Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveissa kevätvauva v.2013!

28.03.2012 |

Hei! Löytyykö palstalta muita joilla toiveissa vauva keväälle 2013?!

Meidän perheen taustaa: itse olen 30v. ja mies 31v. Lapset ovat syntyneet -06 ja -08. Ja nyt kolmas lapsi suunnitteilla :)

Tämän vuoden alussa suunniteltiin, että loppukesältä alkaen saa vauva luvan ilmoittaa tulostaan! Tässä kun on muutamat mutkat matkassa miksi heti ei voi yrittää raskautta :(

Yhtenä esteenä on kierukka, joka varmaan lähtee huhtikuun aikana pois(onpa hyvää aikaa elimistön normalisoitua sen poistosta) Ja toinen hidastava tekijä on sitten kilpirauhasen vajaatoiminta johon aloitettiin lääkitys viime marraskuussa eikä arvot todellakaan ole vielä kohdillaan! Näillä näkymin kesällä pitäisi olla tavoitearvossa...

Tiedän ettei liikaa voi vauva-asiaa suunnitella, kun meidänkin ensimmäinen lapsi sai alkunsa vasta kolmannesta Clomi-kierrosta, mutta toiveissa se kevätvauva kuitenkin olisi. Katsotaan mitä elämä tuo tullessaan!!!

Täällä olisi kiva kuumeilla muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei olla vielä tästä haaveesta muille kerrottu.

Terveisin Annamaria :D

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun palamaan takaisin ryhmään,sillä minulla alkoi vuotamaan rusehtavaa viime viikon alussa.Se alkoi heti yhdynnän jälkeen.Vuoto kesti kolme päivää,joka muuttui vereksi.neljäntenä päivänä tuli iso verihyytymä ulos ja kovia vihlaisuja alapäähän. Pääsin naistentautien polille ja siellä ultrasivat, kohtu oli tyhjä.Alkio oli tullut silloin hyytymänä pois itsestään. En tarvinnut lääkitystä enkä kaavintaa.Olo oli sanoinkuvaamaton. Seuraavana päivänä minulla alkoi kamalat vatsakivut,makasin lattialla enkä millään päässyt ylös. Eilen tulin lääkäriin ja he ultrasivat mut uudestaan mutta gynetarkastuksessa kaikki hyvin.Sen sijaan umppari tulehdus ja eilen leikattiin,joten terveisiä kirurgian osastolta...Olo on sanoinkuvaamaton...

82/95 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin minäkin tähän ryhmään.. alkuun haluan pahoitella kovasti Emlu teidän tilannetta :'-( kuulostaisi vähän siltä että alkava umpparitulehdus olisi saanut aikaan keskenmenon :-( Kovasti, kovasti voimia. Anna nyt itsellesi aikaa surra menetystä. Voimahalauksia!

Olemme siis tänä vuonna 31v täyttävä pariskunta (joka viettää syksyllä 10v hääpäivää :-)) ). Meillä on esikoinen toisen luokan aloitteleva poitsu ja 2007 syntyneet kaksostytöt. Nyt olisi haaveissa vielä pieni perheenlisä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/95 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin se loppuviesti jäi...?!?

Näin yövuoron lomassa en enää muista mitä kirjoitin mutta siis yritystä meillä takana nyt n. ½ vuotta. Vähän sillä perjaatteella että tulee jos on tullakseen. Seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa 25.7 mutta toivotaan etteivät ala.

Vierailija
84/95 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Emlu mitä sulle on tapahtunut, aivan kamalaa!!! Olo on varmaan sanoin kuvaamaton. Voimia, voimia! Nyt kun saat toivuttua keskenmenosta ja leikkauksesta niin pääsette sitten yrittämään uutta raskautta! Hali täältä!

Ollaan oltu nettipimennossa pari viikkoa kun ukkonen teki tehtävänsä...

Elikkäs mitä täällä on tapahtunut viimeisen kirjoituksen jälkeen: selviä raskausoireita oli muutaman päivän ajan, mutta sitten ne loppu enkä saanut edes haamun haamua raskaustestiin :( Kävin sitten juuri ennen oletettua menkkojen alkamispäivää kilpirauhaskokeissa ja seuraavana päivänä kysyin vastaukset. No arvot olivat pompsahtaneet ihan alkutekijöihin eli samoihin lukuihin kuin lääkitystä aloittaessa... Kun kerroin että raskaus on mahdollinen niin lääkäri oli sitä mieltä että raskaus voi muuttaa tuon verran arvoja. Lääkitystä nostettiin taas. Puolen tunnin päästä lääkärin juttusista alkoi myös menkat, että ei sitten enää tarvinnut arvailla..

