Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 18-v on koko kevään jurnuttanut että tahtoo muuttaa omilleen

Vierailija
28.03.2012 |

kun kuulemma hän on aikuinen jne. jne. ja ollaan jo harkittu aika pitkälti että kesän jälkeen aika voisi olla kypsä. Nyt sitten riitelee kuitenkin 10- ja 11-vuotiaiden pikkuveljiensä kanssa Kinder-munista niin että oksat on pois! Minusta ihminen, joka tappelee pääsiäismunista noin pienten ihmisten kanssa EI OLE KYLLÄ kypsä itsenäiseen elämään ja taidampa sanoakin sen hänelle. :=))

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2012 klo 19:35"]

opiskelemaan mennään keskimäärin parikymppisenä yleensä 18-vuotiaat on vielä lukiossa ja amiksessa.

[/quote]

Opiskelemaan mennään keskimäärin 15-16-vuotiaana. Lukiossa ja amiksessa opiskellaan.

Vierailija
2/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä miten hammastahnaa pitää puristaa tai jos joku saa enemmän kakkua/kahvia/viiniä/olutta/suklaata/mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ajattele veljiään 10- ja 11-vuotiaina lapsina, vaan veljinään, eli periaatteessa tasavertaisina kuin hän itse.

Miksi haluat murskata lapsesi uskon itseensä ja pärjäämiseensä? Yleensä siinä vaiheessa kun se kiukkuilu ja riitely muutosta alkaa, alkaa lapsikin olla valmis asumaan omillaan.

Vierailija
4/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että sitten on omillaan, siivoo,pesee pyykit, maksaa laskut, vuokrat, sähkön ja syömisensä ja elämisensä. kotona-asumisessa noista kaikesta ei tarvisi huolehtia.

Vierailija
5/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäinen henkilö voi itse valita asuinpaikkansa eikä vanhemmilla ole siihen nokan koputtamista.

Vierailija
6/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riitelee pääsiäismunista 9v pikkuveljen kanssa. Eli ptääkö minun nyt anoa lykkäystä? Eihän noin epäkypsää voi kotoa pois päästää :-).

Vierailija
7/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat murskata lapsesi uskon itseensä ja pärjäämiseensä? Yleensä siinä vaiheessa kun se kiukkuilu ja riitely muutosta alkaa, alkaa lapsikin olla valmis asumaan omillaan.

Vierailija
8/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että sitten on omillaan, siivoo,pesee pyykit, maksaa laskut, vuokrat, sähkön ja syömisensä ja elämisensä. kotona-asumisessa noista kaikesta ei tarvisi huolehtia.

Vanhemmilla joku mielen sairaus kun haluavat roikkua kiinni lapsessaan??? Hui...

Vierailija
9/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ajattele veljiään 10- ja 11-vuotiaina lapsina, vaan veljinään, eli periaatteessa tasavertaisina kuin hän itse.

Hokee olevansa aikuinen ja fiksu ihminen joka pärjää omillaan mut ei oikein tuon munatappelun perusteella siltä vaikuta. ap

Vierailija
10/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun pitää muistaa, että lapsesi käyttäytyy kotonaan aivan eri tavalla, kuin muualla maailmassa. Myönnän itsekin, että vieläkin, muutaman vuoden omillani ja avokin kanssa asuneena, taannun täysin siksi lapseksi joka olin kun menen vanhemmilleni.

Suurin osa nuorista osaa käyttäytyä ulkomaailmassa hyvinkin mallikkaasti. Äärimmäisen harva riitelee julkisesti samalla lailla kuin kotonaan sisarustensa kanssa. Se, että taitaako ne perustaidot kuten itse laskujen maksun, vakuutusten oton ja ruuanlaiton + pyykinpesun, on asia täysin eri. Niihinkin oppii.

Muutin 18-vuotiaana pois kotoa monista syistä, mukaanlukien se, että riitelin oman isäni kanssa tosiaan noinkin tärkeistä asioista kuin vaikka Kinder-munista:D Vanhemmilleni kerroin aikeistani vasta siinä vaiheessa, kun nimet oli jo papereissa, totesin että ensi viikolla saan avaimet, mä muuten muutan. Oli todella aikuismaista, not.

Hienoa, että lapsesi on kertonut mielenliikkeistään, ettei vanhemmille tule niin puun takaa kuin mitä voisi tulla. Olette saaneet tilaisuuksia keskustella asioista "kuin aikuiset."

Vierailija
11/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla joku mielen sairaus kun haluavat roikkua kiinni lapsessaan??? Hui...

lapsi on valmis muuttamaan omilleen, kun tajuaa lopettaa siitä tappelemisen vanhempiensa kanssa. eli kun harrastaa tuollaista vääntämistä, todennäköisesti olettaa, että vanhempien pitää hommata asunto, huonekalut ja tarvikkeet sekä varmaan mielellään myös vähintään avustaa vuokranmaksussa.

