Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveissa kevätvauva v.2013!

28.03.2012 |

Hei! Löytyykö palstalta muita joilla toiveissa vauva keväälle 2013?!

Meidän perheen taustaa: itse olen 30v. ja mies 31v. Lapset ovat syntyneet -06 ja -08. Ja nyt kolmas lapsi suunnitteilla :)

Tämän vuoden alussa suunniteltiin, että loppukesältä alkaen saa vauva luvan ilmoittaa tulostaan! Tässä kun on muutamat mutkat matkassa miksi heti ei voi yrittää raskautta :(

Yhtenä esteenä on kierukka, joka varmaan lähtee huhtikuun aikana pois(onpa hyvää aikaa elimistön normalisoitua sen poistosta) Ja toinen hidastava tekijä on sitten kilpirauhasen vajaatoiminta johon aloitettiin lääkitys viime marraskuussa eikä arvot todellakaan ole vielä kohdillaan! Näillä näkymin kesällä pitäisi olla tavoitearvossa...

Tiedän ettei liikaa voi vauva-asiaa suunnitella, kun meidänkin ensimmäinen lapsi sai alkunsa vasta kolmannesta Clomi-kierrosta, mutta toiveissa se kevätvauva kuitenkin olisi. Katsotaan mitä elämä tuo tullessaan!!!

Täällä olisi kiva kuumeilla muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei olla vielä tästä haaveesta muille kerrottu.

Terveisin Annamaria :D

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi mukaan jos mahtuu vielä :)

Eli itse 29v,mies 27v ja lapsia meillä 3,tyttö 6v ja pojat 3 ja 1v.Eli neljäs olisi suunnitteilla :)

Miehessä on vielä pehmiteltävää kun hänen mielestään 3lasta on jo riittävästi.Tänne asti pääsin ennekuin vauvakuume jälleen iski.Tai oikeastaan tässä vaiheessa se on enemmänkin raskauskuumetta!

Kaikki 3 synnytystä on olleet "helppoja" mutta pitkiä,esikoista väkersin 24h,poikia 12 ja 14h.

Kaikki kolme ovat syntyneet ennenaikaisina viikoilla 35+5,37+0 ja 36+2,eikä ole odotettavissa että neljäskään pysyisi tuon pitempään kyydissä.

Mitään syytä ei ole löytynyt miksi ei tuon pitempään raskaus jatku,minulla nyt vaan on noin lyhyt "kantoaika"..

Mietityttää kyllä vähän tuo neljäs lapsi,kolmessakin on jo ihan tarpeeksi työtä,lisäksi olen vielä aloittamassa päivätyöt pitkästä aikaa,ja jäisin sitten niistäkin taas pois sitten...

Vierailija
62/95 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun tähän viestiketjuun on tullut uusia kuumeilijoita, toivottavasti keskustelusta tulisi hieman aktiivisempaa :) Itsekään en ole kyllä muistanut käydä kirjoittelemassa.

Jenskae: Oli hauskaa lukea viestisi, koska se kuulosti niin samanlaiselta kuin oma elämäni. Minä ja mieheni olemme myöskin 25 ja 23v ja entinen suhteeni kariutui juuri samalla tavalla kuin sinullakin :D

Meillä oli alunperin mieheni kanssa tarkoitus odotella sinne heinä-elokuuhun ennen kuin aloitetaan yritys. Sitten päätimme kuitenkin ettei jaksetakaan enää odottaa, vaan yritys alkaa nyt (menkat loppui viime viikolla). Tänään kuitenkin tuli sitten aamulla kamala riita aiheesta, kun tuntuu ettei mies olekaan kovin innostunut noista lapsentekohommista, on koko ajan vaan väsynyt tms ja mie sit mainihdin asiasta niin siitähän se räjähti ja lähti vaan töihin sanomatta enää sanaakaan.. En ymmärrä mikä on, kun kuitenkin on koko ajan halunnut vauvaa yhtä paljon kun minäkin, mutta sitten kuitenkaan ei kiinnosta. Ja kun asiasta ei voi puhu, riitatilanteistakin vaan lähdetään kävelemään pois!

Tästä tuli nyt kamala vuodatus, toivottavasti jaksoitte lukea, ei vaan oo oikein muita kenelle tästä puhua kun en ole vielä vauvaprojektista kenellekään sanonut. Saa nyt nähdä miten tilanne tästä etenee.

Tsemppiä teille muille kuitenkin vauvantekoon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tervetuloa mukaan uudet kirjoittelijat! Rohkeasti vaan lisää mukaan!!

Maizaana: Tsemppiä kierukanpoistoon! Se ei ollut toimenpiteenä mikään, piti oikein kysyä, että nytkö se jo on pois. =)

Mulla alkoi olo viikon päästä olla jotenkin hirveen hyvä, luulen että ehkäisy vaikutti mm. jotenkin ylimääräisiin turvotuksiin. Miettinytkin, että sitten tämän viimeisen lapsen jälkeen en hormonaalista ehkäisyä haluaisi käyttää, mutta saas nähä, kun vaihtoehtoja ei kauheesti oo..

Mulle terkkari sanoi, että pitäis edes yhet menkat odottaa, että sitten tiedetään laskettuaika tarkemmin. Oma johtopäätökseni on vielä ollut, että jos heti raskautuu kierukan poiston jälkeen niin keskenmenon riski voi olla hieman suurempi. Ja mulla tuli ainakin sellaiset vuodot että! En tiedä onko siitä mitään tutkittua tietoa, mutta muitten kokemuksia lukiessa tuli tälläinen mielikuva (voi olla vääräkin). Itte ajattelin vielä, että jos olis heti tullut raskaaksi ja sitten saanut sen vuoksi keskenmenon niin vauvan syliin asti saaminen olis siirtynyt paljon myöhemmäksi.

Monivitamiineja oon ottanut jo parin kuukauden ajan. Jos ei monivitamiineja niin sitten kannattaa ainakin foolihappoa käyttää.

Ninnu: Kurja tilanne teillä =(. Toivottavasti saatte/olette saaneet puhuttua asiasta! Lapsi on kuitenkin niin iso asia, että molempien mielestä sen pitää olla tervetullut ettei jälkikäteen tule yllätyksiä kun toinen ei ole vain saanut sanottua asiasta. Meillä oli tämä kolmannen lapsen ehdotus sellainen paikka, että piti useampaan kertaan keskustella ja mies aivan hermostui kun luuli, että sitä olis pitänyt heti ruveta tekemään. No, sitten kun kuunteli loppuun ettei vielä voida edes siihen ryhtyä (mun kilpirauhas lääkitys ei ollut vielä kohdillaan) niin alkoi vähän ajan kuluttua olemaan jo vauvakuumeinen kun sai rauhas asiaa pyöritellä mielessä. Toivottavasti saat selville mitä miehen päässä liikkuu!

Mulla ei tainnut tulla tällä kierrolla ovulaatiota ollenkaan. Viimeksi kirjoitin että lupaava viiva ilmestyi ovistestiin, mutta ei se siitä vahvistunut ja enää ei tule viivaa ollenkaan. Päivittäin tein testejä. Höh. Voihan olla, että liuskassa oli jotain vikaa, mutta nyt odottelen toisia menkkoja. Ja kesälomakin on aivan nurkan takana! Ihanaa!!!

Vierailija
64/95 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!!

Täällä uusi kuumeilija joukkoon! Olen 27 v, mieheni 32v. Menimme vuosi sitten naimisiin ja nyt voisi olla pienokaisen aika. Olen syönyt n. 7 vuotta ehkäisypillereitä putkeen ja ajattelin heinäkuussa jättää ne pois. Kestääkö raskaaksi tulo pidempään jos on syönyt pitkään pillereitä, vai onko se hyvin yksilöllistä?

Ihana lukea muidenkin mietteitä, luulin että olen ihan höpsö kun mietin lastenhuonetta ja vaatteita ja sängyn paikkaa jne. Tosin kaikki on vielä ajatustasolla, mutta kun kaikki tämä on niin "uutta"!

