Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihdoin joku kyseenalaistaa kaikkensa uhrautuvaa äitimyyttiä! Bringing up bébé!

Vierailija
01.04.2012 |

Hesarissakin tänään kirjoitus tästä ranskalaisten lastenkasvatustapoja valottavasta jenkkikirjasta. Suomalaistenkin sietäisi ottaa oppia! Äitiys ei ole kaikkensa uhrautuvaa, vaan äidinkin tulee olla ihminen ja oma yksilönsä!

Omakohtaisestikin voin todeta, että vieläkin kärsin äidistäni, joka eli täysin lapsiensa kautta. Tunnen, että hänen elämänsä sortuu jos kuule meistä lapsistaan tasaisin väliajoin ja syytän (salaa tietenkin) äitiäni omasta saamattomuudestani tietyissä asioissa, sillä hän todella teki KAIKEN lapsiensa puolesta.

Itse olen tietoisesti välttänyt tätä kasvatusmenetelmää. Lapsen vein ensimmäiseen yökylään kun hän oli 3vkoa. Todella tarpeen tuli ne unitunnit! Ja kas, lapsi voi hyvin ja äiti ja isi voivat hyvin. Pidän vähintään kerran kuussa omia kaunistautumispäiviä, jolloin toimitan lapsen hoitoon ja keskityn itseeni/olemme mieheni kanssa vain kahden ja nautimme toisistamme.

En todellakaan yhdy läpsimiskasvatukseen, mutta tämän "äidillä pitää olla oma elämä" -ajatuksen allekirjoitan täysin.

Listätietoa: http://www.hs.fi/ulkomaat/Amerikkalainen+bestseller+Lastenkasvatuskin+p…

Kommentit (218)

Vierailija
161/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä imetettiin. Näkeehän sen jo siitä, että minä en imettänyt ja vauva nukkui omassa huoneessa itkuhälyttimen kanssa ja emme ole eronneet. Olen viisas ja älykäs nainen ja vedän tästä heti suoran johtopäätöksen ja tulen kertomaan sen teille tänne aaveelle.

pari sitten eroaakin, niin mistä tuttavat voivat tietää syitä? Että johtuiko perhepedistä, imetyksestä, naisen rupsahtamisesta vai mitä? Ja lapsettomatko eivät eroa? Luulen, että kyseessä on vähän moniselitteisempi juttu kuin se, miten perheen nainen on hoitanut äitiytensä.

Vierailija
162/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi oiva tilaisuus etsiä kaiken lapsilleen uhrannut, parisuhteensa ja ulkonäkönsä pilannut marttyyriäiti, jonka elämän alamäki alkoi perhepedistä, imetyksestä ja kestovaipoista. Olen aivan varma, että Vauva-lehti haastattelisi mielihyvin sellaista :) Itse ainakin lukisin jutun mielelläni. Saisi marttyyrimamma viimein kasvot.

"Mamma tilittää: Ranskassa olisin tehnyt kaiken toisin ja pelastunut"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että näille pareille tulee äkkiä ero kun mies ei saa olla mies vaan joutuu vaimonsa jakamaan vauvan kanssa.

Lapsi oppii nukkumaan muutaman kuukauden iässä omassa huoneessaan kun sen siihen opettaa. Näin saa mies ja nainen olla mies ja nainen ja harrastaa seksiä omassa sängyssään. Seksi kun on parisuhteen liima ja miehen ei tarvitse näin lähteä vieraisiin.

Suosittelisin myös naisille noita vaginakuulia ja jopa emättimen tiukennusleikkausta ja muutenkin ulkonäöstään huolehtimista. Yökaudet kun vauva roikkuu tisseillä niin roikkuvathan ne napaan asti. Ei herätä himoja.

Naiset, ajatelkaa hiukan sitä miestäkin. Parisuhde on lapsen koti.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1594551/muita_jotka_…

Vierailija
164/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt vieraissa :D

Se saattaa jopa haaveilla naisesta, joka ei puhu ystävistään yhtä halveksien kuin sinä. Tai sitten on vakka kantensa valinnut:)

Älä kuule vielä nuolaise, elämäsi ei ole vielä ohi ja se saattaa opettaa sinua vielä kovalla kädellä. Muista, että sen edestään löytää, mitä taakseen jättää. Älä sitä sanaa sano....:)

käynyt vieraissa :D

Se saattaa jopa haaveilla naisesta, joka ei puhu ystävistään yhtä halveksien kuin sinä. Tai sitten on vakka kantensa valinnut:)

Älä kuule vielä nuolaise, elämäsi ei ole vielä ohi ja se saattaa opettaa sinua vielä kovalla kädellä. Muista, että sen edestään löytää, mitä taakseen jättää. Älä sitä sanaa sano....:)

Minusta viestisi oli aika outo ja vihamielinen, erityisesti kun se oli osoitettu juuri tietylle kirjoittajalle, joka ei mielestäni kirjoittanut mietnkään rumasti kenestäkään. Toki hän oli tiettyä (itseni kanssa eri)mieltä tietyistä toimintatavoista, mutta ei kai se ole kiellettyä? Vai pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien olla vain samaa mieltä sun kanssasi, tai muuten ovat inhottavia ihmisiä, ylimielisiä jne. Itse en ainakaan huomannut mitään sen erityisempää itsekehua tai naiiviutta tuossa viestissä. Mitä se kirjoittaja muuten vielä edestään löytää? Väittikö hän jossain kohtaa että hänen miehensä ei tule pettämään (tai puhuiko ylipäänsä mitään pettämisestä, sanallakaan?) tai että heidän perheessä menee kaikki aina täydellisesti?

t. yks joka on niiiiin fed up tähän palstaan ja sen alituiseen tahallaan väärin ymmärtämiseen ja katkeruuteen

Vierailija
165/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että näille pareille tulee äkkiä ero kun mies ei saa olla mies vaan joutuu vaimonsa jakamaan vauvan kanssa.

Lapsi oppii nukkumaan muutaman kuukauden iässä omassa huoneessaan kun sen siihen opettaa. Näin saa mies ja nainen olla mies ja nainen ja harrastaa seksiä omassa sängyssään. Seksi kun on parisuhteen liima ja miehen ei tarvitse näin lähteä vieraisiin.

Suosittelisin myös naisille noita vaginakuulia ja jopa emättimen tiukennusleikkausta ja muutenkin ulkonäöstään huolehtimista. Yökaudet kun vauva roikkuu tisseillä niin roikkuvathan ne napaan asti. Ei herätä himoja.

Naiset, ajatelkaa hiukan sitä miestäkin. Parisuhde on lapsen koti.

<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1594551/muita_jotka_…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1594551/muita_jotka_…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1594551/muita_jotka_…;

Vierailija
166/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä seisoi siellä puistoissakin, vaati käymään heti aamusta leikkimässä ja jäämään kotiin ja täysimettämään ja näin pilaamaan parisuhteen.

Muka kuka antaa kasvot sille yleiselle mielipiteelle, joka vaatii ja jonka vuosi täytyy.

olisi oiva tilaisuus etsiä kaiken lapsilleen uhrannut, parisuhteensa ja ulkonäkönsä pilannut marttyyriäiti, jonka elämän alamäki alkoi perhepedistä, imetyksestä ja kestovaipoista. Olen aivan varma, että Vauva-lehti haastattelisi mielihyvin sellaista :) Itse ainakin lukisin jutun mielelläni. Saisi marttyyrimamma viimein kasvot.

"Mamma tilittää: Ranskassa olisin tehnyt kaiken toisin ja pelastunut"

Vierailija
167/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi oiva tilaisuus etsiä kaiken lapsilleen uhrannut, parisuhteensa ja ulkonäkönsä pilannut marttyyriäiti, jonka elämän alamäki alkoi perhepedistä, imetyksestä ja kestovaipoista. Olen aivan varma, että Vauva-lehti haastattelisi mielihyvin sellaista :) Itse ainakin lukisin jutun mielelläni. Saisi marttyyrimamma viimein kasvot. "Mamma tilittää: Ranskassa olisin tehnyt kaiken toisin ja pelastunut"

Yleensä tilittävät kohtaloaan 50-kymppisinä, kun mies on jättänyt ja lapset ovat muuttaneet jo omilleen.

Vierailija
168/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olekaan etsinyt näitä mammoja ET-lehdestä. Pitää ruveta katsomaan sillä silmällä.

Aika paha, jos vielä viiskymppisenä katuu taaperon kanssa tekemiään päätöksiä ja niihin parisuhdekin sitten kaatunut eikä uutta miestä ole löytynyt.

