Kiinteistö-Kaisa 44 v. raskaana...
Kommentit (97)
Mun äiti on 46-vuotias. Ajatella jos tekisi vielä lapsen tai jos mulla olis 2-vuotias pikkusisko tai -veli. Ei hyvää päivää, kyllä yli 40-vuotias on jo vanha äidiksi!
Minä olen 46-vuotias, ja itsestäni taas tuntuisi vastenmieliseltä jos minulla olisi noin VANHA tytär. Onneksi tyttöni on vasta 6-vuotias. ;)
yhtään tee nuoremmaki vaikka tyttösi olisi 6kk.
sääliksi käy nuo vanhusten pienet lapset.
20kymppinen,huh,huh,ja kaikkea siltä väliltä,oi voi.
Oma äiti on 65-vuotias ja ihan hyvässä kunnossa, töissä edelleen ja "murehtii" miten saa aikansa kulumaan sitten kun jää eläkkeelle?
Mulla on neljä lasta, vanhin 18-vuotias ja nuorin vajaan vuoden ikäinen, sekä kaksi siltä väliltä. Äiti jaksaa kaikkien kanssa. Nyt on tähän meidän iltatähteen hurahtanut ihan täysin, tänäänkin kysyi tarvitaanko lastenhoitoapua viikonloppuna?
Ei 64-vuotias ole mikään sängyssä makaava vanhus!
Mun äiti on 46-vuotias. Ajatella jos tekisi vielä lapsen tai jos mulla olis 2-vuotias pikkusisko tai -veli. Ei hyvää päivää, kyllä yli 40-vuotias on jo vanha äidiksi!
Minä olen 46-vuotias, ja itsestäni taas tuntuisi vastenmieliseltä jos minulla olisi noin VANHA tytär. Onneksi tyttöni on vasta 6-vuotias. ;)
Mikäli lapset eivät ole täysi-ikäisiä, niin huostaan vaan tai johonkin sijaisperheeseen, jossa vanhemmat ovat alle 25-vuotiaita ( mielellään jotain pystyyn kuolleita läskejä taviksia, joilla ei ole omassa aikuiselämässään ikinä tapahtunut mitään muuta, paitsi synnyttelyä ja imettelyä ja lastenhoitoa. Sellaset on parhaita lasten vanhemmiksi ).
Omille tyttärilleni olen opettanut, että lapset kannattaa tehdä 15-18vuotiaana.
Mikäli lapset eivät ole täysi-ikäisiä, niin huostaan vaan tai johonkin sijaisperheeseen, jossa vanhemmat ovat alle 25-vuotiaita ( mielellään jotain pystyyn kuolleita läskejä taviksia, joilla ei ole omassa aikuiselämässään ikinä tapahtunut mitään muuta, paitsi synnyttelyä ja imettelyä ja lastenhoitoa. Sellaset on parhaita lasten vanhemmiksi ).
Omille tyttärilleni olen opettanut, että lapset kannattaa tehdä 15-18vuotiaana.
Terveisiä sinne betonilähiöön kaupungin vuokrataloon täältä Westendistä. Meillä nelivitosena omat lapset vasta tulossa kouluikään, kun sinulla tuossa iässä taitaa/taisi jo lapsenlapset olla samanikäisiä. :D
yhtä suuri onni on tulla äidiksi yli 40-kymppisenä kuin allekin. Toivottavasti te tiedätte, mistä puhutte 30-kymppiset! 15 vuotta Eteenpäin on piiitkä aika...ja kaikkea tapahtuu, muistakaa silloin nämä yli 40 v. mamman sanat...! JA Kaisalle hehkeää odotusta!
Äiti on äiti lopun ikäänsä vaikka olisi synnyttänyt 16-vuotiaana. Esim. mun äiti on 75v eikä ole yhtään vanha äidiksi.
Meillähän on täällä esim. lukuisa joukko ns. suomalaiseen tautiperimään kuuluvia juttuja, jotka tulevat iästä riippumatta. On jos jonkinmoisia kromosomimutaatioita, aistivammoja, liikuntavammoja... Ei suurinpaan osaan vammoista äidin ikä vaikuta yhtikäs mitään.
Rasisti!
Se heitto oli vitsi av-mammojen tavasta tuomita.
Niin minä sen ymmärsin.Mun mies on 44v. ja sen äiti synnytti 17v. ja on muuten jo kuollut.