Vierailija
65/95 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kiva lukea teidän juttuja. Aloitimme viime kuussa toisen lapsen yrittäminen, mutta ensimmäisellä kerralla ei vielä onnistunut.

Pinksu: pillereiden jälkeen tulee jopa paremmin raskaaksi, toisin kuin aiemmin luultiin. Ei siis aihetta huoleen. :)

Uusille äideille voisin suositella sivustoa osoitteessa http://perhevinkki.net Varsinkin kuukautiskierron seurannasta raskaaksi tulemisen apuna on hyvä teksti täällä: http://perhevinkki.net/index.php/toiveena-raskau/kuukautiskierron-seura…

Meillä ekan lapsen kanssa käytettiin Wompat-kantoreppua ja sitä voin kyllä suositella.

Tsemppiä kaikille raskaaksi tulemiseen!

Vierailija
66/95 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jatkaa jutustelua täällä..Kirjoittelin alunperin "tonskat,toista lasta yrittävät" ketjussa mutta en enään yllättäen löytänytkään koko ketjua!?

Olen tänne kirjoittanut ihan ketjun alussa ja esitellyt itteni. Ollaan yritetty toista lasta Heinäkuusta 2011. Epäilen että stressi hankaloittaa raskaaksi tulemista. Toivon sitä niin paljon, että menkkojen alkamisajankohta vaihdellut nyt joka kuukausi. Tämän kuukauden ajattelin mennä nyt ilman minkäänlaista stressiä,ei ovistikkuja ym..Eka raskaus meni juuri niin että kun oikein toivoi,ei syntynyt tulosta.Sitten päätettiin että annetaan olla, ja samantien plussasin..

Kaikille plussa onnea :)

Vierailija
67/95 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin miehen kanssa selviteltyä viime viikolla se riita ja väärinkäsitystähän se oli koko homma. Haluaaa hän edelleen vauvaa yhtä paljon kuin minäkin, ollut vaan niin paljon stressiä töistä yms, että sen takia oli väsynyt ja hermot tiukalla. Ja oon itekin ollut stressaantunut töiden, asuntoasioiden (etsitään isompaa kotia mutta ei tahdo löytyä mistään) ja tän vauvanteon vuoksikin.

Oon ylpeä itsestäni, oon lopultakin saanut lopetettua tupakoinnin. Aluksi poltin pari viikkoa sähkötupakkaa, nyt en enää sitäkään :) Mies vielä ainakin käyttää tuota sähkötupakkaa, mutta ihanaa kun ei tarvii sit lapsen elää tupakanhajussa :) Meillä on jäänyt nuo lapsentekohommat nyt taas vähemmälle, kun kummilapsi oli kylässä viikonlopun ajan. Mut tänään harjoitukset jatkuu ;)

Toivottavasti nyt tulisi plussia tässä ketjussa, ja keskustelu olisi aktiivista :)

Vierailija
68/95 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taas uusille :D

Itse pääsen aktiivisemmin kirjottelemaan sitten heinäkuulla, kun meidän todellinen yritys saa alkaa!

Ja vinkkilinkkejäkin löytyy, kiitos vain Pöllöäiti! Oli kyllä hyvin kerätty kaikki mahdolliset ovulaation merkit samalle sivulle. Lisäisin vielä, että siittiöthän elää jopa 5-7 vrk:tta odottaen munasolua ;)

Hienoa Ninnu, että saitte selvitettyä asian! Varmasti paljon parempi olo molemmilla kun tietää, että stressi painaa päälle eikä suhteessa oo mitään vialla :) Toivottavasti saatte vähennettyä stressin minimiin kaikesta huolimatta! Ja onnea tupakoinnin lopettamisesta, hieno asia!!!

(.)

Vierailija
69/95 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei oltukaan pitkään aikaan kirjoiteltu..

Tulin toivottamaan hyvää juhannusta kaikille!!