Noin ison uhkan edessä taidan lopettaa imetyksen jo tänään!

olisi oiva tilaisuus etsiä kaiken lapsilleen uhrannut, parisuhteensa ja ulkonäkönsä pilannut marttyyriäiti, jonka elämän alamäki alkoi perhepedistä, imetyksestä ja kestovaipoista. Olen aivan varma, että Vauva-lehti haastattelisi mielihyvin sellaista :) Itse ainakin lukisin jutun mielelläni. Saisi marttyyrimamma viimein kasvot. "Mamma tilittää: Ranskassa olisin tehnyt kaiken toisin ja pelastunut"

Yleensä tilittävät kohtaloaan 50-kymppisinä, kun mies on jättänyt ja lapset ovat muuttaneet jo omilleen.

Vierailija
169/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetelisivät lapsiaan ympärikorvia mennentullen, ja koko ajan. Koko ajan olisivat lyömässä ja antamassa luunappeja ja tukistelemassa. Eikö asia ole niin, että ranskalainen lapsi saa rangaistuksen (kylläkin väkivaltaisen sellaisen) huonosta käytöksestä? Siinä varmaan syy miksi siellä lapset ovat hyvinkäyttäytyviä, ja kunnioittavat vanhempiaan ja vanhempia ihmisiä, opettajia jne. Toisin kuin täällä Suomessa, jossa lapsesta asti saa käyttäytyä miten haluaa, ja huonosta käytöksestä korkeintaan torutaan lasta, "noin ei saa Ville käyttäytyä".

Vierailija
170/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan jätetty rintansa pilannut uhrautuja ei itse ole ilmoittautunut ketjussa. Provoa pystyyn nyt tytöt ;)

Vierailija
171/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun ketjussa edelleen, mutta ajattelin etten enää kommentoi mitään, kun vastaukset ovat, no, kuten sanoit, välillä aika outoja ja vihamielisiä. eri mieltä saa ja pitääkin joskus olla, mutta en ymmärrä sitä, että pitää tulla haukkumaan henk. koht. eri mieltä olevia. Jos olisin ilkeä ihminen niin sanoisin jotain siitä kuuluisasta kalikasta... Mutta en ole joten totean vaan että pääasiahan oli, että kaikki ovat tyytyväisiä elämäänsä, vai?

Vierailija
172/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kamalaa jos joudun ET-lehteen itkemään, että mies jätti kun imetin ja uutta miestä en löytänyt. Kun naapurin Kaisa taas käytti korviketta ja sillä ei mies jättänyt.

Tsemppiä siskot. Yritetään jaksaa ja lähetään pullon ostoon. Voimia teille kaikille, jotka taistelette suhteenne puolesta lopettamalla imetyksen ja antamalla miehellenne kiinteät rinnat.

en olekaan etsinyt näitä mammoja ET-lehdestä. Pitää ruveta katsomaan sillä silmällä.

Aika paha, jos vielä viiskymppisenä katuu taaperon kanssa tekemiään päätöksiä ja niihin parisuhdekin sitten kaatunut eikä uutta miestä ole löytynyt.

Noin ison uhkan edessä taidan lopettaa imetyksen jo tänään!

Vierailija
173/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten mielestäsi pitäisi toimia? Ja Suomessako kaikki lapset saavat käyttäytyä miten haluavat? Tämä on itselleni aivan uusi juttu.

vetelisivät lapsiaan ympärikorvia mennentullen, ja koko ajan. Koko ajan olisivat lyömässä ja antamassa luunappeja ja tukistelemassa. Eikö asia ole niin, että ranskalainen lapsi saa rangaistuksen (kylläkin väkivaltaisen sellaisen) huonosta käytöksestä? Siinä varmaan syy miksi siellä lapset ovat hyvinkäyttäytyviä, ja kunnioittavat vanhempiaan ja vanhempia ihmisiä, opettajia jne. Toisin kuin täällä Suomessa, jossa lapsesta asti saa käyttäytyä miten haluaa, ja huonosta käytöksestä korkeintaan torutaan lasta, "noin ei saa Ville käyttäytyä".

Vierailija
174/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sillä tavalla on onnellinen ja tyytyväinen niin asia on ok. Jokainen saa tyydytyksen omalla tavallaan.

Roikun ketjussa edelleen, mutta ajattelin etten enää kommentoi mitään, kun vastaukset ovat, no, kuten sanoit, välillä aika outoja ja vihamielisiä. eri mieltä saa ja pitääkin joskus olla, mutta en ymmärrä sitä, että pitää tulla haukkumaan henk. koht. eri mieltä olevia. Jos olisin ilkeä ihminen niin sanoisin jotain siitä kuuluisasta kalikasta... Mutta en ole joten totean vaan että pääasiahan oli, että kaikki ovat tyytyväisiä elämäänsä, vai?

Vierailija
175/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tilasin ihan vääränlaisia vauvoja ja vielä kaksi kertaa! Eivät ne ikinä pitkiä aikoja yössä valvottanut, mutta lyhyitä herätyksiä oli kuitenkin 1,5-vuotiaaksi asti vähintään yksi yössä. Kun päästiin yösyömishommista, niin sitten alkoi tulla hampaita ja ne vaivasi.

Mistä näitä vauvoja tilataan, joilla ei vaivaa nälkä, ei hampaat, ei mikään? Mulla meni ainakin tilaus väärään osoitteeseen. Lisäksi me ollaankin suomalaisia junttivanhempia, joille syntyy junttivauvoja, jotka eivät tajua, että ei 3kk:n iän jälkeen heräillä.

Joojoo, kyllä mä tiedän. Me tehtiin kaikki väärin, koska vauvat eivät nukkuneet kokonaisia öitä 3kk:sta, mutta kaikki selvittiin siitä lyhyestä ajasta ja ollaan oho, onnellisesti vielä naimisissa ja lapsilla kaikki hyvin :)

Vierailija
176/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain omat tekemiset on oikein yms.

Vierailija
177/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada niitä luunappeja ja vähän läimäisyjä. Niin huonosti käyttäytyvät ranskalaisiin ikätovereihinsa verrattuna.

Tunnen pari ranskalaista perhettä ja kyllä heidän parivuotiaat jaksaa istua kahvipöydässä ja leikkiä rauhassa kun aikuiset juttelee. Jos ranskalaislapsi yrittää rohmuta keksejä, äiti napsaisee heti sormille niin monta kertaa, että uskoo. Mitä tekee suomalaisäiti? Antaa kakaransa kahmia keksit ja hymyilee päälle, että näettekö, kuinka reipas meidän Paavo on.

Teineinä se viimein paljastuu. Ranskalaisnuoret eivät ryyppää, eivätkä käytä huumeita, eivätkä huutele vanhemmille. He ovat kohteliaita ja hoitavat vanhuksiaan ja käyttävät aikansa harrastuksiin. Suomalaisnuori ryyppää ja syljeskelee kaduilla.

Joten kumman maan kasvatus on parempaa.

Vierailija
178/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain omat tekemiset on oikein yms.

Vierailija
179/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden siellä teininä olin ja tutustuin ranskalaisiin nuoriin :)

Kyllä nekin ilkeyttä keksivät yms.

Eipä pahemmin ollut eroa suomalaisnuoriin. Mitä nyt tosiaan eivät alkoholia käyttäneet.

Ja näin minä niitä huonostikin käyttäytyviä pikku lapsia.

Älkää nyt kovin ylilyökö.

Vierailija
180/218 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät varmaan tajua tehneensä tyhmiä päätöksiä.

kukaan jätetty rintansa pilannut uhrautuja ei itse ole ilmoittautunut ketjussa. Provoa pystyyn nyt tytöt ;)

Kaikkihan oli sen miehen vika, kun se sika ei jaksanut elää vaimon sanelemilla ehdoilla kuutta vuotta. Olihan se nyt sikamaista ehdottaa kolmen vuoden jälkeen joitain muutoksia. Vaikka kyllähän se yritti keskustella mutta kun itse en kuuden vuoden valvomisen jälkeen enää kyennyt normaaliin keskusteluun ongelmanratkaisusta puhumattakaan. Kaikki riidat oli yksin miehen syytä.

Ei se kyllä koskaan huomautellut raskauskiloista eikä ehdotellut seksiä ennen kuin synnytyksestä oli vuosi. Ja tekihän se melkein puolet kotitöistäkin mutta ihan väärin. Ja kerran se halusi lähteä viikonlopuksi Pariisiin hääpäivänä kun Nico-Petteri oli vasta viisi, olisi kuulemma voitu viedä se naapuriin isovanhemmille hoitoon, törkeä äijä kun ei lukenut Keltikangas-Järvistä eikä mistään tajua mitään! Kyllä kunnon mies nukkuu sohvalla vähintään viisi vuotta, ja kyllä kunnon mies ymmärtää että hyvä äiti ei poistu kotoa eikä ajattele itseään eik ainakaan miestään ennen kuin lapset ovat lentäneet pois pesästä. Sika!