Minun äiti 72v. ja on elossa.
Kuolema voi tulla milloin vain.
sama ihan VITUN tyhmä vastaus? Totta kai kuolla voi milloin vaan, mutta ihan fakta on se, että mitä vanhempi äiti, sen suurempi kuoleman riski on.
Ja jos ihminen kuolee vaikkapa 44 vuotiaana, niin on sillä nyt sen lasten kannalta vähän eroa, onko se ihminen saanut ne lapset esim 20, 22 ja 26 vuotiaana kuin vaikka 39, 41 ja 43-vuotiaana. Jälkimmäinen on niille lapsille aika paljon kovempi tragedia.
Keravalaiset ammattikoulumammat taas riehuu aiheesta: Oikea lastentekoikä - biologinen, sosiaalinen ja psykologinen tarkastelu. Asiantuntijuus väreilee ilmassa. :D
milloin kuolee, että siinä mielessä on aivan turhaa spekuloida sillä kuoleeko iäkäs synnyttäjä lapsensa ollessa parikymppinen...
Vammaisen lapsen voi saada nuorikin äiti, vaikka riski iän myötä tietysti kasvaa ja tämän jokainen tuleva äiti varmasti tiedostaa.
Itse olen alle 40v, mutta tunnen itseni jo niin väsyneeksi ja vanhaksi etten taitaisi pikkuvauva vaihetta enää jaksaa. Toiset ovat energisempiä ja luonteeltaan nuorekkaampia.
Suurin huoli luultavasti +40v odottajalla taitaa olla kasvanut keskenmenoriski, sitäkään en uskaltaisi itse kohdata, sitä riskiä.
Mutta enpä menisi toisia neuvomaan tai ainakaan arvostelemaan. Jos sopivaa kumppania lapsen hankkimiseen ei ole nuorempana löytänyt niin en ainakaan minä mene kieltämään yrittämistä vanhemmalla iälläkään. Jaa ja mikäs vanha nelikymppinen nyt on?
ja ajallaan. Mulla ei ainakaan ole varaa tuomita ketään ja kenenkään valintoja.
Uskon, että heidän lapsensa on varmasti odotettu ja rakastettu ja mitään ei tule puuttumaan.
että en tee sitä ja en tee tätä, että olen nainen eikä vauva (saa?) vaikuttaa siihen.
Jotenkin voisi kuvitella, että nyt olisi mukavampi nauttia siitä vauvasta, kun talouskin on ilmeisesti kunnossa ja elämä muutenkin.
Mutta kukin tavallaan.
kuin 20-vuotiaana, jolloin sain lapset.
Sain heidät lapsena, enkä tiennyt silloin oikeanlaisesta kasvatuksesta mitään.
Nyt olisi tietotaitoa, rakkautta, pitkäjänteisyyttä varsinkin, mutta en vaan halua enää aloittaa alusta.
Keskityn nyt itsestäni huolehtimiseen eli pidän kunnostani huolta, harjoitan henkistä kasvua aina vaan lisää jne..
Onnea Kaisalle!
ikinä voisi tehdä lapselleni sitä, että synnyttäisin hänet näin vanhana :-/ Miettikää miten lyhyen ajan hän saa viettää (periaatteessa) äitinsä kanssa?
Ja kyllä, olen joutunut miettimään asiaa, kun aloitin parisuhteen nuoremman miehen kanssa jolla ei ole lapsia.
Omat lapseni ovat 12-17-vuotiaita ja miesystäväni tykkää heistä aivan valtavasti.
Omalla kohdallani en haluaisi lapsia enää tuossa iässä.
Enemmän kuin ikä mua ihmetytti sen kommentit, että ei aio imettää eikä pitää äitiyslomaakaan. Lapsiparka, tuli mieleen.
Ei tää ole mikään kehitysmaa.
sama ihan VITUN tyhmä vastaus? Totta kai kuolla voi milloin vaan, mutta ihan fakta on se, että mitä vanhempi äiti, sen suurempi kuoleman riski on.
Ja jos ihminen kuolee vaikkapa 44 vuotiaana, niin on sillä nyt sen lasten kannalta vähän eroa, onko se ihminen saanut ne lapset esim 20, 22 ja 26 vuotiaana kuin vaikka 39, 41 ja 43-vuotiaana. Jälkimmäinen on niille lapsille aika paljon kovempi tragedia.