Meillä jännätäänkin tässä kuussa jo mikä/mitkä testit antaa positiivisen vastauksen, kun mies kyllästyi kortsujen käyttöön ja ovispäivä pitäis osua tähän juhannuksen aikoihin :O

Voi että kun olisi ihana loman lopetus kunnon plussatestien sarja!!!

Mutta nautititaanhan juhannuksesta!!!

Toivottelee Annamaria

Vierailija
70/95 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli ovistestiin selvä plussa!!! Iiik, nyt jännittää! Kahden viikon päästä selviää onko jo tärpännyt :D

Edelleen kaikille hyvää juhannusta ja tärppi- ja plussaonnea!!!!

Vierailija
71/95 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyhdys kaikille!

Olen uusi kuumeilija. Toiveissa olisi loppukesästä antaa raskaudelle mahdollisuus. :)

Meillä on yksi, 4-vuotias poika.

Hiukan tuleva jännittää. Edellinen raskaus alkoi helposti, mutta oli melko hankala. Kaksoisraskaus ja toinen menehtyi rv 17. Koko raskauden jatkuva pahoinvointi jne.

Onnea kaikille kuumeilijoille plussa-toiveissa! :)

Vierailija
72/95 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikille uusille! :)

Täällä menkat alkoivat toukokuun lopussa. Oli poikkeuksellisen pitkä kierto, 40 päivää. Tikuttelin ovulaatiota ja löysinkin sen sitten kp 19-20. Nyt ollaan piinaviikolla ja olen tehnyt jo raskaustestejäkin useana päivänä. Tänään aamulla testi näyttikin varsin lupaavalta, sillä testiviiva tuli haaleana näkyviin. Jos se on vielä huomennakin näkyvissä, niin marssin varmaan apteekkiin hakemaan cb-testin.

Toivon kovasti, että matkalainen pysyisi mukana tällä kertaa loppuun saakka. :)

- SueC, yk 1, kp 31/30–40

Vierailija
73/95 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viimeksi kirjoittelin,kuika olen jo puoli vuotta tikutellut oviksia,stressannut ihan älyttömästi ja päästänyt monen monta pettymys kyyneltä. Tällä kierrolla päätin että en jaksa enää tikuttaa enkä ottaa minkäänlaista stressiä..Olin jo vähän luovuttamassa...Yhden ainoan kerran olemme harrastaneet petipuuhia tässä kuussa...ja arvaatkaas mitä..Tein eilen raskaustestin ja näytti haaleaa viivaa! Mä olen enemmän kuin onnellinen!!Aloin epäilemään siitä kun olin niin älyttömän väsynyt.Ja nukkumaan mennessä hieman ällötti..Nyt olemme parhaillaan mökillä sukulaistemme kanssa ja jouduin käydä syömässä jo ennakkoon aamupalaa ;) Vihlomista tapahtui myös alavatsassa..mutta ei suurempia muutoksia..

Toivotan oikein paljon plussa onnea muillekkin,älkää antAko periksi...ja stressaaminen ei tosiaan tuota tulosta!

Vierailija
74/95 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea plussasta emlu! :)

Mulla on samanlaisia uutisia eli sain 26.6. plussan, ja eilen piti varmistaa vielä Clearblue -testillä, joka oli positiivinen. Suurin oire on ehkä turvonnut maha ja jatkuva nälkä. Aiemmin oli myös yläselässä (selkärangan) kohdalla kipua. Jonkin verran on myös ilmaa mahassa ja pieniä nipistyksiä alavatsassa. Varasin juuri ekan neuvolan ja varhaisultran. Neuvola on heinäkuun lopussa ja varhaisultra elokuun alussa. Toivon niin suuresti, että kaikki menisi nyt parhainpäin eikä maaliskuun km varjostaisi sitä.

- SueC + pikkuinen 3+6 (tai neuvolan määrittelemä 4+4)

Vierailija
75/95 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hirmuisen paljon SueC ja emlu!!! Ihania uutisia!!!

