Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko nostaa tästä metelin, olin kaikista koulutetuin ja sopivin työhön!

Vierailija
29.03.2012 |

Ja minua ei valittu! Kyseessä oli siis lastenhoitajan toimi (vakituinen), haastateltiin vain kolme, joista minä yksi. Muut haastatellut olivat 1 lähihoitaja jolla ei kokemusta alalta ja terveydenhoitaja, joka joskus vuonna kuokka ja kirves ollut tuossa tarhassa viikon sijaisena. Minä olen ollut tuossa tarhassa jo 3kk ja oli niinkuin märkä lapanen olisi isketty päin näköä! Eihän terveydenhoitaja ole mikään lastenhoitaja!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin hänellä on amk-tutkinto ja se kelpaa lähihoitajan ohi paikalle kun paikalle. Toiseksi; hänellä voi tosiaan olla muukin tutkinto taustalla. Oletko katsonut hänen oikeudet julki terhikistä?

t. ensihoitaja amk jolla myös sairaanhoitajan ja lähihoitajan paperit

Vierailija
22/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu saada perustelut, että miksi ei valittu kyseiseen virkaan. suosittelisin niitä ainakin kyselemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa, itken vaan täällä. Jos se on oikeasti noin, että joku terkka menee edelle, niin ihan turhaanhan minä olen kouluani käynyt. Olisin niin tarvinut sen paikan ja olen viihtynyt ja kaikki on mennyt niin hyvin. Ihmettelen todellakin miksi näin. On just niin lyöty olo kuin olla vaan voi.

ap

Vierailija
24/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtä, jota jo teet, ei tarjota sinulle, se tarkoittaa yhtä kuin että sinua ei valita, vaikka hakisit.

Hyvä työntekijä saa paikan automaattisesti.

Sama suomeksi: susta ei tykätty.

Vierailija
25/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan ei päteyysvaatimuksista tarvitse piitata, kuten opimme ylioppilasvähemmistövaltuutetun tapauksessa.

Vierailija
26/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin faktaa, lukekaan vaikka nuo sulkeissa mainitut oikeustapaukset:

Kenelläkään ei ole oikeutta tulla valituksi kunnan

virkaan sillä perusteella, että hän on koulutuksensa ja työkokemuksensa perusteella pätevämpi kuin muut hakijat (mm. KHO 19.9.1997 T 2296).

Suuretkaan erot työkokemuksessa eivät estä valitsemasta virkaan kokemattomampaa hakijaa, jos

hän osoittautuu esimerkiksi haastattelun perusteella henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan virkaan sopivammaksi (KHO 28.6.2005 T1609)

Vierailija
27/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenelläkään ei ole oikeutta tulla valituksi kunnan

virkaan sillä perusteella, että hän on koulutuksensa ja työkokemuksensa perusteella pätevämpi kuin muut hakijat"

Siis mitä ihmettä tämä tarkoittaa ??? Siis julkisiin virkoihin juuri näiden seikkojen perusteellahan valinta tulee tehdä. Selvennätkö, mitä tuossa oli taustalla?

Vierailija
29/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtä, jota jo teet, ei tarjota sinulle, se tarkoittaa yhtä kuin että sinua ei valita, vaikka hakisit.

ainakin minä hain paikkaa jota olin tehnyt vuoden ja sain paikan 32 hakijan joukosta.

Vierailija
31/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saat asiantuntevan arvion tilanteesta ja apua mahdolliseen jatkoprosessiin.

Vierailija
32/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä minäkin terveydenhoitajan valitsisin mieluummin kuin lastenhoitajan. Varsinkin, jos tuolla terveydenhoitajalla on omia lapsia jotka kuitenkin ovat jo niin isoja, ettei pelkoa poissaoloista ole. Terveydenhoitajallahan on ihan koulutuksellinen etu: ei ollenkaan haittaa, jos siellä tarhassa jollakin on silmää myös lasten voinnille terveyskysmyksissä.

Vierailija
33/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa, itken vaan täällä. Jos se on oikeasti noin, että joku terkka menee edelle, niin ihan turhaanhan minä olen kouluani käynyt. Olisin niin tarvinut sen paikan ja olen viihtynyt ja kaikki on mennyt niin hyvin. Ihmettelen todellakin miksi näin. On just niin lyöty olo kuin olla vaan voi. ap

Sinua ei valittu, koska toisella oli enemmän koulutusta ja osaamista. Voi olla, että hänellä oli myös enemmän työkokemusta. Lisäksi kannattaa muistaa, että periaatteessa voidaan valita kuka tahansa, jonka valinta voidaan perustella työpaikkailmoituksessa olleilla kriteereillä.

Itse en ole saanut valtion virkaa 15v työkokemuksella vastaavissa tehtävissä, akateemisella koulutuksella ja lisäopinnoilla vaan sen sai osastopäällikön vastavalmistunut tytär. Silti oikeus katsoi, että tuo tytär saatiin valita ohi pätevämpien ja osaavampien.

Vierailija
34/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vuosikausia muodollisesti epäpätevänä pätkäsijaisuutta tehtävässä, joka ollaan nyt rekrytointikiellon loputtua laittamassa auki. En voi saada paikkaa, koska minulta puuttuu tohtorin tutkinto. Hyvä työntekijä - minusta on pidetty yhteisössämme paljon ja siksi minulle on aina tehty uusi pätkäsopimus - ei saa paikkaa automaattisesti.

Vierailija
35/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitajat ova työsuhteisia

eivät virassa.

Ja mitäs siinä viestini no 29 otsikossa lukikaan? :D

- 29 -

Vierailija
36/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitalla on AMK-koulutus, eiköhän se ole enemmän kuin lähihoitajalla.

Vierailija
37/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ollut sijaisena. Olen tässä huomannut että hyviä sijaisia ei palkata vakituisiksi koska mistä sitten saataisiin hyvä, ennestään jo tavat tunteva sijainen...

Vierailija
38/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten se voidaan ottaa vaikka sinä olisit 10 kertaa pätevämpi.

Eli siis minimivaatimukset on täytettävä, enempää ei tarvitse olla. Siinä ei auta valittaa, vaikka olisit kasvatustieteiden tohtori.

Vierailija
39/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kannattaa muistaa, että periaatteessa voidaan valita kuka tahansa, jonka valinta voidaan perustella työpaikkailmoituksessa olleilla kriteereillä.

Itse en ole saanut valtion virkaa 15v työkokemuksella vastaavissa tehtävissä, akateemisella koulutuksella ja lisäopinnoilla vaan sen sai osastopäällikön vastavalmistunut tytär. Silti oikeus katsoi, että tuo tytär saatiin valita ohi pätevämpien ja osaavampien.

Juuri näin. Tyttö täytti kriteerit ja jos ne täyttyvät, on muiden turha itkeä vaikka olisi se tohtorin hattukin jo saatu. Työpaikka saa valita sen mieleisimmän hakijan.

Minusta itse asiassa olisi kamalaa, jos ei saisi. Minäkin palkkaisin mieluummin esim. nuoren, innokkaan vastavalmistuneen kuin jo 30 vuotta töissä olleen, joka tulee töihin naama norsunvitulla.

Vierailija
40/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sujuuko sulta hommat? Osaatko pitää langat hanskassasi ja hoitaa oman vastuupaakkusi vai keskitytkö epäolennaisuuksiin ja menet sieltä missä aita on matalin.. niin että muut joutuvat korjailemaan asioita jäljiltäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi