Kiinteistö-Kaisa 44 v. raskaana...
Kommentit (97)
iäkkäänä pidentää naisen elinikää.
TOSI PALJON ONNEA KAISALLE JA KIMMOLLE!
Omalla kohdallani en haluaisi lapsia enää tuossa iässä.
Enemmän kuin ikä mua ihmetytti sen kommentit, että ei aio imettää eikä pitää äitiyslomaakaan. Lapsiparka, tuli mieleen.
Olin tyrmiatynyt kun luin tänä aamuna ettei aio imettää eikä pidä äityslomaa!!
Nyt meni pisteet aivan nollille.
Kuinka typerää ja työkö se on koko elämä?
Eikö pitäisi keskittyä vauvan hoitoon sen aikaa kun vauva-aika on?
yksikään Av-mamma ei oo alkanu ruikuttaa, kun Kaisa ei imetä! :O Pelkkä ikä vain häiritsee, ohhoh....
ei aio imettää eikä pitää äitiyslomaakaan. Lapsiparka, tuli mieleen.
yksikään Av-mamma ei oo alkanu ruikuttaa, kun Kaisa ei imetä! :O Pelkkä ikä vain häiritsee, ohhoh....
Siitä on oma ketjunsa.
Eli siis kaikkia haittaa Kaisan ikä, muttei se, ettei hän aio imettää eikä pitää äitiyslomaa.
Se, jos joku on mun mielestäni itsekästä ja väärin. Kyllä lapsi on äitinsä läheisyyden ansainnut sekä äidinmaidon. Eri asia, jos ei pysty imettämään. Heilläkään ei ole taloudellisia huolia, joten miksi ihmeessä ei ole sitä 9-10 kuukautta vauvan kanssa kotona ja nauti!!!!
että en tee sitä ja en tee tätä, että olen nainen eikä vauva (saa?) vaikuttaa siihen. Jotenkin voisi kuvitella, että nyt olisi mukavampi nauttia siitä vauvasta, kun talouskin on ilmeisesti kunnossa ja elämä muutenkin. Mutta kukin tavallaan.
että miksei täällä älähdetä siitä ettei Kaisa aio imettää eikä sitoa itseään vauvaan liikaa? Sen jos minkä luulisi olevan tän palstan keskivertolukijan/kirjoittajan mielestä hirveää!
Eli siis kaikkia haittaa Kaisan ikä, muttei se, ettei hän aio imettää eikä pitää äitiyslomaa.
Se, jos joku on mun mielestäni itsekästä ja väärin. Kyllä lapsi on äitinsä läheisyyden ansainnut sekä äidinmaidon. Eri asia, jos ei pysty imettämään. Heilläkään ei ole taloudellisia huolia, joten miksi ihmeessä ei ole sitä 9-10 kuukautta vauvan kanssa kotona ja nauti!!!!
Luin että oli sanonut että toisten lasten kohdalla se imetys oli ilmaista..?
Hyvänen aika tuota ajattelutapaa.
Rakastaa lastaam kuulemma jo, mutta kun ei se pelkkä ajatus riitä, vaan ne teot.
kuolema korjaa ja mummon pitää hoitaa lapsenlapsiaan -kortti. Meneehän se sitten niinkin päin että kahdeksankymppiset tervaskantovanhemmat voivat todennäköisemmin joutua hoitamaan tai menettää 60-vuotiaan lapsensa kuin vetreän nelikymppisen. Sekö sitten on toivottavaa ;)
Monet nuorena lapsensa saaneet tuntuvat olevan jo väsähtäneitä nelikymppisinä, jaksavatko he hoitaa heti perään lapsenlapsensa - niin kuin täällä aina tunnutaan vaativan?
Meillä 80-vuotias mummo on energisempi ja innokkaampi huomioimaan lastenlapsiaan kuin 66-vuotias, joka mieluummin korvaa läsnäolonsa tavaralla...
Itse olen nelikymppisenä täynnä virtaa ja odotan myös jo innolla lapsenlapsia,vaikka lapset eivät ole vielä koulussakaan :) Olen elänyt mielenkiintoisen, haastavan elämän ennen lapsiakin ja olen valmis ottamaan vastaan mitä tulee. Jos kupsahdan ennen aikojani, tiedän että lapset ovat selvinneet elintärkeistä varhaisvuosistaan tasapainoisempina kuin jos olisin saanut heidät 20 vuotta aikaisemmin kun olin vielä raakile, itsekäs ja epävarma.
Kunnioitan kyllä aidosti kypsiä nuoria äitejä, heitäkin on paljon.
Ja av mammoilla iski taas kateus :D
ja eli yli 90 v että kyllä ehtivät ihan liikaakin olemaan toistensa kanssa.
Miettikää lasta, kun lapsi on 20v. niin äiti on 64v.
Moni häpeää vanhaa äitiään...
Itse sain kuopuksen 38-vuotiaana, pari vuotta sitten. Hyvin olen jaksanut mutta enää en lapsi itse kyllä tekisi.
Oma äiti on kahta vanhempaa hoitanut paljon, nyt ei ole jaksanut pienen vauvan kanssa, mutta ei tarvitsekaan.
Hoitajia riittää kaveripiiristä ja esikoinenkin on jo täysi-ikäinen joka mielellään on vauvaaa tarvittaessa ja vapaaehtoisestikin katsonut.
Mun mielestä mä olen jokaiselle lapselle ollut hyvä äiti. Mutta tän kuopuksen kohdalla mulla ei ole kiire mihinkään, toisin oli vanhempien lasten kohdalla, aina piti saada kaikkea ja olla kaikkea, kaikki piti saada just ja nyt heti!
Nyt mä vaan nautin ja hermot on kuin lehmällä :)
Yksi asia mitä mun tulee varoa on se että en tee tästä nuorimmasta mitään lellilasta!
Jos joku tekee lapsen yli nelikymmpisenä, niin en voi muuta kuin toivottaa onnea ja myös tarkoitan sitä ihan samoin kuin tarkoitan jos nuorempi lasta odottaa.
Miettikää lasta, kun lapsi on 20v. niin äiti on 64v. Moni häpeää vanhaa äitiään...
Jossain vaiheessa sinäkin tule huomaamaan että sun murkku ei oikein diggaa sun seurasta ja mielummin kävelee pari metriä edellä tai jäljessä, jos ei jopa tien toista puolta? :D
kuolema korjaa ja mummon pitää hoitaa lapsenlapsiaan -kortti. Meneehän se sitten niinkin päin että kahdeksankymppiset tervaskantovanhemmat voivat todennäköisemmin joutua hoitamaan tai menettää 60-vuotiaan lapsensa kuin vetreän nelikymppisen.
Tää oli hyvä pointti!
Vanhempiensa häpeäminen on luonnollinen kehitysvaihe teininä, huolestuttavaa on se, jos tällaista vaihetta ei tule. Syy on ihan yhdentekevä, jos se on vanhempien ikä, niin helpolla pääsee.
Ehkä joku häpeää sitäkin, että äiti on läski, keravalainen av-mamma? :D
Vanhempiensa häpeäminen on luonnollinen kehitysvaihe teininä, huolestuttavaa on se, jos tällaista vaihetta ei tule. Syy on ihan yhdentekevä, jos se on vanhempien ikä, niin helpolla pääsee. Ehkä joku häpeää sitäkin, että äiti on läski, keravalainen av-mamma? :D
Mä en ole läski, mutta olen keravalta :D
Siitä on oma ketjunsa.
Pöllähdin vasta paikalle enkä jaksais alkaa etsimään
:D Kuulostaapa fiksulta. Ehkä lapsi ei olekaan enää aikuisena kiinni äidissä ja sure kuinka lyhyen ajan sai tämän kanssa viettää, kun äiti kuoli vanhuuteen lapsen ollessa 4-kymppinen.