TAMMIKUISET 2013
Kommentit (301)
zofine kp 38/? yk 1
Helmi86 kp 38/19-28 yk 6
Gabriela kp 33/27-31
Antsi kp 34/34-35 yk 5
toivotonM kp 34/32-37 yk 2
82 kp 33/49-78 yk 5
Aliina kp 31/28-33 yk 5
Haaveilija89 kp 31/33-43 yk 5
alicia kp 28/28-35 yk 4
Pimpelipom kp 27/ 31-35 yk 1(km) + yk3
Regalo kp 27/28 yk 2
coconut kp 25/26-? yk 2 + km + yk 1
Liisu kp 24/26-32 yk 3
Narandja kp 24/30-32 yk 5
hilma3 kp 22/25-32 yk 3
Tossukumpu kp 22/24-28 yk 3
Auringonkukkanen kp 20/28-? yk 4
Claudia kp 20/24-30 yk1+km+yk6
Ele kp 19/?
töönis kp 19/26 yk 2
Cedarfalls kp 19/26-28 yk 5
kesäkeiju86 kp 19/30-55 yk 11
WhiteSwallow kp 18/27-29 yk 1
Liisuli kp 15/22-27 yk 4
Pikkunuppu kp 15/23-24 yk 7
Lucija kp 13/23 yk 6
Sakura kp 13/23-24 yk 3
mupis kp 13/28 yk 6
PLUSSANNEET:
Jadesa
Pahoittelut tippuneille :(
Jadesalle tosi paljon onnea :)
Meillä ensimmäinen käynti lapsettpmuusklinikalle lähestyy ja tietenkin olen samalla innoissani mutta pelkään pahinta. Onko teillä kokemuksia mitä ensimmäisellä klinikkakäynnillä tapahtuu? :)
Tsemppiä tosi paljon kaikille, toivottavasti tosi moni plussaa tässä kuussa! :)
pikkunuppu
Pitkästä pitkästä aikaa kirjoittelen tänne! on ollu niin paljo kaikkea muuta ettei oo ehtiny hirveesti kirjoitella...
Mulla alko pe menkat ja maailma romahti taas totaalisesti joksiki aikaa! Mutta nyt oli imetyksen jälkeen eka kerran semmonen normipitunen kierto (32 päivää) et ei voi ku toivoa et lähiaikoina tärppää! Se on vaan niin pitkä aika alkaa aina oottaan seuraavaa ovista jne jne...
Kaikille kohtalotovereille hirmusesti tsemppiä ja Jadesalle onnea vauvan odotukseen!
Terveisin: Toivoton (kp 3/32)
Moikka kaikki! Olin viikonlopun mökillä ja oletin, että täällä olis paljon uusia plussanneita, mutta ei!
Aliiina: Aliiina vois kyllä testata jo!! Ainahan niitä testejä vois edes "valmiiksi" ostaa kun jossain vaiheessa niille väkisinkin tulee tarvetta.
Auringonkukkanen: Mulla ei oo tullu mitään oireita Teroluteista. Tosin en oo mikään kova itseni tarkkalijakaan, joten pienet asiat ei jää muistiin ainakaan.
Itseäni kiinnostaa, että kuinka monta ja kuinka monen päivän kuuria ja millä annostuksilla teille muille on Teroluteja määrätty? Itselleni määrättiin vain yksi 10 päivän satsi ja siitähän ei hirveesti ollut apua. Määrä oli kylläkin tupla siihen mitä muistelen, että edellisen kerran oli kun Terolutteja tarvitsin. Nyt siis määräsi yhden tabletin (10 mg?) aamuin illoin 10 päivän ajan. Musta tuntuu, että tää mieslääkäri kelle satuin ei ollut ennen niitä kellekään ees määrännyt ja kattoi tietolähteistään vain apua. Ja ymmärsi niitä määrätä kun niitä pyysin..
Semmosia tällä kertaa.
82
että vois testata :) Jännittää aivan possuna...
Tänään juuri illalla ukkokullalta kysyin, että jokos saisin testin ostaa ja meinasi että ei vielä. Ja vaikka kuinka selvitin että on ihan liian jännää tämmönen odottelu niin vain laimean "no osta sitten"-luvan sain. Toki oon salaa testaillu aiemminkin, mutta nyt kun oikeesti täti myöhässä niin en vaan jotenkin uskalla. Ei sitä negaa haluis nähä. Höh, mitä touhua.
Jännäkakkaterkuin Aliiina kp 32/28-33 ( ja siis menkathan ei oo huomista pidempään ollut pois sitten esikoisen imetyksen eli vuoden -96 jälkeen:D )
zofine kp 40/? yk 1
Helmi86 kp 40/19-28 yk 6
Gabriela kp 35/27-31
Antsi kp 36/34-35 yk 5
82 kp 35/49-78 yk 5
Aliina kp 33/28-33 yk 5
Haaveilija89 kp 33/33-43 yk 5
alicia kp 30/28-35 yk 4
Pimpelipom kp 29/ 31-35 yk 1(km) + yk3
Regalo kp 29/28 yk 2
Tuikkunen 28/29 yk 1
coconut kp 27/26-? yk 2 + km + yk 1
Liisu kp 26/26-32 yk 3
Narandja kp 26/30-32 yk 5
hilma3 kp 24/25-32 yk 3
Tossukumpu kp 24/24-28 yk 3
Auringonkukkanen kp 22/28-? yk 4
Claudia kp 22/24-30 yk1+km+yk6
Ele kp 21/?
töönis kp 21/26 yk 2
Cedarfalls kp 21/26-28 yk 5
kesäkeiju86 kp 21/30-55 yk 11
WhiteSwallow kp 20/27-29 yk 1
Liisuli kp 17/22-27 yk 4
Pikkunuppu kp 17/23-24 yk 7
Lucija kp 15/23 yk 6
Sakura kp 15/23-24 yk 3
mupis kp 15/28 yk 6
PLUSSANNEET:
Jadesa
Olen maaliskuusta seuraillut keskusteluanne ja ajatellut, että kun helmikuiset luodaan niin sitten osallistun minäkin. Nyt kun helmikuisia ei ole kuulunut niin päätin aloittaa kirjoittelun jo nyt. Itselläni oli suorastaan pakko osallistua, koska täällä keskenäinen kannustus on aivan mahtavaa!
Olen 26 v. ja mieheni vuoden nuorempi. Aloimme vauvatouhuilla vastikään ja ajatus meni läpi ainakin miehelleni siten, että tulee jos tulee. Omasta ajatuksesta en ole niin varma =) Vauvakuumeilu on aika kovaa.
Nyt eletään jänniä hetkiä, eli viime kuussa jätin pillerit pois ja luomumenkkoja ei ole laisinkaan vielä tullut. Mikäli tuo kierto jää tasaiseksi niin huomenna pitäisi menkkojen alkaa. Pillereitä olen syönyt jo yli 10 vuotta putkeen, joten ei olisi sekään ihme mikäli jotakin siirtymistä noissa menkoissa tapahtuisi.
Ikävästi iski kova flunssa häiritsemään elämää ja flunssaa on joutunt hiukan lääkitsemäänkin.
Nyt siis päiviä kierrossa menossa 28. Kymmenen vuoden ajan kierto ollut 29 päivää. JÄNNITTÄVÄÄ... ei siis kuin odottelemaan ja ihmettelemään.
Aurinkoisia terveisiä kaikille!
Siellähän on listan yläpäässä jo useita nimiä, jotka voisivat testata! Päivityksiä tännepäin vaan, kiitos! Ja mieluiten tietysti + sellaisia.
Tänne ei tietenkään mitään uutta. Tää on tätä tylsää kierron vaihetta.
Aliina, testaa vaan. Lupahan toi oli mieheltä;)
töönis
muoks: Tuikkunen: sähän voisit testata jo! Kyllä siellä jotain vois näkyäkin jo! (Tai tietysti parempi odottaa pari päivää, jos malttaa...) Lisään sut tohon kuumeilijalistaan!
Kylläpä täällä on hiljentynyt..missä kaikki luuraa ??
Tänään tulee kyllä niin omaa napaa, pahoittelut jo etukäteen.
Tylsää tää odottelu menkkojen jälkeen. Mulla siis kaiketi onnistunut ja hienosti bongattu ovis käytetty hyödyllisesti, joten tässä nyt tarkkailen kroppaani. Palelen aina ,joten sitä ei voi kai katsoa miksikään kummemmaksi oireeksi, vessassa saan juosta kyllä useammin kun normaalisti, mutta koko ajan toitotan itselleni, että oot vaa juonu enemmän ku normaalisti. Juilinut masussa kyllä, ja sellanen menkkamainen jomotus tulee ja menee. Mahtaakohan olla vaan kuvitelmaa. Nythän on menossa siis dpo 7. Ei tässä uskalla ajatella, että olis raskaana, jotenkin pelkään sitä, koska on tuo yksi keskenmeno takana..jos nyt plussaisin, en uskaltaisi varmaan muutamaan kuukauteen edes ajatella asiaa..
Kävin tänään loppukierron verikokeissa. Olen siis yksityisen kautta mennyt lapsettomuus hoitoihin ,tuo pirun pco kun on. Eli rahaa sinne on mennyt aika paljon.
Kävin tänään loppukierron verikokeissa. Ok, 47e about tuli maksamaan, ei siinä mitn. Samalla sitten kysyin tuon alkukierron verikokeiden hinnan, niitä kun on about joku 8 eri mitä otetaan, niin 330eur, siitä kelakorvaus, niin 290eur. VOI HYVÄ JUMALA !! mä maksoin munatorvien aukiolotutkimuksestakin vähemmän. Tää on ihan käsittämätöntä..siis tiesin, että rahaa menee, mutta siis että verikokeet...phuhhuh !!
Noh, maksan itseni nyt kipeeksi, niin saan sitten ainakin varmuudet että hommat kunnossa ja hormonit toimii, niin voi olla hyvin mieli, ja popsia noita hormoneita.
Tosiaan toivon kyllä todella ,että olisin raskaana, niin säästyisi tuo kamala summa rahaa. Muutaman viikon kuluttua alkaa loma, niin varmasti olisi rahalle muutakin ;)
Tytöt, iloinen mieli ja plussia kehiin ;)
-Claudia kp 22/24-30
Toivotaan kaikki sormet ristissä, että sun seuraava kuukautiskiertos alkais vasta vuoden päästä, mut jos kuitenkin se alkaa nyt, niin tuli mieleen yks juttu. Yksityisen lääkärin tekemällä lähetteellä voi käydä myös kunnallisessa labrassa. Maksaa sielläkin jotain, mutta vähemmän kuin yksityisellä. Luulisin, että noi hormoni-tutkimukset voisi kanssa tehdä noin. Mutta toivotaan tosiaan, että saat unohtaa tollaset testaukset kokonaan ja aloittaa loman raskaana olevana;)
Ei ole vielä täti tullut kylään mutta eilen ja tänään alkoi menkkajuilimiset, eli eiköhän se kohta sieltä tupsaha taas ja "saa" aloittaa odottelun ja jännäämisen taas alusta,pöh :(
Ihanaa Jadesa, ensimmäinen plussa!Johan sitä on odotettukin täällä. Paljon onnea matkaan!
Aliinalla on jännät paikat, nyt on kyllä sellainen kutina että saattaapi hyvinkin löytyä viivat testistä, tsemppiä ja tuu heti kertomaan!!!
Alicia 30/28-35
En ole täällä juurikaan nyt kirjoitellut, mutta olen kyllä käynyt lueskelemassa juttujanne.
Olen pitänyt tässä taukokuukauden raskauden yrittämisestä ja jospa se tästä taas....
Ihana, kun on kevät ja mieli vähän virkeämpi. Vähän masentaa tuleva äitienpäivä, kun saa varmaan taas osakseen uteluja, että "milloinkas teille tulee perheenlisäystä?". No toiset vaan on kommenteissaan vähän ajattelemattomampia ja se heille suotakoon.
Keväisin terveisin
Antsi kp 5/34-35
(viimeisin kierto kylläkin "vain" 31 päivää)
Ehtisin tossa aamulla jo hiukan jännittelemään omastakin puolesta, mutta jännitys loppuikin jo tähän iltaan, eli uusi kierros alkakoon.
Ilmeni kyllä mielenkiintoiset fiilikset, kun jännitys oli niin pinnassaan. Hieman pettymystä, mutta ei kuitenkaan niissä määrin mitä olin kuvitellut. Ehkä tähän auttoi se, että en edes olettanut ensimmäisellä kerralla tärppäävän.
Antsin kanssa samanlaisia fiiliksiä juolahti mieleen tuosta äitienpäivästä, mutta onneksi meillä kaikilla on mahiksia ensi äitienpäivään =) Tämän äitienpäivän vietän kaverin hääjuhlien jälkilöylyissä.
Siirryn siis riviin ja jännittämään muiden puolesta!
Tuikkunen
Ja pahoittelut tippuneille.
Silkkaa omaa napaa tällä erää...tekoyritys jäi hyvinkin onnettomaks tässä kuussa. Kuvitelkaa, ensin ei miehen tehny mieli ja sit ite sairastuin oksutautiin. Todennäköisesti menkat alkaa tämän viikon kuluessa, en jaksa uskoa et sen kerran kun yritettiin niin simpat ois jaksanu sinnitellä torstaista la-su jolloin tod.näk. oli ovis.
Toivotan kaikille onnea testauksiin, keillä se ajankohtainen on!!!
hilma jää taka-alalle lueskelemaan kuulumisia ja odottamaan tätiä saapuvaksi..
Joo, itseasiassa sain tossa saman ahaa elämyksen, että ihan hyvin voin marssia terkkariin, ja kysyä niiltä. Eipä tartte maksaa ku murto osa tosta summasta. Mutta täytyy vielä varmistaa homma.
-Claudia
...ihana täti tuli nimittäin aamulla kylään. YLLÄRI! Palaamme asiaan mahdollisesti helmikuisissa, nyt ei vaan jaksa enää tätkin asiaa miettiä. :/
Aliina kp 1 yk 6
Claudia: Eikö julkinen puoli voisi ottaa noita verikokeita? Kun niihinhän pääsee heti sen jälkeen, kun on terveyskeskuslääkärin juttusilla käynyt ensimmäisen kerran. Ja yleensä myös ainoan kerran, koska sen jälkeen tulee heti lähete eteenpäin.
Mutta vaikka muuten tutkimukset teettäisikin nopeammin yksityisellä puolella, niin ei noissa verikokeissa julkisella puolellakaan sen kauemmin mene. Hurja hinta kyllä oikeasti yksistä kokeista! Huhhuh.
Gabriela: Olen todella pahoillani tilanteestasi! Täysin ymmärrettävää että vauvakuume aiheuttaa vaikeuksia parisuhteeseen, niin se tekee varmasti kaikille, jos ei sitä haluttua vauvaa ala kuulumaan. Toivon ja uskon että saatte kyllä vielä miehesi kanssa kaikki sovittua. Haluan myös uskoa että teillekin se vauva vielä joku päivä suodaan. Ihannoitava asenne sinulla kyllä on, olet vahva nainen! Halaus! Olet mielessäni!
Marjana: Piti tulla katsomaan mikä teidän tilanteenne nyt on. Olen pahoillani ettei teillä tammikuisissakaan tärpännyt. Toivottavasti tuollainen ”kevyempi” kierto, minkä olette suunnitelleet pitää nyt, toisikin sitten sen toivotun tuloksen. Jos jotain positiivista haluaa etsiä, niin ainakin kesää kohti mennään ja kesähän on aina ihana vuodenaika, joka yleensä kuluu nopeastikin. Jos ei muuta, niin ainakin ne IVF-hoidot alkavat sitten. Oikein ihanaa kevään jatkoa ja tsemppiä!!
Ele: Hienoa että ovis tuli taas hyödynnettyä. Toivottavasti se että keskenmenon jälkeen tulee yleensä helpommin uudelleen raskaaksi nyt pitäisi paikkansa teidän kohdallanne ja teille suotaisiin se plussa taas! Hienoa että pihatyöt ovat saaneet ajatukset pois keskenmenosta! En tiedä miten jaksat, itse en usko että jaksaisin tilanteessasi. Halaus!
ON: Viime viikolla käytiin varhaisultrassa ja kaikki taas toistaiseksi hyvin. En uskalla kyllä vielä yhtään luottaa tähän raskauteen, olihan viimeksikin varhaisultrassa kaikki hyvin, ja vielä myöhäisemmillä viikoilla kuin nyt olimme. Malttamattomana siis odottelen varmempia viikkoja ja np-ultraa. Toivottavasti tällä kerralla kävisi hyvin, aika näyttää. Stressaamaan en ala, vaan yritän ottaa rennosti. Eipä se stressaaminen mitään auta :)
Harmikseni huomaan että täällä on vielä paljon vanhoja tuttuja kuumeilemassa. Puhaltelen teille kaikille plussapuhureita!!
Alexandra + kyytiläinen rv9+0
zofine kp 41/? yk 1
Helmi86 kp 41/19-28 yk 6
Gabriela kp 36/27-31
82 kp 36/49-78 yk 5
Haaveilija89 kp 34/33-43 yk 5
alicia kp 31/28-35 yk 4
Pimpelipom kp 30/ 31-35 yk 1(km) + yk3
Regalo kp 30/28 yk 2
coconut kp 28/26-? yk 2 + km + yk 1
Liisu kp 27/26-32 yk 3
Narandja kp 27/30-32 yk 5
hilma3 kp 25/25-32 yk 3
Tossukumpu kp 25/24-28 yk 3
Auringonkukkanen kp 23/28-? yk 4
Claudia kp 23/24-30 yk1+km+yk6
Ele kp 22/?
töönis kp 22/26 yk 2
Cedarfalls kp 22/26-28 yk 5
kesäkeiju86 kp 22/30-55 yk 11
WhiteSwallow kp 21/27-29 yk 1
Liisuli kp 18/22-27 yk 4
Pikkunuppu kp 18/23-24 yk 7
Lucija kp 16/23 yk 6
Sakura kp 16/23-24 yk 3
mupis kp 16/28 yk 6
PLUSSANNEET:
Jadesa
hei pikaseen kysäisen, onko teillä joilla on ollut terolutit, ni tullut siitä syystä vatsanipistelyä? itellä nyt toka kuuri menossa, ja pari päivää jo nyt nippaillut.... :)