Mä en jaksa tätä perhe-elämää, en!!!!
JOka ***keleen päivä samat aamuapalata, pesut, pukemiset, kuskaukset, kiire, ruoan laitto, iltahommat, tiksit, pyykit, siivoukset. Aina liian lyhyet yöunet. Väsynyt väsynyt väsynyt.
Perhe sotkee sotkee sotkee sotkee sotkee. Kaikki paikat on likaisina ja paskaisina. Lapset huutaa huutaa huutaa huutaa tappelee kiukuttelee.
Huutoa ja sotkua. Siitä ei tule ikinä loppua.
Mies osallistuu ja painaa tukka putkalla, mutta on aina väliinpitämätön ja väsynyt. Seksiä ei ole juuri koskaan.
Jauhelihaa, kalapuikkoja, perunaa, makaronia, porkkanaraastetta,pinaattilettuja. Voi saatana miten kyllästynyt olen tähän ruokalistaan. Jauhelihahelvetti.
Rahat tiukalla. Asuntolaina,päivähoitmaksut, sähköt,puhelimet. Kuukaudesta toiseen penni venyy.
Silti mä rakastan noita enemmän kuin ketään koskaan. Mutta kun mä en jaksa.
Kommentit (72)
vähän niinku äidin omana aikana. :) laitan radion soimaan keittiössä ja lueskelen samalla jotain lehteä kun hämmentelen soosseja. otan ehkä ruuanlaittoviinin samalla. lapset leikkivät keskenään tai tuijottavat pikkukakkosta. en ole ruuanlaitosta ikinä saanut stressiä. sitähän voi tehdä pakastimeenkin isomman satsin ja ottaa sieltä. tai syödä eineksiä. siivoamis-ja pyykinpesujutuista olen kyllä samaa mieltä kanssanne: perseestä ovat.
jos keittiö on valmiiksi siisti, että siellä voi kokata :)
Tiimarista ja prismasta saa. Käy myös pajuallergisille. Tai sitten kerää muita keppejä ja liimaa pumpulinpalasia kissoiksi. Lapsille höyhenet ja silkkipaperit pöydälle ja antaa niiden itse omaa luovuutta käyttää. Vaatteiksi vaikka shaali,takkuiset hiukset ja kaavomaalilla punaiset posket ja pisamia.
Muuten on samanlaisia fiiliksiä. Mies käskee nukkuun,mutta minkäs teet kun lapset tulee kuitenkin pomppimaan sänkyyn ja mies viettää omaa aikaa peliensä kesken.
Pytty on ruokoton kun en oo pessy renkaita,lavuaari vetää huonosti. Mieheltä ei sais vaatia mitään.
ja meillä yksi lapsi. Mun on pakko sanoa että en jaksaisi elää noin enkä koskaan pesisi mieheni kakkaa pöntöstä! Olen pettynyt teihin todella mammat!
Kadun joka ikinen päivä sitä että tein noi lapset, jos voisin niin kääntäisin aikaa taaksepäin ja en tekis IKINÄ lapsia.
Tää on ihan kauheeta elämää.
vähän niinku äidin omana aikana. :) laitan radion soimaan keittiössä ja lueskelen samalla jotain lehteä kun hämmentelen soosseja. otan ehkä ruuanlaittoviinin samalla. lapset leikkivät keskenään tai tuijottavat pikkukakkosta. en ole ruuanlaitosta ikinä saanut stressiä. sitähän voi tehdä pakastimeenkin isomman satsin ja ottaa sieltä. tai syödä eineksiä.
siivoamis-ja pyykinpesujutuista olen kyllä samaa mieltä kanssanne: perseestä ovat.
Jos ne lapset vaan suostus leikkimään nätisti ja kiltisti keskenään, kun äippä kokkaa. Mä en todellakaan muista milloin mä olisin tehnyt mitään kotona keskeytyksettä yli 5 minuuttia...
Mäkään en jaksa ja mulla on vain yksi lapsi, joka on vielä vauva. Tulen hulluksi jos siskoni on kyläilemässä kolmen poikansa kanssa, sen jälkeen tuntuu että voisin nukkua viikon putkeen. Hatunnosto kaikille joilla useampi lapsi.
Kaikki on vaan samaa joka päivä. Pyllynpesua, vaippoja, ruuanlaittoa, siivoamista, älä mene sinne, älä pane sitä suuhun, älä mene tänne, no älä nyt itke ei hätää, älä sylje sitä sosetta äidin päälle, odota hetki äiti on vessassa........
JOka ***keleen päivä samat aamuapalata, pesut, pukemiset, kuskaukset, kiire, ruoan laitto, iltahommat, tiksit, pyykit, siivoukset. Aina liian lyhyet yöunet. Väsynyt väsynyt väsynyt.
Perhe sotkee sotkee sotkee sotkee sotkee. Kaikki paikat on likaisina ja paskaisina. Lapset huutaa huutaa huutaa huutaa tappelee kiukuttelee.
Mies osallistuu ja painaa tukka putkalla, mutta on aina väliinpitämätön ja väsynyt. Seksiä ei ole juuri koskaan.
Jauhelihaa, kalapuikkoja, perunaa, makaronia, porkkanaraastetta,pinaattilettuja. Voi saatana miten kyllästynyt olen tähän ruokalistaan. Jauhelihahelvetti.
Rahat tiukalla. Asuntolaina,päivähoitmaksut, sähköt,puhelimet. Kuukaudesta toiseen penni venyy.
Älä nyt valita. moni ei saa edes sitä lasta....itse odotan 3:tta.... ja elämämä on mitä on...harvemmilla on palvelijoita ketkä hoitaa kotihommat...siisteys ei oo kaiken a ja o
AP on luuseri ja on valintansa tehnyt. Minä taas kuulun parhaaseen A-ryhmään, minulla ei ole lapsia eikä parisuhdetta. Ei tarvi kestää arkisia rutiineja.
Ihan tosissaan kuitenkin joisin itseni varmasti hengiltä jos joutuisin elämään tavallista "arkea". Ja pahinta olisi vielä lapsiperheessä.
Kaikki, niin työssä käyvät kuin kotiäiditkin.
Teette valtavan arvokasta työtä!
t. tahattomasti lapseton
mulla on tota samaa paitsi että olen 3 lapsen yksinhultaja. joskus vihaan tätä kaikkea niin paljon että haluaisin kuolla
mutta näitä kun lukee niin tulee oikeasti ihan fyysinen ahdistus päälle :( Itse tässä pohdin haluaisinko yrittää lasta joskus... Ihan varmaa kuitenkin on että en kyllä useampaa halua - minusta ei olisi tuollaiseen elämään.
Mulla on vaan yksi lapsi, tarhaikäinen, enkä nyt lähtis tätä autuutta hehkuttamaan. Oma yritys, miehen kanssa yhteinen mut mulla päävastuu, avoinna seittemän päivää viikossa, 13h per päivä, siihen rempattava ok-talo, kaks koiraa ja kaks kissaa, kaupassakäynnit, tukku, tilitoimisto, siivous, pyykit, just se vitun vessan pesu kun mieshän ei osaa vessaharjaa käyttää ja kaikki muu normimeininki ni MISSÄ VÄLISSÄ ottaa sitä "omaa aikaa"?? Lenkille joo tai viikonloppumatkalle PAH ku kerkeis edes nukkua tarpeeks.
Hahahaha oma valinta, joo tavallaan, en vaan tiennyt joutuvani tekemään kaiken yksin. Kas kun muestä väsyttää. Tottakai rakas, makaa sinä perseelläs siinä sohvalla, pelaa vaikka pleikkaria ni minäpä laitan pyykit, imuroin, puen lapsen ja kenkitän koirat.
Pää leviää piakkoin kiitos hel..
Väsyttää saatana ni en osaa kirjottaa!!!
Helpottaa, kun lapset kasvavat! Terkuin kolmen pojan äiti, pojat 9, 14 ja 16 v.
Helpottaa, kun lapset kasvavat! Terkuin kolmen pojan äiti, pojat 9, 14 ja 16 v.
mutta toiset asiat eivät vähene, kun lapset kasvavat se kauppa ja ruokarumba ei vähene tai helpotu. edelleen syövät ja paljon ja koko ajan kaikki on lopussa kaapeista.
eihän sinne virpomaan ole pakko mennä! Lapset jää henkiin vaikkei tänä vuonna virvotaisikaan.
Kaikkien ei aina ole pakko tehdä kaikkea, jokainen omien resurssiensa/jaksamisensa mukaan.
Me elettiin Espoossa 3 vuotta tuollaista elämää, kaikki oli aivan puhki. Muutettiin pikkupaikalle Varsinais-Suomeen, josta mies sai töitä ja mä jäin kotiin. Siis ihan vaan KOTIIN. Asuminen on halpaa ja menot pienet, syödään oman maan perunoita ym. Mä aioin hakea töitä vasta kun nuorin kolmesta lapsesta on koulussa. Eikä kaduta yhtään, suosittelen edes harkitsemaan vakavasti.
Kehotan katsomaan youtubesta videoita hakusanoilla "In memory of baby..." Pistää ihan oikeasti laittamaan asiat elämässä tärkeysjärjestykseen.
En sano tätä haastaakseni riitaa tai mitään vaikka täällä aina oletetaan niin.
Joskus, kun ite sortuu valittamaan turhanpäiväsistä asioista, niin katselen joitain niitä videoita ja tajuan ettei mulla oikeasti ole mitään valittamisen aihetta.
Avaa youtube ja katso.
kyllä se imuroikin ihan pyytämättä. Mutta olen niin tarkka siivouksen kanssa, etten oikein huoli muiden siivousjälkeä.
Kun pitää yllä tiettyä järjestystä näissä kotitöissä, niin ei tule tilannetta et kaikki kaatuu päälle.
Ollaan 7 henkinen perhe.
vähän niinku äidin omana aikana. :) laitan radion soimaan keittiössä ja lueskelen samalla jotain lehteä kun hämmentelen soosseja. otan ehkä ruuanlaittoviinin samalla. lapset leikkivät keskenään tai tuijottavat pikkukakkosta. en ole ruuanlaitosta ikinä saanut stressiä. sitähän voi tehdä pakastimeenkin isomman satsin ja ottaa sieltä. tai syödä eineksiä.
siivoamis-ja pyykinpesujutuista olen kyllä samaa mieltä kanssanne: perseestä ovat.