Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 18-v on koko kevään jurnuttanut että tahtoo muuttaa omilleen

Vierailija
28.03.2012 |

kun kuulemma hän on aikuinen jne. jne. ja ollaan jo harkittu aika pitkälti että kesän jälkeen aika voisi olla kypsä. Nyt sitten riitelee kuitenkin 10- ja 11-vuotiaiden pikkuveljiensä kanssa Kinder-munista niin että oksat on pois! Minusta ihminen, joka tappelee pääsiäismunista noin pienten ihmisten kanssa EI OLE KYLLÄ kypsä itsenäiseen elämään ja taidampa sanoakin sen hänelle. :=))

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen 18. No ehkä ne armeijan jälkeen muuttaa. Mulle yks kaveri, kenen tytöt on ilmottaneet muuttavansa heti lukion käytyään omilleen, sanoi että ole onnellinen, kun poikasi viihtyvät kotona.

No onhan se tietysti "ihan kiva", mut niiden viikonloppuelämä on niin tulevaa ja menevää. En jaksais aina heräillä yöllisiin kolahduksiin. Autoja tulee ja menee. Ovia avataan ja suljetaan. Vessaa vedetään.

Ja vauva syntyy kohta eli sais alkaa vanhemmasta päästä karsiutumaan tää porukka :D

Vierailija
22/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että sitten on omillaan, siivoo,pesee pyykit, maksaa laskut, vuokrat, sähkön ja syömisensä ja elämisensä. kotona-asumisessa noista kaikesta ei tarvisi huolehtia.

Vanhemmilla joku mielen sairaus kun haluavat roikkua kiinni lapsessaan??? Hui...

lapsi on valmis muuttamaan omilleen, kun tajuaa lopettaa siitä tappelemisen vanhempiensa kanssa. eli kun harrastaa tuollaista vääntämistä, todennäköisesti olettaa, että vanhempien pitää hommata asunto, huonekalut ja tarvikkeet sekä varmaan mielellään myös vähintään avustaa vuokranmaksussa.

Eli kun nuori aikuinen (yleensä YLI 18, jotain 20-21) hommaa itselleen asunnon ja yksinkertaisesti muuttaa, on hän valmis.

itse tappelin äidin kanssa jatkuvasti, siksi muutin pois. Mitään en vanhemmiltani pyytänyt vaan hankin itse asuntoni ja sen myös maksoin. Olinko siis epäkypsä muuttamaan kotoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pari vuotta sitten kotoa muuttaneena muistan nämä tuntemukset vielä selvästi. Kotona riideltiin ja huudettiin, koska en ollut enää halukas osallistumaan mihinkään perheen asioihin, halusin tulla ja mennä miten voin, en halunnut että kukaan enää kontrolloi tekemisiäni.

Hommasin tosin sitten itse asunnon, maksoin säästöistä takuuvuokran, huonekaluja otin kotoa ja ostin kirppikseltä. Ei siinä sen kummempaa. Olin tuolloin 19-vuotias.

nimenomaan kun itse tajusit lopettaa tappelemisen ja hankit itsellesi kämpän, muutit pois. Juuri niin kuin sanoin.

Sitä ennen sanoit tapelleesi. Kyllähän nyt aikuisen ihmisen pitäisi tajuta, että talossa eletään talon tavalla, jos siellä asuu. Sitten kun hankkii oman asunnon voi elää omalla tavallaan. Miksi siis tappelit etkä muuttanut heti pois? Koska et ollut vielä valmis oikeasti muuttamaan -kypsyttelit ajatusta.

Eli joo, tappelua varmasti tulee. Mutta kun kakara tajuaa että nyt todella lähden niin sittenhän lähtee.

Mikään ei siis ollut höpö höpö. Toistit omin sanoin mun sanani. :D

Vierailija
24/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on nyt 2 vuotta, vielä eivät ole ilmaiseen asuntoon muuttaneet. Eli mahdollisuus kotoalähtöön on annettu, mutta sitä ei käytetty.

Ei kai ne lapset siinä samassa koulussa enää yli 18-vuotiaina ole?

Kun perheenjäsen asuu siinä 2v, voi sen myydä myyntivoitonverosta vapaana. Pikkuveli on nyt 16v ja menee siihen samaan lukioon eli myös hänelle tarjotaan mahdollisuus omaan kivaan kaksioon.

Eikö ole hassua, että joissain perheissä on enemmän kuin 2 lasta?

tuollaisesta kommervenkistä asuntoon liittyen. Mainitsit 2 lasta, oletin ettei enempää ole.

Vierailija
25/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisin syy 18-vuotiaiden kotoamuuttointoon on fakta, että ne saavat nyt laillisesti ostaa alkoholia. mutta suurin osa ei kuitenkaan voi kotona niin railakasta ryyppäämistä harjoittaa kuin omassa kämpässä. Kyllä, on myös muita syitä. Mutta kyllä tämä nyt vain on yleisin. Miettikääpä vaikka omaa nuoruuttanne. Kyllä. Enkä provoile. Eihän tässä mitään pahaa tai eriskummallista ole. Tietty samaan liittyy myös "olen tosi aikuinen, haluan että kaikki näkee sen". söpöä tavallaan. Tämän vuoksi on hyvä, jos omaa teiniään saa himppasen pidettyä silmällä vielä tuohon parikymppiseen asti. Että räikeimmät viina- ja baarikokeiluillat tapahtuu vanhempien silmien alla.

Edelleenkään kaikki nuoret eivät asu Helsingissä.

yleensä 18-vuotiaat on vielä lukiossa ja amiksessa.

Vierailija
26/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on nyt 2 vuotta, vielä eivät ole ilmaiseen asuntoon muuttaneet. Eli mahdollisuus kotoalähtöön on annettu, mutta sitä ei käytetty.

Ei kai ne lapset siinä samassa koulussa enää yli 18-vuotiaina ole?

Kun perheenjäsen asuu siinä 2v, voi sen myydä myyntivoitonverosta vapaana. Pikkuveli on nyt 16v ja menee siihen samaan lukioon eli myös hänelle tarjotaan mahdollisuus omaan kivaan kaksioon. Eikö ole hassua, että joissain perheissä on enemmän kuin 2 lasta?

tuollaisesta kommervenkistä asuntoon liittyen. Mainitsit 2 lasta, oletin ettei enempää ole.

Vai miten saman perheen 2 lasta täyttää 16 vuotta samana vuonna?

Vierailija
27/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois vanhempieni luota 9 vuotta sitten. Saatan edelleen riidellä pikkuveljeni kanssa suklaamunista ja monesti kun menen vanhempieni luokse käymään, laskeudun jotenkin lapsen tasolle. Kun taas vanhempani tulevat meille, kohtelen heitä kuten muitakin kodissamme vierailevia. Eiköhän teidänkin lapsukainen itsenäisty aivan kuten muutkin kunhan pääsee hieman oman elämän makuun. Pyykinpesut jne. oppii viimeistään sitten kun on pakko. :)

Vierailija
28/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisin syy 18-vuotiaiden kotoamuuttointoon on fakta, että ne saavat nyt laillisesti ostaa alkoholia. mutta suurin osa ei kuitenkaan voi kotona niin railakasta ryyppäämistä harjoittaa kuin omassa kämpässä. Kyllä, on myös muita syitä. Mutta kyllä tämä nyt vain on yleisin. Miettikääpä vaikka omaa nuoruuttanne. Kyllä. Enkä provoile. Eihän tässä mitään pahaa tai eriskummallista ole. Tietty samaan liittyy myös "olen tosi aikuinen, haluan että kaikki näkee sen". söpöä tavallaan. Tämän vuoksi on hyvä, jos omaa teiniään saa himppasen pidettyä silmällä vielä tuohon parikymppiseen asti. Että räikeimmät viina- ja baarikokeiluillat tapahtuu vanhempien silmien alla.

Edelleenkään kaikki nuoret eivät asu Helsingissä.

yleensä 18-vuotiaat on vielä lukiossa ja amiksessa.

Vierailija
29/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä käydään koulua.

Vierailija
30/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muuttaa kotoota pois.

Vanhemmat voi silti olla tukea, vaikka nuori muuttaakin omaan kotiinsa.

Mun 44v. mieheni on välillä käyttäytyy lapsellisesti, kun jää ilman pullaa.

Vierailija
31/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rahoittaa opiskelunsa? Ottamalla lainaa? Se on vihonviimeinen vaihtoehto? Niitä sitten maksat ikäsi.

Vierailija
32/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään vihonviimeinen vaihtoehto. voi pöjä. :DDD

Vierailija
33/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni (38v) kinastelee tyttaremme (6v) kanssa paasiaismunista, suklaarasioista, legoista, joulukalentereista... Valilla tuskastun, kun perheessa tuntuu olevan kaksi lasta vaikka vain yhdesta saa lapsilisat. Pointtini kuitenkin on se, ettei turhasta tappelemista voi pitaa syyna kotoamuuton evaamiseen. Kaikki sita joskust tekevat ja jotkut enemman kuin toiset.

Vierailija
34/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin läpi ja jotekin pääsin jyvälle mutta ainakin 80 prossaa keskustelijoista on ihan pihalla aiheesta.

Vierailija
35/39 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi muuttaa heinäkuussa omilleen. Onhan se vielä pentu tietyssä mielessä ja asioissa, mutta ihan varmasti pärjää, mä tunnen mun lapsen. Ja jos ei pärjäisi niin sitten kotiin takaisin.

Miten kauan ap, aiot pitää lapsesi sun helmoissa?

Vierailija
36/39 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi muuttaa heinäkuussa omilleen. Onhan se vielä pentu tietyssä mielessä ja asioissa, mutta ihan varmasti pärjää, mä tunnen mun lapsen. Ja jos ei pärjäisi niin sitten kotiin takaisin.

Miten kauan ap, aiot pitää lapsesi sun helmoissa?

viis tuntia sitten viestiketjun alottanu on paikalla???

Vierailija
37/39 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi muuttaa heinäkuussa omilleen. Onhan se vielä pentu tietyssä mielessä ja asioissa, mutta ihan varmasti pärjää, mä tunnen mun lapsen. Ja jos ei pärjäisi niin sitten kotiin takaisin. Miten kauan ap, aiot pitää lapsesi sun helmoissa?

Katsos se on päivä huomennakin ja aloittaja voi silloin olla paikalla :D

Vierailija
38/39 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi muuttaa heinäkuussa omilleen. Onhan se vielä pentu tietyssä mielessä ja asioissa, mutta ihan varmasti pärjää, mä tunnen mun lapsen. Ja jos ei pärjäisi niin sitten kotiin takaisin. Miten kauan ap, aiot pitää lapsesi sun helmoissa?

Katsos se on päivä huomennakin ja aloittaja voi silloin olla paikalla :D

Vierailija
39/39 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nyt apua, ihan oikeesti!