyh itselles. Olen kyllä raskaana ollut ja lapsenkin saanut, että kyllä raskausvaivojua on ollut. Koskaan en ole kuitenkaan valittanut niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh itselles. Olen kyllä raskaana ollut ja lapsenkin saanut, että kyllä raskausvaivojua on ollut. Koskaan en ole kuitenkaan valittanut niistä.

Vierailija
44/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräpukamat ja sydämen rytmihäiriö

Vierailija
45/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa ehdottomasti hajuherkkyys ja muut oksennusta aiheuttavat asiat. Oletko koskaan ajatellut että esim munakoiso haisee aivan järkyttävän pahalta? Ei siis edes kypsennysvaiheessa vaan ihan raakana siellä kaupan hyllyllä. Tuli aina juostua sen viherosaston läpi. Aikaisemmin mä vielä pidin todella paljon munakoisosta... Hyvänä kakkosena närästys ja kolmosena loppuajan vesassa ramppaus.

Toisessa raskaudessa ehdottomasti pahinta oli suonikohjut häpyhuulissa (en todellakaan tiennyt että niitä voi sinnekkin tulla!) ja peräpukamat. Onneksi lähtivät pois synnytyksen jälkeen. Toiseksi pahinta oli puoleenväliin kestänyt pahoinvointi joka pysyi kyllä poissa vain jos söi kolme kertaa päivässä puuroa (esim leipä tms ei auttanut) ja mä olen AINA inhonnut puuroa! Sitä järkyttävän makusta mössöä sitten piti joka #"&%# välissä suuhunsa mättää.

En tiennyt minäkään että ne sinnekkin pesivät mutta jumankekka ku olivat Kipeitä!!ei paljon naurattanu ku jouduin seisoon pikiä aikoja kaupan kassalla tms.paikassa.Luulempa että eräskin luuli pissan tulevan housuun mutta eivät arvanneet että häppärit vain meinaa Räjähtää...

Vierailija
46/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta veemäisin lähes koko raskausajan kestänyt hiivatulehdus. Canestenilla parani aina n viikoksi ja sitten uudestaan. Ei auttanut ruokavaliot yms.. Kaikkea kokeilin, jopa piimää alapäähän (kuulema vanhan kansan tapa) ja canesten-kuureja käytin toistakymmentä. Kalliiksihan se tuli ja se kutina, voi luoja!!! Nyt yritetään toista ja kauhulla ootan että jos tärppää ni tuleeko samat oireet..

Niin ja toiseksi kamalin oli se ummetus. Vatta toimi n. 2 viikon välein.. Pieretti senkin edestä ja haisi ihan kamalalle. Menin usein ennen miestä nukkumaan ja heräsin siihen kun mies yökki makkariin tullessaan ku emäntä oli paukutellu.. :) ja jos pidätteli niin vatta oli sitten TOSI kipeä,eli oli vaan pakko rupsutella..

Mulla oli myös yhdessä raskaudessa toi hiiva...aikani kärsin, mutta sitten pätkin kaikki karvat alakerrasta n. sentin mittaan, ja hiivat loppu siihen! Ei tietty ehkä toimi aina, mutta eipä paljon maksa kokeilla :)

Mutta vittumaisimpia vaivoja on ollu toi hiiva, ummetus (se voi oikeasti viedä järjen!), ja ne saakelin suonikohjut häppäreissä! Mulla ne ei edes lähteneet synnytyksessä, vaan ne TULI siitä, ja lähti vasta seuraavassa synnytyksessä pois. Onneksi tein pienellä ikäerolla noi nuorimmat! Sai niistä silti nauttia pari vuotta...

Liitoskivut on myös ihan kärkisijoilla.

Vierailija
47/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskivut ja jatkuvapissatus ja pissan lirahtelut. Mulla ei onneksi ollut raskausaikaista pahoinvointia juuri ollenkaan ja iho-ongelmatkin oli melko vähäisiä.

Vierailija
48/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelu, jonka johdosta liikuntakielto rv 20. Rv 30 kummassakin raskaudessa ollut sitten jo synnytys käynnissä. Saatu vielä pysäytettyä ja pakkolevolla ja lääkkeillä saatu pidettyä vauva masussa rv 34 asti.

Vierailija
49/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli nii hirvee turvotus joskus rv 30, että meni joku hermo jumiin. Siinä sitten seuraavat 8vk heräsin joka yö 5-8 kertaa siihen kun tuntui että olkapää, kyynärpää, ranne ja kolme keskimmäistä sormea olisi tulessa...aivan karsee kipu, itkin joka yö ja huusin kun sattu. Lopuksi pelkäsin jo nukkumaan menemistä..Join paljon vettä ja vältin suolaisia ruokia/juomia jne. mutta mikää ei auttanu. Eipä ollu enää seuraavana yönä kun poika oli syntyny. Muuten koko raskaudessa ei ollut mitään oireita, enkä olisi varmaan uskonutkaan olevani raskaana ellei vatsa olisi kasvanut.

