TAMMIKUISET 2013
Kommentit (301)
Onko kukaan muuten laskenut, kuinka monta raskaustestiä on kuluttanut? Tuntuu hurjalta, kuinka paljon tällainenkin sakki on niitä käyttänyt. Montako ostatte niitä kerralla?
Plussatuulia tähänkin päivään! :)
Musta kans tuntuu että menee välissä nimimerkit ja kuulumiset sekaisin, sen verran iso porukka kasassa :D ja vielä kun on sen verran vähän aikaa seuraillut näitä kirjoituksia.
Tuntuu kyllä tosiaan ihme hommalta jos ei näin monen ihmisen ryhmästä kukaan saa sitä niin toivottua plussaa tikkuun seuraavien viikkojen aikana..! pakkohan se on onnistua :) loput tulee sitten heti perässä seuraavassa junassa ;)
Onnea ja plussamerkkisiä tuulahduksia kaikille!
coconut 16/26-?
coconut: No poikkeaa aika paljon, normaalisti on vuoto kestää 5päivää. Tein kyllä raskaustestin kp44 ja kp50, mutta sittenkin meni vielä 10päivää ennen kuin menkat alkoivat. Voisihan sekin olla mahdollista.
Hienoa, että ovulaatio löytyi ja testi toimi juuri niin kuin pitikin.
82: Voi ei tota pitkää kiertoa, toivottavasti normalisoituu. Ja juu nyt on tikuttamista, mutta toivottavasti saan sen selvyyden miten ovuloin jos ovuloin.
marjana: Mulla on jotenkin vahva tunne, että plussailit, älä menetä toivoa vielä, vaikka vaikeaa se onkin olla menettämättä. Toivotaan, että plussa tulee seuraavaan testiin, minkä teet. Kukaan ei tosiaan kaipaa tätiä kylään.
Lisabella: Voi apua, mun testimäärällä sais varmaan ostettua auton (ainakin halvan)
ON: Itse laskeskelin, että jos ovuloin 2kertaa kierrossa, ovulaatio tapahtuisi noin 16kertaa vuodessa ja jos vaan sen kerran kierrossa niin noin 8 kertaa. Mutta sitten on mahdollisuus, etten ovuloi kertaakaan ja edellinen kierto oli poiketen sen 60päivää. Eli lauantaina alan tikuttamaan ja toivon sille kp 14 plussaa ku si ois parhaat mahdollisuudet tulla raskaaksi.
Plussatuulia toivottaen ja plussauutisia odottaen.
-kesäkeiju kp 10(30-55) ja yk11-
kuka näyttää meille muille mallia ja päräyttää ensimmäisen plussan?
Onnimuuli: kävitkös apteekissa täydentämässä testi varastoa? :) ite oon niin nuuka et ostan aina vaan sen yhden testin kerrallaan. Toivottavasti plussa tulee tädin sijasta :)
Gabriela: toivottavasti saatte asiat kuntoon!(muistaakseni olit sinä)
nyt en kyllä muista kovin tarkkaa muiden kuulumisia, sori!
Vielä vähän omaa..tein sen varmistus testin ja nega oli, mitä lie keho haluaa kertoa, oviskaan ei oo vielä ollu. Sovittiin miehen kanssa et mennään ihan tuurilla et en ainakaan tässä kierrossa ovista tikuttele. Kahessa aikasemmassa kierrossahan ovis tuli bongattua testillä mut ilman lopputulosta ni samahan se sit kai on (kun sen kuitenkin tunnen) tai oon ainakin tuntenut kuopuksen syntymän jälkeen eli kohta 3 vuotta :0
Plussatuulia odotellessa
hilma kp 13/25-32
Moikkamoi!
En minäkään ketään muista. Mulla ei muutenkaan oo mikään hyvä muisti. Aluksi en sen takia kommentoinu kellekään mitään. Mutta nyt oon alkanu kirjottaa muistiinpanoja lukiessani, että voin sitten kommentoidakin :) Tässä niiden perusteella muutama kommentti tällä kertaa:
Lisabella: Ekan lapsen kohdalla kului vain yksi ainoa testi. Nyt tokaahan ollaan yritetty elokuusta asti ja testejä on mennyt ehkä 5. Pyrin osatamaan ne aina jostain marketista kun ne on niissä niin paljon halvelmpia kuin apteekissa. Ja koska tuplapakkaus on edullisin kappalehinnaltaan, niin ostan aina yhden sellaisen. Olen siis malttavainen sekä säästäväinen.
Hilma3: Mä näyttäisin mielelläni mallia, mutta se on valitettavasti aika epätodennäköstä. Mut olisin kyl vapaaehtonen :)
Pianpian plussia!
82
Claudia: Hienoa että asiat etenee ja toivottavasti ne oikeat apukeinot sieltä löytyy. Tsemppiä hirmuisesti ja kivaa kun tulit takaisin:)
Mupis: Onko sulla ennen kierrot heitelleet? Ajattelin kun mulla ennen oli kellontarkka kierto ja kun kuparikierukka poistettiin niin uskoisin vauvakuumeen aiheuttaneen sen että mulla alkoi kierrot vähän venyä, 26-35 päivää, ja ennen siis tarkalleen 28. Viime vuoden keskenmenon jälkeen meni tosi pitkään ennen kuin taas tasottui ja nyt vaan odotan miten tällä kertaa käy. Kierto oli keskenmenon jälkeen vaan 24 päivää...
Sassuliina: Hirmuiset pahoittelut:( Toivottavasti kuitenkin saatte puhua asioista. Tsemppiä ja jaksamista sinne!
Lucia: Tiedän niin tuon pettymyksen tunteen. Nenä vain kohti uutta kiertoa, ei siinä muutakaan voi ja toivottvasti nyt on se sun kierto!
Marjana: Ymmärrän tuon turhautumisen kun yritystä on jo pitkään mutta muistathan että kyllä se vielä voi plussaksi muuttua! Testasit kuitenkin hirmuajoissa. Peukut ja varpaat pystyssä, olet sen plussan ansainnut!
Gabriela: Voi ei, ikävä tilanne. Toivon että saatte asianne vielä kuntoon. Peukkuja pidän plussan puolesta hirmuisesti!
ON: Ei ole oikein jaksanut kirjoitella, lukemassa kyllä olen käynyt. Meillä on ollut täällä ihan älyttömän hirveä kiire, toisaalta hyvä niin pysyy ajatukset muualla. Silti edelleen mietin sitä keskenmenoa joka ikinen päivä ja typerää mutta ajattelen että jos vielä olisin raskaana niin miltä maha näyttäisi nyt jne.
En edes viitsi laskea kiertopäiviä kun en edes tiedä miten sekaisin koko kierto on. Oli niin lyhyt se kierto keskenmenon jälkeen. Ei auta muu kuin seurailla. Aika hiljaista on muutenkin ollut kun molemmat on niin väsyneitä tämän hässäkän keskellä.
Plussapuhureita kaikille, pHuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuH!
Ele
Gabriela: Todella ikävää että teillä on suhde kriisissä :( Itsellä samanlaisia kokemuksia esikoisen syntymän jälkeen. Saimme kumminkin asiat kuntoon vaikkakin ne välillä kummittelevat tuolla takaraivossa..
Marjana: Tää pitää peukut pystyssä että se plussa sieltä pärähtäisi!!
Itsellä kanssa niin huono muisti että en millään muista kuka kirjoitti ja mitäkin. Joku kyseli raskaustestien kulutuksesta.. Itse olen tehnyt sillointällöin mutta aika maltillisesti. Yksi testi tuolla kaapissa olisi vielä käyttämättä mutta taidan jättää sen sinne. Tässä kierrossa ei oikeen mahdollisuuksia plussaan myöhäisen oviksen takia. :( Nyt vaan keräilen rohkeutta varata itselleni lääkäri aikaa että pääsisi selvittämään tuota lyhyttä luteaalivaihetta mikä tuntuu vaivaavan. Osaisko joku nyt kertoo että mistä pitäisi varata aikaa..? Neuvolasta, terveyskeskuksesta vaiko mistä? Itsellä ei mitään kokemusta näistä jutuista ja olen hiukan pihalla...
-Jadesa kp 27/29-30
Minä en ainakaan ole se, joka plussaa ensimmäisenä tässäkään pinossa. Tänä aamuna tuli jo hieman värillistä vuotoa ja eilen illalla raskaustestikin oli nega, joten odotellaan sen massiivivuodon alkua.
Ensi kierrossa en aio ottaa Clomeja käyttöön lainkaan ja mennään inssiinkin vain, jos se sattuu sopivasti/helposti työvuoroihin nähden ajoittumaan. Eli otetaan vähän kevyempi kuukausi tämän vauvakuumeilun kanssa. Minä luulen, että se tulee tarpeeseen, kun IVF-hoitojen alkuun on enää 3 kuukautta eli käsittääkseni 2 normaalia yrityskuukautta.
Liityn helmikuisten pinoon sitten, kun joku sellaisen tekee, mutta en viitsi nyt aloittaa sitä, kun yritän hieman hiljaiseloa pitää. Tosin en täysin tietenkään, kun pitäähän minun tietää mitä teille siskorakkaat kuuluu. :)
Hurjasti tsemppiä jokaiselle ja ruvetkaahan plussaamaan! :)
Marjana
Olisin niin suonut sinulle sen plussan jo! Voi silti olla että tuollainen hiljaiselo vauvakuumeilun suhteen tekee hyvääkin. Itse ainakin olen yrittänyt olla ajattelematta koko raskaaksitulo asiaa mutta helppoa se ei tietenkään ole. Uskon silti vahvasti että se vauva teille vielä tulee, ennemmin tai myöhemmin.
Ele
marjana: Ei voi olla totta, voimahalit täältä suunnalta.
ON: Nyt sitten harmittaa niin mielettömästi mies haluaisi lähteä poikansa kanssa vappureissuun Helsinkiin kun hänen poikansa tulee siis meille nyt viikonlopuksi ja palaa äidilleen vasta tiistaina. Ovulaatio saattaisi olla maanantaina ja mies tulisi vasta tiistai-aamuna kotiin. No tänä aamuna äsääiltiin ja si heti tiistai aamuna jos se ovulaatio edes sieltä löytyy. Minä lähden tyttöni kanssa myös viikonloppua viettämään ja lomailemaan ystävälle, näänpä samalla ihanan vuoden vanhan kummipojankin. Ehdin tänään jo sitten aloittaa oviksen tikuttamisen, mutta ei ovista, tosin sen jo árvasin etukäteen, no huomen aamulla taas. Anteeksi tällainen omanapainen vuodatus.
Plussarikasta viikonloppua kaikille. Jospa viikonlopun aikana saataisiin edes yksi iloinen plussauutinen.
kesäkeiju86 kp 11/30-55 yk 11
ja kaikkia en nyt muista mutta..
PLUSSATKAA NYT JOKU :)
ele: joskus silloin akoinaan kun pillerit jätettiin pois niin kierrot heittelivät mutta nyt on ainakin sen parisen vuotta ollut suht kellon tarkat. Joskus on siis saattanut mennä muutamia päiviä yli (ehkä noin +2-4)
mutta en muista että olisi koskaan tullut viikkoa liian aikaisin vuotoa joka kestäis sen 1,5 päivää ja sitten viikko taas vuodotonta ja nyt siis alkoi taas silloin 5pvä sitten.
On. täti keräilee kimpsujaan kasaan ja on poistumassa. ja ajattelin aloittaa tikuttamisen jo kp6 ja jatkan kunnes mitään ei enään näy. tämä ihan senkin vuoksi että osaan puhua mahdollisesta oviksen uupumisesta kun on sinnä lääkärille aika 11.5.
mupis kp5
samaa mieltä kuin mupis, että plussatkaa joku!
minä se en ole. Tänään tein testin ja negatiivinen oli. Oli vielä sellanen herkkä testi, jonka voi tehdä 4 päivää ennen kuukautisten alkua. Ja muutenkin olo on sellainen, että pian alkaa kuukautiset, pläääh..
eli taidan siis tipahtaa helmikuisiin, mikäli joku sellaisen perustaa..
-onnimuuli 26/27-28
Toivotaan, että sulla ois kuitenki ovis vasta myöhemmin, jos sulla on ollu tollasia pitkiäkin kiertoja?! Tai kyllähän ne siittiiötkin monta päivää elää, että älä huoli:)
Marjana: :( Sun suunnitelma vähän taukoilusta kuulostaa hyvältä! Onnea taukokiertoon;)
Onnimuuli: Jospa se plussa kuitenkin vielä löytyis?! +++
Mupis ja muut, tsemppiä! Ja toivottavasti niitä plussia alkais kohta ropista:)
ON: Tää on siis toinen kierto kierukan poiston jälkeen. Viime kierrossa ostin ovistestejä (apteekin Onni-testejä)kp 13 ja sain sillon heti mielestäni plussan. Menkata alkoi kp 26, eli kaiken järjen mukaan ovis ois oikeesti ollu sillon kp 12, jos luteaalivaihe on sen 14. No nyt sit oon muutaman päivän tikuttanut ovista (aattelin kyl, etten tän paketin jälkeen enää uusia osta) ja tänään tuli päiväpisusta ihan selvä plussa! Mulla on nyt siis kp 11. Eilen kyllä touhuttiin. Ollaan tästä nyt just lähdössä viikonloppua viettää sukulaisiin, joten seuraava mahis harrastella on melkeenpä sunnuntai-iltana. Sillon on siis varmaan jo myöhästä?!?! Mulla oli toi kierukka vuoden ja sitä ennen mun kierrot on muistaakseni ollu 28-32 päivää pitkiä. Kierukan aikana ne kyl pikkuhiljaa lyheni. Jos se ovis oikeesti on tänään, ni tästä kierrosta tulis vaan 25 päivänen! Kiva, että saa vaippoja käyttää entistä useammin :/
No hyvää viikonloppua ja vappua kaikille, ellen satu olemaan linjoilla ennen sitä:)
Marjana: Tosi harmi, että menkat on alkamassa :( Varmasti ihan hyvä idea pitää pientä taukoa vauvakuumeilusta, mutta käythän aina välillä kertomassa kuulumisia?
kesäkeiju86: Toivottavasti saatte ajoitettua peittojen heiluttelun ovulaation kannalta suotuisaan ajankohtaan :)
töönis: Jos tänään sait ovisplussan niin sunnuntaina on varmasti liian myöhäistä, mutta oikein hyvä, että touhusitte eilen! Lyhyessä kierrossa on kyllä se hyvä puoli, että jos ei tule tietystä kierrosta raskaaksi, niin pääsee kuitenkin aika pian yrittämään uudestaan.
ON: Mullakin tekee täti lähtöään. Sain Clearbluen Fertility Monitorin tänään (kp 5) postissa, mutta se pitäisi ottaa käyttöön viimeistään kp 5:n aamuna. Härveli tuli siis tämän kierron kannalta päivän liian myöhässä, ja voin alkaa käyttää sitä vasta ensi kierrossa :( Toivottavasti ovulaatio kuitenkin löytyy tikkujen ja aamulämmön tarkkailun avulla.
Oikein hyvää vappua kaikille! Kunpa saataisiin pian iloisia plussauutisia.
Marjanalle voimia, sinulle etenkin olisin sen ensimmäisen plussauutisen täällä toivonut!!!
Gabrielille tsempityksiä tuuliseen tilanteeseen. Ihailen vahvuuttasi!:)
Sakura, mulla viimekierrosta asti ollut kanssa clearblue monitori halpisovistestien lisäksi. Kierron alusta-keskipaikkelle olen tikuttanut halpiksilla ja kun niihin on tullut (yleensä hailakka) viiva niin varmistuksen olen hakenut clearbluella. Se on kyllä niin vaivaton kun ei tarvitse arvailla tulosta.
ON: eilinen antoi aihetta hymyyn, sain hymynaaman clearbluen ovistestillä vaikka halpistesti antoi vaan hailakan plussan. Sain myös tänään hymynaaman, ja tiedän että tänään on varsinainen ovispäivä koska vihlonta tuntuu vasemmalla puolella selvästi. Myöheiseksi meni taas ovis, viime kierrossa kp 19 tässä kierrossa kp 20. Täytyy toivoa että luteaalivaihe ei jää liian lyhkäseksi..
Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille kanssasisarille tasapuolisesti!
alicia kp 20/28-35
Kävin vain lukasemassa kuulumiset eikä itselleni kuulu mitään uutta. Huomenna mökille, joten hyvää viikonloppua ja vappua samantien!
82
ovisplussa tuli tänään. Ensimmäisen satsin ovistikkuja siis ostin tätä kiertoa varten, sitten vähän niin kuin unohdin sen tikuttamisen. Pari tein parin päivän välein, negaa olivat. Tänään aamupäivällä taas muistin nuo ja tein noin tunnin rakossa olleesta virtsasta testi ja hups, plussa pärähti heti. Nyt illalla oli taas haamu vain. Ilmeisesti siis ovuloin, kai.
Eilen illalla touhuiltiin miehen kanssa siis juuri sopivasti ja tänään vien tuon äijän mukanani "nukkumaan" vielä. Sitten voin ainakin ajatella, että tässä kierrossa on tehty kaikki voitava. Olo on toiveikas.
Marjanalle hurjasti tsemppiä, sinulle jos jollekin varmasti kaikki täällä vierailevat soisivat jo vihdoin sen lapsukaisen. kauan olette yrittäneet ja aina kuitenkin jaksat muita kannustaa, ohjeistaa ja muutenkin elää mukana.
Toki tsemppaukset kaikille muillekin!
Tossukumpu 13/24-28 yk3
Onnea ovisplussista naiset :)
Tänne ei kuulu mitään uutta. Odotellessa että pari viikkoa kuluisi ja jos saisi sen iiiihanan uutisen :D Tsemppiä myös Kaikille muille!!!!!!
Hei miltäs siellä näyttää listan kärkipäässä?? :) Eikö sieltä nyt jokunen plussa voisi jo tulla? Itse odottelen tädin saapumista tämän päivän aikana. Ja kyllä se sieltä tekee tuloaan... :/
No jään odottelemaan plussauutisia.. :)
Jadesa kp 30/29-30
Mä oon käynyt kattomassa, että jokojoko!??! Joko joku olisi plussannut! mutta ei.. kyllä kohta on jollekin pakko osua plussa!
Marjaana: testailun ymmärrän hyvin, toivottavasti plussa napsahtaisi!
Mä oon niin sekaisin jo kaikista ja kuulumisista, että tiedän vaan että kukaan ei oo vielä plussannut ja pari on "tipahtanut" jännitysryhmästä toimintaa odottamaan :D
Itse olen myös tehnyt negatiivisia raskaustestejä. Oireita raskaudesta ei ole mitään, mutta vatsaa nipistelee, kuten aina vähän ennen kuukautisia.. testasin siis jo viime viikolla ekan kerran, toisen kerran eilen ja tänäänkin oli "pakko" testata. Viikonloppureissu tulossa ja testit ostin sitä varten, että jos perjantaina testais aikaisintaan.. no joo, yksi testi on vielä jäljellä ja tuskin perjantaihin pystyn odottamaan.. järkevästihän ajatellen ensi viikon maanantai olis eka testauspäivä ellei oo täti tullut sitä ennen.. eikä oo ees tullut mitään haamua tai muutakaan epämääräistä. aivan puhdas nega.
kai nyt näin isosta joukosta jonkun onnistuu saamaan tammikuun vauva!! (tai vauva ylipäätänsä) toivotaan. mä taidan joutua vielä uudelle apteekkireissulle :D
-onnimuuli 24/27-28