Minkä ikäiselle kummilapsellesi ostat edelleen syntymäpäivälahjoja?
Miten kauan muilla on tapana muistaa kummilasta syntymäpäivälahjoilla? Oma kummilapsi täyttää 18v ja olen ajatellut, että en sen jälkeen enää synttärilahjaa osta, vaan muistan vaan valmistumiset tai ylioppilaaksi päästyään sekä muina vastaavina päivinä.Kertokaa miten muilla!
Kommentit (8)
31 vuotias ja jo kahden koululaisen äiti. OMAT kummivanhempani muistavat minua edelleen nimipäivänä (kortilla), syntymäpäivänä ja jouluna (lahjakortilla/rahalla/lahjalla).
lahjoin vielä, vaikka vannoin, etten ripille pääsyn jälkeen enää lahjo... Ehkä vielä siis vuoden päästä lahjon, ja sitten vain valmistumisen johdosta.
Häät tms riippuu tilanteesta.
lopetin muutama vuosi sitten, mutta vain sen takia, että en koskaan saanut mitään vastakaikua!
Ei kiitosta, ei koulukuvaa, ei yhtään mitään!
Olisi kiva, jos sieltäkin puolelta kuuluisi joskus jotain!
Mielelläni ostelisin lahjoja hamaan tappiin asti!
annetaanhan syntymäpäiväsankarille lahja mutenkin, vaikkei olisi sukua tai kummilapsikaan, mutta jos on kutsuttu ja järjestetty juhlat niin silloin toki.
niin ostan samalla lailla kuin muillekkin ystäville. Tai lähetän kortin. Osan kummilapsista kanssa en ole ollut tekemisissä kuin korkeintaan muutaman kerran vuodessa ja yhteydenpito on sillonkin ollut yksipuolista ja sellaisille en näe tarvetta ostella lahjoja rippijuhlien jälkeen (toki valmistujais-, kihlajais- ym, lahjat ostan, jos juhliin kutsutaan)
Tosin nyt toinen kummilapsi täytti 18-vuotta, niin häntä muistin pienellä summalla rahaa.
kummilapseni jääneet etäisiksi, olen lopettanut yksipuolisen lahjojen lähettelyn rippijuhliin. En ole itse kummina saanut välttämättä edes joulukorttia kummilasten perheiltä. Kummityttöni pääsi ripille toissa kesänä, menin juhliin ja vein toivomansa lahjan mutta itse en saanut edes kiitoskorttia jälkikäteen. Ei siis kiinnosta lähetellä lahjoja tai muutakaan.
Omat kummilapseni ovat vasta alle 3-vuotiaita, mutta omasta puolestani voin kertoa, että saan omilta kummeiltani vieläkin lahjoja, vaikka täytin juuri 35v! :D He muistavat jouluna, synttärinä, jopa nimpparina. Lisäksi joka juhlapyhä tulee kortti, esim. pääsiäisenä, ystävänpäivänä, jne.
Mutta olenkin aina sanonut, että mulla on maailman parhaimmat kummit. Olemme todella läheisiä. Opiskeluaikoina kävin heillä silloin tälloin syömässä (asuivat n. 400km lähempänä kuin vanhempani) ja AINA sain mukaani vielä muovipussillisen sapuskaa ja kummisedältä "kultaisen kädenpuristuksen" (rahaa yleensä 50e).
Nyt he muistavat paitsi minua, myös lapsiani! Ovat aivan ihmeellinen pariskunta, nämä kummini. :D Ovat pistäneet niin pahat pohjat, että en ikinä kykene täyttämään omaa kummiuttani samalla tavalla!