Nyt on ovulaatioajat käsillä, että uutta yritystä!

Uusia kirjoittajiakin oli liittynyt seuraan, tervetuloa! Ja piti kyllä kommentoida useammankin tekstiä, mutta nyt loppuu aika, joten palaan paremmalla aikaa linjoille!

Terv. A-M

Vierailija
85/95 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piippi: alkoiko menkat?!!!

Olipas ketju tippunut kauas.

Täällä alkaa otsikon mukaisesti piinaviikko! Ens lauantaina pitäis menkkojen olla tulematta. Kivasti on siinä torstai ja perjantai vapaapäiviä, joten itseni tuntien en pysty olla testaamatta niinä päivinä.. Ovulaatiohymy tuli 21.ja 22. päivä ja niitähän oli hyvin hyödynnetty ennakkoon ja varmisteltu vielä hymyn kera :D

Mitäs tämän hetkisistä oireista; alavatsalla ohimeneviä tuntemuksia, joita tuli eilenkin pitkin päivää. Mutta tuosta ei voi kyllä päätellä onko menkkoihin liittyviä vai ei.

Mitäs muilla tapahtuu?!

terv. A-M kp24/28-30

86/95 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuorosta iltaa ja yötä kaikille!

Olen pysytellyt koko kesän pois vauva-aihepiirin sivuilta. Piti ottaa vähän henkäystä ja huokausta, kun oli niin kuumeetta ettei muuta oikein osannut enää ajatellakaan. Teki ihan hyvää. Nyt päätös on vahvistunut, että kyllä meidän uusiofuusio perheeseen yksi pieni olisi enemmän kuin tervetullut. Ja mikä parasta, kolme viikkoa kohta polttamatta ja apteekista vitamiinisatsi käyty hakemassa. Nyt pitää vaan varata aika tän kierukan poistoon. Olikos tässä hormonikierukassa niin, että piti menkkojen aikoihin ottaa pois vai onko sillä merkitystä?

Luin äsken koko ketjun läpi ja kyllä on monenmoista mahtunut tähän kesään. Voimia teille, jotka olette suuria suruja joutuneet kestämään. Nyt vain myötätuulia ja plussasateita teille

87/95 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä taas tapahtui?!? Kirjoitin pitkät rimpsut kaikenlaista, niin oli pilkkonut vain tuon alkuosan tekstistä näkyviin. Hitto, en jaksa enää kirjoittaa uudestaan tänä yötä. Meinaan ärsyttää, kun kaikki ajatukset ja mietteet katoaa.

Pakko ois alkaa katsomaan mitä syö. Tuntee ja huomaa ikävä kyllä grillanneensa ja herkutelleensa tänä kesänä, niin ja myönnetään siideriä ja viiniäkin. Ja kun tuon tupakan jätti, niin olen sitten palkinnut itseäni tolla mussutuksella. Voi ärsytys. Jos tuota painoa alkaisi toivottavasti tulla jossain kohti muutenkin, niin ei tarvitsisi olla valmiiksi jo sen näköinen että olisi 6:lla kuulla. Voitte vaan arvata, että kuinka moni on mittaillut mun mahanseutua loman jälkeen ja rohkeimmat kysyneetkin suoraan (siis kaverit) :-D

Vierailija
88/95 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa lueskeltuani eri ketjuja päätin liittyä teihin :) Kevät 2013 taitaa tulla vähän liian nopeasti, mutta ehkä sitten kesävauva 2013.

Olen 30 vee esikoisesta haaveilija. Vuoden verran odottelin, että mieskin olisi valmis ISOON elämän muutokseen ja vihdoinhan se viikko sitten ilmoitti, että kai meille uusi perheenjäsen jo voisi tulla :)

Uutisen kuultuani päätin, että ainakin ensimmäiset puoli vuotta yritellään ihan ilman stressiä, enkä rupea ovulaatiota liikaa kyttäämään ja pysyn ainakin kaukana keskustelupalstoista!

Kuinka kävikään.. eilen kävin ostamassa ovistestejä ja nyt kirjoittelen täällä. On se kumma juttu mitä vauvakuume saa aikaiseksi!

Nyt huomaan, että olen täässä parin päivän aikana kärsinyt kaikista mahdollisista raskausoireista, kun muutama päivä sitten oli ovis ja silloin satuimme mieheni kanssa sopivasti peitonalle :)

No järki tietenkin sanoo, että oireita ei vielä voi olla, mutta kyllähän sitä sydän toivoo, että ensiyrittämällä olisi tärpännyt.

Onnea minultakin kaikille plussanneille ja tsemppiä vielä yrittäville!

Vierailija
89/95 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet palstailijat!

Niin sitä päästiin vaan yksien menkkojen yli taas, vaikka pettymyshän se oli. Mutta oikeestihan tämä on se ensimmäinen suunniteltu yrityskierto! Ja taas kilppariarvot kohdillaan, joten hyvin toiveikas olen onnistumisen suhteen!

Varasin kyllä gynen tarkastukseen ajan, mutta se on sitten viikko ovulaatiosta. Saapa nyt mielenrauhan ainakin sitten jos kaikki edellytykset on onnistua.

Oon yrittänyt vähän rauhassa tätä kuumeilua pitää, mutta nyt alkaa olla niin pahasti tosi kyseessä, että pian taitaa muutkin huomata..

Ihanaa, kun mieskin on tosissaan mukana ja vielä ottaa asiaa itse puheeksi :)Hyvä mieli molemmilla ja parisuhde toimii ;)

Kirjoittelen lisää paremmalla aikaa! Moi,moi!

terv. Annamaria kp 7/29

Vierailija
90/95 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu! Missä muut on?

Täällä tänään bongattu plussa ovulaatiotestiin! Hienoa, kun joka kuukausi on tapahtunut ovulaatio :)

Kahden viikon päästä taas jännittää niin ettei meinaa paikallaan pysyä!

Mutta nyt täytyy mennä laittamaan lapset nukkumaan, joten hyvää viikonloppua kaikille!

91/95 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kai se on ihan pakko myöntää muille ja ennenkaikkea on tullut aika hyväksyä, että kuulun vauva kuumeilijoihin O_o

Vaikkakin suhde on höm, melko tuore.. Kai voin sentään perustella että tämä mies on todellinen rakkauteni. Olen tuntenut hänet hyvin, hyvin, hyvin pitkään. Höm, vaikeaa kirjoittaa tuntemattomasti kun ei voi olla ihan varma, ketkä ystävät tai miehen sukulaiset vahingossa voisi lukea tämmösiä palstoja :D Tämä kun on toooosi salassa oleva juttu :D

Mieshän on todella innostunut tästä asiasta. Toisinaan jopa minua enemmän :)

Joku kait ihmettelee nyt, että miksi haluan kirjoittaa hys hys asioista julkisella palstalla. Johtuu siitä että minulla on palava kutkuttava halu "puhua" tästä asiasta, mutta ei ole ketään kenelle puhua näistä tuntemuksista.

Kevät 2013 taitaa tulla meillekin pikkasen liian nopeasti, ihan jo kuukausia laskienkin, tämä vauva menisi toukokuulle, onko se enää kevät? :D että sinänsä taidan kirjoitella väärässä keskustelussa. Minun kait pitäs olla josakin vauva kuumeilijat syksy 2013 keskustelussa tjms.

Mutta sen verran on pakko kirjoittaa (luki taikka ei ne ystävät ja sukulaiset) että jännittäviä viikkoja tässä elämme :)

Positiivinen tulos on kummankin puolesta toivottu, muta ei se negatiivinenkaan nyt maailmaa kaada (tai eihän tosta miehestä nyt tiedä, mut tuskimpa :D) vähän voi tulla semmonen, höh olo. Mutta ei tässä ole mitään kiirettä vaikka kuumetta pukkaakin. Toistaiseksi homma ei ole käynnissä yrittämällä yrittämällä :D

92/95 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu "keljulta", että minä taidan olla ainoa joka ei kerro ikäänsä tai miehen ikää, tai oikeastaan yhtään mitään itsestään ja vaan sen takia kun pelkää liikaa julkisuutta :D

Kummallakaan ei ole aikaisemmista liitoista lapsia. Kummankin äidit kyllä pitäisi ajatuksesta. Isää ei meillä kummallakaan ole koskaan ollut kovin kauaa lapsuudessa. Minun äitini on minut kasvattanut YH:na ja ei minulla ole oikein ajatusta muodostunut miten tärkeä se isä on perheessä. Mieheni kyllä tietää isän merkityksen ja pitää sitä tärkeänä. Ja hyvä niin :)

Tämä on kait nyt sitten se "piinaviikko" ovis oli ja meni viimeviikolla ja tulihan sitä heilutettua peittoa ilman ehkäisyä.

Itse olen 5 vuotta sitten (ainakin) lopettanut pillerit. tai oikeammin lääkäri kielsi ne minulta. Mutta hyvin olen pärjännyt ilmankin tähän asti :)

Kovin toiveikas en uskalla olla vielä. Koin juhannuksen jälkeen KM:n. En edes osannut ajatella olevani raskaana ja juhannuksena tuli oltua melkoisen rai rai rai, johtuikohan sitten siitä tuo ikävä asia? :( Olen koittanut uskotella iselleni että se oli tarkoitettu niin, koska olen ollut tahditon, huolimaton, ajattelematon ja naukkaillut tommosia myrkkyjä. Vasta kun koin hirmuiset vatsakivut ja ennennäkemättömän järisyttävän veren vuodon ja hyytelömassat yms. aloin tajuumaan mistä oli ollut kyse ja valtava surku ja itkuhan siinä pääsi.. Minä olen tottunut TODELLA runsaisiin menkkoihin läpi elämäni mutta tuo oli jotain todella, todella kauheeta... Yösiteitä sai olla vaihtamassa kahdentunnin välein, 2 vuorokautta :( Yritä siinä sitten nukkua :( ja jos et käy 2 tunnin välein, voit olla varma että on lakanat ja petarit mennyttä kalua :( Se oli ihan kamalaa, ja ne kivut!! Huh, en haluasi enää kokea toiste..

Vierailija
93/95 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Sassy! Itse saat päättää kuinka paljon esittelet itseäsi, mua ei ainakaan haittaa vaikket ikää ym. kerrokaan! :) Tervetuloa kuumeilemaan! Ikävää, että koit keskenmenon, kuulosti kamalalta nuo fyysiset oireet, mutta myös henkiset. Toivottavasti uusi raskaus alkaa pian ;)

Mun mielestä toukokuu on vielä kevättä, joten jos ei tästä kierrosta sitten tärppää niin aloitetaan "Toiveissa kesävauva 2013" :D

Mitäs omaan napaan: Nyt on viikko oviksesta, jännittää! Todella piinaviikko edessä, jännittää! Viikon päästä olis häät ja nuorimmaisen synttärit, joten mieli on varmaan sen mukaan mitä raskaustesti näyttää. Alkoholia ei häissä tule otettu sen vuoksi, että sieltä pitää ajaa myös pois. Isäntä ei taida mun sukulaisia selvinpäin kestää :D

Kävin eilen gynellä perustarkastuksessa ja teki myös ultran. Kohdun limakalvolla oli paksuutta muistaakseni 7mm eli loppukierto sen perusteella menossa. Jostakin artikkelista luin että noin 10mm paksuinen limakalvo olis erinomainen munasolun kiinnittymisen kannalta. Viikon päästä näkee oliko tarpeeksi paksu! Sitten siellä näkyi yksi keltarauhas "paikka" (en muista miksi sitä sanoi), että siitä on munasolu irronnut. MUTTA molemmissa munasarjoissa näkyi johtofollikkelit eli ne munasolut, jotka on niin isoja, että ne puhkee seuraavassa kierrossa!!! Tätä en miehelle uskalla sanoa, koska se ei varmaan suostu lähellekään mua, jos olis mahdollisuus kaksosiin :D :D Kaikki oli ihan kunnossa muutenkin tuolla päässä.

Lääkärikin sanoi sitä, että pitäis lopettaa vauvakuumeilu niin tärppi voi tulla helpommin, koska hormonijärjestelmä on niin herkkä reagoimaan stressiin. Onnistuispakin!!!

Saas nähä kuinka pitkälle ensi viikkoa pääsen etten tekisi raskaustestiä..

Tsemppiä kaikille!!

Terv. Annamaria kp 22/29

Vierailija
94/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule meille kevät vauvaa ensi vuodelle :( Yöllä alkoi menkat ja pari päivää jo niitä enteilikin.

Ja oikein kun maximoi kurjuuden niin vanhin lapsi oksensi koko yön 20min välein.. Pikkuisen väsyä pukkaa, kun pyykkikonekin pyöriny yöstä alkaen.

Mutta jatketaan kuumeilua muissa keskusteluissa! Tsemppiä ja plussia vielä niille joilla mahdollisuutta!!!

Jospa meille sitten se kesävauva (toinenkin) :)

Terveisin Annamaria

Vierailija
95/95 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjensta kaikille:D huomaan että täällä on koettu niin surua kuin iloakin :)

itse kokenut pienoista surua kun meni kesken raskaus.. Ei pitkälle edennyt kun meni kesken 5-6viikolla.. :(

nyt pidetty pientä paussia ja sen jälkeen uutta yritystä :)