Eli kun nuori aikuinen (yleensä YLI 18, jotain 20-21) hommaa itselleen asunnon ja yksinkertaisesti muuttaa, on hän valmis.

Vierailija
12/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osallistuu, ymmärrän ettö tuollaista keskustelua yleensäkin käydään. Muussa tapauksessahan pois muutto on täysin nuoren oma asia.

Vierailija
13/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muuttavat omilleen, muuttuvat yht'äkkiä paljon aikuisemmiksi. Kotoa pois muuttaminen siis kasvattaa ihan hirveästi, kaikki valmiudet yleensä on jo, mutta niitä ei tarvitse kotona asuessa käyttää

Vierailija
14/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on nyt 2 vuotta, vielä eivät ole ilmaiseen asuntoon muuttaneet. Eli mahdollisuus kotoalähtöön on annettu, mutta sitä ei käytetty.

Vierailija
15/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatamme riidellä suklaasta tai pääsiäismunista tmv jos niitä on tarjolla rajallinen määrä... Ja molemmat olemme muuttaneet satojen kilometrien päähän kotoa minä 15-vuotiaana ja sisko 16-vuotiaana ja hyvin pärjänneet... :D

Vierailija
16/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on valmis muuttamaan omilleen, kun tajuaa lopettaa siitä tappelemisen vanhempiensa kanssa. eli kun harrastaa tuollaista vääntämistä, todennäköisesti olettaa, että vanhempien pitää hommata asunto, huonekalut ja tarvikkeet sekä varmaan mielellään myös vähintään avustaa vuokranmaksussa.

Eli kun nuori aikuinen (yleensä YLI 18, jotain 20-21) hommaa itselleen asunnon ja yksinkertaisesti muuttaa, on hän valmis.

Itse pari vuotta sitten kotoa muuttaneena muistan nämä tuntemukset vielä selvästi. Kotona riideltiin ja huudettiin, koska en ollut enää halukas osallistumaan mihinkään perheen asioihin, halusin tulla ja mennä miten voin, en halunnut että kukaan enää kontrolloi tekemisiäni.

Hommasin tosin sitten itse asunnon, maksoin säästöistä takuuvuokran, huonekaluja otin kotoa ja ostin kirppikseltä. Ei siinä sen kummempaa. Olin tuolloin 19-vuotias.

Vierailija
17/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on nyt 2 vuotta, vielä eivät ole ilmaiseen asuntoon muuttaneet. Eli mahdollisuus kotoalähtöön on annettu, mutta sitä ei käytetty.

Ei kai ne lapset siinä samassa koulussa enää yli 18-vuotiaina ole?

Vierailija
18/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisin syy 18-vuotiaiden kotoamuuttointoon on fakta, että ne saavat nyt laillisesti ostaa alkoholia. mutta suurin osa ei kuitenkaan voi kotona niin railakasta ryyppäämistä harjoittaa kuin omassa kämpässä.

Kyllä, on myös muita syitä. Mutta kyllä tämä nyt vain on yleisin. Miettikääpä vaikka omaa nuoruuttanne. Kyllä.

Enkä provoile. Eihän tässä mitään pahaa tai eriskummallista ole. Tietty samaan liittyy myös "olen tosi aikuinen, haluan että kaikki näkee sen". söpöä tavallaan.

Tämän vuoksi on hyvä, jos omaa teiniään saa himppasen pidettyä silmällä vielä tuohon parikymppiseen asti. Että räikeimmät viina- ja baarikokeiluillat tapahtuu vanhempien silmien alla.

Vierailija
19/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne lapset siinä samassa koulussa enää yli 18-vuotiaina ole?

Kun perheenjäsen asuu siinä 2v, voi sen myydä myyntivoitonverosta vapaana. Pikkuveli on nyt 16v ja menee siihen samaan lukioon eli myös hänelle tarjotaan mahdollisuus omaan kivaan kaksioon.

Eikö ole hassua, että joissain perheissä on enemmän kuin 2 lasta?

Vierailija
20/39 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisin syy 18-vuotiaiden kotoamuuttointoon on fakta, että ne saavat nyt laillisesti ostaa alkoholia. mutta suurin osa ei kuitenkaan voi kotona niin railakasta ryyppäämistä harjoittaa kuin omassa kämpässä. Kyllä, on myös muita syitä. Mutta kyllä tämä nyt vain on yleisin. Miettikääpä vaikka omaa nuoruuttanne. Kyllä. Enkä provoile. Eihän tässä mitään pahaa tai eriskummallista ole. Tietty samaan liittyy myös "olen tosi aikuinen, haluan että kaikki näkee sen". söpöä tavallaan. Tämän vuoksi on hyvä, jos omaa teiniään saa himppasen pidettyä silmällä vielä tuohon parikymppiseen asti. Että räikeimmät viina- ja baarikokeiluillat tapahtuu vanhempien silmien alla.

Edelleenkään kaikki nuoret eivät asu Helsingissä.