TAMMIKUISET 2013
Kommentit (301)
Ihanaa, on jo toukokuu. Tässä kuussa menen sitten lääkäriin vaatimaan vähän lääkettä noihin epäsäännöllisiin kieroihin.
Oasis: Ihana tilanne teillä ja ei lainkaan kauhistus. Onnittelut! Mutta sinähän saat siirtyä suoraan odottajien puolelle keskusteluihin. Kaikkea hyvää!
Jadesa: Sinne odottajiin taidamme sinutkin passittaa :) Onnea!
Claudia: Toivottavasti teillä tosiaan kaikki natsaa kohdalleen!
Nyt nukkumaan...
zofine kp 35/? yk 1
Helmi86 kp 35/19-28 yk 6
Gabriela kp 32/27-31
Antsi kp 31/34-35 yk 5
toivotonM kp 31/32-37 yk 2
82 kp 30/49-78 yk 5
Aliina kp 28/28-33 yk 5
Haaveilija89 kp 28/33-43 yk 5
alicia kp 25/28-35 yk 4
Pimpelipom kp 24/ 31-35 yk 1(km) + yk3
Regalo kp 24/28 yk 2
coconut kp 22/26-? yk 2 + km + yk 1
Liisu kp 21/26-32 yk 3
Narandja kp 21/30-32 yk 5
hilma3 kp 19/25-32 yk 3
Tossukumpu kp 19/24-28 yk 3
Auringonkukkanen kp 17/28-? yk 4
Claudia kp 17/24-30 yk1+km+yk6
Ele kp 16/?
töönis kp 16/26 yk 2
Cedarfalls kp 16/26-28 yk 5
kesäkeiju86 kp 16/30-55 yk 11
WhiteSwallow kp 15/27-29 yk 1
Liisuli kp 12/22-27 yk 4
Pikkunuppu kp 12/23-24 yk 7
Lucija kp 10/23 yk 6
Sakura kp 10/23-24 yk 3
mupis kp 10/28 yk 6
PLUSSANNEET:
Jadesa
Hei kaikki!
Yritän myös vähän hillitä itseäni enkä käy nyt kommentoimassa kovin usein. Gabriela, toivottavasti tilanne selkeytyy ja kääntyy parhain päin!
Keskikierto, joten pankissa on käyty ja nyt sitten odotellaan.
Cedarfalls
Moikka kaikille, nyt tuli sitten aika poistua tästä ryhmästä ja siirtyä odottelema taas seuraavalle kuullle... Menkat alkoi ja tulihan muuten semmosten kipujen kanssa että....
Tsemppiä teille muille :)
Gabriela: Jaksamisia todella paljon, kamala tilanne. Toivottavasti jossain vaiheessa saat sen plussan. Ja kiitos tsemppauksesta, yritän olla hätäilemättä.
Ele: Ihana asenne ja pääasia, että tekee kaiken voitavan tulee ainakin hyvä mieli, että on yritetty.
jadesa: Ihanaa, mahtavaa, upeaa, paljon tarrasukkia pikkuiselle matkaan.
Liisu: Se odottelu on kaikista pahinta, aina ihan vahingossa tulee testi tehtyä liian ajoissa.
Claudia: Onnea oviksen löytymisestä, pco ei ole kiva, mutta onneksi hoidettavissa kun tiedät siitä. Tsemppiä!
82: Hyvä, tärkeintä on saada kierrot kohdallensa, minä menen sitten syksyllä vaatimaan lääkettä pitkiin kiertoihin, kesän haluan nauttia ja tehdä vauvaa ns. luomusti.
ON: Tänä aamuna sain hieman vahvemman viivan ovistestiin ja huomenna sitten teen taas hymynaamatestin ja toivon sitä hymynaamaa huomisaamulle ja tänä iltana ajattelin, että jos vaikka vähän heiluttelis peittoja, tosin eilen illallakin heiluteltiin.
Huomista hymynaamaa odotellen ja toivoen.