Huomenna tulee viikko ovulaatiosta, joten kiinnittyminen pitäisi olla tapahtunut/tapahtumassa. Viikon päästä sitten testaamaan, mutta tuntuu että taidan käyttää yhen/kaks testiä ennen aikojaan... Kylläpäs tämä olikin malttamatonta touhua, kun taas omalle kohdalle osuu!

Mutta nyt nurmikon leikkuuseen, että unohtuu hetkeksi tämä asia.

Vierailija
76/95 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea SueC ja emlu! Miulla on myös ihania uutisia, meillekin on näillä näkymin pikkuinen tulossa:) Tein testin viime torstaina ja plussaa näytti, nyt varasin jo ajan neuvolaan, se olisi heinäkuun puolessavälissä. En olisi uskonut että jo ensimmäisestä kerrasta tärppää, olo on todella hämmentynyt mutta samalla toki iloinen:)

Vierailija
77/95 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ninnullekin positiivisesta raskaustestistä! Toivottavasti perässä tullaan!

Mulla on nyt viikko ja kaks päivää mennyt ovulaatiosta (tunsin selvästi milloin irtos). Ja nyt on kahtena päivänä/yönä tullut samoja oireita kuin esikoista odottaessa, jolloin myös tiesin raskauden olevan enemmän kuin mahdollinen! Eli se oire on kova vilu. Kaks yötä oon värjötelly ihan kunnolla öisin, saas nähdä alkaako päivisin viluttamaan kun kuitenkin hellettä luvattu.. Ja kuumetta siis ei ole! :) Alan olla yli 90% varma raskaustestin tuloksesta ens perjantaina!

Silloin kun ekaa lasta aloin odottamaan niin luin varmaan oppikirjoistani tuosta vilusta, mutta sitä on harvemmin listattu minnekään raskausoireisiin.

Sopivasti alkaa kuuden päivän työputki, että saa edes 8 tunniksi ajatukset pois tästä asiasta!!!

Vierailija
78/95 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks niin suuret onnittelut teille jotka olette plussanneet (raskaana) ;) täällä niin onnesta hihkunu teidän puolesta..

Sitten asiaan.. Itsellä on menkat reippaat 5päivää myöhässä. Rinnat on arat ja pientä pahoin vointia on.. Mutta kun testin tein niin näytti negaa :/

Menkan tyylisiä kipuja on sillon tällön.. (ehkä pieni vihlaisu kerran päivässä.)

Eli mistä tää johtuu? On jotenkin tuskallista olla epätietoisuudessa ja kun on häät elokuussa niin on oikein paniikissa. Ja kun on kokematon, en tiedä mitä tehdä. Kaverini on aivan innoissaan ja jännittää jo kovasti mun puolesta ja samoin kihlattu, vaikka ei sitä myönnä.. Sen vaan näkee hänestä.

Ja viellä tiedoksi kaikille jos tässä oltaisiin raskaana niin pikkuinen olisi todella toivottu :) Yritetty jo tärppiä huhtikuusta asti, mutta vaan hämmästyttää tää menkkojen myöhästyminen ja negatiiviset testit.. (tein siis kaksi testiä..)

Pitäskö mun soittaa jonnekkin?? Vai vaan odottaa..

Terveisin: Paniikissa oleva.

79/95 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiveissa esikoinen, minä olen 27v. ja mieheni 29v. Kierukka poistettiin kesäkuussa ja sen jälkeen on tullut yhdet kuukautiset. Ovulaation pitäisi olla vajaan viikon päästä, joten todellinen yrittäminen alkaa oikeastaan vasta nyt. Kuukautiskierto on ollut ennen kierukkaa erittäin säännöllinen ja vaikuttaa siltä, että kierto on jo vanhassa tutussa rytmissä.

Mukavaa, että on vihdoin sellainen elämäntilanne, että lasta voi alkaa yrittää. Jännittää vähän, että kuinka kauan joudumme lasta yrittämään ja mietityttää jo, että mitä jos se ei onnistukaan kovin helposti. Pääasia on kai tässä vaiheessa antaa luonnolle mahdollisuus ainakin vuodeksi ennen kuin alkaa liikaa tällaisia miettimään.

Vierailija
80/95 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset