Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko nostaa tästä metelin, olin kaikista koulutetuin ja sopivin työhön!

Vierailija
29.03.2012 |

Ja minua ei valittu! Kyseessä oli siis lastenhoitajan toimi (vakituinen), haastateltiin vain kolme, joista minä yksi. Muut haastatellut olivat 1 lähihoitaja jolla ei kokemusta alalta ja terveydenhoitaja, joka joskus vuonna kuokka ja kirves ollut tuossa tarhassa viikon sijaisena. Minä olen ollut tuossa tarhassa jo 3kk ja oli niinkuin märkä lapanen olisi isketty päin näköä! Eihän terveydenhoitaja ole mikään lastenhoitaja!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuitenkin kommentoida siihen, kun jotkut ihmettelevät epäpäteviä lastenhoitajia. Itse olen yhteisöpegagogi (amk) ja työskennellyt aiemmin mm. lastensuojelulaitoksessa ja nuorisonohjaajana. En voi saada vakituista työsuhdetta päiväkodista ennen kuin kouluttaudun esim. lastentarhanopettajaksi (lähihoitajaksi en halua, kun vain päiväkodissa työskentely kiinnostaa).

Vaikka olen epäpätevä, niin väitän olevani työssä hyvä. Ja anteeksi vain, monissa vaikeammissa asioissa (erityislapset, lastensuojeluasiat) minulla on osaamista enemmän kuin esim. ryhmämme lto:lla. Ja tämä siis on tiedossa töissä ja sitä arvostetaan.

Oman alan töitä en tee tällä hetkellä, koska ilta- ja vuorotyö ei houkuttele kolmen suht pienen lapsen äitiä.

Vierailija
42/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät vaikka terkka olisi ollut lastenneuvolassa töissä ennen hakua tarhaan ? Terveydenhoitajalla on huomattavasti paljon enemmän näkemystä kuin lähihoitajalla vaikka molemmat olisivat vastavalmistuneita. Näissä piilee se koulutuksen ero ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinut palkata ja tehdä kanssasi töitä? Saat heti hankalan maineen ja se haittaa takuulla työllistymistäsi jatkossa.

Vierailija
44/48 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pohtia sitä, että olisi valituksen vuoksi jollakin "mustalla listalla".

Jos virkaan on jotkut tietyt pätevyysvaatimukset, on otettava se, joka ne täyttää. Vakivirkaan ei saa ottaa epäpätevää, eikä määräaikaiseksikaan, jos on yksikään pätevä hakija.

Jostakin merkillisestä syystä terveydenhoitaja on koulutuksensa puutteista huolimatta katsottu sopivimmaksi. Et ehkä halua edes kuulla perusteluja sille, miksi sinua ei valittu.

Paitsi jos sinä olet raskaana, mutta valittu ei ja sinua olisi syrjitty raskauden perusteella.

Vierailija
45/48 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenelläkään ei ole oikeutta tulla valituksi kunnan

virkaan sillä perusteella, että hän on koulutuksensa ja työkokemuksensa perusteella pätevämpi kuin muut hakijat"

Siis mitä ihmettä tämä tarkoittaa ??? Siis julkisiin virkoihin juuri näiden seikkojen perusteellahan valinta tulee tehdä. Selvennätkö, mitä tuossa oli taustalla?

En ole tuon kirjoittaja, mutta sen verran asiasta tiedän, että VÄHIMMÄISVAATIMUKSET on täytettävä. Kuka tahansa ne täyttävä voidaan valita joillakin erityisperusteilla, joiden pitää olla mainittu hakuilmoituksessa.

Näin pienellä paikkakunnalla avointen paikkojen ilmoituksia lukiessa voi sitten arvailla, että "kenenkäs paikka tuokin on".

Selvennän vielä, että tietoa löytyy korkeampien oikeuksien päätöksistä.

Vierailija
46/48 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitajat ovat käsittääkseni työsuhteisia, eivät viranhaltijoita. Eli virasta ei ollut kyse vaan toimesta. Tällä terveydenhoitajalla voi hyvinkin olla taustalla myös lähihoitajatutkinto tai vanhamuotoinen lastenhoitaja- tai päivähoitajatutkinto, jotka myös antavat pätevyyden ko. työtehtävään.

Vierailija
47/48 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkka on? Entäs ap sinun ikäsi ja onko sinulla lapsia? Tämä on yleensä ihan yksinkertaista matematiikkaa, jos olet nuori ja lapseton nainen sinun oletetaan kuitenkin piakkoin lisääntyvän joten työpaikan saa helpoiten nelikymppinen jolla jo mahdollisesti isompia lapsia. Näitä tilanteita olen todistanut monissa sos ja terv alan työpaikoissa.

Vierailija
48/48 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mieti myös sitä mikä työilmapiiri tulisi olemaan. Sinusta tulisi henkilö joka saisi työpaikan valituksen kautta. En sano etteikö sinun pitäisi jättää valittamatta mutta ota tuo kuitenkin huomioon ja muokkaa tarvittaessa ulkoista asennettasi jotta säilyy uskottavuus. Siihen on syy miksi toinen noista ihmisistä valittiin. Tarvitset juttutuokion valinnantekijän kanssa, katsot häntä silmiin ja kysyt miksi se henkilö valittiin joka valittiin, ja miksi ei sinua. Sitten ilmoitat että harkitset valituksen tekoa koska sinä olit se pätevin hakija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme