Kiinteistö-Kaisa 44 v. raskaana...
Kommentit (97)
ja sieltä sitten kyselty Kaisalta asiasta.
"Kaisa bongattiin yksityisessä, helsinkiläisessä äitiysneuvolassa maaliskuun puolivälissä hieman hermostuneen oloisena. Seiskan reportterin tiedusteltua asiaa Kaisalta, hän vahvisti vinkkien pitävän paikkansa."
Mua kiinnostaa lähinnä se että jutussa kerrottiin Seiskan toimittajan bonganneen Kaisan yksityisestä
äitiysneuvolasta..
Eli onko Kaisaa seurattu minne menee?
Pitäisikö nyt sitten avopareilta ottaa lapset pois heti kun syntyvät?
lastakaan saa noin vanhana!
Mä täytän tänä vuonna 40 v ja kauhistuttaisi ajatus nyt aloittaa vauvarumba alusta (omat lapset 10 ja 15 v ). Ja vielä enemmän kauhistuttaisi teini-ikäinen ongelmapakkaus kotona, kun olen 55 v ja mieheni 60 v.. ei kiitos. Mä haluan siinä iässä, että lapset on jo omillaan ja mä voin taas harrastaa ja matkustella miehen kanssa kahdestaankin.
Mutta nostan hattua äideille, jotka jaksaa vielä yli 40 vuotiaina sitä menoa. Tuttavapiirissäni on monta vastaavaa tapausta, ja voin kertoa että heistä kaikki eivät kovin hyvin jaksa.
Mutta, meitä on monenlaisia ja itse ehkä olen sitten sellainen läskiperse av-mamma : D
Olen monta vuotta yli 40 ja olen hyvässä kunnossa. Ei väsytä kuin harvoin, pystyn ravaamaan koko päivän ties missä ja ikä ei tunnu.
Olen kyllä odottanut vanhuutta, mutta ei se tule..
Miettikää lasta, kun lapsi on 20v. niin äiti on 64v. Moni häpeää vanhaa äitiään...
vielä useampi lihavaa tai tyhmää ja kouluttamatonta äitiään. Mitäs mielenterveysongelmaisten lapset tai sairaiden ja juoppojen....
summa summarum vain nuoret, kauniit ja rikkaat saavat lisääntyä tämäkö on pointtisi?
Nainen kykenee lisääntymään ja sun mielestä se on OMG?
Vanhempiensa häpeäminen on luonnollinen kehitysvaihe teininä, huolestuttavaa on se, jos tällaista vaihetta ei tule. Syy on ihan yhdentekevä, jos se on vanhempien ikä, niin helpolla pääsee. Ehkä joku häpeää sitäkin, että äiti on läski, keravalainen av-mamma? :D
Mä en ole läski, mutta olen keravalta :D
Ajatelkaa nyt vähän lastakin, kuka haluaa syntyä Keravalle.
Mitä pahaa siinä on? Se on selvä että kaikki ei tuossa iässä halua lasta, varmaan monikaan ei? mutta se joka haluaa, niin antaa mennä vaan. Ihan varmasti Kaisakin on pohtinut eräitä asioita ja joillekin asioille ei vaan yksinkertaisesti voi mitään. Se ei kuitenkaan tarkota sitä että ei voisi olla hyvä äiti.
Mä sain nuorimman 39-vuotiaana. Toki mä olen miettinyt esim. sellaista että en ehkä näe päivää kun mun kuopus täyttää neljäkymmentä ja monia muita niin jotenkin niin hölmöjä juttuja. Tosiasiassa mä en vo tietää ollenkaan kuka täältä lähtee ekana ja milloin? Pitää vaan osata elää elämänsa kunnolla ja nauttia siitä niin kauan kuin pystyy.
Mä olen lapseni tänne synnyttänyt ja mä ne hoidan ja kestän sen mitä eteen tulee. Mä yritän kasvattaa lapsista kunnon kansalaisia jotka pärjää sittenkin kun mua ei enää ole. Ja toivon että kun se päivä tulee että mä kupsahdan niin mun nuorimmainenkin on jo aikuinen mies ja ei tästä elämästä mitään tulis jos en siihen uskoisi. Ihan turha sitä on murehtia tulevaa josta ei tiedä yhtään mitään.
T: mummoäiti
Vanhempiensa häpeäminen on luonnollinen kehitysvaihe teininä, huolestuttavaa on se, jos tällaista vaihetta ei tule. Syy on ihan yhdentekevä, jos se on vanhempien ikä, niin helpolla pääsee. Ehkä joku häpeää sitäkin, että äiti on läski, keravalainen av-mamma? :D
Mä en ole läski, mutta olen keravalta :D
Ajatelkaa nyt vähän lastakin, kuka haluaa syntyä Keravalle.
Itse sain kuopuksen 38-vuotiaana, pari vuotta sitten. Hyvin olen jaksanut mutta enää en lapsi itse kyllä tekisi.
Oma äiti on kahta vanhempaa hoitanut paljon, nyt ei ole jaksanut pienen vauvan kanssa, mutta ei tarvitsekaan.
Hoitajia riittää kaveripiiristä ja esikoinenkin on jo täysi-ikäinen joka mielellään on vauvaaa tarvittaessa ja vapaaehtoisestikin katsonut.Mun mielestä mä olen jokaiselle lapselle ollut hyvä äiti. Mutta tän kuopuksen kohdalla mulla ei ole kiire mihinkään, toisin oli vanhempien lasten kohdalla, aina piti saada kaikkea ja olla kaikkea, kaikki piti saada just ja nyt heti!
Nyt mä vaan nautin ja hermot on kuin lehmällä :)
Yksi asia mitä mun tulee varoa on se että en tee tästä nuorimmasta mitään lellilasta!
Jos joku tekee lapsen yli nelikymmpisenä, niin en voi muuta kuin toivottaa onnea ja myös tarkoitan sitä ihan samoin kuin tarkoitan jos nuorempi lasta odottaa.
Myös minä olin todella itsekäs äiti 24-vuotiaana,koko ajan jäyti mielessä että mitää jää kokematta ja elämättä. Olin ihan liian kypsymätön,äitini hoiti lapsiania aika paljon kun minä viiletin. Minä voin ainakin rehellisesti tunnustaa että kun synnytin 42-vuotiaana olin sata kerta aaprempi äiti iltatähdelle kuin esikoiselle. Ei todellakaan ollut kiire minnekkään ja eikä mieltä jäytänyt että joku juttu jää kokematta. Paljon onnea kaisalle ja kimmolle.
No nyt on uusimmassa Me Naisissakin Kaisan haastattelu:
http://www.menaiset.fi/artikkelit/ihmiset/art2873-Raskaana-oleva-Kaisa-…
Miettikää lasta, kun lapsi on 20v. niin äiti on 64v. Moni häpeää vanhaa äitiään...
vielä useampi lihavaa tai tyhmää ja kouluttamatonta äitiään. Mitäs mielenterveysongelmaisten lapset tai sairaiden ja juoppojen....summa summarum vain nuoret, kauniit ja rikkaat saavat lisääntyä tämäkö on pointtisi?
mutta ihmetyttää tämä kommentti
"En halua sitoa itseäni vauvaan liikaa, joten aio imettää enkä pitää äitiyslomaa. Kaupasta saa huippulaadukasta äidinmaitokorviketta ja sitä pystyy isäkin antamaan. En ole orja ja imettäjä, olen nainen äitinäkin, pohtii Kaisa".
Jos päättää, että vauva saa tulla jos on tullakseen, niin soisin kyllä, että äiti hiukkasen panostaisi lapseensa (oli ikä mikä tahansa). Ikä ei näemmä tuo viisautta. Aiempia lapsiaan imetti pitkään, kun oli RAHASTA pulaa. Mutta nyt kun on rahaa enemmän niin ei imetä. V***u mitä logiikkaa. Hei, te kaikki imettävät äidit, oletteko niin köyhiä, ettei teillä ole edes korvikkeeseen varaa???
Mikäli lapset eivät ole täysi-ikäisiä, niin huostaan vaan tai johonkin sijaisperheeseen, jossa vanhemmat ovat alle 25-vuotiaita ( mielellään jotain pystyyn kuolleita läskejä taviksia, joilla ei ole omassa aikuiselämässään ikinä tapahtunut mitään muuta, paitsi synnyttelyä ja imettelyä ja lastenhoitoa. Sellaset on parhaita lasten vanhemmiksi ). Omille tyttärilleni olen opettanut, että lapset kannattaa tehdä 15-18vuotiaana.
Terveisiä sinne betonilähiöön kaupungin vuokrataloon täältä Westendistä. Meillä nelivitosena omat lapset vasta tulossa kouluikään, kun sinulla tuossa iässä taitaa/taisi jo lapsenlapset olla samanikäisiä. :D
Meillä sama juttu, naapurustossa melkein kaikki neljän ja viidenkympin välistä, vanhimmat lapset kaikki alakoululaisia ja nuorimmat kotona äitien kanssa (alle 3-vuotiaita) tai eskari-ikäisiä. Äidit erittäin hyvinvoivan näköisiä, urheiluharrastuksia jne.
mutta ihmetyttää tämä kommentti
"En halua sitoa itseäni vauvaan liikaa, joten aio imettää enkä pitää äitiyslomaa. Kaupasta saa huippulaadukasta äidinmaitokorviketta ja sitä pystyy isäkin antamaan. En ole orja ja imettäjä, olen nainen äitinäkin, pohtii Kaisa".
Jos päättää, että vauva saa tulla jos on tullakseen, niin soisin kyllä, että äiti hiukkasen panostaisi lapseensa (oli ikä mikä tahansa). Ikä ei näemmä tuo viisautta. Aiempia lapsiaan imetti pitkään, kun oli RAHASTA pulaa. Mutta nyt kun on rahaa enemmän niin ei imetä. V***u mitä logiikkaa. Hei, te kaikki imettävät äidit, oletteko niin köyhiä, ettei teillä ole edes korvikkeeseen varaa???
Mahtava logiikka. Taitaa sittenkin olla vähän ..... tuo Kaisa niinku sitä ohjelmaa katsoessa tuli mieleen. Pintapuolinen ihminen.
Eihän korvike koskaan vastaa äidinmaitoa eikä läheisyyttä osteta kaupasta! Selittelee vaan itselleen.
Miten teikälänen sitten lukee vauvatarinoita kun kerran sanoo että ei kiitos vauvoille?
taitaa Suomalaiset kuolla sukupuuttoon näillä ehdoilla;D
Mä täytän tänä vuonna 40 v ja kauhistuttaisi ajatus nyt aloittaa vauvarumba alusta (omat lapset 10 ja 15 v ). Ja vielä enemmän kauhistuttaisi teini-ikäinen ongelmapakkaus kotona, kun olen 55 v ja mieheni 60 v.. ei kiitos. Mä haluan siinä iässä, että lapset on jo omillaan ja mä voin taas harrastaa ja matkustella miehen kanssa kahdestaankin.
Mutta nostan hattua äideille, jotka jaksaa vielä yli 40 vuotiaina sitä menoa. Tuttavapiirissäni on monta vastaavaa tapausta, ja voin kertoa että heistä kaikki eivät kovin hyvin jaksa.
Mutta, meitä on monenlaisia ja itse ehkä olen sitten sellainen läskiperse av-mamma : D