Täditöntä loppuvuotta toivoen!
kesäkeiju86 kp16(30-55) yk11
Heti aluksi tosi paljon onnea jadesalle! Erittäin iloinen uutinen :)
Onnittelut myös ovisplussista, joita monet ovat löytäneet ja hyödyntäneet!
kesäkeiju86: Otin monitorin sittenkin käyttöön jo tässä kierrossa ( huijasin siis monitoria, että olisi vasta kp 5, kun olikin jo kp 6 - jostakin luin, että noin voisi tehdä). Monitori ainakin tuntuu helpolta ihan käyttää. Kerron lisää kokemuksia sitten, kun olen käyttänyt sitä vähän pidempään.
Gabriela: Voi ei :( Paljon jaksamista, toivottavasti saatte asiat selvitettyä!
ON: Mulla on ollut eilen ja tänään (kp:t 9 ja 10) vähän sellainen tunne, että voisikohan mulla olla ovulaatio meneillään. Edellä mainitun monitorin mukaan ei, mutta alavatsaa on poltellut ja limanerityskin on ehkä ollut normaalia runsaampaa. Varmuuden vuoksi heiluteltiin eilen peittoja kahdesti :)
Sakura kp 10/23-24 yk 3
.. ja pahoitteluni niille jotka jatkanut matkaansa helmikuisiin..
Jadesalle ONNITTELUT!! Peukut pystyssä että haamu vahvistuu ja raskaus sujuu ongelmitta:)
En ole käynyt täällä piiiitkään aikaan kommentoimassa tai lukemassa.. tarkoitus ois ottaa vähän iisimmin tän vauvakuumeilun kanssa ja aika hyvin on sujunut tähän saakka..:) Kyll sitä raskaudutaan sitten kun on se oikea hetki.. niin ainakin yritän ajatella:)
Marjana: Vooi:( halit ja tsempit sinne! Odotin niiiiin että oisit kertonut ihanat uutiset! Toivottavasti ette enään tarvii pitkään yrittää!
Hei, täällä uusi yrittäjä. Ensimmäinen yrityskerta ja nyt on kiertopäivä 15/27-29. Pitkällisen vauvakuumeen jälkeen lähipiirin surulliset uutiset on saaneet pohtimaan mikä tässä elämässä on tärkeintä ja ettei tätä yritystä uskalla kauheasti lykätä. Itse olen kohtapuoliin 27 ja mies on 31.
Vauva-lehteä on tullut luettua muutama vuosi ja nyt eksyin ekaa kertaa näihin keskutsluihin. Lueskelin tämän ketjun läpi ja katsotaan jos ei nyt tärppää niin sitten jään lueskelemaan enemmänkin.
Ihanasti jaksatte tsempata toisianne :) Onnea kaikille yritykseen!
Täällä ei mitään oikeestaan. Ovista ei vielä mutta nyt onkin vasta kp10 eli eiköhän se kuitenkin tässä piakoin tule.(toivottavasti).
mupis
Ja JADESA aivan hirmusti onnea!!! nyt vaan vahvistamaan sitä plussaa ja sitten paljon tarrasukkia mukaan ja onnea odotukseen! :)
Viikon vaan olin poissa ja sen jälkeen työkiireitten takia ehtinyt vaan lueskella muitten kuulumisia...
jadesa: Onnea, alko jo pelottaa että tää on plussaton kuukausi. Mutta sää teit sen!!! Ja me muut perässä
marjana ja gabriela: TSEMPPIÄ! ja kovasti.
Nyt vaan sitten me muut odotellaan miten menee. Itsellä ei ole ollut kovastikaan aikaa tarkkailla oireita, mutta hmmm. Vielä ei ole menkat ainakaan alkaneet, tosin kp 29 on yleisin. Vappuaattona tein testin vaikka tiesin että on aikaista, meillä nyt vaan oli tietty merkkipäivä ja aattelin kokeilla oisko sen kunniaksi saanut kertoa iloisia uutisia, vaan ei, negahan sieltä toki.
terkuin aliiina kp 28/28-33
Tänään vielä tein apteekin testin ihan varmuuden vuoksi ja kyllä sieltä jo kaksi lähes yhtä tummaa viivaa ilmestyy. On se vaan jännä kun nimenomaan tässä kierrossa olin lähes 100 % varma ettei mitään tuloksia synny. On vissiin kumottu sekin väite ettei lyhyellä luteaalivaiheella voi raskaaksi tulla. Nyt vaan pelottaa pysyykö pieni kyydissä loppuun asti..
Siirryn nyt jännäilemään kuka on seuraava! Paljon tsemppiä kaikille! :) :)
Ensiksi, Onnea Jadesalle!! Vihdoin saatiin veturi tammikuisille :)
Sitten, Pahoittelut tipahtaneille.. ensi kuussa nähdään luultavasti! Minusta ette taidakaan päästä helpolla eroon. :D
Hienosti olette oviksia bongailleet, kyllä niitä plussiakin alkaa kohta sit tulemaan oikein rytinällä, toivotaan niin!
Kävin tänään siellä lääkärillä ja asiat lähtivät nyt rullaamaan hitaasti mutta varmasti.. Nyt selvitellään miehen spermanlaatu ennen kuin saadaan lähete lapsettomuuspolille. Siinäkin kestää nyt ainakin kesäkuuhun ennen kuin lähete menee perille ja sitten saadaan aika hoidon suunnitteluun, joka sekin voi olla vasta useiden kuukausien päästä. Hyvää tässä on se, että saadaan tuo lähete jo nyt puolen vuoden yrityksen jälkeen, kun mulla todettiin jo ennen yritystä pco. Ja vielähän tässä on toivoa, jos tärppäisi ennen kuin hoitoihin edes ehditään :)
Oon huomannu, et tää epätoivoinen vauvakuumeilu on johtanu siihen et alan irtautumaan vauvahaaveesta pienin askelin. Vauva tänne ja heti ei oo enää se tärkein juttu tässä hetkessä. Jokin henkisen kasvun kriisi mulla on selvästi menossa kun pohdiskelen mitä oikeasti elämältäni haluan jne.. Ehkä nyt on aika jo uusille urille!
Aurinkoisia kevät päiviä kaikille! Ei oteta tätä vauvakuumeilua liian tosissaan!
pohdiskeleva Lucija kp ? ei mitään tietoa :)
Piti tulla täällä pistäytymään, kun ei ole kukaan vielä helmikuisten pinoa pistänyt pystyyn. Tarkoitus on ollut pitää palstailun puolesta hieman hiljaiseloa, mutta pakkohan sitä on käydä välillä lueskelemassa teidän kuulumisia. =P
Ja olihan niitä uutisia... PALJON ONNEA JADESA! Hienoa, että veturinkuljettaja löytyi.
Gabrielan tilanne puolestaan sai minulle suorastaan tipan linssiin. Voi siskorakas, toivon koko sydämestäni, että asiat järjestyvät! Voimia ja halauksia!
Kaikille muille tasapuolisesti tsemppiä! :) Olkaa ahkeria plussaajia!
Marjana
Enpä oo pitkään aikaan kerenny kirjottelemaan, kuulumiset aina ohimennne lueskellu. Ja olihan niitä juttuja niin paljon taas että ei ihan kaikkea muistakkaan! :)
Ihan ensimmäisenä onnittelut tietenkin Jadesalle, joka oli saanut sen ensimmäisen plussan!! Onnea älyttömän paljon, sitä ei voi koskaan toivottaa liikaa:) Luo kyllä uskoa varmaan kaikkien yritykseen, kun sanoit että et itse olisi uskonut että tässä kierrossa edes voisi tärpätä.. Toivoa on siis aina! Toivottavasti saadaan monta plussakaveria sulle tässä kuussa, tsemppiä siis kaikille!! :)
Moni olikin sen oviksen löytäny tässä kierrossa, joten eiköhän tuo olis siis aika saada useampikin plussa?! :)
Marjana: Oon tosi pahoillani sun puolesta, harmillinen tuo sun tilanne.. :( Sulle jos jollekkin olis vihdoin ja viimein toivonu sen iloisen uutisen! Toivotan ensi kiertoon paljon voimia, jaksan kyllä uskoa siihen että vihdoin ois sun vuoro, jaksuja!! :)
claudia: onpa mukava kuulla että lääkärissä selvis kaiken olevan hyvin! Ei muuta kun onnea ja iloa yritykseen, varmasti nyt voit olla paljon keveämmällä mielellä! :)
Gabriela: Tosi harmillinen tilanne sulla, jaksamisia! :( Toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyy vielä parhain päin.
Pahoittelut kaikille joilla ei tässä kierrossa tärpännyt, hurjasti tsemppiä ensi kiertoon!!!
Mites muut alkupään ihmiset, oletteko jo uskaltautuneet testaamaan tai onko jotain hyvää enteileviä oireita havaittavissa??
ON: Itse elän tällä hetkellä aika jännittäviä päiviä, tuntuu ettei saa hetken mielenrauhaa...sitä vaan laskee päiviä milloin menkat ehkä alkaa(toivottavasti ei!) ja milloin sais aikaisintaan tehdä testin.. :D Olo on kyllä aika "normaali", mitään oireita en ole sen kummmemmin havainnu.. Toisaalta, edellliskerran kun sen plussan testasin, ainoat "oireet" oli menkkakipuja alamahassa niinä päivinä kun menkkojen olis pitäny alkaa.. Ja silloinkin testasin vasta kp30. Tämä on kyllä niin hermojaraastavaa odottaa..!
coconut kp24/26-?
Kertokaas joku onko teillä ollut kiinnittymisvuotoa, kuinka nopeasti oviksen jälkeen ja millaista vuotoa? Tänä aamuna mulla tuli ruskehtavaa verta ku paperiin pyyhki, pikkuhousunsuojaan ei ole toistaiseksi tullut mitään. Eilisillasta asti minua on oksettanut, liekö oksennustautia vai voisiko oksettava olo johtua kiinnittymisestä tai ovulaatiosta?
Plussatuulia kaikille!
kesäkeiju86 kp18-30-55 ja yk11
zofine kp 37/? yk 1
Helmi86 kp 37/19-28 yk 6
Gabriela kp 32/27-31
Antsi kp 33/34-35 yk 5
toivotonM kp 33/32-37 yk 2
82 kp 32/49-78 yk 5
Aliina kp 30/28-33 yk 5
Haaveilija89 kp 30/33-43 yk 5
alicia kp 27/28-35 yk 4
Pimpelipom kp 26/ 31-35 yk 1(km) + yk3
Regalo kp 26/28 yk 2
coconut kp 24/26-? yk 2 + km + yk 1
Liisu kp 23/26-32 yk 3
Narandja kp 23/30-32 yk 5
hilma3 kp 21/25-32 yk 3
Tossukumpu kp 21/24-28 yk 3
Auringonkukkanen kp 19/28-? yk 4
Claudia kp 19/24-30 yk1+km+yk6
Ele kp 18/?
töönis kp 18/26 yk 2
Cedarfalls kp 18/26-28 yk 5
kesäkeiju86 kp 18/30-55 yk 11
WhiteSwallow kp 17/27-29 yk 1
Liisuli kp 14/22-27 yk 4
Pikkunuppu kp 14/23-24 yk 7
Lucija kp 12/23 yk 6
Sakura kp 12/23-24 yk 3
mupis kp 12/28 yk 6
PLUSSANNEET:
Jadesa
Coconut; Kyllähän siitä aikamoinen kivi vierähti harteilta, kun kuulin, että kaiken pitäisi olla kunnossa, lukuunottamatta pco:ta, mutta se kun ei niin pahaksi kumminkaan ole äitynyt ,että se este olisi raskautumiselle, niin kevein mielin jatketaan :)
Jadesa; Ihan mielettömästi onnea, ja paljon tarrasukkia matkaan. Me liitytän odottajiin myös pian täältä ;)
ON: Ovis olis ja meni, ja se kyllä hyödynnettiin. Mieskin totesi aina päivisin, että pitäskö vielä varmuudeks laittaa kaverit uimaan, että jos nyt oliskin oikea hetki. Toisalta hellyyttävää, ja ihanaa kun hänkin on mukana jutussa :)
Tänään suihkussa huomasin, että nännit ovat TODELLA arat. Pyyhkeellä kun kuivasin, niin melkein parahdin. Nyt ovat rauhoittuneet, mutta edelleen hieman kosketus arat. Tiedä sitten enteileekö menkkoja, vai jotain paljon mukavempaa :) pientä nippailua on ollut oikealla puolella alavatsassa, ja kovin satunnaista sellaista. Mä niin toivon, ja rukoilen, että siellä jotain yrittää tapahtua, mutta samalla yritän pitää jalat tiukasti maassa. Luteaalivaihe mulla on ollut aika lyhyt aiemmin, about 10pv, että katsotaan nyt. Maanantaina olis loppukierron verikokeet, niitä odotellessa.
Mahtavaa viikonloppua kaikille, ja plussaillaan !!
-Claudia, kp 19/24-30, dpo 4
Itsellä myös vaivannut lyhyt luteaalivaihe. 8-10 päivää normaalisti, harvoin edes 10 päivää.. Tässä kierrossa sain hymynaaman kp 19/29 eli luteaalivaihe taas TODELLA lyhyt ja silti tärppäsi. Tässä kierrossa kokeilin vähän poppaskonsteja mm. karkkilakko, greippimehu ja b6 vitamiinia. Enpä tiedä josko näillä olisi ollut mitään vaikutusta asiaan.. taitaa jäädä arvoitukseksi ;)
Noniin leidit plussia kehiin!!!! +++++
Jadesa
eli menkat eivät ole vieläkään alkaneet :) Olisin ostanut tänään testin, mutta olin kaupoilla ukon kanssa ja se nyt niin pontevasti hötkyili, ettei vielä saa intoilla. En sitten ostanut joten eikun kärvistellään.
aliina kp 30/28-33 (ja se 33 on ollut vaan kerran ja silloin tuntui ihan mahottomasti oireita, jälkikäteen oon miettinyt että oisko ollut yritystä silloin... voi kun, sitten ainakin tietäis että näistä vanhoista ruhoista löytyy tarvittavat aineet ja laitteet vauvantekoon... muuten on siis AINA 28 tai 29)
Joku siellä kyseli, että onko mahdollista, että raskaustestin plussa ei tule "sillon kuin pitäisi". Vastaus on, että on mahdollista. Itse kun raskauduin, niin sain odottaa plussaa melkein kaksi viikkoa, ja menkatkin tuli siinä välissä yms. Se on aina niin kovin yksilöllistä. Eli te varhaiset plussaajat ja muutkin viimisen kp:n plussaajat, malttia, oireet voivat olla oikeassa, ja testit väärässä. Kannattaa tosiaan pantata sitä testin tekemistä (tiedän, ei ole helppoa), ja kaikki on aina mahdollista.
Moni on bongannut oviksen, onnittelut, ja peukkuja peiton alle, nyt plussataan sankoin joukoin ;)
ON: Itse bongasin oviksen ma, ja tänään on ollut myös oireita, eli eilen/tänään, peitto on heilunut about joka päivä tässä, ihan vaan senkin takia, kun on vaan tehnyt mieli. Mutta toivon, että tämä oli nyt oikea ovis, ja tärppi tapahtuisi. Jos ei, niin hormoni täytyy käydä hakemassa, ja alottaa ne heti ensi kierrossa. Toivon todella, että tämä olisi mun hetki, ja kierto. Tässä on saanut painia näitten turhautumisten ja fiilisten kanssa jo ihan tarpeeksi. Mulla kun se pco todettiin, niin se ovis ei todellakaan aina sieltä ilmaannu..mutta nyt todella toivon, että natsaa.
Ihanaa toukokuuta kaikille, ja plussa tuulia :)
-Claudia kp 16/24-30