Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua pakotettiin lapsena syömään lautanen aina tyhjäksi - pidän sitä itse pahoinpitelynä!!!

Vierailija
31.03.2012 |

Olen lihava, en tunnista milloin vatsani on täysi. Usein syön vahingossa vieläkin lautasen tyhjäksi, vaikka maha on ratkeamispisteessä. Olen joutunut harjoittelemaan ruoan jättämistä lautaselle, se on vaikeaa.

Mukavia ruokailutilanteita en lapsuudestani muista lainkaan, kaikki kerrat mitkä on jäänyt mieleen, oli niitä kun itkin kylmän ruoan äärellä yksin ja koetin vain saada ruokaa nieltyä.

Minä tekisin lastensuojeluilmoituksen kaikista ihmisistä jotka pakottaa lapsensa syömään lautasen tyhjäksi, mutta yhteiskunta hyväksyy edelleen tämän pakkosyöttämisen muka kasvattavana!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kolme-nelivuotias sen takia nirsoile, että anoreksia vaivais... ja alkaako anoreetikko syömään pakottamalla, no ei, päinvastoin!

Kerronpa minäkin oman tarinani. Olin lapsena aina pullukka. Sain tavallisen sapuskan lisäksi pullaa ja kakkua ja tuttipullossa mehua kaksivuotiaaksi. Isompana lautanen käskettiin aina tyhjentää. Ei tehnyt tiukkaa minulle, olinhan jo venyttänyt mahani palloksi alta ovenripaisena. Olen myös pullukka aikuinen, aina taistelemassa painoni kanssa.

Oma 4 v tyttäreni on aina saanut itse säädellä syömisiään. Sokeria sai ensimmäisen kerran maistaa kaksivuotiaana.

Ei olla tehty numeroa ruokailuista, ja syö silloin kun on nälkä ja syö mitä haluaa!

Aina ollut pitkä, jäntevä, lihaksikas ja litteävatsainen. Painaa enemmän kuin moni samanpituinen, mutta ei ole tippaakaan lihava!

Aamupalaa ei syö juuri koskaan, pari tuntia heräämisestä maistuu ruoka! Ei ne lapset itseään nälässä pidä! Rentoutukaa!

Vierailija
42/43 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainankaan 2-vuotiaat.Mieti sitä, jos lapsi saa migreenejä ruuasta. yritetään etsiä ruokia jotka eivät aiheuta kohtauksia. Lapsi kehittänyt pelon ruokaa kohtaan. Ja se on äididn vika neuvolan mukaan Toipunut anorektikko äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap itse sai turpaansa myös ihan oikeasti tältä äidiltään joka myös pakotti syömään, ja kyllä, siitä on ihan yhtä suuret traumat kuin tästä syömäänpakottamisesta!

Minäkin olin tuolloin teini-ikäinen ja kyllä se kirpaisi syvältä että koskemattomuuteen niin kajottiin!

ap

En silti tota syömisjuttua ymmärrä

Pitäiskö mun sitten käyttää koko _ainoa_ elämäni niitä kusipäitä muistellen? No way!

No katos kun syöminen on ihmisen perustarve, turpaansaaminen ei. Harvempi joutuu ottamaan turpaan esim. työporukan kanssa 1 krt/päivässä, erilaisissa juhlissa, opettamaan lapsillensa sitä useamman kerran päivässä, tekemään valmisteluja päivittäin turpaansaamiseksi. Turpaan saamiseen ei kuulu samanlaista sosiaalista kontekstia, eikä sen perusoletuksena tule olemaan miellyttävää. Harvemmin esim. kukaan ehdottaa, että pidetään kokous, otetaan turpaan samalla kun kokoustetaan. Tai että istutana iltaa ja otetaan kevyesti turpaa, jokainen osallistuu turpaanantamiseen.

Lisäksi sinä olit ilmeisesti tullut pieksetyksi muutamia kertoja. Nämä henkisesti pahoinpidellyt syömäänpakotetut ovat kärsineet ongelmasta noin 4-5 kertaa päivässä, koko lapsuusikänsä.

Kiitos nyt tästä filosofiapläjäyksestäsi. Nähdäkseni tarkoituksenasi on osoittaa, että donkkuun saaminen ei ole ollenkaan ongelma (sanotaanko vaikka silloin, kun se nyrkinisku tappaa), mutta auta armias, kun lasta "pakotetaan" syömään lautanen tyhjäksi. Suomen väkivaltaongelma numero uno on nyt löytynyt!