Vierailija
50/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin pahoinvointi vaikka pääsin siitä suht helpolla. Myös invalidisoiva päänsärky sekä närästys, eikä liitokivutkaan herkkua olleet.

Vierailija
51/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa pahinta oli levottomat jalat, jotka valvotti öisin puolivälistä loppuun saakka. Ja se ei siis ollut mitään pientä levottomuutta, vaan se teki oikeasti kipeää ja haittasi normaalielämää.

Vierailija
52/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnossa.

Yksilöllistä taitaa olla tämäkin.

Poikaraskaudessa finnien määrä on ihan eri tasolla. Syynä tähän on testosteroni.

Vrt. DDR:n miesmäiset naisurheilijat, jotka käyttivät testosteronihormonia lihasten kasvasttamiseen. Heillä oli kaikilla järkyttävä akne naamassa!

Odotapa siis vain, jos joskus olet raskaana ja vauva on poika, niin sitten vasta huomaat, miten huonoon kuntoon iho meneekään.

Tyttöä odottaessa ei tule finnejä samalla tavalla. Itselläni oli järkyttävän paljon finnejä naamassa, selässä jne. kaikissa kolmessa poikaraskaudessani. Neljännessä raskaudessani, kun odotin tyttöä, finnejä ei ollut yhtään!

naama ihan täynnä mätiviä finnejä koko raskausajan. pahempi kuin teininä. olin todella "hehkuva odottaja"!

Tyttö kyllä syntyi tälle finninaamalle :)

Vierailija
53/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne helvetilliset suonenvedot öisin. Useasti yöllä jouduin suihkussa valuttamaan kuumaa vettä jaloille että kramppi laukeaa. Jaksuvitelkaa sitä tuskaa kun suonta vetää reidestä, pohkeesta ja jalkaholvista samaan aikaan.

Ummetus menee kakkossijalle.

Vierailija
54/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne helvetilliset suonenvedot öisin. Useasti yöllä jouduin suihkussa valuttamaan kuumaa vettä jaloille että kramppi laukeaa. Jaksuvitelkaa sitä tuskaa kun suonta vetää reidestä, pohkeesta ja jalkaholvista samaan aikaan.

Ummetus menee kakkossijalle.

Vierailija
55/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä aiheutti paitsi kovaa kipua monta kk, myös sen että kädet ei välillä lainkaan toimineet, tuli yhtäkkiä sellaisia "minihalvauksia".

mulla pinteet ranteissa ja siihen kipuun auttoi parhaiten erittäin napakka rannetuki (oikeastaan lasta) yöllä. niiden ansiosa pystyin nukkumaan. suosittelen, jos jollakin tätä.

Vierailija
56/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia muita aiemmin mainittuja vaivoja kärsin, paitsi pahoinvointia ja supistuksia.

Peräpukamia äänestän minäkin, sillä niiden vuoksi ei voinut istua, ei maata ja käveleminen ja seisominenkin oli vaikeaa. Ikävintä niissä on se, että ne pysyvät mukana hautaan saakka, kun eivät kuitenkaan ole enää/vielä tarpeeksi pahat leikattaviksi.

Vierailija
57/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä toisin päin, kaksi poikaa hehkuin ja puolitoista viikkoa sitten syntyi tyttö ja naama oli pahempi kuin teini-iässä ( jolloin ei juurikaan finnejä ollut...)

Kyllä ne liitoskivut ja pukamat on kaikkein v-mäisimmät vaivat raskausaikana.

Vierailija
58/68 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi viikot 7-17 oksentamista koko ajan, iltaa kohden vain pahenee. Lääkitys oli, esti oksentamasta, mutta pahoinvointi oli aivan karmiva.

Seuraavaksi oli levottomat jalat. Se sattui ja itketti! Tämän vaivan loputtua tuli järkyttävän kipeät peräpukamat, sitten närästys ja vatsa painaa, väsymys myös..

Miksei tää jo lopu?

terv. raskaana viikko 37

Vierailija
59/68 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt minäkään että ne sinnekkin pesivät mutta jumankekka ku olivat Kipeitä!!ei paljon naurattanu ku jouduin seisoon pikiä aikoja kaupan kassalla tms.paikassa.Luulempa että eräskin luuli pissan tulevan housuun mutta eivät arvanneet että häppärit vain meinaa Räjähtää...

Kuolen naurusta!! Helpottaa kummasti omia vaivoja nauraa ääneen muittenkin kurjuudelle! Kyllä meitä naisia on siunattu ihanilla asioilla :)

Vierailija
60/68 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä aiheutti paitsi kovaa kipua monta kk, myös sen että kädet ei välillä lainkaan toimineet, tuli yhtäkkiä sellaisia "minihalvauksia". mulla pinteet ranteissa ja siihen kipuun auttoi parhaiten erittäin napakka rannetuki (oikeastaan lasta) yöllä. niiden ansiosa pystyin nukkumaan. suosittelen, jos jollakin tätä.

Se helpotti vasta pari kk synnytyksen jälkeen. Eipä ollut mukavaa hoitaa pientä vauvaa tunnottomilla ja voimattomilla tönkkökäsillä.